Vaak ziek, waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:48

Bedankt voor je reactie. Schildklier is onderzocht ja, was goed. Ben op bijna alles onderzocht wat er maar te onderzoeken is, was een hele lijst. Heb ‘m zelf ook gezien.

Volgens mij ben ik ook op Lyme getest, negatieve uitslag. Volgende keer dat ik bij de HA ben zal ik het nog eens navragen, dankjewel :)!

moonfish13 schreef:
Heb je al eens via prohealth op lyme laten testen?
Ik krijg hier akelige alarmbellen bij eerlijk gezegd.
En verder, heeft de internist je schildklier getest?
Ik heb het idee dat ze maar wat aanprutsen met je.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:54

Heb je niet gewoon een allergie?
Ik heb dezelfde klachten bij mijn allergie voor huisstofmiit en hooi. Kan me er echt grieperig en koortsig door voelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:58

Dankjewel voor je reactie :)! Een allergie heb ik niet, ben op veel getest maar er kwam niets uit. Een licht verhoogde waarde, maar verwaarloosbaar klein volgens de HA. Niet heftig genoeg om zulke klachten te veroorzaken iig.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:59

Romeo2007 schreef:
Heb je niet gewoon een allergie?
Ik heb dezelfde klachten bij mijn allergie voor huisstofmiit en hooi. Kan me er echt grieperig en koortsig door voelen

Een allegie kan zich ook uiten als chronische voor en bijholte ontsteking. Vaak krijg je dan speciale neusspray en allergietabletjes mee van de kno arts en als het zo erg blijft een operatie aan de holtes.

Overigens is het niet vinden van een allergie in je bloed geen garantie dat je geen allergie hebt. Een krasjes test is hier het meest betrouwbare in.

Ts, fijn dat je een verwijzing naar de kno arts hebt gekregen.

Anoniem

Re: Vaak ziek, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:16

Ja voorhoofdsholteontsteking klinkt wel herkenbaar. Wellicht is dat het. Ik pin me er alleen niet op vast, dat laat ik de arts liever doen, haha :P.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:37

Is de neusspray Avamys.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:41

Anoniem schreef:
Bedankt voor je reactie. Schildklier is onderzocht ja, was goed. Ben op bijna alles onderzocht wat er maar te onderzoeken is, was een hele lijst. Heb ‘m zelf ook gezien.

Volgens mij ben ik ook op Lyme getest, negatieve uitslag. Volgende keer dat ik bij de HA ben zal ik het nog eens navragen, dankjewel :)!

moonfish13 schreef:
Heb je al eens via prohealth op lyme laten testen?
Ik krijg hier akelige alarmbellen bij eerlijk gezegd.
En verder, heeft de internist je schildklier getest?
Ik heb het idee dat ze maar wat aanprutsen met je.

Lyme kan je niet op getest zijn met een goede test, want die moet je zelf betalen.
Ik als chronisch lymepatiënt mét bewezen diagnose test negatief op die test.
De kans is 50% dat de test niet correct de uitslag geeft, de test is onbetrouwbaar.
Ik zou zeggen gooi dat bedrag er tegen aan, en vraag het bij prohealth aan met de juiste testen en zoek dat vooraf eerst uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:46

Nee, ik heb nu Beclometason en daarvoor had ik Fluticasonpropiniaat, Marcella :).

Oh oke, dat klinkt interessant, moonfish13. Mocht er niets uit komen bij de KNO-arts dan ga ik dat zeker overwegen. Voor nu wacht ik het liefst nog even af, het is toch een hoop geld, meer dan mijn maandsalarisje dus dat geef ik niet ‘zomaar even’ uit om het maar zo te zeggen, haha. Ik houd het in ieder geval in mijn achterhoofd, bedankt voor de tip :D!

Hoe heb jij ontdekt dat je Lyme hebt als ik vragen mag? En welke klachten kwamen daar bij kijken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-18 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:51

Heb alleen jouw berichten gelezen TS.

Woon jij nog steeds op dezelfde plaats?

Mogelijk dat iets in huis het ziek worden triggert?

