intral schreef:chanel1985 schreef:En wat als iets levensbedreigend is of kan zijn? Wordt je dan ook gewoon teruggestuurd?
Wat ben ik blij dat wij hier als het nodig is gewoon naar de eerste hulp kunnen gaan.
2 Weken geleden had ik zo'n harde hoofdpijn, maar dan zo hard dat ik mijn hoofd tegen de muur wou bonken en kon ik op een bepaald moment niet meer spreken als wou ik dat wel en verstond ik mijn vriend.
Op de eerste hulp hebben ze een straffere pijnstiller gegeven via infuus en de nodige medicatie gegeven voor thuis. Het kon zo maar ook een beroerte geweest zijn, als ik dan nog eerst naar dokter van wacht moest was het misschien te laat geweest als het dat was geweest.
Als het levensbedreigend is, waarom dan nog in de auto stappen? 112 is voor levensbedreigende situaties, waaronder dus een (vermoedelijke) beroerte.
Ik ben ook met de ambulance afgevoerd, maar mensen zijn geen dokters en kunnen soms de ernst van iets onderschatten. Een leek kan soms ook moeilijk inschatten of iets levensbedreigend is of niet.
Als je dan zelf naar de spoed gaat, zou ik het echt heel onethisch vinden om die persoon weg te sturen omdat die geen geen briefke heeft.
Als ik in Nederland zelf naar de spoed was geweest, hadden ze mij terug gestuurd waarschijnlijk, wat ik echt een schandaal had gevonden.