heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:13

Als ik dus weer ziek word zou dit de derde keer zijn. Dan ga ik me echt zorgen maken en achter m'n oren krabben dat werken voor mij toch niet zo gezond is :+

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:15

Ik begin weer, dacht dat het na 3 keer in 3 maanden wel klaar zou zijn maar ben weer verkouden met hoofdpijn en buikpijn..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:49

Majabeestje schreef:
Na de oudste, daarna de jongste os nu mijn man aan de beurt. Hij ligt voor pampus op de bank met koorts en hoest zijn longen uit zijn lijf.
Ik heb de griepprik gehad, ben benieuwd of die het doet..

En die doet het dus niet.. ik ben vannacht ook ziek geworden. Ben ook net ongesteld geworden, fijne combi. Voel me flink lamlendig.
Ook fijn: mijn man en ik beide plat met griep en 2 kinderen die nog alle zorg nodig hebben en straks naar school moeten worden gebracht.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:29

purny schreef:
Als ik dus weer ziek word zou dit de derde keer zijn. Dan ga ik me echt zorgen maken en achter m'n oren krabben dat werken voor mij toch niet zo gezond is :+

Dan heb je toch drie verschillende virussen te pakken gekregen want kenmerkend voor virussen als de Mexicaanse griep is dat je ze niet meerdere keren kan oplopen, tenzij het virus muteert en dat gebeurt niet twee keer binnen een seizoen :+

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 19:42

Ik kan er helaas over meepraten... Einde december al een paar dagen thuis gezeten, koorts, spierpijn en hoofdpijn. Nu 2 weken terug, thuis vanuit mijn werk koorts volgende dag gewoon gaan werken en in het weekend weer ziek geworden. Daarna een redelijk normale werkweek gehad, maar afgelopen dinsdag dus weer ziek naar huis gegaan. Echter ben ik dus nooit ziek, werk in de detailhandel en vrees dat het dus zo hardnekkig is dat ik het dit keer hard te pakken heb. Tot overmaat van ramp zit mijn keel vol met witte blaasjes/bultjes dus moet morgen toch echt een afspraak maken bij de HA.... Gelukkig goede verzorging voor mijn paard, die ik dus al vanaf maandag moet missen..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:20

Kan er ook weer over mee praten , helaas.

Eind december al flink de griep gehad en nu weer -O-

Vriend is al helemaal weken aan het tobben..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:22

Dacht ik dat het van de week beter ging, merkte ik gister al dat het niet echt lekker ging. Weer hoesten tot kokken aan toe, geen trek. Ben om 20u naar bed gegaan. Paar keer wakker geworden van het hoesten. Vanochtend wel naar werk gegaan, zonder stem, dat dan weer wel. Twijfelde wel, want hoestte ook wat groenig slijm op, maar ok...
Op werk zagen ze ook al dat ik minder fit was dan van de week. Huisarts gebeld, kon ik nog terecht en nu weer op de bank thuis....longen klonken schoon en ontstekingswaarde wel verhoogd, maar niet voldoende voor antibiotica...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:40

Wanneer is die griep epedemie eindelijk over dan? daar staat toch vaak een bepaalde periode voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:42

Ik heb 'm ook weer, hoezee.

Dacht dat ik een week of 3/4 geleden de dans ontsprongen was door er alleen met wat keelpijn en hoofdpijn vanaf te komen, maar dit keer is het bonanza. Keelpijn, hoesten, snot snot snot verkouden, nul eetlust en koortsaanvallen. Dan weer enorm koud, dan zweet ik weer m'n vest uit. Gisteren zwalkend door de woonkamer van de koorts.

En inderdaad, hoesten tot je over je nek gaat. Hier al 3 dagen achter elkaar 's morgens. Feestje.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:52

Simmerr schreef:
Ik begin weer, dacht dat het na 3 keer in 3 maanden wel klaar zou zijn maar ben weer verkouden met hoofdpijn en buikpijn..

Yes.... ik ben niet alleen!

Al is t bij mij gekomen tijdens n imuun verzwakt moment.
Een allergische reactie... met daarna n pittige griep.
Zondag avond in contact gekomen met de allergie.
Dinsdsg gewoon mn dag afgemaakt maar metoplopende koorts.
Eenmaal thuis. Keel dicht.
Drie dagen zacht voedsel... inc vandaag.

Woensdag hoge koorts. En mijn hals dikker als mn hoofd en dát is eng...
Donderdag iets gezakt...
Maag kan niet veel hebben.

Spieren rot.
Blaas van slag.
En als ik van bed w c bed ga heb ik n marathon gelopen!

Nu alleen nog verhoging. Keel nog dik. Gehemelte pijnlijk en snot komt eindelijk los maar nog veel druk op borst en rug...

Wéér uitzieken dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:54

Oh vooral dat marathon gevoel herken ik.. Naar de keuken en terug was gister een enorme prestatie. Zo erg dat ik nu moed aan het verzamelen ben om op te staan om de vaatwasser in te ruimen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:55

Sterkte er mee zeg!!

Hier ook alles in etappes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:58

Ben hier vooral continu bezig met na het hoesten handen te wassen.. Wil kind niet aansteken. Iets zegt me dat dat niet zo goed is voor kleintjes, de griep.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:07

Anoniem schreef:
Ben hier vooral continu bezig met na het hoesten handen te wassen.. Wil kind niet aansteken. Iets zegt me dat dat niet zo goed is voor kleintjes, de griep.