Probeer eventjes een andere richting te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:58

Bedankt voor je reactie :)! Ik woon nu tien jaar in dit huis, slaap al die jaren op dezelfde kamer, met dezelfde vloerbedekking etc... Rijd paard sinds mijn 6e, 12 jaar nu dus, nooit wat van gehad. Fiets nu 6 jaar dezelfde route naar school. Eigenlijk is alles hetzelfde gebleven.

Het enige verschil is dat ik sinds 2014 zelf naar de paarden fiets. Op de een of andere manier lijkt het alsof ik ziek word wanneer er wind op mijn keel heeft gestaan. Ik moet in totaal een uur fietsen naar stal, eenmaal thuis ben ik gewoon kapot en voel ik ook aankomen dat ik ziek ga worden. Het begint bij m’n keel.

Laatst heb ik een rondje geskate, meteen last van mijn keel. Als ik ook maar iets langer in de wind ben dan normaal (daaronder valt dus de route naar school) word ik meteen ziek. Zo vreemd en ik vind het zo jammer. Naar de paarden fietsen vind ik heerlijk, een rondje skaten of hardlopen ook. Maar het lukt niet meer zonder gevolgen :(.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:17

Ik lees je topic nu voor het eerst, wat ontzettend vervelend dat je al zo lang klachten hebt en dat er geen duidelijkheid komt.
Misschien een holistisch arts proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:35

Bedankt voor je reactie! Ik heb er net even naar zitten kijken en vind het nogal zweverig overkomen, correct me if I’m wrong! Heb jij er zelf ervaring mee?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:42

Ik werd uit het niks onverklaarbaar ziek zwak en misselijk.
Psychiatrische klachten, mankeerde gekke dingen, heel moe, concentratieproblemen, heel vaag allemaal.
Uiteindelijk langzaam afgegleden, en men gooide het op psychisch: stress etc.
Bij mij is het pas zes jaar later ontdekt, en dan is het al chronisch.
Je kunt je kno arts afwachten, maar besef wel dat als je lyme hebt dat dit tijd is die je nooit meer terug kunt halen, en dan mogelijk cruciaal is.
Als je redelijk vers besmet bent is behandeling nog goed mogelijk, in later stadium wordt dat zeer moeilijk tot onmogelijk.
Plus die behandelingen zijn vaak volledig op eigen kosten -en dat tikt énorm aan-, omdat de zorg voor lymepatiënten gewoon om te huilen is.
Dus het is aan jou, maar ik krijg hier de kriebels van en had gewild dat iemand me er toen op gewezen had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:46

Dankjewel voor je uitgebreide reactie :)! Wat ontzettend vervelend om jouw verhaal te horen. Klinkt wel als wat ik heb inderdaad.

Stel dat we er vanuit gaan dat Lyme de klachten heeft veroorzaakt, dan zou ik het al 3 a 4 jaar moeten hebben... Zouden die twee weken extra wachten dan nog uitmaken denk je? 19 maart ga ik naar de KNO-arts toe. Vind het allemaal gewoon erg lastig.

Ik waardeer al jullie reacties ontzettend, echt heel erg fijn dat jullie allemaal de moeite nemen om te reageren :j!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:48

hoi TS, ook ik lees je topic voor het eerst, en ook ik moet meteen denken aan een ziekte als Lyme (of Q-Koorts, symptomen schijnen nagenoeg gelijk te zijn?)

Zeker omdat het al zo lang speelt en er totaal geen verbetering optreedt.

Wat betreft holistisch: Het kan wat zweverig klinken ja, maar ook ik zou het je aan willen raden. Een diagnose daar is vaak niet erg duur. Het verschil met regulier medisch is dat holistisch het lichaam als geheel pakt, en de oorzaak zoekt van alle symptomen. Regulier is alleen symptoombestrijdend. Maar als jouw lever slecht werkt, kun je extra vitamines slikken wat je wil, je lever gaat daar niet beter van werken.
Holistisch ziet dat het aan de lever ligt, en gaat dan aan de slag met bijvoorbeeld voeding of kruiden om die lever weer op orde te brengen.

Bioresonantie is bijvoorbeeld ook een goede.

