Hier in Spanje word er (gelukkig) op zoveel meer getest.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.
verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.
Genoeg om het aantal sterfgevallen door baarmoederhalskanker te kunnen halveren blijkbaar.
TS: fijn dat het je meegevallen is!
Ik heb nu dus ook die brief, en ben blij dat ik zwanger ben, dan wordt het uitgesteld tot een half jaar na de bevalling. Maar zie er goed tegenop
knuffeldier schreef:Floortz schreef:Wacht maar tot je 50 bent geworden. Dan krijg je een bonus en mag je je boobs laten pletten...![]()
![]()
Ik vind het je reinste mishandeling van één specifieke bevolkingsgroep.
Als mannen hun edele gestel zouden moeten laten platwalsen, en ook nog vrijwillig, dan was het al lang geleden wettelijk veranderd tot een royaal zachtere methode.
Dat heb ik ook ooit nog geleerd. Vond dat echt afschuwelijk om te doen bij vrouwen.
Denk als het bij mannen zou moeten dat je gewoon elke 2 jaar een MRI zou krijgen.![]()
(alhoewel de meningen waarschijnlijk verdeeld zijn of dat een beter alternatief is)
veerledec schreef:Je moet nog bevallen maar je ziet op tegen een uitstrijkje? Ruilen? Doe jij mijn bevalling erbij, doe ik wel tien uitstrijkjes voor jou, als je dat wilt
.
verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Toch begrijp ik wel wat zij bedoelt. En als het onderzoek maar eens in de vijf jaar plaats vindt kun je je ook afvragen hoe zinvol dat is.
Genoeg om het aantal sterfgevallen door baarmoederhalskanker te kunnen halveren blijkbaar.
Ik heb nu dus ook die brief, en ben blij dat ik zwanger ben, dan wordt het uitgesteld tot een half jaar na de bevalling. Maar zie er goed tegenop
safina schreef:verootjoo schreef:
Misschien kunnen ze het tijdens de bevalling doen. Dan merk je er vast niet veel van.
Ianrowan2009 schreef:rockwitch schreef:Ik mag om half 4 voor een inwendige echo om naar mijn eitjes te laten kijken. Dus ik leef met je mee vandaag. Komt helemaal goed!!
YES! Ik heb het achter de rug![]()
Ben gewoon trots op mezelf dat ik het heb gedaan![]()
Binnen 4weken uitslag op de mat.
Succes vanmiddag rockwitch! Inwendige echo lijkt mij ook een bijzonder onderzoekje als ik het zo mag noemen.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle tips en goede raad! Heb ik echt wat aan gehad![]()
![]()
Je loopt inderdaad achteraf naar buiten met het idee, was dit het nou?
verootjoo schreef:Ik heb nu dus ook die brief, en ben blij dat ik zwanger ben, dan wordt het uitgesteld tot een half jaar na de bevalling. Maar zie er goed tegenop
Thesserd schreef:Dankje. Zou eigenlijk wel graag ervaringen horen van iemand die al zo'n behandeling heeft gehad. Op internet staat dat het pijnloos is maar in de infofolder van de gynaecoloog die ik meegekregen heb, staat dat het lastig kan zijn om na de behandeling zelf naar huis te rijden
Ik wil eigenlijk niet gaan googlen want dan heb je toch altijd horrorverhalen
Thesserd schreef:Dankje. Zou eigenlijk wel graag ervaringen horen van iemand die al zo'n behandeling heeft gehad. Op internet staat dat het pijnloos is maar in de infofolder van de gynaecoloog die ik meegekregen heb, staat dat het lastig kan zijn om na de behandeling zelf naar huis te rijden
Thesserd schreef:Nou ik heb vanochtend ook een uitstrijkje gehad. De gyn vond het vreemd dat mijn huisarts dat niet al had gedaan n.a.v. mijn klachten, zeker gezien die wel een kweekje had gedaan voor eventuele infecties.
Mja ik vond het reuze meevallenuitstrijkje zelf voelde ik echt niks van, eendebek is even wennen maar ook niet schrikwekkend xD wel ging het bij mij gelijk bloeden waardoor de gyn net als mijn huisarts denkt dat het om een Ectropion gaat. Baarmoedermonderosie noemen ze het ook wel. Iemand hier ervaring mee? Als je dat vrij erg hebt, kan je dus al gaan bloeden bij de minste of geringste aanraking van de baarmoedermond. Nouja, in bepaalde gevallen isdat dus niet heel handig, zoals jullie je vast voor kunnen stellen
Gaat behandeld worden dmv wegbranden, zelfde behandeling voor als er afwijkende cellen zijn n.a.v. uitstrijkje als ik het goed begrijp. Lijkt me allemaal nog niet zo heel prettig.![]()
Verder hopen dat het uitstrijkje allemaal OK is. Dat hoor ik over 2 weken, als ik dat verdere onderzoek + behandeling heb.
Dorien66 schreef:Thesserd schreef:Dankje. Zou eigenlijk wel graag ervaringen horen van iemand die al zo'n behandeling heeft gehad. Op internet staat dat het pijnloos is maar in de infofolder van de gynaecoloog die ik meegekregen heb, staat dat het lastig kan zijn om na de behandeling zelf naar huis te rijden
Ikke. Wel al een paar jaar geleden en bij een uitermate onaangename gynaecologe die het onzin vond om te verdoven. Laat dat wel doen! Als je laat verdoven, hoeft het geen horrorverhaal te worden.
Ik begrijp niet waarom het lastig kan zijn om zelf naar huis te moeten rijden. Nou was ik wel met iemand anders, maar buiten de pijn om, mankeerde ik niks hoor.