Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:40

krimpenaar schreef:
Bootcamp was geweldig! *\o/*
Direct ingeschreven en volgende week weer en dan 2 x per week proberen (gaat nu niet lukken ivm drukke schoolweek)

Dit lijkt me nou ook nog wel heel leuk!! Wat moesten jullie doen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:44

Mag ik me ook melden? :+

Ik vind het best lastig mezelf in een goed ritme te krijgen. Ik heb altijd 55 kilo gewogen, waar ik nu 'ineens' 67 weeg (ik ben 1.78) en daar ben ik niet helemaal blij mee. Heb een half jaar op kantoor gezeten wat een beetje funest is geweest voor mijn ritme want ik ben heel actief, fiets overal heen enzovoort. Wil graag een deel afvallen en deel wat spieren kweken/strakker worden maar heb er niet echt een goed schema/oefeningen voor. Qua voeding probeer ik erop te letten maar wil niet extreem streng op dieet gaan want dat vind ik dan wel weer zonde :+

Ik heb een abbo bij Basic Fit en ga volgende week weer 1x per week proberen te zwemmen (kon hiervoor niet vanwege een nieuwe tattoo). Bij Basic Fit probeer ik 2x per week te sporten, 1 keer een groepsles Body Combat en een keer los sporten waar ik voornamelijk cardio op pak en ook wat gewicht en spier oefeningen (crunches, squats met gewichten, enzovoort). Ik eet 2 a 3 keer per week vegatarisch en dan focus ik me voornamelijk op pasta (volkoren) of aardappelblokjes (of een variatie hierop) met groenten en tomaatblokjes. Verder heb ik net een nieuw kookboek gekregen waar ik hopelijk veel inspiratie uit kan halen :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:56

Zo, net opnieuw begonnen met de back challenge, toen was dag 1 opeens peanuts. :Y)
En de ab challenge dag 15, die wordt nu wel echt zwaar haha.

Daarnaast uitgebreid mijn benen gerekt en gestrekt wat helaas erg pijnlijk was. Weet niet wat het is, maar mijn complete linkeronderbeen is uit het niets keihard en duidelijk dikker dan mijn rechterbeen. De achterkant wat normaal een pudding is bij ontspanning, is nu echt steen en steen hard. Het is niet warm, dus geen ontsteking. Maar ik word er erg moedeloos van. Ik heb al zo lang vage klachten in mijn benen. Sinds kleins af aan ben ik al flink vooruit gaan, maar nog altijd een lengte verschil, knieën die naar binnen vallen, te hoge spierspanning in mijn bovenbenen en zwakke enkels. Nu loop ik alweer bij de fysio omdat ik sinds de zomer overbelaste knieën heb, maar ik heb het idee dat ze echt de plank volledig misslaan en te veel focussen op gevolgen en te specifiek op 1 plek, namelijk: "oh, overbelaste knie, laten we je bovenbenen sterker maken... hmm dat werkt niet, oh, je hebt een hoge spierspanning in je bovenbeen merk ik" goh, dat had ik je al verteld. :+ Ik doe namelijk geen gekke, rare dingen waaraan ik écht blessures zou over kunnen houden. En toch kamp ik met rare krampen, vermoeidheid, tintelingen, druk en pijn. En veel is te danken aan de ziekte van lyme maar ik heb het idee dat er ook heel veel misgaat in mijn spier samenwerking, ontspanning en overcompensaties.
Ik had lange tijd een therapeut die heel veel wist te fiksen, zelfs dat mijn knie niet meer naar binnen viel maar wanneer mijn lichaam de kans had, schoot het direct weer in de vertrouwde, oude positie.
Dus ja, dat zit even ernstig in een dip. Ik ga nu even kijken naar mensendieck therapie, die richt zich echt op je complete lichaam, houding en beweging en stelt een individueel plan op om je lichaam zo vitaal mogelijk te krijgen in zijn beweging. Oftewel, patroontjes doorbreken wat je lichaam nu leuk automatisch, maar wel vaak verkeerd, doet.