Bwah, valt mee... Ze overleven het wel en als ze nu ziek worden, hebben ze straks de afweer die ze nodig hebben.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:38

Hier ook niet voldoende ziek voor een kuur... Oren wel wat onrustig. Uitzieken met paracetamol en gorgelen met zout. Volgende week bloedprikken! Bahbah... dat het snel voorjaar is en bacillen voorgoed verdwijnen

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:07

Pfff; snap niet dat iedereen het nog heeft over de Mexicaanse griep! Die is is zoooo 2015! :roll:

Nee; blijkbaar is het nu de Amerikaanse griep...

Hier heb ik m ook gehad. 2 Dagen met koorts op bed en als maar door hoesten! Ik heb zelfs een gekneusde rib over gehouden aan al dat hoesten. Nu aan de zware pijnstillers voor mijn ribben en ben begonnen met hoesttabletten in de hoop dat het allemaal wat sneller los komt.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:05

Dat hoesten net zo lang tot je moet kokken.. Verschrikkelijk.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:10

Helaas na 4 dagen nog steeds ziek. Hoge koorts van 40 graden, oorpijn, hoofdpijn, spierpijn, huidpijn, totaal geen eetlust (heb de afgelopen dagen geleefd op appels en zoutstengels :') )
Ik hoop dat het dinsdag weer over is, want nog meer school kan ik echt niet missen. Dan zal ik me vol moeten stoppen met ibu en codeïnepilletjes -O- .

Nogmaals beterschap iedereen!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:22

Beterschap allemaal.

Hier ook ziek naar huis vandaag.
Vorige week zaterdag ineens niet lekker, met koude rillingen in een heet bad gelegen, hele week al snotverkouden, hoesten als een verstokte roker, holtes verstopt en daardoor knallende koppijn. Woensdag stond ik te trillen op mijn benen, gister reserve dienst gedraaid. Dat Was uitrusten op mijn werk, maar vandaag na twee rondjes rijden na ar huis gegaan, ik kijk scheel van de druk in mijn hoofd...
Verder pijn in mijn lijf, maar dat Is nog wel te behappen met wat pijnstillers.

Voor mijn gevoel ben ik al vanaf oud en nieuw aan het kwakkelen :(

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:24

Ik ben niet de enigste helaas. 3 weken terug nota bene tijdens de wintersport ziek geworden, bij thuiskomst helemaal ingestort en weer koorts. Had ik er fijn longontsteking bij! Antibiotica gehad, voelde me weer beter dus maandag weer aan het werk. Vanaf woensdag weer snot verkouden, ik ben er zo klaar mee!!! Wil gewoon weer fit zijn, lekker kunnen paardrijden, werken en niet moe in bed liggen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:29

mairead schreef:
Pfff; snap niet dat iedereen het nog heeft over de Mexicaanse griep! Die is is zoooo 2015! :roll:

Nee; blijkbaar is het nu de Amerikaanse griep...

Hier heb ik m ook gehad. 2 Dagen met koorts op bed en als maar door hoesten! Ik heb zelfs een gekneusde rib over gehouden aan al dat hoesten. Nu aan de zware pijnstillers voor mijn ribben en ben begonnen met hoesttabletten in de hoop dat het allemaal wat sneller los komt.

Had ik de vorige keer ook , gekneusde ribben van al dat hoesten.

Uiteindelijk heb ik toen een kuur van de dokter gehad wat ik sliep nog amper.
Die hoest aanvallen moesten uiteraard op z'n ergst worden als ik naar bed ging -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:17

Antibiotica krijg je ook alleen als je een bacteriele infectie hebt, niet bij virussen. Je krijgt dus niet zomaar een AB kuurtje, maar wel als je door verlaagde weerstand bijvoorbeeld een longontsteking hebt gekregen. Pijnstillers als diclofenac en ibuprofen werken licht ontstekingsremmend, bij mij werkt dat bij ziekte beter dan paracetamol.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:09

snuffie123 schreef:
Dan zal ik me vol moeten stoppen met ibu en codeïnepilletjes -O- .

Codeïne hielp hier niet. -O-
Zou met een half uur verlichting moeten bieden, maar ik hoestte na een half uur vaak nog een long op! Nu mee gestopt en aan de Broomhexine...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:08

Ik zit al twee weken aan broomhexine, fluimicil, ibuprofen een paracetamol.
Vandaag nog thuis gebleven, slaap nog steeds niet goed door een kots af en toe de longen uit mijn lijf als gevolg van het hoesten.... -O-
Stem is nog steeds niet terug, heeft me vrijdag verlaten....

Enige voordeel van dit alles is dat ik nu vier kilo kwijt ben in twee weken.... Hopelijk een mooie aanzet, want mag nog best wat kilootjes kwijt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:45

mairead schreef:
snuffie123 schreef:
Dan zal ik me vol moeten stoppen met ibu en codeïnepilletjes -O- .

Codeïne hielp hier niet. -O-
Zou met een half uur verlichting moeten bieden, maar ik hoestte na een half uur vaak nog een long op! Nu mee gestopt en aan de Broomhexine...

Codeine is eerder contra productief als er nog slijm in je bronchiën (of god betere het: je longen ) zou zitten.
Codeine onderdrukt de hoestprikkel - maar de reflexen rond "ik moet ademen!" zijn sterker.