Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fish_n_Chips schreef:Ik las laatst op een forum dat in de VS, dat als een 11jarige jongen die een 10jarig meisje verkracht, het jochie ook als slachtoffer wordt gezien omdat die jonger dan 12 is!! Dat vind ik zó schandalig..
Fish_n_Chips schreef:Halverwege mijn 'eerste trauma' ging ik dissociëren o.i.d. en weet ik niet meer wat er gebeurde. Toen ik tegen mijn therapeute zei dat ik niet eens wist of ik het wel wilde weten, want de paar seconden van dat dieptepunt waren al erg zat, vroeg mijn therapeute "Ben je bang dat het een échte verkrachting werd?"
Ouch, that hurt. Just because it wasn't with their .. doesn't mean it's not rape.
ikkkke schreef:Fish_n_Chips schreef:Ik las laatst op een forum dat in de VS, dat als een 11jarige jongen die een 10jarig meisje verkracht, het jochie ook als slachtoffer wordt gezien omdat die jonger dan 12 is!! Dat vind ik zó schandalig..
Veel daders zijn ooit slachtoffer geweest. Is de dader nog zo jong, dan is de kans nog groter dat hij zelf ook slachtoffer is (geweest) van misbruik. Een kind doet dit niet "zomaar", "uit het niets". Is dat een excuus of rechtvaardiging? Nee, natuurlijk niet. Maar een kind van die leeftijd kan je niet gaan straffen zoals een volwassene. Er zal uitgezocht moeten worden wat de oorzaak is van zijn daden en daar iets aan doen (naast natuurlijk dat hem duidelijk gemaakt moet worden dat zoiets niet kan).Fish_n_Chips schreef:Halverwege mijn 'eerste trauma' ging ik dissociëren o.i.d. en weet ik niet meer wat er gebeurde. Toen ik tegen mijn therapeute zei dat ik niet eens wist of ik het wel wilde weten, want de paar seconden van dat dieptepunt waren al erg zat, vroeg mijn therapeute "Ben je bang dat het een échte verkrachting werd?"
Ouch, that hurt. Just because it wasn't with their .. doesn't mean it's not rape.
Je therapeut bedoelde het misschien anders dan ze het zei of ze had misschien niet zoveel ervaring met deze problematiek... Het is inderdaad niet echt een gepaste vraag. Heb je kunnen aangeven dat deze vraag je zo gekwetst heeft?
Smee__ schreef:Daar zit ik ook wel eens mee idd. Helemaal de laatste tijd nu ik weer met therapie ben begonnen vragen veel mensen me waarom ik geen aangifte gedaan heb. Maar als ik zie hoe vaak er niks of bijna niks mee wordt gedaan heb ik daar helemaal geen zin in..
En over die vriendin, tja ik weet het niet. Ze probeerde nog een beetje ruzie te zoeken via whatsapp maar daar ben ik niet op in gegaan. Ga vanavond ofzo maar langs om te praten denk ikZe weet overigens wel overal van af maar vindt het blijkbaar niet zo belangrijk, dat steekt wel behoorlijk ja
Emmaa_ schreef:Het is een heel gevoelige term, heel erg beladen ook. Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehoord dat ik niet verkracht ben, puur en alleen omdat ik vrijwillig bij mijn verkrachter op de bank ben gaan zitten..
Poeswoes schreef:Emmaa_ schreef:Het is een heel gevoelige term, heel erg beladen ook. Je wilt niet weten hoe vaak ik heb gehoord dat ik niet verkracht ben, puur en alleen omdat ik vrijwillig bij mijn verkrachter op de bank ben gaan zitten..
Dit herken ik heel erg.. Ze spreken het niet uit, maar ik heb het ze zien denken. Ik ben als 12-jarige onder de plak gekomen van een groomer.