Uit frustratie 2 chocola truffels naar binnen gewerkt. *\o/*

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 07:51

Wat een pakket suliko. Zelf heb ik ook mensendieck gedaan en die kreeg voor mekaar wat geen fysio in 7 jaar wist te bereiken... Ik werd pijnvrij van m'n hernia. Pijn/last van je knie hoeft niet in je knie te zitten!
Succes met het zoeken naar een goede therapeut en die truffels... Die had je emotioneel verdient! :Y)

Little_Gift

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:06

Ik vind het al knap dat je kunt ophouden na 2!
Bij mij moet de hele doos eraan geloven als ik uit frustratie begin :(

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:00

Inderdaad! En dan is er zo'n uitvinding dat je een chipszak kunt hersluiten. Wie heeft daf ooit nodig? Ik heb bodemnijd... Als de zak open is, moet ik de bodem zien, eerder is er geen stop...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 09:18

@krissis, wat fijn dat jij zo'n goede ervaring hebt met mensendieck therapie! Zelf ben ik er absoluut van overtuigd dat de pijn niet afkomstig is uit mijn knie, maar dat er gewoon te veel druk opstaat wat in mijn ogen zelfs afkomstig kan zijn vanuit mijn rug. Maar mijn fysio kijkt niet verder dan mijn bovenbeen...

En die truffels, het is dat mijn moeder ze had gekregen, anders was de hele doos achter mijn kiezen verdwenen :')

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:28

laughterline schreef:
krimpenaar schreef:
Bootcamp was geweldig! *\o/*
Direct ingeschreven en volgende week weer en dan 2 x per week proberen (gaat nu niet lukken ivm drukke schoolweek)

Dit lijkt me nou ook nog wel heel leuk!! Wat moesten jullie doen?

Haha veel, ik voel m'n spieren nu echt.
We begonnen met warming up en daarna drie kwartier diehard trainen. Uiteraard met wat pauzes.
Jumping jacks, wall sit, sit ups, planking en nog veel meer waarvan ik t nu even niet meer weet :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:31

Als je kuit ook rood wordt direct naar de HAP!

Suliko schreef:
Zo, net opnieuw begonnen met de back challenge, toen was dag 1 opeens peanuts. :Y)
En de ab challenge dag 15, die wordt nu wel echt zwaar haha.

Daarnaast uitgebreid mijn benen gerekt en gestrekt wat helaas erg pijnlijk was. Weet niet wat het is, maar mijn complete linkeronderbeen is uit het niets keihard en duidelijk dikker dan mijn rechterbeen. De achterkant wat normaal een pudding is bij ontspanning, is nu echt steen en steen hard. Het is niet warm, dus geen ontsteking. Maar ik word er erg moedeloos van. Ik heb al zo lang vage klachten in mijn benen. Sinds kleins af aan ben ik al flink vooruit gaan, maar nog altijd een lengte verschil, knieën die naar binnen vallen, te hoge spierspanning in mijn bovenbenen en zwakke enkels. Nu loop ik alweer bij de fysio omdat ik sinds de zomer overbelaste knieën heb, maar ik heb het idee dat ze echt de plank volledig misslaan en te veel focussen op gevolgen en te specifiek op 1 plek, namelijk: "oh, overbelaste knie, laten we je bovenbenen sterker maken... hmm dat werkt niet, oh, je hebt een hoge spierspanning in je bovenbeen merk ik" goh, dat had ik je al verteld. :+ Ik doe namelijk geen gekke, rare dingen waaraan ik écht blessures zou over kunnen houden. En toch kamp ik met rare krampen, vermoeidheid, tintelingen, druk en pijn. En veel is te danken aan de ziekte van lyme maar ik heb het idee dat er ook heel veel misgaat in mijn spier samenwerking, ontspanning en overcompensaties.
Ik had lange tijd een therapeut die heel veel wist te fiksen, zelfs dat mijn knie niet meer naar binnen viel maar wanneer mijn lichaam de kans had, schoot het direct weer in de vertrouwde, oude positie.
Dus ja, dat zit even ernstig in een dip. Ik ga nu even kijken naar mensendieck therapie, die richt zich echt op je complete lichaam, houding en beweging en stelt een individueel plan op om je lichaam zo vitaal mogelijk te krijgen in zijn beweging. Oftewel, patroontjes doorbreken wat je lichaam nu leuk automatisch, maar wel vaak verkeerd, doet.

Uit frustratie 2 chocola truffels naar binnen gewerkt. *\o/*

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 09:36

@phormicola, niet rood of warm, hou het goed in de gaten!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:43

Ik wil mij hier ook wel melden :)

Mijn naam is Charlotte, 26 jaar. Ik doe nu al een jaar sporten bij een bedrijfje dat smallgroup personal training geeft. We sporten in groepjes van maximaal zes personen en de invulling van het uur kan van alles zijn. We doen veel quore stability, crossfit of bootcamp maar ook wel kickboxen, looptrainingen en intervaltraining. De sport is altijd buiten en onder begeleiding van goed opgeleide trainers (er zijn 3 trainers in dienst van dit bedrijf).

