Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:48

Anoniem schreef:
Vjestagirl schreef:
autisme kun je niet ontwikkelen door n inenting.

Fout

http://soundchoice.org/research/

http://soundchoice.s3.amazonaws.com/sou ... _Genes.pdf

Ik ga zelfs niet de moeite doen om dat te lezen (is toch geschreven door een partijdige bron) want het is je reinste flauwekul en bangmakerij.
Autisme heb je al van de geboorte, komt misschien pas tot uiting na de inentingen, maar komt niet door in te enten.
Je kan me wijsmaken wat je wilt, maar dit niet, zo dom ben ik nog niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:52

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:52

Als eerste vind ik het opvallend dat de meeste mensen die prutsmuts heel heftig reageren geen kinderen hebben, maar dat terzijde..

Ten tweede houdt juist het inenten ook de ziekte in stand. Zo zijn er een aantal ziektes (ik zou moeten opzoeken welke) die zo goed als uitgestorven waren. Tot de vaccinatie werd geïntroduceerd. De ziekte leefde in heg begin erg op en daarna werd het langzaam minder. Echter is het nooit zo weinig geworden als voor de vaccinatie. (Nogmaals, als jullie het echt interessant vinden ga ik het opzoeken. Geen zin om mijn tijd voor niets te verdoen)

Ten derde zijn er heel veel kindjes, zonder het te weten, allergisch voor middelen in de prikken. Bij heel veel gevallen uit zich dit door ziek zijn en herstellen zij langzaam weer. Bij sommige gevallen is er blijvende schade aan het afweersysteem. Echter word dit afgedaan als een zwak kindje en niet naar de vaccinatie gekeken.

Ten vierde, in heel veel landen word er pas veel later gevaccineerd. Inenten heeft namelijk bewezen geen nut onder de 8 maanden. Het afweersysteem onthoudt het dan namelijk niet lang genoeg. Daarom zijn er ook zoveel prikken nodig, het afweersysteem van baby's vergeet de ziekte veel te snel terwijl de ziektekiemen wel een aanslag doen op het afweersysteem.

Het vaccinatieprogramma zou eens goed onder de loep moeten worden genomen door onbevooroordeelde mensen want er is weinig informatie beschikbaar voor de mensen die nog geen standpunt hebben.

Om een voorbeeld te noemen, Japan prikt pas kinderen vanaf 2 jaar. Dan pas is het afweersysteem volgens hen rijp genoeg om de aanvallen goed te kunnen weerstaan. Zij hebben ook andere ziektes waarvoor zij inenten (logisch gezien de geografische ligging) maar er word elk jaar weer gekeken wat hanig is en of het nog wel nodig is. Wat dat betreft zijn zij ver vooruit.

Klakkeloos prikken is net zo erg als niet prikken. Iedere ouder moet zelf onderzoek doen en kritisch kijken naar de inentingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:53

hobbelheks schreef:
chanel1985 schreef:
Ja, dat is hetzelfde van dat ze er autisme van krijgen, het is niet omdat het toevallig nadien gebeurd, dat die vaccinatie er iets mee te maken had.
Aan wat is het kindje gestorven?

nee het hoeft niet maar het kan wel
Zoals ik al schreef ik ervaar het als een groot risico.

Overigens om nog wat olie op het vuur te gooien geloof ik wel in ontstoren ;)

Hoe absurd is het dat homeopathie niet erkend wordt als geneesmiddel ook al is er bewezen resultaat, voor mij ligt dat in dezelfde lijn van te veel verstrengelde belangen.

En voor nu slaap lekker allen

Hier moet ik je gelijk in geven. Homeopathie werkt inderdaad weldegelijk. :j Ik was vroeger zo'n kind wat altijd oorontsteking had, en dan echt niet zo'n beetje ook. Na de zoveelste keer zijn mijn ouders naar de homeopaat gestapt. Ik kreeg toen een heel klein rond bolletje waar ik op moest zuigen. Nooit meer oorontsteking gehad.

Zo ken ik nog heel wat gevallen. Maar homeopathie is dan ook wetenschappelijk bewezen, het is niet zo'n zweverige alternatieve geneeswijze.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:54

t is toch niet omdat je je kind laat inenten, dat je er niet kritisch er naar kijkt? In mijn ogen juist wel.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:56

Heb de eerste link voor een deel bekeken, maar het roept voor mij eigenlijk meer en meer vragen op. Ze stellen dat er met het invoeren van het enten steeds meer gevallen van autisme werden gerapporteerd, en ook steeds meer "defect DNA" gevonden werd. Maar de directe link naar enten mist een beetje. Is er geen stijging gemeten omdat er gelijktijdig ook meer onderzoek naar autisme is gedaan? Dat dit beter herkend kon worden? Dat de populatie toenam? Misschien door het overmatig eten van dierlijk materiaal? Van afval- en uitlaatstoffen? Daar wordt geen woord over gerept. Beetje eenzijdig, hoewel interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:57

