Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:49

Dan neem ik een opmerking van mezelf m.b.t ziek worden zonder mannen terug. :) Als we het alleen over HPV hebben....

Hier in Spanje word er (gelukkig) op zoveel meer getest.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:59

Palmera schreef:
Dan neem ik een opmerking van mezelf m.b.t ziek worden zonder mannen terug. :) Als we het alleen over HPV hebben....

Hier in Spanje word er (gelukkig) op zoveel meer getest.

Dat zouden ze hier ook moeten doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:59

Bloodymary schreef:
Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.

Genoeg om het aantal sterfgevallen door baarmoederhalskanker te kunnen halveren blijkbaar.

TS: fijn dat het je meegevallen is!

Ik heb nu dus ook die brief, en ben blij dat ik zwanger ben, dan wordt het uitgesteld tot een half jaar na de bevalling. Maar zie er goed tegenop :')

veerledec

Re: Sjipz... Bevolkingsonderzoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:13

Je moet nog bevallen maar je ziet op tegen een uitstrijkje :') ? Ruilen? Doe jij mijn bevalling erbij, doe ik wel tien uitstrijkjes voor jou, als je dat wilt :P.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:16

verootjoo schreef:
Bloodymary schreef:
Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.

Genoeg om het aantal sterfgevallen door baarmoederhalskanker te kunnen halveren blijkbaar.

Ik heb nu dus ook die brief, en ben blij dat ik zwanger ben, dan wordt het uitgesteld tot een half jaar na de bevalling. Maar zie er goed tegenop :')

Het lijkt mij ook dat een uitstrijkje minder pijnlijk is dan een bevalling.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:20

knuffeldier schreef:
Floortz schreef:
Wacht maar tot je 50 bent geworden. Dan krijg je een bonus en mag je je boobs laten pletten... :x :x
Ik vind het je reinste mishandeling van één specifieke bevolkingsgroep.
Als mannen hun edele gestel zouden moeten laten platwalsen, en ook nog vrijwillig, dan was het al lang geleden wettelijk veranderd tot een royaal zachtere methode.

Dat heb ik ook ooit nog geleerd. Vond dat echt afschuwelijk om te doen bij vrouwen.
Denk als het bij mannen zou moeten dat je gewoon elke 2 jaar een MRI zou krijgen. :D
(alhoewel de meningen waarschijnlijk verdeeld zijn of dat een beter alternatief is)

Ja idd, mijn hobby was het ook niet... Maarja... We zien op het werk ook altijd duidelijk weer een golf komen als de bus weer ergens heeft gestaan, dus het heeft zeker wel nut.
Ik heb nog 2 jaar voor ik 30 word, maar kijk er nog niet naar uit. Maar het belang zie ik absoluut wel in, hetzelfde als wat je in een eerder post al zegt. Ik werk namelijk ook op een bestralingsafdeling :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:26

veerledec schreef:
Je moet nog bevallen maar je ziet op tegen een uitstrijkje :') ? Ruilen? Doe jij mijn bevalling erbij, doe ik wel tien uitstrijkjes voor jou, als je dat wilt :P.

Nou, na zo'n bevalling dan heb je tenminste nog wat he :P en ik denk dat ik het op dat moment minder erg vind dat er naar mn doos gestaard wordt :')
Maar zo'n uitstrijkje dat je daar gaat liggen in zo'n houding en dat ze dan bij je binnen gaan zitten roeren...

Het gaat me niet om de pijn hoor, ik snap ook wel dat die bij. De bevalling erger is dan zo'n uitstrijkje.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:28

Uh ja, ik had wel graag mijn baby terug gehad daarna, en de uitslag van de uitstrijkjes mag jij houden :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:38

verootjoo schreef:
Bloodymary schreef:

Misschien kunnen ze het tijdens de bevalling doen. Dan merk je er vast niet veel van. :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 17:46

Nou, als het waar was dat zo'n uitstrijkje meer "pijn" doet dan een bevalling begon ik gister nog aan mijn eigen elftal :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:50

safina schreef:
verootjoo schreef:

Misschien kunnen ze het tijdens de bevalling doen. Dan merk je er vast niet veel van. :')

:)* slim! Dat zou ideaal zijn :')

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 17:51

verootjoo schreef:
Bloodymary schreef:

Ik ben ook erg blij dat het in alle opzichten is meegevallen :j
Maar ik snap jou evengoed hoor!
Het lijkt mij dat, in welke situatie je ook zit, het even vervelend is om voor zo'n onderzoek naar de HA te moeten.
Maar wel heel mooi en leuk dat je in verwachting bent zeg!! Gefeliciteerd :) :) :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:11

Ianrowan2009 schreef:
rockwitch schreef:
Ik mag om half 4 voor een inwendige echo om naar mijn eitjes te laten kijken. Dus ik leef met je mee vandaag. Komt helemaal goed!!

