Eiceldonatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Eiceldonatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:06

wat jammer, ik ben te oud, maar ik had best donor willen zijn. Ik heb 4 prachtige kinderen, dus mijn gezin is wel compleet nu. Ik had graag iemand willen helpen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:08

Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op zich zou ik er geen problemen mee hebben om eicellen te doneren. Maar ik zou er niet licht over denken. Ik ben bewust hormoonloos (qua voorbehoedsmiddel) en ben ook heel kritisch over het gebruik ervan. Daarnaast is het is wel nageslacht van jezelf en ik wil niet zeggen dat ik de perfecte moeder ben, maar je wil toch een redelijke basis hebben om bij te beginnen.

Als je slim bent (als ouders) wacht je niet totdat het kind 16 jaar is met het vertellen hoe en wat, maar weet deze het al van te voren. Alles zit in communicatie. En als het goed is blijft diegene die het kind heeft opgevoed gewoon "moeder". Anders is er toch echt iets mis gegaan in de opvoeding.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:13

Ik wist hier nog niet veel van, goed dat je dit topic opent TS. Het lijkt me erg fijn om mensen op die manier te kunnen helpen, maar het staat me toch wel tegen dat het niet anoniem is en dat je jezelf veel hormonen moet inspuiten. Vind ik toch een hele aanslag op je lichaam.

Desalniettemin heb ik veel respect voor de mensen die het wel doen, hebben gedaan of het van plan zijn te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:53

Marjoow schreef:
En wat nou als je gewoon geen kinderen wilt maar ontzettend veel liefde etc uit een paard kan halen?

Ik wil zelf geen kinderen en ik heb wel twee paarden. Maar dan nog lijkt me dat geen paard kunnen hebben niet vergelijkbaar is met geen kinderen kunnen krijgen. Ik ken mensen die geen kinderen kunnen krijgen. En als ik zie wat zij allemaal doormaken.... Hoeveel verdriet dat doet, hoeveel stress het geeft, wat het doet met hun vertrouwen en hun toekomstbeeld.... Echt heel heftig.

Maar misschien kunnen de paardenliefhebbers met een onvervulde kinderwens die vraag nog beter beantwoorden. Ik ben benieuwd: is wat jullie voelen vergelijkbaar met wat iemand voelt die graag een paard wil terwijl dat niet kan? Wat denken jullie?
(Ik vind dit zelf eigenlijk behoorlijk gênant om te vragen, maar goed.... Misschien ligt het voor sommigen toch heel anders dan ik denk...? )

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 16:59

Ligt waarschijnlijk aan het feit dat iedereen in principe een paard kan kopen maar zwanger raken komt meer bij kijken dus in dat opzicht ben ik het er wel mee eens. Alleen zou voor mij een paard veel meer betekenen dan een kind hebben dus uiteindelijk denk ik dat je niet zo gemakkelijk kan zeggen dat als je geen paard kan hebben dat je dan maar een schop onder je hol hoort te krijgen als je daar verdrietig over bent.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:08

NiNa_14 schreef:
JoanneE schreef:
In mijn nabije omgeving zijn er kinderen op deze manier geboren. Ze zijn altijd ziek en de moeder heeft bijwerkingen van de hormoonbehandelingen en is ook veel ziek. Ik denk dat de natuur zijn gang laten gaan belangrijk is. Ook al betekent dit soms groot verdriet.