Daarnaast heb ik een voedingsschema voorgeschreven gekregen van mijn coach (iederen heeft een coach, dit is een van de drie trainers). Twee van de coaches hebben ook een achtergrond/opleiding in voeding. Dit voedingsschema is op basis van de zigzag-methode, iets dat je veel ziet in de fitnesswereld. Ik heb 5 dagen een voedingsppatroon van +/- 1400 kcal, gevolgd door tweedagen +/- 1600 kcal. Daarbij is de verhouding van de macro's ongeveer 40% koolhydraten, 30% eiwit en 30% proteïne.

Ik sport minimaal 3 en maximaal 4 keer per week en dit heeft het afgelopen jaar tot gevolg gehad dat ik ruim 17 kilo ben afgevallen, spiermassa heb opgebouwd en een veel lager vetpercentage heb. Bijgevolg is dat mijn rugblessures inmiddels zo goed als genezen zijn (doordat ik in combinatie met de sport altijd onder behandeling ben geweest bij een goede chiropractor).

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:57

Mag ik me ook melden? Heb nog niet helemaal alles gelezen, maar wat een leuk topic!

Ik ben Esther, 21 jaar en al enorm veel pogingen gedaan om af te vallen. Voor een gezond gewicht moet er heel wat af, maar het eerste doel is onder de 100kg te komen.

Sinds ongeveer januari een schema gekregen van de sportfysio, omdat ik altijd snel blessures kreeg. Dit schema gaat erg goed.
Ik doe 2x in de week groepsles (indoor bootcamp en total body workout), en 2 keer fitness. Verder nog een uurtje pilates in het water voor wat extra kracht en ontspanning:)

Qua eten weet ik wat wel en niet mag/kan, en dat gaat ook prima. Mijn valkuil is emoties. Hoezo een klein stukje chocola, dat kan toch ook een hele reep? 8)7

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:31

phormicola schreef:
Daar heb je drankjes en gels voor :)

Klopt daar ben ik nu druk mee aan het experimenteren!
Helaas ook nog een gluten intolerantie en een prikkelbare darm wat het niet allemaal even makkelijk maakt O:)
Maar ik heb goede hulp hierbij en ik heb nog tijd genoeg om iets uit te vinden wat goed gaat werken voor mij!

Dit weekend heb ik 20 km gelopen in twee dagen, 2 x 10.
Eigenlijk iets verder dan ons schema op dit moment is, maar zolang het allemaal soepel gaat is dat geen probleem :)
Vanmorgen ben ik gaan fitnessen, een uurtje.

Verder lukt het gezond eten wel heel goed, dus dit maar proberen vol te houden!

Morgen weer een ronde van 5/10 km lopen, misschien iets meer op snelheid trainen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:47

10 km jemig wat een eind ik ben al moe na 3 terwijl ik 2 uur zumba wel vol kan houden :')

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:48

hihi en dan trainen we voor de 80 van de kennedymars O:)

maargoed ik kan ook weer geen 1 km hardlopen haha

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:49

holy.... vind je dat niet saai dan?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:53

Nee echt helemaal niet! ik loop samen met mijn vader en als ik iets wel niet saai vind is het wandelen.
Komt ook wel omdat wandelen voor ons wel meer betekent dan onze voeten voor elkaar zetten.
Wij trainen met verschillende snelheden/afstanden/ondergronden/eten. Het is niet even gewoon een stukje lopen met de hond om het zo maar even te zeggen.
Zeker die lange tochten zoals de kennedymars, zijn vaak een groot feest!
Langs heel de route mensen die je aanmoedigen, muziek en gewoon echt een groot feest.
Je word de laatste kilometers echt door iedereen mee gesleept, ook al zit je er helemaal doorheen

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:55

Ik vind echt wandelen op bergterrein wel heel erg leuk dat kan ik wel heeel lang volhouden. Het springen van steen op steen, het moeten zeulen om naar boven te komen :') Helaas hebben we dat niet in nederland.

En t klinkt wel gezellig helaas is t niet echt voor mij weg gelegt

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:02

Wat een leuk topic! Ik wil me ook melden:)
Ik ben Mieke, 23 jaar, zo goed als afgestudeerd en op zoek naar werk.
Sporten doe ik al een tijdje wel, vooral polefitness, yoga en was het hardlopen weer aan het oppakken. Helaas 'was', want ik ben nu al een tijd grieperig (val van het ene virus in de andere lijkt het wel) en nu door het vele hoesten gekneusde ribben erbij dus even rust.
Ik heb net weer een kaart voor bootcamp besteld, dus zodra ik genezen ben ga ik daar ook weer mee bezig.
Mijn doel is vooral om strakker te worden (ik kijk niet zo naar gewicht, omdat ik een tijdje terug wel zichtbaar ben afgevallen maar niet veel lichter ben geworden). En om gezonder te gaan eten, ik heb ook nog wel van die 'snaaimomenten' en dat is zo zonde..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 21:45

Hoe is het hier bij iedereen vandaag gegaan?