Heel veel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje red, want ik kan me voorstellen dat je hier moedeloos van wordt :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 01:53

Heb jij je amandelen nog?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:37

Hoi Pernilla,

Als ik in jouw schoenen stond zou ik eerst de kno afwachten.

Wat fijn dat je huisarts zo betrokken is!
Ik herken de frustratie van leven met fysieke klachten. Bij mij is de oorzaak wel bekend, maar dat betekent niet dat er altijd een oplossing is. Momenteel ga ik ook door een slechtere periode, waardoor ik me behoorlijk opgesloten voel.

Kijk uit met lymetesten in het buitenland. Er zijn ook organisaties die iedereen van een positieve(lyme gevonden) test voorzien, terwijl dit dan veelal fout-positief is. De mensen die dat betreft zijn soms blij dat er iets gevonden is en voelen zich erkend, maar ondertussen lost het niets op.

Zelf ben ik terughoudend over alternatieve behandelingen zoals bioresonantie. Ik weet dat de meerderheid van Bokt daar anders over denkt en dat het als een voor de hand liggende behandeling wordt gezien. Toch is er voor alternatieve 'geneeswijzen' weinig wetenschappelijk bewijs dan het beter werkt dan een placebo. Het kan mensen wel het gevoel geven dat ze serieus worden genomen en daardoor werken.
Dat reguliere geneeskunde enkel symptoombestrijding is, zoals een paar reacties boven mij wordt benoemd, is onjuist. Ik kan wel honderden voorbeelden geven van reguliere behandelingen die de oorzaak aanpakken.

Bovenal wil ik je sterkte wensen. Ik hoop dat de kno-arts je echt kan helpen en wens je het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:24

Nirvana_ bedankt voor je reactie! Hmm holistisch klinkt wel interessant. Mocht er verder niets uit komen dan zou het een volgende stal kunnen zijn :), dankjewel.

Senna21, dankjewel voor het reageren, ja mijn amandelen heb ik allemaal nog. Daar zal de KNO arts ook naar gaan kijken vermoed ik zo.

Superlotje, bedankt voor je uitgebreide reactie :)! Ik ga nu eerst afwachten wat de KNO-arts zegt. Mocht er niets uitkomen ga ik terug naar de HA om te kijken of er nog iets anders mogelijk is en anders zal ik alternatieven gaan zoeken. Gelukkig zijn er al veel genoemd in de reacties, dank daarvoor!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:26

superlotje schreef:
Hoi Pernilla,

Ik herken de frustratie van leven met fysieke klachten. Bij mij is de oorzaak wel bekend, maar dat betekent niet dat er altijd een oplossing is. Momenteel ga ik ook door een slechtere periode, waardoor ik me behoorlijk opgesloten voel.

Kijk uit met lymetesten in het buitenland. Er zijn ook organisaties die iedereen van een positieve(lyme gevonden) test voorzien, terwijl dit dan veelal fout-positief is. De mensen die dat betreft zijn soms blij dat er iets gevonden is en voelen zich erkend, maar ondertussen lost het niets op.

Zelf ben ik terughoudend over alternatieve behandelingen zoals bioresonantie. Ik weet dat de meerderheid van Bokt daar anders over denkt en dat het als een voor de hand liggende behandeling wordt gezien. Toch is er voor alternatieve 'geneeswijzen' weinig wetenschappelijk bewijs dan het beter werkt dan een placebo. Het kan mensen wel het gevoel geven dat ze serieus worden genomen en daardoor werken.
Dat reguliere geneeskunde enkel symptoombestrijding is, zoals een paar reacties boven mij wordt benoemd, is onjuist. Ik kan wel honderden voorbeelden geven van reguliere behandelingen die de oorzaak aanpakken.

Bovenal wil ik je sterkte wensen. Ik hoop dat de kno-arts je echt kan helpen en wens je het beste.

Welk programma bekijk jij om dit te durven zeggen?
Dit zou ik héél hard negeren ts, de testen hier zijn bewezen om te huilen!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:29

Anoniem schreef:
Neusspray ben ik nogal huiverig voor en ik gebruik het liever niet. Twee jaar geleden heb ik ook een tijdje neusspray gebruikt tot ik er verslaafd aan was. Onwijs pijnlijke neus gehad en heb van de HA een ontstekingsremmende spray gehad omdat mijn neus vanbinnen één grote ontsteking was. Dit heb ik liever niet nog een keer dus ik probeer het zo veel mogelijk te vermijden.

