Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:35

Haha clown.
ach ja als je als schaap achter iedereen aan loopt en alles gelooft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:35

kaatje888 schreef:
@ brainless
als je echt geïnteresseerd bent kan je me een pb sturen.

@ gianti
en je weet echt niet door wat dat komt?
ik zei trouwens ook dat de meeste artsen in het ziekenhuis daar niks vanaf weten van dat wereldje.
en de mensen die het weten hebben een eed afgelegd dus iets zeggen mogen ze niet, of beter gezegd ze weten er niks van af (sarcasme)

Oh ik weet het, ik weet het!
Door onwetendheid en de zoektocht naar een zondebok wanneer iets te ongrijpbaar is. Dan is een (massa)complottheorie veel makkelijker. Dat kanker écht gewoon nog niet te genezen is, daar kunnen "we" niet mee om, dus hebben we een andere theorie nodig. Eentje die onze angst kan omzetten tot woede.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:36

En mensen zoals jij zijn de reden dat ik nog elke dag in de collegezaal wil zitten en 100% zeker weet dat ik dit wil doen!!

Ik vind gewoon jammer dat ik een verschuiving zie in hoe er tegen artsen aan gekeken wordt. Door internet denken mensen vaak vele malen beter te weten. Tuurlijk er zitten echt rotte appels van artsen tussen. Maar de overgrote deel gaat niet rond de 10/12 jaar met z'n neus de boeken in om de patiënten te benadelen en zorg te ontzien

Ayasha
Blogger

Re: Hoe komt t dat er nog steeds geen echt medicijn is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:38

Tot ze ze nodig hebben. :) en dan moeten ze allemaal voor hun springen... :)

Mijn chirurg heeft me vandaag ook "moeten teleurstellen". Daar kan hij niks aan doen. Het is nu eenmaal wat het is. :) Woensdag mag ik bij een bijeenkomst zijn samen met een patiënt met een gelijkaardige situatie waar normaal geen patiënten bij mogen zijn. :) Omdat hij hoopt dat we wellicht samen wel tot een mogelijkheid gaan komen. Wat kan ik dan meer zijn dan dankbaar dat hij al die moeite wil doen? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:39

Janneke2
Er zijn mensen die een bepaald gen die zeer grote kans hebben op oa een zeer agressieve vorm van BK.
Daarmee bedoelen mensen: die zijn "voorbestemd".
Daarnaast is niet het niet te voorkomen dat je het krijgt.
Niet als je maar gelovig leeft je geen kanker krijgt...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:41

kaatje888 schreef:
@ brainless
als je echt geïnteresseerd bent kan je me een pb sturen.

@ gianti
en je weet echt niet door wat dat komt?
ik zei trouwens ook dat de meeste artsen in het ziekenhuis daar niks vanaf weten van dat wereldje.
en de mensen die het weten hebben een eed afgelegd dus iets zeggen mogen ze niet, of beter gezegd ze weten er niks van af (sarcasme)

Waarom niet hier?

Ik weet van mensen nl dat ze al veel alternatieve dingen hebben geprobeerd en dat het helaas (tot nu toe) niets heeft gewerkt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:43

Janneke2 schreef:
Nou had ik in mijn hoofd, dat pap5 echt carcinoom in situ is (nog niet uitgezaaid, maar beslist erg foute boel), maar dat is verder de kern niet.

Mij is toen ik de diagnose DCIS (ductaal carcinoom in situ) uitgelegd dat 'in situ' het voorstadium van kanker is.
Dus al wel foute boel en reden tot ingrijpen maar nog niet echt kanker zegmaar.

Brainless schreef:
Janneke2
Er zijn mensen die een bepaald gen die zeer grote kans hebben op oa een zeer agressieve vorm van BK.

je bedoeld de BRCA1 en BRCA2 denk ik, de ene variant heeft ook een zeer verhoogde kas op baarmoeder(hals)- en eierstokkanker.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:59

Baarmoederhals kanker is niet verbonden met het borstkanker BRCA 1 OF 2 gen alleen eierstokkanker en borstkanker zijn daarmee verbonden.