Ik vaccineer mijn kind niet.
Voordat er gesuggereerd wordt dat kinderziektes dodelijk zijn zouden jullie eerst eens kunnen uitzoeken wat die kinderziektes nou precies inhouden. Over polio is ook heel wat anders te vertellen als het RIVM je wijs wil maken.
Kinderen die niet gevaccineerd zijn liften helemaal niet mee op gevaccineerde kinderen. Kudde immuniteit is een fabel, wanneer je naar alle verschillende generaties en de vaccinatiegraad daarvan kijkt kan ieder mens met logisch verstand binnen twee tellen nagaan dat kudde immuniteit helemaal niet kan bestaan.

Het bericht daarover ts het heeft bestaat helemaal niet, misschien heeft ze een buitenlands bericht gelezen waarin men angst voor ongevaccineerd kinderen probeerden te creëren maar er zijn sowieso in Nederland geen kinderen overleden aan de gevolgen van een kinderziekte in een kdv oid.

Maar jee kunt natuurlijk heel professioneel vast blijven houden aan je angsten en gewoon door vaccineren.
Kijk wel uit wanneer je met een kind dat pas is gevaccineerd met levend virus (bmr bijvoorbeeld) in de buurt komt van kankerpatiëntjes of pasgeboren baby's, het gevaccineerde kind kan besmettelijk zijn.
Dan is zo'n gevaccineerd kind toch een stuk gevaarlijker dan en niet gevaccineerd gezond kind.
Daarbij kan een gevaccineerd kind nog steeds een besmetting oplopen en deze asymptomatisch doorgeven.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:00

Ik lees mee ik lees mee :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:01

Dat bedoel ik ook, Flux, het makkelijk om een ziekte aan iets te koppelen. Er kunnen zoveel factoren zijn voor sommige ziektes. Niet bij autisme, want dat is aangeboren.

Repelsteel: ga jij nu beweren dat je van polio iet verlamd, blind,... kan raken, heb daar toch voorbeelden al genoeg van gezien. Zelfs in mijn familie.
Zo zijn er ook al recent kinderen aan de mazelen gestorven, maar hé, dodelijk zijn ze niet.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:01

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:02

Mooi gezegd Repelsteel
(Let wel op je onderschrift :P )

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:02

Iemand die iets van autisme af weet, weet ook dat dit al bij een baby van enkele uren oud te zien is. Natuurlijk nog niet duidelijk. Naar achteraf valt dit op zijn plaats. Sterker nog veel moeders die meerdere kinderen hebben merken tijdens de zwangerschap van het kind met autisme dat er iets "anders" is. Autisme is een aangeboren ontwikkelingsstoornis in de hersenen; het is dan ook te zien op een hersenscan! Echter is nog niet duidelijk te zien hoe "zwaar" de autisme is waardoor dit geen zin heeft om te doen bij kinderen.
Autisme door een vaccinatie zou dus betekenen dat die vaccinatie zorgt voor een afwijking in de hersenen, namelijk een onder ontwikkeling op het ene stuk, maar ook een over ontwikkeling op andere stukken hersenen. Als dat zo was, was het geniaal! Dan komen stoffen de hersenen niet alleen kapot maken, maar ook ontwikkelen, dat zou een geweldige doorbraak zijn!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:04

Ik kan het artikel niet meer vinden. Maar volgens mij is er al bewezen door wetenschappelijk onderzoek dat autisme en vaccineren niks met elkaar hebben te maken.

Waar ik me vooral aan stoor (en niet alleen het onderwerp enten valt hier onder) Maar dat veel mensen alles geloven wat er op internet word gelezen.

Iedereen kan alles op internet zetten en er bij zeggen dat het de waarheid is. Maar dan is het nog niet de waarheid.
Ik heb hier nog geen een argument gezien die terwijl die gegeven werd ook bevestigd is met een wetenschappelijk onderbouwd artikel als bronvermelding er bij..

Ik ent gewoon volgens schema alleen op het moment dat mijn dochter ziek zou zijn zou ik het uitstellen. Maar dan zo snel mogelijk het wel doen.

Ja er zitten risico's aan, maar ik vind de risico's van niet enten veel groter zeker bij ons aangezien wij aan de rand van de bijbelbeld wonen en daar toch wel regelmatig uitbraken zijn. Maar overal zitten risico's aan.

En nee ik heb me er niet heel diep in verdiept maar vertrouw er op dat ze het niet voor niks doen.

