Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 11:18

TS ik heb je verhaal zitten lezen en ik vind het heel erg. Ik vraag me af of je al bij de longarts geweest ben of misschien heb ik daar overheen gelezen. Zoniet zou ik daar op staan om een verwijzing te krijgen.
Dat van de allergietest vind ik een beetje raar want bij mijn kleinzoon van nu vier maar tijdens onderzoek drie, zeiden ze in het WKZ dat een uitgebreide allergietest geen zin heeft omdat ze zo jong nog niet kunnen zien waar ze allergisch voor zijn, wel dat er een verhoging in het bloed zit.
Volg vooral je gevoel als moeder zijnde, ik ben ook weleens zo naar de EHBO gereden met mijn dochter. Ik wens jullie heel veel beterschap.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 12:20

Bedankt weer iedereen.

Pseudokroep heeft de Ha het vaker over gehad, ik dacht ook iedere keer dat ze dat had maar dan moet het toch wel een keer over zijn?

En de allergietest. Ze kunnen inderdaad niet zien waar ze allergisch voor is, maar wel of ze stofjes in haar bloed had die wijzen op een allergie. Dat had ze niet. Dan dus volgens de Ha ook geen allergie.

Bloembloem, geen idee of ze dat al eens gehad heeft. Misschien in 1 van de puffers? Ze had wel een puffer gehad die een eventuele infectie aan zou pakken.

En tja, nu doe ik maar even niks (behalve inpakken van de vakantie spullen) en wacht tot we weer terug zijn.

ladypaard

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:39

Heel veel plezier, hoop voor je dochter dat het in de vakantie wat beter gaat.

Wil nog wel een opmerking plaatsen over melkintollerantie. Er wordt in dit topic heel vaak gesproken over lactosevrij. Maar lactosevrij is nog niet koemelkvrij.
Alhoewel dit in benamingen op producten ook vaak door elkaar wordt gehaald.

Ik herken verschillende punten bij je dochter. Zodoende ben ik vorige maand toch overgestapt naar volledig koemelkvrij (ervoor wel grotendeels lactosevrij en koemelk zo min mogelijk).
Het is even lastig om producten te vinden (eet ook glutenvrij, en intollerantie voor kleurstoffen, zoetstof en smaakmakers).
Ook bij mij werd er met een allergietest niet zo wat gevonden, maar lichaam reageert wel overal allergisch op, vanwege andere klachten alternatieve circuit opgezocht. En deze weg lijkt voor mij nu een verlichting te geven met name op de luchtwegen en allergie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:01

Sterkte Storm... hoop dat het op vakantie een stuk beter gaat. :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:57

Hopelijk hebben jullie een fijne vakantie, geniet ervan!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 20:14

Thnx! We zijn onderweg ☺️
Heb daar niet zoveel internet helaas.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:38

Veel plezier op vakantie!! Hopen dat de hoestbuien daar wat minder zijn..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 22:04

Hoi iedereen,
Helaas houd het hoesten hier aan. Daarom ben ik nu gestopt met de koeienmelk. Vandaag 2 pakken andere 'melk' gekocht. Rijstemelk met chocoladesmaak en sojamelk met chocoladesmaak. De eerste wil ze niet drinken maar de 2e vind ze heerlijk. Helaas is dat dus wel sojamelk. Hoeveel kwaad zou dat kunnen?
Vandaag is de eerste dag dat ze geen koemelkproducten binnen heeft gehad, ik ben benieuwd hoe snel (en of) het effect gaat hebben.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:12

als ik softijs een milkshake of een glas melk drink hoest ik de longen uit mijn lijf, uit testen vroeger ( ben al een oudje ) is nooit wat gekomen. zou toch volhouden om je vakantie te gebruiken om het niet meer te geven. wie weet helpt het. sterkte

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:13

Slecht is het niet. Mijn middelste heeft vanaf dat hij 5 mnd voeding op sojabasis gehad. Tot aan zeker zijn eerste verjaardag, niks geen melk en alleen maar sojaproducten. Gewoon proberen schrijf desnoods op wat ze eet en drinkt en hoe het hoesten is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:17

Zie mijn post ladypaard. Door elkaar halen op verpakkingen kan niet, wetgeving is daar echt veel te streng voor aangezien lactose(een suiker) en koemelkeiwit(eiwit dus) 2 totaal verschillende dingen zijn mogen ze nooit door elkaar gebruikt worden volgens warenwetgeving. Wel kan in de ingredientenlijst melk dikgedrukt staan. Als er geen aparte allergielijst is wordt verwacht dat je zelf weet dat dit ook lactose bevat.

Uit bloedonderzoek kan van de 3 dingen die ik schetste alleen de allergie gevonden worden. Lactose of overgevoeligheid van luchtwegen niet.

