Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Sammie schreef:Ik zie verder helemaal geen verschil tussen een KDV en een moeder die oppast. Kan allemaal op de grote hoop.
Ik wel, als het gaat om het financiële aspect. Ik vind dat iedereen zelf de broek op moet kunnen houden, ook zonder ouders die bijspringen.
Voor de leuk, tuurlijk, pure gunfactor. Mijn schoonouders halen op dinsdagmiddag mijn zoon uit school, is de enige dag dat ik de hele dag op kantoor zit, dit gebeurt omdat zij het leuk vinden, niet omdat ik geen andere keuze heb.
Sees schreef:Laten we er over ophouden want dit schiet niet op. Ik leg netjes uit waarom ik het zo gedaan heb, geef het zelfs van tevoren nog aan. Dat zou voldoende moeten zijn.
Sammie schreef:Ah.. maar nu zeg je er wat bij.. Het financiele aspect.. Dat maakt de zaak wel heel anders. Want als er geen geld is.. wordt alles een stuk lastiger. Als je met oppas (waar dan ook, betaald of onbetaald) je kinderwens uit kan laten komen zie ik daar geen probleem in. Dat geld moet er dan natuurlijk wel zijn, maar dat telt voor vrijwel alles.
vuurneon schreef:Vaderfiguur is ook heel belangrijk! Maar... Dat kan ook opa zijn.
Quellian schreef:Sammie schreef:Ah.. maar nu zeg je er wat bij.. Het financiele aspect.. Dat maakt de zaak wel heel anders. Want als er geen geld is.. wordt alles een stuk lastiger. Als je met oppas (waar dan ook, betaald of onbetaald) je kinderwens uit kan laten komen zie ik daar geen probleem in. Dat geld moet er dan natuurlijk wel zijn, maar dat telt voor vrijwel alles.
Nou, daar zouden sommige mensen bést even over na mogen denken. Veel mensen 'nemen' kinderen en zien wel wie er opdraait voor de kosten. Ik ben een control freak, dus begrijp zulke mensen op voorhand niet.vuurneon schreef:Vaderfiguur is ook heel belangrijk! Maar... Dat kan ook opa zijn.
Welnee, heb geen vader gemist, maar hoefde ook niets van andere mannen te weten. Mijn mama was voldoende.
Sees schreef:Toch zijn er genoeg onderzoeken waarin wordt vermeld hoe belangrijk een vaderfiguur is in het leven van een kind. Als ie er niet is is ie er niet en moet je het er maar mee doen maar wellicht is het inderdaad iets om je af te vragen; moet je bewust ervoor kiezen je kind een vaderfiguur te ontnemen?
vuurneon schreef:Vaderfiguur is ook heel belangrijk! Maar... Dat kan ook opa zijn.
_San87_ schreef:Quellian schreef:Welnee, heb geen vader gemist, maar hoefde ook niets van andere mannen te weten. Mijn mama was voldoende.
Kan me voorstellen dat jongens/mannen daar anders over kunnen denken.
Gillbo schreef:Sees schreef:Toch zijn er genoeg onderzoeken waarin wordt vermeld hoe belangrijk een vaderfiguur is in het leven van een kind. Als ie er niet is is ie er niet en moet je het er maar mee doen maar wellicht is het inderdaad iets om je af te vragen; moet je bewust ervoor kiezen je kind een vaderfiguur te ontnemen?
Dus lesbische stellen kunnen beter geen kinderen krijgen......
Quellian schreef:_San87_ schreef:Kan me voorstellen dat jongens/mannen daar anders over kunnen denken.
Wie weet (ondanks jongens vaak meer met hun moeder hebben en meiden met hun vader, onlangs nog onderzoek gelezen), maar wat niet is, dat is simpelweg niet.
En wie weet heeft TS straks een kind, is ze bom moeder en komt er alsnog een vaderfiguur hun leven in gewandeld. Zoals ik al zei, je kunt niet alles plannen.
Gillbo schreef:Sees schreef:Toch zijn er genoeg onderzoeken waarin wordt vermeld hoe belangrijk een vaderfiguur is in het leven van een kind. Als ie er niet is is ie er niet en moet je het er maar mee doen maar wellicht is het inderdaad iets om je af te vragen; moet je bewust ervoor kiezen je kind een vaderfiguur te ontnemen?
Dus lesbische stellen kunnen beter geen kinderen krijgen......
_San87_ schreef:Kan absoluut. Ik denk alleen dat bepaalde dingen niet vanuit 1 perspectief als zijnde waarheid gezegd kunnen worden.
Quellian schreef:_San87_ schreef:Kan absoluut. Ik denk alleen dat bepaalde dingen niet vanuit 1 perspectief als zijnde waarheid gezegd kunnen worden.
Klopt, maar dat geldt de andere kant op net zo goed. TS heeft niets aan reacties dat een vaderfiguur oh zo belangrijk is en de vraag of je wel bewust moet kiezen om een vaderfiguur te ontnemen? En dat lesbische stellen maar geen kinderen moeten krijgen?
Jammer dat het in dit topic weer net zo gaat als in veel andere kindertopics. De beste stuurlui staan aan wal aan te wijzen wie wel en wie geen kinderen mogen krijgen.
_San87_ schreef:Nou ja, TS vraagt om ervaringen. Iedereen heeft ouders, en kan van daaruit ervaring delen. Ook vrouwen met kinderen kunnen jun ervaring delen, wat dus ook gebeurt.
Boras schreef:Het belang van het kind moet altijd voorop staan.
Kunnen die lesbisch stellen het niet zo regelen dat het kind een biologische vader heeft die actief in zijn of haar leven aanwezig blijft, dan zouden ze inderdaad geen kinderen moeten nemen. Niet omdat ze lesbisch zijn, wel omdat ze niet aan de basisbehoefte van een kind kunnen voldoen.
Quellian schreef:Jammer dat het in dit topic weer net zo gaat als in veel andere kindertopics. De beste stuurlui staan aan wal aan te wijzen wie wel en wie geen kinderen mogen krijgen.
Quellian schreef:_San87_ schreef:Nou ja, TS vraagt om ervaringen. Iedereen heeft ouders, en kan van daaruit ervaring delen. Ook vrouwen met kinderen kunnen jun ervaring delen, wat dus ook gebeurt.
Ik val hierover en dit is toch niet bepaald een ervaring:Boras schreef:Het belang van het kind moet altijd voorop staan.
Kunnen die lesbisch stellen het niet zo regelen dat het kind een biologische vader heeft die actief in zijn of haar leven aanwezig blijft, dan zouden ze inderdaad geen kinderen moeten nemen. Niet omdat ze lesbisch zijn, wel omdat ze niet aan de basisbehoefte van een kind kunnen voldoen.
Het belang van het kind moet altijd voorop staan, zeker.
Is een biologische vader in het leven van het kind een basisbehoefte? Echt? Ook als de biologische vader -ik noem even een zijstraat- het kind seksueel misbruikt of mishandelt? Wat is dán het belang van het kind? Ik vind geen biologische vader in het leven van het kind niet per definitie een ontbrekende basisbehoefte.
Sorry, maar dit vind ik echt een brug te ver.