Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 13:44

Goof schreef:
Jij DENKT dat je serieuze klachten hebt. Daar moet je de huisarts niet mee lastigvallen, die vindt jou namelijk GEZOND.
jij moet hiermee naar een psycholoog/ psychiater, die kan jou helpen met jouw gedachten.

Ik vind dat nogal een beschuldiging.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:48

verootjoo schreef:
Goof schreef:
Gisterochtend moest je naar de huisarts want de pijn was niet meer uit te houden en gisteravond is de pijn ineens weg en ben je ineens helemaal gelukkig en vol energie.

Ik vind het een bijzonder verhaal.

Ik ga de volgende keer ook naar die HA, moet een geweldige man zijn ;)

TS, ik lees regelmatig je topics en denk serieus dat je met jouw problematiek je niet op een forum advies moet vragen. Psychiatrische problematiek is te complex, niemand die jouw volledige dossier niet kent kan hier op een forum zinnig advies over geven, alleen je psychiater en je begeleider. Googlen (en bokkers die geen echt verstand van zaken hebben) kan je gek maken, zeker omdat je met lekenkennis niet goed kan filteren wat goede info is en wat niet.
Ik las ook nog dat je bezig bent met paranormale dingen; hier zou ik echt mee stoppen en je heil niet in zoeken. Het kan echt gevaarlijk zijn, zeker als je al psychiatrisch belast bent. Ga je je open stellen voor die zaken, stort je jezelf alleen maar in de ellende.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ts weet je begeleiding dat je hier om advies vraagt?
Zelf vind ik het raar dat ze je internet niet beter in de gaten houden.
Dit is niet goed voor je.

Moderators mogen dergelijke topics van mij uit bescherming ook sluiten.
Het is duidelijk dat ts zelf niet in staat is dit in te zien.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:49

Valentijn5 schreef:
Goof schreef:
Jij DENKT dat je serieuze klachten hebt. Daar moet je de huisarts niet mee lastigvallen, die vindt jou namelijk GEZOND.
jij moet hiermee naar een psycholoog/ psychiater, die kan jou helpen met jouw gedachten.

Zo komt het voor mij ook over.
Huisarts heeft je gezond verklaard. Dus heeft weinig zin om daar heen te blijven gaan.
Iets anders zal je daar niet te horen krijgen.
Dus dan zit het vaak in je hoofd. Je wilt dat je pijn een verklaring krijgt.
Dit is niet 123 op te lossen. Hier een een psycholoog/psychiater bij helpen.
Dan wordt het voor jezelf ook makkelijker om er mee om te gaan en zal je niet constant naar de huisarts moeten/willen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:50

Valentijn5 schreef:
Goof schreef:

Is een logische reactie... Jij gaat op vrijdag naar de HA met erge pijn die je gezond verklaart, vervolgens heb je nauwelijks pijn en heb je veel energie.
En dan ga je op zaterdag (out of the blue) naar de HAP?? Waarom dan? Je had minder klachten en de HA zei dat je gezond bent? Vervolgens zeggen ze daar dat je weer met olanzapine moet beginnen (na overleg met psychiater mag ik hopen, maar weet niet of die dienst heeft op de hap)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:52

Dienstdoende psychiater is altijd te bereiken. Ook op de HAP.
Telefonisch is vast genoeg als ze haar dossier hebben .
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 12-03-16 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 13:52

En wel dat ik aan de bloeddruk pillen moet.

bruintje123

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:54

Als een ander zich zo druk maakt krijgt die ook wel een hoge bloeddruk.

Ga aub van de pc vandaan en lekker wandelen in het zonnetje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:55

Nee dat je je bloeddruk moet laten meten schreef je net... Dat die hoog is zal voor niemand een verrassing zijn...

Ik ga temmen want ben het met bruintje eens. Jij overziet niet het risico van hier posten. Je moet je zorgen en angsten met je behandelend psychiater en begeleiders bespreken en niet op een anoniem forum waar niemand er verstand van heeft.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:56

Ik heb net al getemd in het belang van TS.

TS hopelijk krijg je de juiste hulp en vind je de weg naar een stabiel leven.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 12-03-16 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:56

bruintje123 schreef:
Dienstdoende psychiater is altijd te bereiken. Ook op de HAP.
Telefonisch is vast genoeg als ze haar dossier hebben .