Ik zie dat je bent over gestapt op soja. Ik zou het eens een week of 6 proberen tenzij het erg verslechtert. Over soja gaan zowel verhalen van mensen die er baat bij hebben als mensen die er slechter van werden. Even aankijken dus.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:17

Om uit te testen en melk af te bouwen is vervanging met soja prima lijkt me. Daarna zou ik toch proberen iets anders te laten drinken, in de chocomelk zit ws suiker. Havermelk lijkt me beter, ook goeie bouwstof (liefst ongezoet)

Je kunt haar ook nog door laten meten door een natuurarts of met bioresonatie, die vinden bijna altijd wat het is omdat ze alle organen los kunnen meten.
Ps. ik wordt ook benauwd van alles waar melk in zit, heel duidelijk. Cupje koffiemelk en hoestaanval.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 14-06-16 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:18

Gewoon uittesten, mijn dochter kon ook niet tegen soja. Het duurt wel 6 weken voor dat een product helemaal uit je lichaam is.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:59

Nadeel van soja is dat als je allergisch bent voor de koemelkeiwit je vaak ook niet tegen soja kunt of er ook allergisch voor kunt worden.
Als het de lactose is dan zou het geen probleem moeten zijn. Al zou ik niet te veel soja geven is ook niet goed voor je.
Denk dat je het gewoon moet uitproberen.
Maar hou dus wel rekening dat als het niet beter word na dat je melk hebt vervangen door soja dat dat dus niet hoeft te betekenen dat het niet aan de meel ligt omdat het ook aan de soja kan liggen dan.
Wat je zou kunnen doen dan is eerst melk verbannen maar dan om de eiwit allergie te kunnen testen ook alle producten met melk of die sporen kunnen bevatten. En mocht je soja als vervanger gebruiken dan daarna ook de soja.

Mijn moeder en zusje hebben veel baat gehad bij bioresonatie. Wel heeft het vrij lang geduurd voor het effect er was. En geeft het geen garantie dat het weg blijft. Is hun gezegd door de gene die hun behandeld heeft. En zo hebben zeer het ook ervaren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:13

Kokosmelk is ook een goede om uit te proberen. Die is van zichzelf heel zoet en is een stuk gezonder dan sojamelk. Waarom de chocolade variant overigens? Ze kreeg daarvoor toch ook geen chocolademelk?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:58

ze heeft vakantie, en iedereen miept over de suikers en de chokolade.... ze heeft geen diabetes en ik denk dat ts echt daar volwaardig een inschatting van kan maken.
Of het echt kwaad kan weet ik niet maar mijn dochter drinkt soja melk van alpro 1+ van dat ze dus 1jaar is (en is er nu 3) en gelukkig gaat het goed en heb geen andere bijwerkingen gemerkt, haar droge huid is minder en ze heeft veel minder exceem. Haar astma heeft ze van mij meegekregen dus dat zal niet meer weggaan ook zonder melk prod.
Vervelend ts dat het nog zo is, hopelijk hebben jullie wel een goede vakantie ( en is het niet de poes)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:08

@Kwita: dat soja minder gezond is, heeft niets te maken met eventuele suikers. Soja zit vol hormonen en dat wil je liever niet in je kind stoppen. Er zijn betere alternatieven, zoals kokos-, haver- of amandelmelk. Over de chocolade was ik gewoon benieuwd. De melk werd vooral gebruikt voor het slapen van de dochter van TS, dacht ik. Dan is chocomelk een vreemde keuze mijn inziens.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 08:14

Ik nam chocomelk omdat ik dacht dat ze dat makkelijker zou drinken. Ze is nogal een lastige drinker en is dol op chocolade. Zodra iets te ver afwijkt qua smaak hoeft ze het niet. Ik was bang dat ze normale sojamelk niet lekker vond omdat ik ook al zeker weet dat ze gewone rijstemelk, amandelmelk havermelk en kokosmelk niet lust.
Hier wel een paar flinke hoestbuien gehad vannacht helaas. Maar ze heeft er nu een verkoudheid bij gekregen en haar neusje zit vol.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:34

Mocht je nog iets willen proberen kwa smaakje. Ricedream organic vanilla vind ik zelf erg lekker.
Ondanks dat er geen suiker aan toegevoegd is heeft het een zoetje in de smaak zitten en geen vreemde bij of nasmaak(ik vind soja melk bijvoorbeeld ranzig door de bij en nasmaak ook soja melk met smaakjes )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:47

djinnie schreef:
@Kwita: dat soja minder gezond is, heeft niets te maken met eventuele suikers. Soja zit vol hormonen en dat wil je liever niet in je kind stoppen. Er zijn betere alternatieven, zoals kokos-, haver- of amandelmelk. Over de chocolade was ik gewoon benieuwd. De melk werd vooral gebruikt voor het slapen van de dochter van TS, dacht ik. Dan is chocomelk een vreemde keuze mijn inziens.

maar ook dan als ze het niet willen drinken is het zonde van je geld. kijk je moet ze er niet mee over voeren
maar alle goeds heeft ook iets slechts. En als je dan moet kiezen tussen 2 kwaden....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:39

Ik heb niet álles gelezen,maar TS hebben jullie ook een vogel[s] in huis?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:23

gohya schreef:
Ik heb niet álles gelezen,maar TS hebben jullie ook een vogel[s] in huis?

Nee, alleen 2 poezen. Geen andere dieren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:18

Oke,want vogels schijnen slecht te zijn voor mensen met gevoelige longen,vandaar mijn vraag.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 12:17

Nee geen vogels, ook geen familieleden of vrienden waar ze regelmatig komt die vogels hebben

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:11

Ik heb je topic gelezen en kan alleen maar hopen dat er snel wat gevonden word waar ze zo van moet hoesten! Ik heb ook allergie testen gehad vroeger, omdat ik ook altijd liep te hoesten en proesten. Kwam nooit wat uit. Tot ik mijn vloerbedekking in mijn slaapkamer heb onder gespuugd en mijn ouders besloten hebben laminaat te leggen ipv vloerbedekking. Ik was ineens niet meer verkouden. Toen ik 16 was zijn we verhuisd, lag ook vloerbedekking. Ik weer telkens verkouden, dus maar weer laminaat gelegd en het was weer over. Toch allergisch voor stof gaan we nu maar vanuit (?) -O-