Baarmoederhalskanker is volgends mij de enige vorm van kanker die door een virus ontstaat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:05

Brainless schreef:
Janneke2

Ja, accoord - die mensen/ families zijn er, met genen die disponeren of hoe je het allemaal maar noemt, dat klopt.
Zou je dat voorbestemd noemen, daar kan ik in mee - maar op zijn gereformeerds is ieder mens voorbestemd, terwijl niet ieder mens genen die tot agressieve kanker leiden heeft. (Het ging mij om een denkfiguur die iemand hanteerde, die mij aan de oude streng gereformeerde leer deed denken - niet om iets van "met geloof is het te voorkomen".)

Ik ga dus niet mee in "daarnaast is het niet te voorkomen dat je het krijgt" - formeel: dat weten we niet. (En het klinkt me toch weer zo gereformeerd in de oren: ben je voorbeschikt, dan is er niets, wat jij er als mens aan of tegen kunt doen.)
Feit is dat er oude mensen zijn de sterven van ouderdom zonder dat ze ooit kanker hebben gehad.
Ik geloof grif, dat deze boffers geen agressieve kankergenen hadden - maar wellicht hebben ze toch kanker weten te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-01-16 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:07

Annem84 schreef:
Baarmoederhals kanker is niet verbonden met het borstkanker BRCA 1 OF 2 gen alleen eierstokkanker en borstkanker zijn daarmee verbonden.

Baarmoederhalskanker is volgends mij de enige vorm van kanker die door een virus ontstaat.

BMHK wordt vaak veroorzaakt door het HPV, maar dat is niet altijd het geval.

Citaat:
Het Humaan Papiloma Virus (HPV) speelt een rol bij baarmoederhalskanker. Dit virus wordt bij geslachtsgemeenschap overgebracht. Onderzoek laat zien dat baarmoederhalskanker vaker voorkomt bij vrouwen die besmet zijn met HPV.

Dus ook bij vrouwen die er niet mee besmet zijn.

Ook oa DES-dochters hebben een vergrote kans op oa BHK, ook als ze geen HPV hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:18

Een paar jaar geleden was het mode om te zeggen dat ernstige ziektes je eigen schuld zijn door slecht leven. En als jij wel gezond leefde dan kwam het omdat een voorouder slecht geleefd had.

Ik vind de discussie hier behoorlijk in die akelige richting terug gaan.

Ik vraag me altijd af of mensen die niet in ziekenhuizen geloven dan ook een beetje olie op hun gebroken been smeren of in hun oog druppelen om van hun staar af te komen. Want als je met je gebroken been naar het ziekenhuis gaat dan maken ze er natuurlijk een chronisch probleem van omdat dat meer geld opleverd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:22

ik had een vriendin.. Bij haar thuis was waterschade onstaan door een sprinkler instalatie..

Die heeft homeopatische druppels op de pc lopen druppelen.

enkele hebben het water overleefd,
maar ze beweert nog altijd dat de homeopatische druppels de pc hersteld hebben..

mijn oma zei vroeger altijd bij alles: een beetje spuug erop, dat helpt de genezing..

bepaalde elementen in deze discussie geven mijn zo'n Millecam rode vlag gevoel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:26

@ Sizzle: er zijn rouwprocessen.
De ene mens rouwt om de diagnose 'uitgezaaide kanker' en gaat naar een homeopaath. Je kunt stommere dingen doen. Maar of een confronterende therapie zoals homeopathie helpt, als iemand stevig is verzwakt, is een vraag.

De andere mens rouwt om een ander mens met zo'n soort verdrietige diagnose en besluit dan (zeer menselijk en begrijpelijk en herkenbaar) "NEE! IK ga dit niet krijgen!!! Want ik (...en hier stop ik zelf meestal, maar sommigen gaan hier dus door, met 'ik mediteer' of 'ik doe zus of laat zo...')