YES! Ik heb het achter de rug *\o/*
Ben gewoon trots op mezelf dat ik het heb gedaan :o
Binnen 4weken uitslag op de mat.
Succes vanmiddag rockwitch! Inwendige echo lijkt mij ook een bijzonder onderzoekje als ik het zo mag noemen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle tips en goede raad! Heb ik echt wat aan gehad :j _/-\o_
Je loopt inderdaad achteraf naar buiten met het idee, was dit het nou? :D

Goed zoo!!!

Tja inwendige echo stelt eigenlijk nog minder voor. Dat echo ding is eigenlijk net als wat je in 18+ winkels kan kopen, alleen is het niet echt genieten haha. En het rondpoeren is ook niet heel prettig, maar pijn doet het sowieso niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:32

verootjoo schreef:

Hier hetzelfde, maar nu zo half jaar na de bevalling zie ik nog meer tegen het uitstrijkje op. Iets met uitscheuren, hechtingen en daarna vrij hard littekenweefsel :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:33

Nou ik heb vanochtend ook een uitstrijkje gehad. De gyn vond het vreemd dat mijn huisarts dat niet al had gedaan n.a.v. mijn klachten, zeker gezien die wel een kweekje had gedaan voor eventuele infecties.

Mja ik vond het reuze meevallen :+ uitstrijkje zelf voelde ik echt niks van, eendebek is even wennen maar ook niet schrikwekkend xD wel ging het bij mij gelijk bloeden waardoor de gyn net als mijn huisarts denkt dat het om een Ectropion gaat. Baarmoedermonderosie noemen ze het ook wel. Iemand hier ervaring mee? Als je dat vrij erg hebt, kan je dus al gaan bloeden bij de minste of geringste aanraking van de baarmoedermond. Nouja, in bepaalde gevallen isdat dus niet heel handig, zoals jullie je vast voor kunnen stellen :')

Gaat behandeld worden dmv wegbranden, zelfde behandeling voor als er afwijkende cellen zijn n.a.v. uitstrijkje als ik het goed begrijp. Lijkt me allemaal nog niet zo heel prettig. :roll:

Verder hopen dat het uitstrijkje allemaal OK is. Dat hoor ik over 2 weken, als ik dat verdere onderzoek + behandeling heb.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:38

Lijkt mij ook niet plezierig. Veel sterkte ermee.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:42

Dankje. Zou eigenlijk wel graag ervaringen horen van iemand die al zo'n behandeling heeft gehad. Op internet staat dat het pijnloos is maar in de infofolder van de gynaecoloog die ik meegekregen heb, staat dat het lastig kan zijn om na de behandeling zelf naar huis te rijden :oo

Ik wil eigenlijk niet gaan googlen want dan heb je toch altijd horrorverhalen :')

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:07

Thesserd schreef:
Dankje. Zou eigenlijk wel graag ervaringen horen van iemand die al zo'n behandeling heeft gehad. Op internet staat dat het pijnloos is maar in de infofolder van de gynaecoloog die ik meegekregen heb, staat dat het lastig kan zijn om na de behandeling zelf naar huis te rijden :oo

Ik wil eigenlijk niet gaan googlen want dan heb je toch altijd horrorverhalen :')

Ik heb ook een gynaecologische ingreep gehad , dit was voor het wegbranden van het maagdenvlies. Het is waarschijnlijk niet geheel dezelfde ingreep , maar ik kan je verzekeren dat het met de pijn reuze meevalt. Ik had wel wat bloedverlies maar ook dat was na een uurtje weg. Het kan na een paar dagen wel gaan branden maar daar geven ze vaak een creme voor mee! Ik moest wel onder begeleiding naar huis gebracht worden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:12

Oke! Dat is fijn om te horen :D en een kleine geruststelling haha. Ik hoop echt niet dat ik dan nog dagen lang met pijn rond loop ofzo.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:13

Ik had dezelfde gedachten hoor! Ik was zo zenuwachtig , echt niet normaal . Het viel heel erg mee gelukkig .

