ilayda schreef:Ik heb er ook bij gezet dat ze ook gewoon nog 5 jaar die nieuwe spiraal in kan houden.
En vind dat het wel bijna zo klinkt als een nieuw kapsel. Is toch normaal dat je wat over hebt voor je partner ?
Ook over 5 jaar vind ik het niet iets wat je van je partner moet kunnen verwachten.
Als je het er samen over eens ben prima, maar om nou te zeggen hij moet het maar voor me over hebben vind ik gewoon vreemd, ik heb een heel ander idee van een relatie in ieder geval.
ilayda schreef:Dat bedoel ik dus ook, jullie willen beide geen kinderen. En de bedoeling is natuurlijk dat jullie voor altijd samen blijven, dan is het toch heel normaal dat je dan samen gaat kijken naar een oplossing en als het dan bij jou niet mag. Dan kan de man toch wel even de moeite doen.
Als ik het aan mijn man zou vragen, die nu ook geen kids meer wil en hij zegt nee dan ga ik toch wel een beetje twijfelen aan hem.
Als je beide geen kinderen wilt en er vanuit gaat dat je voor altijd samen blijft is het zeker heel normaal dat je samen gaat kijken naar een oplossing. Tot zo ver helemaal eens.
Maar ik kan er gewoon niet bij dat je vervolgens zegt "De man kan toch wel even de moeite doen" en (in mijn ogen) nog erger dat je aan je eigen man zou gaan twijfelen als hij nee zegt. Hij heeft dus geen beslissingsrecht maar over zijn eigen lijf, want jij vind dat je dat moet kunnen verwachten en dat hij maar gewoon die moeite moet doen anders trek je hem in twijfel. Zal wel een verschil in normen en waarde zijn, wat natuurlijk prima kan, maar ik vind het absurd.
Overigens niet dat het voorgelegd wordt aan de man, hele logische vraag en ik begrijp dat het een minder heftige ingreep is voor een man (overigens is dat omkeerbare al regelmatig misgegaan), maar als een man hier niet achter staat, zoals bij TS bijvoorbeeld, is het toch gewoon klaar?! Is toch verdorrie zijn goed recht zeg.