Edit: druppels uit de sprinkler die maar meteen homeopathisch zijn en ook nog eens een pc (...of meerderen....?) genezen - het is er hier wellicht de plek niet voor, maar in principe is het een goede grap.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:34

Een vader van een collega wilde nooit naar de dokter, want was zijn redenatie: als je naar de dokter gaat kom je ziek terug.
Hij is thuis aan kanker gestorven die in een veel te laat stadium gevonden is (of dus eigenlijk gewoon bewust genegeerd was).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:40

Elena, immuuntherapie die ik heb spuit je wel hoor.
Gc maf heet het.
https://www.nlbewustgezond.nl/wat-kun-j ... erwachten/
Niet zo suf oordelen als je niet eerst vraagt welke ik gebruik.
En dit word ook gewoon ingezet bij kanker en HIV.
Maar weet je, ik ga niet eens meer op je reageren zo dom vind ik je reactie. :(:)

En voor je begint te schreeuwen dat kanker en Lyme geen link hebben: dat is er in de vorm dat je beiden met de stof nagalase te maken hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:47

Je gebruikt een blog om je punt te bewijzen? :)
Serieus?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:49

Ik geef een simpel linkje.
Ik ga namelijk er verder geen moeite in stoppen.
Gewoon ff de eerste simpele link gepakt die ik zag.
Maar ok het blijft bokt he. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:52

moonfish13 schreef:
Gc maf heet het.
Niet zo suf oordelen als je niet eerst vraagt welke ik gebruik.
En dit word ook gewoon ingezet bij kanker en HIV.
Maar weet je, ik ga niet eens meer op je reageren zo dom vind ik je reactie. :(:)

En voor je begint te schreeuwen dat kanker en Lyme geen link hebben: dat is er in de vorm dat je beiden met de stof nagalase te maken hebt.

Je spuit dus GC maf, en spuiten met Gc maf is een vorm van imunotherapie..

imunotherapie is geen stof, noch iets tastbaars, dus dat kun je niet spuiten..

imunotherapie is een therapievorm.

creatieve therapie kun je ook niet opeten.

als je echt denkt dat therapie iets is dat je kunt spuiten, snuiven, slikken, opeten, of aanraken..
dan heeft het inderdaad weinig nut verder te praten,

al gebruik ik niet de bewoordingen zoals jij die gebruikt. ik vind het niet nodig om mensen te labelen met intelligentieniveaus.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:51

Laatst bijgewerkt door Kuggur op 19-01-16 19:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:19

Oh er is allang iets dat vaak wel werkt en geneest.

http://phoenixtears.ca

Natriumbicarbonaat

Als je je voor 1963 met het poliovaccin hebt laten vaccineren heb je pech, dan is de kans groot dat je gaat verliezen van SV40.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:26

Waarom sterven er nog mensen aan kanker? Waarom niet? Mensen moeten ergens aan dood gaan. Dat is hard, maar zo is het leven en zo is de natuur.
Trouwens, bij vrouwen zijn hartproblemen overigens doodsoorzaak 1.
Ik heb al ingecalculeerd dat ik waarschijnlijk ooit ga sterven aan kanker. Voor mij is het trouwens geen doel om heel oud te worden. Ik denk dat als ik straks 70 ben, dat ik liever doodga, vóórdat mijn levenskwaliteit achteruit gaat, gepaard met inboeten van zorg en meer en meer aangewezen zijn op jezelf, óok als dat eigenlijk helemaal niet gaat.

Het is altijd erg als iemand vóór zijn tijd gaat, zowel bij mensen als dieren. Maar het hoort er bij.
Dat je daar verdriet om hebt vind ik normaal. Maar ik vind dat in deze maatschappij waarin alles maakbaar moet zijn, waarin mensen niet meer accepteren als iets níet kan, dat we toch zullen moeten leren te accepteren dat de dood er nu eenmaal is.
De leeftijd is toch al enorm opgerekt? Moet het nu nog meer oprekken dan? Waarvoor? Om straks pas met ons 80 met pensioen te mogen gaan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:33

Kuggur schreef:
moonfish13 schreef:
Gc maf heet het.

Hier wat objectievere informatie over die therapie; https://en.wikipedia.org/wiki/GcMAF . Het is duidelijk dat er geen bewijzen zijn dat deze therapie enige werking heeft.

Mogelijk is het duidelijk, maar dat statement is dan niet gebaseerd op de gegeven link.

(En waarheid en 'het blijkt duidelijk uit clinical trials' - die 2 kunnen samenvallen, maar qua tijd zit daar zo 10 jaar tussen. "In die tijd verandert de waarheid dan wel niet, maar de uitslag van de clinical trial komt wel beschikbaar.)

Kortom, zo komen we niet verder in een discussie.