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:21

Thesserd schreef:

Ikke. Wel al een paar jaar geleden en bij een uitermate onaangename gynaecologe die het onzin vond om te verdoven. Laat dat wel doen! Als je laat verdoven, hoeft het geen horrorverhaal te worden.
Ik begrijp niet waarom het lastig kan zijn om zelf naar huis te moeten rijden. Nou was ik wel met iemand anders, maar buiten de pijn om, mankeerde ik niks hoor.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:22

Thesserd schreef:
Nou ik heb vanochtend ook een uitstrijkje gehad. De gyn vond het vreemd dat mijn huisarts dat niet al had gedaan n.a.v. mijn klachten, zeker gezien die wel een kweekje had gedaan voor eventuele infecties.

Mja ik vond het reuze meevallen :+ uitstrijkje zelf voelde ik echt niks van, eendebek is even wennen maar ook niet schrikwekkend xD wel ging het bij mij gelijk bloeden waardoor de gyn net als mijn huisarts denkt dat het om een Ectropion gaat. Baarmoedermonderosie noemen ze het ook wel. Iemand hier ervaring mee? Als je dat vrij erg hebt, kan je dus al gaan bloeden bij de minste of geringste aanraking van de baarmoedermond. Nouja, in bepaalde gevallen isdat dus niet heel handig, zoals jullie je vast voor kunnen stellen :')

Gaat behandeld worden dmv wegbranden, zelfde behandeling voor als er afwijkende cellen zijn n.a.v. uitstrijkje als ik het goed begrijp. Lijkt me allemaal nog niet zo heel prettig. :roll:

Verder hopen dat het uitstrijkje allemaal OK is. Dat hoor ik over 2 weken, als ik dat verdere onderzoek + behandeling heb.

Ik heb deze behandeling gehad (wegbranden van cellen na pap 3) De ingreep stelt niet zo veel voor. Ik was eigenlijk alleen in het ziekenhuis voor kijken met de camera naar de baarmoedermond. Ter plekke besloten ze om de cellen weg te branden. Je krijgt een paar spuiten in de baarmoedermond, dit lijkt heel eng en pijnlijk, maar ze vragen je om te hoesten als ze prikken en dan voel je er niks van. Daarna branden ze de boel weg. Ruikt niet heel lekker maar is niet pijnlijk. Toen het allemaal voorbij was heb ik even heel erg zitten huilen omdat het allemaal heel onverwacht was. Maar heb even bij zitten komen op een kamer daar en ben daarna naar m'n werk gegaan. Heb de eerste dagen wel wat bloedverlies gehad en wat krampen de eerste dagen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:20

Ik heb ook laatste een lisexcisie gehad. De verdovingsprikken voel je idd niet als je hoest. Heb eigenlijk daarna vrijwel geen pijn gehad, alleen nog wel 2 weken wat bloedverlies. En het rommelde even vlak voordat de korstjes los lieten. (Tip: dat gebeurt meestal zo'n 1-1,5 week na de ingreep. Zorg dan dat je tampons en maandverband bij je hebt en dat je gélijk naar het toilet loopt als je iets voelt, want voor je het weet ben je te laat en kun je schone kleren gaan halen).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:57

Bij mij ging dat een beetje mis en ik kreeg na een week een enorme bloeding. Ik stond bij de Praxis in een plas bloed. Maar dat was echt gewoon pech gehad. De gyn heeft dat toen snel dichtgebrand oid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:16

Dorien66 schreef:
Thesserd schreef:

Ikke. Wel al een paar jaar geleden en bij een uitermate onaangename gynaecologe die het onzin vond om te verdoven. Laat dat wel doen! Als je laat verdoven, hoeft het geen horrorverhaal te worden.
Ik begrijp niet waarom het lastig kan zijn om zelf naar huis te moeten rijden. Nou was ik wel met iemand anders, maar buiten de pijn om, mankeerde ik niks hoor.

Volgens mij adviseren ze het niet zelfstandig naar huis rijden bij zo'n beetje elke ingreep in het ziekenhuis. Is niet omdat de behandeling dan zo verschrikkelijk is. Maar misschien reageer je heftig op eventuele verdoving, of is iets emotioneel zwaarder dan je dacht of zijn er andere redenen waardoor je niet helemaal scherp meer bent om veilig te rijden.