Degene die het had over titerbepaling laten doen. Mijn dochter heeft 4 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze te vroeg geboren was. En omdat ze ineens heel geel werd moest ze infuus en werd er minimaal 1 keer per dag gedurende ruim een week bloed geprikt. Nou ik kan je zeggen dat is voor zo een kleintje echt geen pretje. Enting is ook niet leuk, maar zag wel degelijk verschil dat ze het toch minder vervelend vond dan dat bloed prikken. En een ader vinden bij zo een kleintje is echt niet makkelijk er is meerdere keren mis geprikt en was een ervaren iemand.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:05

Ik vraag me ook af hoe jullie nadenken over iemand laten prikken die allergisch is? Als ze zo allergisch zijn, zouden ze van die prik al ernstig ziek raken. Die kan er niks aan doen, willen jullie die dan ook apart hebben? Bij de peuterspeelzaal zou ik me het nog voor kunnen stellen dat je bij je fragiele kind geen ziekteverwekkers wilt. Nou vind ik het helemaal compleet scheiden wel heel ver gaan. De bedoeling van de prik is dat je niet ziek of minder ziek wordt ongeacht met wie je bent. Het is natuurlijk ook zo dat de kinderen niet alleen met andere kinderen maar ook met andere volwassenen in aanraking komen. Je gaat nooit al die ziekteverwekkers ontwijken... en op elk slakje zout leggen lijkt mij niet nodig.

Flux

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:12

Nieuws over Judy Wilyman vind ik zeer interessant, bedankt voor het delen.

Over autisme: In het gedeelde artikel wordt er gesproken over "regressieve autisme", hoewel ik me nog niet volledig in de materie heb ingelezen bedoelen ze hier waarschijnlijk iets anders mee dan regulier autisme (genetisch bepaald).

Julaika: Een allergisch kind moet je natuurlijk niet wille prikken. Compleet scheiden is ook overdreven. Wel zou ik oppassen met dit kind bij kwetsbare groepen of juist hoog risico groepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:13

chanel1985 schreef:
Dat bedoel ik ook, Flux, het makkelijk om een ziekte aan iets te koppelen. Er kunnen zoveel factoren zijn voor sommige ziektes. Niet bij autisme, want dat is aangeboren.

[naam]: ga jij nu beweren dat je van polio iet verlamd, blind,... kan raken, heb daar toch voorbeelden al genoeg van gezien. Zelfs in mijn familie.
Zo zijn er ook al recent kinderen aan de mazelen gestorven, maar hé, dodelijk zijn ze niet.

Waar beweer ik dat dan volgens jou?

Welke kinderen zijn er allemaal overleden aan mazelen dan? Alleen een meisje van ongeveer 17 jaar die al een meisje geschiedenis had en voordat ze mazelen kreeg al problemen had met haar longen, maar toen ze mazelen kreeg uiteindelijk stierf door longontsteking.
Welke andere kinderen? Link?

Dus alles wat jij gezien hebt is wetenschappelijk bewijs? Je neemt de moeite niet om een wetenschappelijk onderzoek te lezen maar ik moet uitgaan van jouw persoonlijke waarnemingen als bewijs? Vind jij jezelf objectief?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:14

Over de schade de polio kan aanrichten kunnen ze in staphorst wel meepraten, die zijn daarna ook een stuk minder kritisch geworden op het inenten.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:17

Flux schreef:
Nieuws over Judy Wilyman vind ik zeer interessant, bedankt voor het delen.

Over autisme: In het gedeelde artikel wordt er gesproken over "regressieve autisme", hoewel ik me nog niet volledig in de materie heb ingelezen bedoelen ze hier waarschijnlijk iets anders mee dan regulier autisme (genetisch bepaald).

Julaika: Een allergisch kind moet je natuurlijk niet wille prikken. Compleet scheiden is ook overdreven. Wel zou ik oppassen met dit kind bij kwetsbare groepen of juist hoog risico groepen.

Ja, ik weet niet hoe dat voor anderen is maar dit lijkt me vanzelfsprekend. Als ik verkouden ben of een griepje heb, ga ik niet op kraambezoek. Om nou overal op iedereen te gaan letten is natuurlijk niet mogelijk maar dat helpt wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:18

Iedere ouder met een kind met zware vaccinatieschade achtte de risico's ook erg klein. Toch kan dat soms vies tegenvallen.

In staphorst gingen ze stiekem (uit angst) het orale poliovaccin op een suikerklontje aan hun kinderen geven, en zoek maar eens op waar dat orale vaccin heel goed in is... Polio veroorzaken.