Ik had een dagje waarop ik niet zo ver kwam, met wat dan ook, zelfs de afwas was te veel gevraagd. :+
Maar niet heel erg, het is een rustdag van de ab challenge. Dus ik hoef enkel de back challenge te doen.
Mijn kuit is nog steeds dikker en harder dan mijn rechterkuit, maar wel minder dan gisteren.
Voor de rest laat ik het even voor vandaag. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:53

Wat een leuk topic! Ik wil me hier ook graag melden, ik hoop dat het lukt om het bij te houden. Heb het nogal druk, en dat zorgt er ook voor dat ik minder sport/minder gezond eet. Oeps. :+

Mijn doel is eigenlijk voornamelijk: Meer conditie opbouwen, meer spieren en kracht kweken en gezond eten. :D Het gaat over het algemeen wel redelijk, maar niet altijd.
Ik heb een abonnement op de sportschool. Mijn doel is om 1x per week krachttraining te doen, 1x per week hardlopen en 1x per week cardio. (Krachttraining en cardio onder begeleiding in de sportschool, hardlopen heb ik mijn eigen schema). En dat in de dagen ma-vrij. Als het lukt wil in proberen in het weekend ook nog iets sportiefs te doen.

Verder fiets ik elke dag naar school (7 km heen en 7 terug) en 2x per week naar de paarden (10 km heen en 10 terug). :P

Gezonde voeding blijft een knelpunt. Evenals de motivatie vinden voor de sportschool. In mijn hoofd wil ik echt heel graag. Alleen ik ben zo ontzettend moe dat het niet echt motiveert. Als ik buikspieroefeningen doen vallen soms m'n ogen bijna in slaap. :+

Verder zijn mijn 'concrete' doelen:
Strakker worden (bikini fit)
30 min hardlopen (5 km)
3x pw naar de sportschool (niet langer dan 3 dagen niet sporten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:02

Mag ik me hier ook melden? Ik zal mij eerst even voorstellen: Ik ben Linda, 18 jaar, ik wil graag meer sporten en gezonder eten, maar helaas is mijn motivatie soms ver te zoeken. Ik werk doordweeeks van 8-5, dus dan is stiekem eten geen probleem, ik eet gewoon wat ik mee heb, maar als ik dan 's avonds thuis ben en in het weekend eet ik echt te veel en te ongezond. Denk aan bijvoorbeeld steeds een stukje pure chocolade pakken en dan ontdekken dat je in 1 dag bijna een hele reep op heb. := Eigenlijk moet ik mij gewoon beheersen , maar het is lastig om 'nee' te zeggen tegen lekker eten. Wat ik voor 's avonds toe ga proberen te doen is direct na het avond eten tandenpoetsen zodat ik daarna niet stiekem meer ongezonde dingen ga eten. Immers is het niet lekker om met zo' tandpasta smaak te eten, en ik herinner mijzelf er zo beter aan. Voor de rest fiets ik een halfuur per dag( kwartier heen, kwartier terug naar mijn werk), en hebben we thuis een hardloop band staan die ik 3x per week minstens een half uur wil gebruiken.

En om maar even positief te beginnen: ik heb net 3,5 kilometer hard gelopen en niks meer gegeten na mijn avondeten. :D Nu proberen dat vast te houden...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:03

Ik baal een beetje vandaag.. Zaterdag was laatste dag dat ik in de sportschool geweest ben. Heb er gewoon geen tijd voor gehad de afgelopen dagen en vandaag ook de poweryoga les moeten missen, omdat ik echt even verder moet studeren vanavond..
Wel veel (en lekker :P ) gegeten vandaag maar netjes op 1300 kcal gebleven tot nu toe.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 22:05

Welkom beide :D

Linda, alvast een tip voor jou: Verstop je voedsel! Pak een stukje en stop het daarna zo ver mogelijk in een kast weg, nog beter ergens in of onder. Maak de drempel om iets lekkers te pakken groter voor jezelf, zodat je het de moeite minder waard vind. Zolang het in handbereik ligt, blijf je nou eenmaal dooreten. En laat het toe dat je eens op de dag iets lekkers voor jezelf neemt en geniet daar dan vooral heel erg intens van. Niet te streng zijn voor jezelf. :)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 22:06

Hoe komen jullie aan die Challenges ?