Sorry maar dit is wel zo'n ongefundeerd argument.
Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij wordt er zelfs gescreend bij IVF en dat soort behandelingen :+
Om zo dus "de beste" embryo terug te plaatsen

Correctie: Het gaat bij "de beste" embryo's daar niet over

Het is gebasserd op het feit dat alle vijf kinderen die ik ken uit verschillende gezinnen geboren uit ivf of eiceldonatie allemaal iets flink mankeren. Idd geen onderzoek, maar alleen observatie.
Ik bedoel dan ook niet dat dit bij alle gevallen zo is.
Wat ik wel bedoel is dat de mens zich zo wel heel drastisch met de natuur gaat bemoeien en dit in mijn ogen niet altijd goed zal gaan.
En ja uiteraard heeft de natuur ook zijn foutjes.
Maar of je die nou op moet zoeken?
Zodoende stelde ik dat ik denk dat je dan beter een kind kunt helpen wat hulp nodig heeft.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:10

Een kennis van mij heeft een enorme onvervulde kinderwens, maar wel een paard. Ondanks dat ze al jaren weet dat ze geen kinderen gaat krijgen en ze er ondertussen te oud voor is, doet het nog steeds zeer dat het niet gelukt is. Denk echt niet dat dat met elkaar te vergelijken is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:12

Dus omdat toevallig 5 kinderen toevallig iets mankeren (wat??) concludeer je dat dit aan ivf ligt?

Hoeveel kinderen mankeren iets die niet uit ivf zijn ontstaan?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:12

djuulsie schreef:
Een kennis van mij heeft een enorme onvervulde kinderwens, maar wel een paard. Ondanks dat ze al jaren weet dat ze geen kinderen gaat krijgen en ze er ondertussen te oud voor is, doet het nog steeds zeer dat het niet gelukt is. Denk echt niet dat dat met elkaar te vergelijken is.

Ik denk dat een paard in dit geval het opvullen van de ''leegte'' van een kind is ;(
Ben ook van mening dat het niet met elkaar te vergelijken valt. Maar dat paarden voor sommige mensen wel in de buurt kunnen komen, het is immers een ''zorgenkindje'' waar je alle last en verantwoording voor hebt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:19

JoanneE schreef:
Het is gebasserd op het feit dat alle vijf kinderen die ik ken uit verschillende gezinnen geboren uit ivf of eiceldonatie allemaal iets flink mankeren. Idd geen onderzoek, maar alleen observatie.
Ik bedoel dan ook niet dat dit bij alle gevallen zo is.
Wat ik wel bedoel is dat de mens zich zo wel heel drastisch met de natuur gaat bemoeien en dit in mijn ogen niet altijd goed zal gaan.
En ja uiteraard heeft de natuur ook zijn foutjes.
Maar of je die nou op moet zoeken?
Zodoende stelde ik dat ik denk dat je dan beter een kind kunt helpen wat hulp nodig heeft.

Wat voor ziektes hebben die 5kids dan? Ik ken ook wat ivf kids maar die mankeren allemaal niks bijzonders. Ik ken ook heel wat 'natuurkids' die wel wat mankeren.
En sowieso is het ene kind nu eenmaal sneller ziek dan het andere kind. (Qua griep of soortgelijke virussen)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:52

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:15

Nog niet echt wat over duidelijk dus, alleen hoge bloeddruk en suikers en mogelijke vroeggeboorte.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 18:28

Suikers nog wel binnen de normale waardes.
Ik ben ben vorige week met mijn zoontje naar Jette geweest om mee te doen aan een onderzoek rond dit onderwerp.
Zu'n wisten mij te vertellen dat er 2 maal meer kans is op vroeggeboorte en lager geboortegewicht dan bij een natuurlijke zwangerschap.
En dat er een procent meer (3.5 procent in plaats van 2.5 procent ) op hazelip en hartaandoening dan bij een natuurlijke zwangerschap.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 20:28

na aanleiding van alle reacties hier en een ander topic kwam het idee laten we een enquete maken over dit onderwerp en de reacties.

misschien zien we overeenkomsten met leeftijd, wel of geen kids enz enz.

Alleen ik heb nog nooit een enquete gemaakt.

wie helpt mee met goede vragen.
Het moet wel een korte enquete zijn zodat veel mensen het gaan invullen.

de eerste vraag

leeftijd groep

tweede vraag

kinderwens?

derde vraag
zijn er kids en zoja hoeveel?

