misbruik of??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

Re: misbruik of??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:24

Heel veel sterkte de komende tijd, je bent echt een topper!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:26

Ik zat er aan te denken, het raakt mij namelijk enorm, dat je misschien moet vragen aan de oppas of zij ook vinden dat je dochter zo is veranderd? En dan een beetje gaan vissen of er rare dingen gebeuren of dat er wat anders aan de hand is?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 03:05

Is het echtpaar in kwestie ook al verwittigd hierover of heb je al subtiel vragen gesteld. Zij vragen zich ook vast af straks waarom ze niet meer komt.

En idd, het werd al gezegd, je dochter zit nu in een staat van oké, daar moet ik binnenkort wel weer heen en als daar iets is gebeurd wil je niet dat je dochter dat denkt. Daarnaast kan de reactie van haar ook al heel vertellen over of ze opgelucht is of juist helemaal niet en of haar gedrag de dagen erna veranderd. Stel dat ze wel word misbruikt daar en ik hoop zo van niet, maar stel, als ze word bedreigd met dingen, zoals de volgende keer als je komt doe ik je dit aan als je iets zegt, of je mama wat aan etc, dan weet ze nu dat ze er niet meer heen hoeft en dat hij sommige dreigementen niet waar kan maken. Misschien dat ze dan iets durft te zeggen.

Het is een lastige kwestie. Gelukkig neem je stappen. En ow, wat doe je het goed. Want wat een verschrikkelijk gevoel en wat een stress moet dit opleveren, maar je doet wat je moet doen voor haar en haar veiligheid en je laat je acties in ieder geval niet door emoties leiden. Je neemt verstandige wel overwogen stappen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:22

Maar... wat heb je de oppas zelf gezegd?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:46

jeetje alles vol verbazing, afschuw maar vooral met respect naar jou te gelezen wat een kanjer van een moeder ben je!

Ik zou niet weten hoe ik je een hart onder de riem kan steken maar ik vind echt een ongelofelijk dappere en moedige vrouw dat je het aanpakt en er voor vecht!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 08:58

Ik vind dat je zo goed bezig bent! Eindelijk een ouder die het serieus neemt.
Er over praten is gewoon moeilijk. Dat heeft veel tijd nodig.

Heel veel sterkte! Je bent goed bezig ga zo door!

Xxx
veel liefs,
Yvanna

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:53

Hoe gaat het TS?
Ik wil je (nogmaals) veel kracht toewensen. :(:)

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:18

Excuses voor m'n afwezigheid in dit topic, het werd me allemaal even teveel dus heb ik dit topic even links laten liggen en me gefocust op mijn dochter en het krijgen van hulp.

Ik heb de oppassers nog niets gezegd, sowieso weet niemand uit de oppas-groep hiervan.
Aangezien ik het met mijn werk voorlopig zo kan regelen dat ik er voor mijn kind kan zijn, heb ik het daar op gegooit.
Uiteraard moet er nog wel een gesprek komen, maar dat wil ik doen met de steun en hulp van veilig thuis.
Zij zijn momenteel de enigen die het echt serieus nemen EN er constructief iets mee doen.
De overige hulpverlening is bizar traag.

Mijn dochter is met vlagen bizar lief, en met vlagen bizar moeilijk.
Dat kan per minuut wisselen.
Een tussenweg is er momenteel niet.
Het moeilijk zijn/doen gaat vooral over niks, schoenen aandoen kan al aanleiding zijn om volledig de kont tegen de krib te gooien.
Het was zelfs zover dat we ergens op visite waren, en het tijd was om te gaan.
Dochterlief wilde niet mee, ik heb haar letterlijk vooruit moeten slepen naar de auto waarbij ze me van alles naar m'n hoofd slingerde tot aan "ik haat je", "jij verpest mijn hele leven" enzovoorts.
Ik ben heel kalm gebleven maar heb wel heel duidelijk aangegeven dat ze gewoon enorm de grenzen overschrijd.
Na zo'n uitbarsting, wat een paar uur kan duren, komt ze tot bezinning en kan ik met haar praten.
Maar het is vreselijk moeilijk en gigantisch zwaar, haar gedrag plus het feit dat ik nog steeds iemand verdenk van misbruik maar geen bewijs heb.

Gelukkig is veilig thuis erg fijn, meedenkend en actief met het zoeken van oplossingen en aandragen van o.a een veiligheidsplan.
Wat betreft het gedrag, helaas laat ze het vooral bij mij zien en zodra er iemand anders bij is, is ze een engeltje.
Dat is een moeilijk punt dus, en ook echt iets waar ik veel mee bezig ben voor wat betreft de juiste hulp in de arm nemen.
Ik vind het geen normaal vervelend gedrag van een meisje wat nog lang niet in de puberteit zit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:24

Jij bent het meest veilig voor haar en dus diegene die het moeilijkste mag incasseren. Je doet het ontzettend goed en kan me voorstellen dat dit zwaar is!

