HAP weigert tetanus injectie bij wond met straatvuil, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: HAP weigert tetanus injectie bij wond met straatvuil, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 12:32

Ja gemeen toch, zo'n kniewond. Ik had continu een kort broek aan want dan schuurt er zo min mogelijk overheen. Moest na 3dg weer werken en dat ging gewoon redelijk (niet heel soepel maar dat lag meer aan het feit dat ik m'n uniform aan moest en daardoor het gelijk weer open ging).

Het is nu 1,5wk terug en doet niet meer echt pijn maar het is ook nog niet helemaal dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:44

oomens schreef:
Sammy_xxs schreef:
Dank jullie wel :D

En de huisarts heeft toch wel een tetanus injectie gegeven, ze zei wel dat ze tegenwoordig eigenlijk niet weten of tetanus nog wel bestaat want aangezien iedereen er voor geënt is is de kans dat het niet meer of haast niet meer voorkomt, maar ze geven het toch voor de zekerheid want je weet maar nooit.

Dan mag diegene wat veterinaire artikelen gaan lezen. Zolang er nog zeer regelmatig paarden aan overlijden, komt de bacterie echt nog gewoon voor in Nederland. Zolang de ziekteverwekker en de reservoirs (o.a. darmen van paarden) voorkomen en het contact van mensen daarmee eerder meer en intensiever wordt, kun je ervan uitgaan dat de ziekte er is en weer de kop op steekt wanneer wordt gestopt met enten.

Voor vaccinatie gemiddeld 100 gevallen per jaar, in een tijd dat de hygiëne nog niet zo goed was als nu en in oorlogstijd waar hygiëne ook vaak ver te zoeken is.
Procentueel gezien op de Nederlandse bevolking maar een halve druppel op een gloeiende plaat.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... en-trends/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:41

Anoniem schreef:
Voor vaccinatie gemiddeld 100 gevallen per jaar, in een tijd dat de hygiëne nog niet zo goed was als nu en in oorlogstijd waar hygiëne ook vaak ver te zoeken is.
Procentueel gezien op de Nederlandse bevolking maar een halve druppel op een gloeiende plaat.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... en-trends/

Neem je deze informatie van het RIVM nu opeens wel serieus? :P :D

Anoniem

Re: HAP weigert tetanus injectie bij wond met straatvuil, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 14:24

Hey zullen er vast niet meer zijn want dan was het RIVM de eerste die dat zou benadrukken :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:59

_Nelleke_ schreef:
Ja gemeen toch, zo'n kniewond. Ik had continu een kort broek aan want dan schuurt er zo min mogelijk overheen. Moest na 3dg weer werken en dat ging gewoon redelijk (niet heel soepel maar dat lag meer aan het feit dat ik m'n uniform aan moest en daardoor het gelijk weer open ging).

Het is nu 1,5wk terug en doet niet meer echt pijn maar het is ook nog niet helemaal dicht.

Ja echt rot een knie wond joh, bij mij lijkt de wond zelf niet echt pijn te doen maar mn knie zelf, pff kan er niet eens op lopen #)
Wel fijn dat het bij jou nu niet echt meer pijn doet! Hopelijk gaat het wel snel weer helemaal dicht!