Ik kan wel wat hulp gebruiken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:08

linnie050 schreef:
Mijn vriend wil graag een kindje van zijn eigen genen.
Egoïstisch, ja misschien wel! Zoals sommige hier zouden zeggen.
En inderdaad hij kan een andere vriendin nemen omdat ik hem geen kind kan geven.
Dat kan allemaal.
Wij hebben besloten hier samen voor te gaan.
Wij hebben besloten om deze weg te gaan bewandelen.

Sorry dat ik een fragment uit je bericht pik, maar dit viel me op.
In een andere plek in het topic noem je de eiceldonatie slechts een bouwsteen, maar dat is dus wel een bouwsteen met het DNA van een ander. En hier geef je aan dat je vriend het belangrijk vindt om zijn eigen DNA door te geven.
Niet om het een of het ander, maar is het DNA dan wel of niet belangrijk?
Want als DNA niet belangrijk is, waarom dan per se het DNA doorgeven van je vriend?
En als DNA wel belangrijk is, dan kun je toch niet beweren dat de eicel slechts een bouwsteentje is?

Ik begrijp dit oprecht niet :n

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:16

Hij geeft toch ook zijn genen door met een eiceldonatie of zie ik dat verkeerd?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:18

djuulsie schreef:

Nee, dat zie je goed... en dat maakt het in mijn ogen een kromme redenatie

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:23

Wendy schreef:
djuulsie schreef:

Als je werkelijk goed leest zie je dat de vriend van TS daar veel waarde aan hecht. Die kan een andere visie hebben dan TS mbt het ''bouwsteentje''. Maar aangezien zij toch samen die weg gaan bewandelen zit daar vast een middenweg in, en niet zo zwart-wit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:28

Aight schreef:
Wendy schreef:

Als je werkelijk goed leest zie je dat de vriend van TS daar veel waarde aan hecht. Die kan een andere visie hebben dan TS mbt het ''bouwsteentje''. Maar aangezien zij toch samen die weg gaan bewandelen zit daar vast een middenweg in, en niet zo zwart-wit.

Ik heb goed gelezen, dank je.
En nee, ik snap dat niet. Vind het nogal egoïstisch van haar vriend. En vreemd dat zij daarin meegaat uit angst dat hij anders wellicht naar een ander gaat.

Ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. Het gaat mij er om dat enerzijds wordt gezegd dat DNA niet belangrijk is (eicel is een simpele bouwsteen) maar dat anderzijds haar vriend graag zijn DNA doorgeeft. Dat vind ik niet logisch.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 02-05-16 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:32

Wendy schreef:
En vreemd dat zij daarin meegaat uit angst dat hij anders wellicht naar een ander gaat.

Wow, dat is nogal een conclusie die je daar trekt..

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:37

Ik zou het voor best veel van mijn goede vrienden doen (iedereen waarvan ik vertrouwen heb dat ze een goede ouder zouden zijn)

En voor sommige vreemden misschien ook nog wel, vind het echt bullshit dat het niet commercieel mag. Ik snap de redenen wel hoor, want het is een ingrijpende keuze die niet als hopfdmotivatie geld zou moeten hebben, maar toch is het nogal iets wat je voor een ander doet en daar zou dan toch best iets tegenover mogen staan. (vind ik)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:43

Ikeje schreef:
Wendy schreef:
En vreemd dat zij daarin meegaat uit angst dat hij anders wellicht naar een ander gaat.

Wow, dat is nogal een conclusie die je daar trekt..

Lees de teksten maar eens goed, dat heb ik niet zelf bedacht :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:44

Dus als stel mag je niet 2 verschillende meningen hebben en samen 1 weg bewandelen...
Wauww

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:48

Laat maar.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 02-05-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:49

Wendy schreef:
[
Lees de teksten maar eens goed, dat heb ik niet zelf bedacht :n

Ik lees er blijkbaar overheen, waar kan ik dat vinden?