Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:En wat nou als je gewoon geen kinderen wilt maar ontzettend veel liefde etc uit een paard kan halen?
NiNa_14 schreef:JoanneE schreef:In mijn nabije omgeving zijn er kinderen op deze manier geboren. Ze zijn altijd ziek en de moeder heeft bijwerkingen van de hormoonbehandelingen en is ook veel ziek. Ik denk dat de natuur zijn gang laten gaan belangrijk is. Ook al betekent dit soms groot verdriet.
Sorry maar dit is wel zo'n ongefundeerd argument.
Ik zou het even na moeten kijken maar volgens mij wordt er zelfs gescreend bij IVF en dat soort behandelingen![]()
Om zo dus "de beste" embryo terug te plaatsen
Correctie: Het gaat bij "de beste" embryo's daar niet over
djuulsie schreef:Een kennis van mij heeft een enorme onvervulde kinderwens, maar wel een paard. Ondanks dat ze al jaren weet dat ze geen kinderen gaat krijgen en ze er ondertussen te oud voor is, doet het nog steeds zeer dat het niet gelukt is. Denk echt niet dat dat met elkaar te vergelijken is.
JoanneE schreef:Het is gebasserd op het feit dat alle vijf kinderen die ik ken uit verschillende gezinnen geboren uit ivf of eiceldonatie allemaal iets flink mankeren. Idd geen onderzoek, maar alleen observatie.
Ik bedoel dan ook niet dat dit bij alle gevallen zo is.
Wat ik wel bedoel is dat de mens zich zo wel heel drastisch met de natuur gaat bemoeien en dit in mijn ogen niet altijd goed zal gaan.
En ja uiteraard heeft de natuur ook zijn foutjes.
Maar of je die nou op moet zoeken?
Zodoende stelde ik dat ik denk dat je dan beter een kind kunt helpen wat hulp nodig heeft.
linnie050 schreef:Mijn vriend wil graag een kindje van zijn eigen genen.
Egoïstisch, ja misschien wel! Zoals sommige hier zouden zeggen.
En inderdaad hij kan een andere vriendin nemen omdat ik hem geen kind kan geven.
Dat kan allemaal.
Wij hebben besloten hier samen voor te gaan.
Wij hebben besloten om deze weg te gaan bewandelen.
Wendy schreef:djuulsie schreef:Hij geeft toch ook zijn genen door met een eiceldonatie of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat zie je goed... en dat maakt het in mijn ogen een kromme redenatie
Aight schreef:Wendy schreef:
Nee, dat zie je goed... en dat maakt het in mijn ogen een kromme redenatie
Als je werkelijk goed leest zie je dat de vriend van TS daar veel waarde aan hecht. Die kan een andere visie hebben dan TS mbt het ''bouwsteentje''. Maar aangezien zij toch samen die weg gaan bewandelen zit daar vast een middenweg in, en niet zo zwart-wit.