Ik denk er nog geregeld aan hoe ik tegen mijn moeder deed en eerlijk, ik ben nu heel wat jaren verder en doe er nog alles aan om het goed te maken met haar voor mijn gevoel.

Dikke knuffel voor jullie TS!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:35

Ach meid, je krijgt het wel voor je kiezen. Jammer dat de hulpverlening zo traag is. Ik denk dat het wel tijd wordt dat je dochter hulp krijgt. Nu weet jij ook niet wat je wel en niet kunt (mag) doen (daarbij sta je er ook nog eens alleen voor).

Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Je doet het goed, houd vol. Ik wens je heel veel sterkte en kracht. :(:)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:38

Gek dat het allemaal zo traag verloopt, gaan er nog kinderen naar dat opvanggezin?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:44

Furrow schreef:
Gek dat het allemaal zo traag verloopt, gaan er nog kinderen naar dat opvanggezin?

Dat is niet gek, maar standaard helaas

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 22:49

Er zijn mensen die helaas nogal wat steekjes hebben laten vallen op de 1e dag van deze situatie, dus ik snap ook wel dat bijv.de kinderarts van afgelopen week hier weinig mee kan.
Wel maakte hij me dus duidelijk dat er direct meer/uitgebreider onderzoek gedaan had moeten worden.
Ik ging helaas af op de kundigheid van een huisarts, maar dat was dus niet genoeg om bewijs te krijgen.
Doordat ik in een soort shock was, heb ik ook niet doorgevraagd die dag, dat heb ik pas later bij mijn eigen huisarts gedaan maar toen was het sowieso al te laat voor verder onderzoek mbt bewijs verzamelen.

Er komen geen andere kinderen bij dat gezin, maar het is gecompliceerder dan zomaar een oppas die ver van ons af staan.

De hulp welke vanuit school is aangeboden, al voor deze situatie, is niet voldoende voor het gedrag thuis en/of oplossingen mbt deze situatie.
Ik ga nu af op de raad van veilig thuis, waar ik morgen weer contact mee op moest/mocht nemen wat ik uiteraard ook ga doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:17

pff wat heftig allemaal.

wat vervelend dat er eerst niet is doorgepakt. nu mis je dus bewijs. eerst twijfelde de ha ook nog toch?

en wat in dit topic ook aangegeven is, dat de ha geen melding had gedaan.

en voor je dochter. lastig hoor.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:23

Is er tijdig overleg geweest met de forensische polikliniek kindermishandeling in utrecht? Dat kan heel cruciaal zijn in dit soort situaties... zij verrichten op een kindvriendelijke manier deskundig lichamelijk onderzoek. veilig thuis zou daar meer van moeten weten en eerlijk gezegd had de huisarts dit ook moeten weten en moeten verwijzen, ook (juist) bij twijfel. Nu is het waarschijnlijk te laat maar ik wil het toch even genoemd hebben...

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 08:03

@joltsje, de onderzoekende HA vond het een zeer verdacht plekje, en heeft gevraagd of er andere kinderen waren en of er iets was gebeurd.
Op de 1e vraag kon ik nee antwoorden, op de 2e vraag ontkende mijn dochter.
De HA zei wel dat ze hier melding van moest/ging maken, maar ik heb niks gehoord of gezien.

@shalimar, nee dus, geen overleg of onderzoek geweest met de FPK in Utrecht.
Veilig thuis heb ik pas na enkele dagen contact mee op genomen, omdat ik geen idee had van hoe en wat verder.
Ik ben uitgegaan van de kennis en kunde van de HA, waarover ik me achteraf wel voor m'n kop kan slaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:46

En de politie? Is die al in beeld?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:01

@TS: Het is allemal erg vervelend/slorig gelopen zeg. En nog steeds. Maar in ieder geval fijn dat Veilig Thuis je helpt.

Het gedrag van DL is inderdaad waarschijnlijk omdat ze zich veilig voelt en dus ook haar andere emoties durft te laten zien. (en dat kan soms wat heftiger zijn)

Hopenlijk komt er een stijgende lijn in de thuis sistuatie. En ik snap dat, zolang je niks concreets weet, het eng vind om haar weer naar een oppas te brengen. En het is nog maar de vraag of je het echt komt te weten... :n vervelende situatie!

Y;(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:08

Heel veel sterkte TS, heb even je topic door gelezen wat een toestand...

De huisarts had inderdaad kundiger moeten optreden, dat is wel zorgwekkend. En dat bedoel ik als in, als ha dit gedaan had was er in elk geval mogelijk bewijs om aan te tonen en politie werk van te maken..