Maar met dit soort hoax berichten als in de OP blijven jullie elkaar bang maken. Succes ermee!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:19

smurffie schreef:
Iemand die iets van autisme af weet, weet ook dat dit al bij een baby van enkele uren oud te zien is. Natuurlijk nog niet duidelijk. Naar achteraf valt dit op zijn plaats. Sterker nog veel moeders die meerdere kinderen hebben merken tijdens de zwangerschap van het kind met autisme dat er iets "anders" is. Autisme is een aangeboren ontwikkelingsstoornis in de hersenen; het is dan ook te zien op een hersenscan! Echter is nog niet duidelijk te zien hoe "zwaar" de autisme is waardoor dit geen zin heeft om te doen bij kinderen.
Autisme door een vaccinatie zou dus betekenen dat die vaccinatie zorgt voor een afwijking in de hersenen, namelijk een onder ontwikkeling op het ene stuk, maar ook een over ontwikkeling op andere stukken hersenen. Als dat zo was, was het geniaal! Dan komen stoffen de hersenen niet alleen kapot maken, maar ook ontwikkelen, dat zou een geweldige doorbraak zijn!

Dat kan inderdaad zo zijn, maar vergeet niet dat kinderen al geent worden als ze een paar weken oud zijn, dus die periode zonder enting is maar heel kort.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:20

Maar Repelsteel, als er nou geen vaccinaties waren geweest. Nooit niet. Denk je dan ook dat het aantal dodelijke slachtoffers per ziekte zo laag - of niet bestaand - zou zijn? Of hebben we die lage cijfers toch te danken aan de vaccinaties die eerdere generaties gekregen hebben? Wat zijn jou gedachte hierover?

Bedankt voor je antwoord, ik vind het werkelijk erg interessant.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:20

anneliesdj schreef:
smurffie schreef:

Dat kan inderdaad zo zijn, maar vergeet niet dat kinderen al geent worden als ze een paar weken oud zijn, dus die periode zonder enting is maar heel kort.

Hier in België worden ze op 2 maanden ingeënt, wel een verschil met een paar (2) weken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:21

Anoniem schreef:
chanel1985 schreef:

Repelsteel: ga jij nu beweren dat je van polio iet verlamd, blind,... kan raken, heb daar toch voorbeelden al genoeg van gezien. Zelfs in mijn familie.

Waar beweer ik dat dan volgens jou?

Welke kinderen zijn er allemaal overleden aan mazelen dan? Alleen een meisje van ongeveer 17 jaar die al een meisje geschiedenis had en voordat ze mazelen kreeg al problemen had met haar longen, maar toen ze mazelen kreeg uiteindelijk stierf door longontsteking.
Welke andere kinderen? Link?

Dus alles wat jij gezien hebt is wetenschappelijk bewijs? Je neemt de moeite niet om een wetenschappelijk onderzoek te lezen maar ik moet uitgaan van jouw persoonlijke waarnemingen als bewijs? Vind jij jezelf objectief?

Er waren met de uitbraak in 2013-2014 2600 mensen met mazelen die gemeld zijn. Ruim 180 zo ernstig dat ze in het ziekenhuis opgenomen moesten worden waarvan er 1 overleden is. De restverschijnselen bij de andere kinderen worden niet gemeld. Zoveel mensen in het ziekenhuis is wel heel ernstig.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/M/Mazele ... _2013_2014

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:23

Anoniem schreef:
Ik vaccineer mijn kind niet.
Voordat er gesuggereerd wordt dat kinderziektes dodelijk zijn zouden jullie eerst eens kunnen uitzoeken wat die kinderziektes nou precies inhouden. Over polio is ook heel wat anders te vertellen als het RIVM je wijs wil maken.
Kinderen die niet gevaccineerd zijn liften helemaal niet mee op gevaccineerde kinderen. Kudde immuniteit is een fabel, wanneer je naar alle verschillende generaties en de vaccinatiegraad daarvan kijkt kan ieder mens met logisch verstand binnen twee tellen nagaan dat kudde immuniteit helemaal niet kan bestaan.

Het bericht daarover ts het heeft bestaat helemaal niet, misschien heeft ze een buitenlands bericht gelezen waarin men angst voor ongevaccineerd kinderen probeerden te creëren maar er zijn sowieso in Nederland geen kinderen overleden aan de gevolgen van een kinderziekte in een kdv oid.

Maar jee kunt natuurlijk heel professioneel vast blijven houden aan je angsten en gewoon door vaccineren.
Kijk wel uit wanneer je met een kind dat pas is gevaccineerd met levend virus (bmr bijvoorbeeld) in de buurt komt van kankerpatiëntjes of pasgeboren baby's, het gevaccineerde kind kan besmettelijk zijn.
Dan is zo'n gevaccineerd kind toch een stuk gevaarlijker dan en niet gevaccineerd gezond kind.
Daarbij kan een gevaccineerd kind nog steeds een besmetting oplopen en deze asymptomatisch doorgeven.

Hier zeg je letterlijk dat we voor we suggereren dat kinderziektes dodelijk zijn, we ons eerst moeten inlezen. Wat bedoel je hier dan anders mee?