Ja dat is ook zo, maar over het algemeen bouwen ze zulke dingen af als het gestopt moet worden en gaat dat onder controle, en nu lijkt het net alsof het patsboem gestopt is, en weer patsboem voorgeschreven :?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:58

Ik ben het voor een (groot) deel eens met verootje...
Olanzapine is een zwaar middel en wordt bij verschillende ernstige psychiatrische stoornissen en/of ziektebeelden voorgeschreven, dit ter info voor andere bokkers om daar misschien een beetje rekening mee te houden.

Valentijn5, ik hoop dat je begrijpt dat je jezelf ook heel goed ziek kunt 'aanpraten'? En dat bedoel ik niet eens in de (meest) negatieve zin. Stress kan enorm veel met je lichaam doen en allerlei klachten en min of meer vage klachten geven, daarnaast (ondanks dat je recentelijk gestopt was en nu dus weer begonnen), olanzapine kan ook bijwerkingen geven. Niet dat ik vind dat je niet serieus met bepaalde klachten om moet gaan maar ik denk toch dat je met de meeste van je klachten op je plaats bent bij je psychiater om dit te bespreken ipv bij de huisarts.

Stress kan ook je bloeddruk omhoog gooien

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:58

Ts, bescherm jezelf nu even tegen jezelf op internet. Je kan ook een vrijwillige ban aanvragen nu bij een moderator. Voor de tijd dat jouw psychisch welzijn nog niet stabiel is. Andere krijg je er spijt van als je wel weer lekker in je vel zit en dit terug leest...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:00

Ik heb ook al getemd.

Of het patsboem gestopt en voorgeschreven is lijkt zo.
Maar ik lees niet alles te letterlijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:05

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Ik vermoed dat er een heleboel met je aan de hand is in psychiatrische zin. Vraag hulp van mensen die jouw ziektebeeld kennen, jouw psychiatrische toestand kennen en die deskundig zijn op dat terrein. Een forum als dit is daar geen geschikte plek voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:48

Goof schreef:
Holy crap, de huisarts heeft je gisteren nog gezond verklaard.

Ik ben een beetje klaar met dit topic, het is echt op het hilarische af. No offence, maar het is inmiddels ongeloofwaardig. Het riekt op deze manier meer naar aandachttrekkerij dan naar serieuze klachten.

Succes met alles.

Dit dus. Bokt is geen medisch of aandachtsforum. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:56

Als eerste ben ik het met de rest eens je moet niet alles op internet gooien maar dit met de mensen om je heen bespreken die daar voor zijn. Maar zoals ik begrijp woon jij zelfstandig en heb je hier niet direct begeleiding in toch? Je hoeft niet eerst met hun te overleggen maar kan zelf de huisartsenpost bellen? Zou namelijk best goed zijn als je eerst iemand hebt waarmee je even kan overleggen is het verstandig om hiervoor de huisartsen post te bellen.

Maar als ik je post zo lees is het waarschijnlijk wel verstandig dat je weer met de olanzapine gaat beginnen. Hoop wel dat je hier van de week ook contact met de psychiater over heb en ze je nu weer niet gewoon maar weer het zelf uit laten zoeken.
Dat je medicijnen voor je darmen moet gebruiken en iets voor de maag is vervelend maar daar kan je prima mee functioneren wordt door zoveel mensen gebruikt. Hopelijk als je doorzet met je afspraak voor de diëtiste kan ze jou tips geven voor een gezond voedingspatroon en is het in de toekomst misschien niet meer nodig.

Dat je nu een hoge bloeddruk hebt is logisch er komt zoveel stress uit je bericht naar voren daar zal iedereen een hoge bloeddruk van krijgen. Maar tussen je bloeddruk laten controleren bij huisarts en aan de medicijnen hiervoor zit nog wel een verschil dit doen ze echt niet meteen.

Meis ga nu eens lekker naar buiten even je hoofd leeg maken en van het mooie weer genieten!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:04

Als iedereen nu gewoon stopt met reageren loopt dit topic vanzelf dood :)*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:10

Vala schreef:
Als iedereen nu gewoon stopt met reageren loopt dit topic vanzelf dood :)*

onstippen en klaar!