Is de politie ook ingeschakeld? Voor nadere onderzoeken ?En is het een idee, sorry als ik daar over heen gelezen heb, om een therapie in te schakelen? Misschien dat dochter dan meer opent en meer verteld?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:05

ik begin met excuses hoef je niet te maken, het gaat om jou en je dochter dus bokt lekker belangrijk. Ik begrijp goed dat het je ook soort van "troost" geeft, maar lees en reageer wanneer het jou uitkomt punt. Je doet het goed, het is geen dagelijkse normale situatie dus hoe je daar mee om moet gaan is rete moeilijk. Ieder kind, iedere situatie is anders dus je kunt adviezen krijgen maar het toepassen is voor iedereen anders. Dat mag je jezelf niet kwalijknemen. Focus je op het nu en de toekomst en prober de antwoorden te achterhalen. Nogmaals je doet het supergoed!!

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:06

Hoenuverder schreef:
@joltsje, de onderzoekende HA vond het een zeer verdacht plekje, en heeft gevraagd of er andere kinderen waren en of er iets was gebeurd.
Op de 1e vraag kon ik nee antwoorden, op de 2e vraag ontkende mijn dochter.
De HA zei wel dat ze hier melding van moest/ging maken, maar ik heb niks gehoord of gezien.

@shalimar, nee dus, geen overleg of onderzoek geweest met de FPK in Utrecht.
Veilig thuis heb ik pas na enkele dagen contact mee op genomen, omdat ik geen idee had van hoe en wat verder.
Ik ben uitgegaan van de kennis en kunde van de HA, waarover ik me achteraf wel voor m'n kop kan slaan.

Je moet jezelf geen verwijten gaan maken. Je hebt gedaan wat je op dat moment kon doen en wat op dat moment jouw het beste leek. Achteraf verwijten naar jezelf gaan maken heeft geen zin. Als ouder ben je hier niet op voorbereid. Als het inderdaad misbruik was, dan is er maar één schuldige.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:10

Hoe gaat het nu met het zorgenvriendje, heeft dit zin bij jullie?

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:50

Hoe gaat het met jullie?

Hoenuverder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 23:18

Het is thuis nog steeds dramatisch, het ene moment een schatje en het volgende moment zegt(schreeuwt) ze me te haten, gooit ze met deuren en smijt ze met spullen.
Ik heb wel het idee dat de uitbarstingen iets minder worden qua frequentie, maar niet qua heftigheid.

Het zorgenvriendje geeft tot nu toe weinig resultaat, als ze zo'n uitbarsting heeft geef ik aan dat ik begrijp dat ze zich rot voelt, en dat ze dat aan haar zorgenvriendje kan en mag toevertrouwen als ze dat bij mij niet kwijt durft/wil.
Dit weigerd ze, volgens haar is het te erg (de reden waarom ze boos op mij is op dat moment).
Ze schrijft en tekend wel afentoe wat wat ze dan in het zorgenvriendje stopt.
Het zal tijd nodig hebben.

Met de politie heb ik contact gehad, hun gaven aan hier eigenlijk niets mee te kunnen ivm geen bewijs.
Wel gaven ze aan dat Veilig Thuis een goede stap was, en dat ik via hun zeer waarschijnlijk meer zal kunnen.

Therapie wil ik zeker gaan volgen met mijn dochter, ofwel samen ofwel zij alleen, maar ik ben er nog niet uit welke therapie het beste is.
Zeker gezien mijn dochter zowel de jeugdprofessional als de ggz-poh zo om de tuin leid/heeft geleid is het imo noodzakelijk om vanaf de 1e sessie al iemand te hebben die door het mooi weer-masker van mijn dochter heen kan prikken.

Verder blijft het knagen dat er nogal gemakkelijk word/werd gezegd "stuur je kind daar niet meer heen".
Uiteraard komt ze daar nu en voorlopig niet, maar ik kan dat niet tot in de eeuwigheid blijven volhouden zonder concrete reden.
Ik moet iets hebben waarmee ik het gesprek met die mensen aan kan gaan, maar enerzijds als er idd wat gebeurd is wat nooit had mogen gebeuren dan gaan ze dat uiteraard nooit toegeven, en anderzijds als zij niets gedaan hebben dan is zo'n gesprek natuurlijk erg vreemd en zal het vertrouwen waarschijnlijk beschadigd zijn vanuit hun kant naar mij toe.
Grootste probleem hierin is dat het niet zomaar een random oppas is, er zijn veel meer "banden" met deze mensen.

Kortom nog steeds veel kopzorgen en stress.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:32

Zou het voor haar helpen als je juist zegt dat je niet begrijpt waarom zr boos is maar dat je haar juist wil begrijpen zodat je haar kan helpen. En dat je dat aks mama graag wil en er geen enkele rede in de weg zal staan hoe gek die ook is?
Juist omdat ze zo pienter is?