Stro lijkt me onwaarschijnlijk maar ik sluit het natuurlijk niet uit. Toen ik voor mijn werk op stal nog moest uitmesten en dus opstrooien heb ik er nooit last van gehad of wat dan ook. De paarden staan nu op vlas en ik blijf klachten houden. Stofallergie zou wel weer kunnen, dat zit ook heel veel in stro en dat is gewoon veel aanwezig bij de paarden.

Ben vrijdag ziek geworden en voel me nu weer gewoon goed. Zo snel als het komt, zo snel gaat het weer weg. Heb vandaag met de paarden een flinke buitenrit van 3,5 uur gemaakt en ben in totaal zo'n 4,5 uur buiten geweest. Nu nergens last van, enkel wat hoofdpijn maar ook dat heb ik vaker :j. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal zijn. Ik ga dan de HA bellen denk ik.

Ik dacht ooit dat ik niet allergisch was voor stro totdat ik eens in het ziekenhuis belande en ze alles incl. stro gingen testen. Toen bleek ik dus allergisch voor stro te zijn! De arts adviseerde ook een mondkapje e.d.
Het kan dus zeker wel! Ik verwachtte het ook niet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:39

Hoi Lienek, bedankt voor je reactie! Zelf denk ik toch dat het niet van stro komt. Ik ben daar negatief op getest (ze hebben stro, hooi, paard etc getest omdat ik veel op stal te binden ben) en daarbij komt dat ik afgelopen jaar op een stal heb gestaan waar vrijwel geen stro te vinden was, alles was namelijk buiten. Toch bleef ik klachten houden. Waar ik nu sta ligt er vlas, dus ook geen aanraking met stro, maar toch last helaas :(.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:17

Koop multi vit van vitortho, dat is een heel goed merk....en ga eens zeker een paar weken dit slikken, dan adviseer ik je naar een orthomoleculair arts of goed bekend staande orthomoleculair therapeut te gaan, je zult verbaast zijn wat ze voor je kunnen doen.

Ik lees een immuunsysteem wat onder druk staat en je zult zo maar iets te kort hebben van een belangrijk mineraal of vitamine wat je lichaam sterk houd...wees ook beducht op anti conceptie en zeker spiralen..

Jouw klachten zijn te vaag om door de hark te halen met de bloedtesten voor de reguliere geneeskunde.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:25

moonfish13 schreef:
superlotje schreef:
Hoi Pernilla,

Welk programma bekijk jij om dit te durven zeggen?
Dit zou ik héél hard negeren ts, de testen hier zijn bewezen om te huilen!

Ik durf een heleboel. :Y)

Eerlijk gezegd kijk ik weinig programma's, maar lees ik veel en graag.
Als jij goed leest zie je dat ik nergens beweer dat alle testen buiten Nederland onbetrouwbaar zijn. Wel is het goed om kritisch te kijken waar je wat laat testen en met welke methode. Helaas zijn er instanties die graag veel geld verdienen over de ruggen van zieke mensen. Ieder slachtoffer van die bedrijven is er één teveel.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:37

Met superlotje eesn, lyme is bij uitstek een ziekte waar lekker veel aan verdiend kan worden, juist ook omdat het zo moeilijk is te genezen, dus altijd prijs....diagnose stellen, kassa bezoeken, wat potjes en pannetjes mee en wegwezen....leven naar de knoppen, patient geboren...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:30

Nou, er zijn vage testen, eens.
Maar een goéd bloedonderzoek van prohealth is niks mis mee.
En ik hoop dat deze trend niet doorzet, als dat om de duitse testen gaat als de LTT etcetera, dan heb je echt stront aan de knikker.
Lyme ís ook hardnekkig, ik ben er vanaf, ik was bewezen besmet, maar dat heeft 4 jaar geduurt voordat dat lukte.
En de schade is enorm.