krimpenaar schreef:Bootcamp was geweldig!![]()
Direct ingeschreven en volgende week weer en dan 2 x per week proberen (gaat nu niet lukken ivm drukke schoolweek)
Dit lijkt me nou ook nog wel heel leuk!! Wat moesten jullie doen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laughterline schreef:krimpenaar schreef:Bootcamp was geweldig!![]()
Direct ingeschreven en volgende week weer en dan 2 x per week proberen (gaat nu niet lukken ivm drukke schoolweek)
Dit lijkt me nou ook nog wel heel leuk!! Wat moesten jullie doen?
Suliko schreef:Zo, net opnieuw begonnen met de back challenge, toen was dag 1 opeens peanuts.![]()
En de ab challenge dag 15, die wordt nu wel echt zwaar haha.
Daarnaast uitgebreid mijn benen gerekt en gestrekt wat helaas erg pijnlijk was. Weet niet wat het is, maar mijn complete linkeronderbeen is uit het niets keihard en duidelijk dikker dan mijn rechterbeen. De achterkant wat normaal een pudding is bij ontspanning, is nu echt steen en steen hard. Het is niet warm, dus geen ontsteking. Maar ik word er erg moedeloos van. Ik heb al zo lang vage klachten in mijn benen. Sinds kleins af aan ben ik al flink vooruit gaan, maar nog altijd een lengte verschil, knieën die naar binnen vallen, te hoge spierspanning in mijn bovenbenen en zwakke enkels. Nu loop ik alweer bij de fysio omdat ik sinds de zomer overbelaste knieën heb, maar ik heb het idee dat ze echt de plank volledig misslaan en te veel focussen op gevolgen en te specifiek op 1 plek, namelijk: "oh, overbelaste knie, laten we je bovenbenen sterker maken... hmm dat werkt niet, oh, je hebt een hoge spierspanning in je bovenbeen merk ik" goh, dat had ik je al verteld.Ik doe namelijk geen gekke, rare dingen waaraan ik écht blessures zou over kunnen houden. En toch kamp ik met rare krampen, vermoeidheid, tintelingen, druk en pijn. En veel is te danken aan de ziekte van lyme maar ik heb het idee dat er ook heel veel misgaat in mijn spier samenwerking, ontspanning en overcompensaties.
Ik had lange tijd een therapeut die heel veel wist te fiksen, zelfs dat mijn knie niet meer naar binnen viel maar wanneer mijn lichaam de kans had, schoot het direct weer in de vertrouwde, oude positie.
Dus ja, dat zit even ernstig in een dip. Ik ga nu even kijken naar mensendieck therapie, die richt zich echt op je complete lichaam, houding en beweging en stelt een individueel plan op om je lichaam zo vitaal mogelijk te krijgen in zijn beweging. Oftewel, patroontjes doorbreken wat je lichaam nu leuk automatisch, maar wel vaak verkeerd, doet.
Uit frustratie 2 chocola truffels naar binnen gewerkt.
phormicola schreef:Daar heb je drankjes en gels voor