Pallatin schreef:IMANDRA schreef:Ja maar geen suiker! Daar gaat t om. Kcal is daarbij te verwaarlozen (bij zoetstoffen)
Geloof dat zoetstoffen ook niet echt handig zijn als je wilt afvallen, je lichaam denkt nl. toch dat het suiker krijgt en je bloedsuikerspiegel gaat daarom onnodig schommelen. Je lichaam zal daarom snel weer om suiker vragen en dan moet je dat maar weer kunnen weerstaan
Denk dat dat op zich wel meevalt. Maar heb er verder geen kennis over.
Iemand hierboven zei iets over aspartaam en kankerverwekkend: Er zijn zo veel stofjes zgn. 'kankerverwekkend'. Bij aspartaam is dit, zoals emma al zei, alleen in grote hoeveelheden zo. Wat jij aan cola drinkt is echt wel te verwaarlozen. Ik zou me niet zo veel zorgen maken over light dranken en such. Sowieso, al die gedeelde berichten op Facebook... af en toe denk ik echt van 'dude'. Er komt zo veel onzin voorbij.. niet alles geloven wat je leest haha, of in ieder geval met een korreltje zout nemen. Als Cola Light/Zero echt zo slecht zou zijn mag het niet eens verkocht worden, dan komt het niet door de veiligheidsregels van de EU en Nederland. Zelfde met vlees, daar was laatst ook een hele ophef over dat het zo slecht zou zijn en blabla. (heb het overigens over vlees éten en niet over de vleesindustrie zelf).
vibabu schreef:6,5 uur. Nogmaals, als jij bijv 60 kilo weegt en een goede conditie heb zal je waarschijnlijk minder verbruiken dan dat ik doe. iemand van 120 kilo zal veel sneller 20 kilo kunnen afvallen dan iemand van 80 kilo (als we er vanuit gaan dat beide op gezonde manier gebeurd.) dezelfde inspanning zal voor iemand met meer gewicht meer energie kosten dan iemand met minder gewicht of een geweldige conditie of noem maar op.
Morgen weer op de weegschaal staan, ben heel erg benieuwd. Heb vrijdagochtend voor het eerst kunnen wegen omdat mijn weegschaal stuk was en ik donderdagavond een nieuwe heb gekocht. Deze week was dus niet echt meetbaar. Maar goed ook, de kerstkilo's waren flink laten we maar zeggen.
Die Polar rekent je gehele dag, zoals Nadine al zegt. Niet alleen wat je extra beweegt, hoe moet dat horloge dat weten namelijk? Wat is 'extra' en wat is normaal'?
Je zei iets dat je 2000kcal bewogen had? (of ik las het verkeerd?) Dan zit je dus op zo'n 500kcal aan beweging zoals ik net al zei. Dat is heel netjes voor een dag schoonmaken