Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:43

Pallatin schreef:
IMANDRA schreef:
Ja maar geen suiker! Daar gaat t om. Kcal is daarbij te verwaarlozen (bij zoetstoffen)

Geloof dat zoetstoffen ook niet echt handig zijn als je wilt afvallen, je lichaam denkt nl. toch dat het suiker krijgt en je bloedsuikerspiegel gaat daarom onnodig schommelen. Je lichaam zal daarom snel weer om suiker vragen en dan moet je dat maar weer kunnen weerstaan ;)

Denk dat dat op zich wel meevalt. Maar heb er verder geen kennis over.
Iemand hierboven zei iets over aspartaam en kankerverwekkend: Er zijn zo veel stofjes zgn. 'kankerverwekkend'. Bij aspartaam is dit, zoals emma al zei, alleen in grote hoeveelheden zo. Wat jij aan cola drinkt is echt wel te verwaarlozen. Ik zou me niet zo veel zorgen maken over light dranken en such. Sowieso, al die gedeelde berichten op Facebook... af en toe denk ik echt van 'dude'. Er komt zo veel onzin voorbij.. niet alles geloven wat je leest haha, of in ieder geval met een korreltje zout nemen. Als Cola Light/Zero echt zo slecht zou zijn mag het niet eens verkocht worden, dan komt het niet door de veiligheidsregels van de EU en Nederland. Zelfde met vlees, daar was laatst ook een hele ophef over dat het zo slecht zou zijn en blabla. (heb het overigens over vlees éten en niet over de vleesindustrie zelf).

vibabu schreef:
6,5 uur. Nogmaals, als jij bijv 60 kilo weegt en een goede conditie heb zal je waarschijnlijk minder verbruiken dan dat ik doe. iemand van 120 kilo zal veel sneller 20 kilo kunnen afvallen dan iemand van 80 kilo (als we er vanuit gaan dat beide op gezonde manier gebeurd.) dezelfde inspanning zal voor iemand met meer gewicht meer energie kosten dan iemand met minder gewicht of een geweldige conditie of noem maar op.
Morgen weer op de weegschaal staan, ben heel erg benieuwd. Heb vrijdagochtend voor het eerst kunnen wegen omdat mijn weegschaal stuk was en ik donderdagavond een nieuwe heb gekocht. Deze week was dus niet echt meetbaar. Maar goed ook, de kerstkilo's waren flink laten we maar zeggen.

Die Polar rekent je gehele dag, zoals Nadine al zegt. Niet alleen wat je extra beweegt, hoe moet dat horloge dat weten namelijk? Wat is 'extra' en wat is normaal'?
Je zei iets dat je 2000kcal bewogen had? (of ik las het verkeerd?) Dan zit je dus op zo'n 500kcal aan beweging zoals ik net al zei. Dat is heel netjes voor een dag schoonmaken :j
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 10-01-16 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:44

kim345 schreef:
Maar is dan niet gewoon je verbruik 2000 kcal? Als in totaal over de hele dag.
Ik weet niet hoeveel je weegt maar dan moet je wel echt zwaar zijn wil je 2000 kcal verbranden met zoiets als schoonmaken...

Je heb geloof ik niet alles gelezen en mijn vorige plaatjes gezien. Ik heb bijna 1500 kcal verbruikt in 5 uur tijd waarin ik aan het schoonmaken was. Mijn verbruik in 5 uur is dus 1500 kcal. ik wil best een keer een uurtje met Hartslagmeter zitten als ik een uurtje niks doe, dan weet ik het exacte verbruikt wat dus alleen mijn verbruik is van schoonmaken. En zo zwaar ben ik nou ook weer niet gelukkig, ik heb alleen weinig lichamelijke activiteiten naast paardrijden :D

Heb wel eens gehoord dat margarine een molecuul verschilt van plastic :') denk dat er weinig verschil in slechtheid zit mbt frisdranken. Aspartaam is slecht maar suiker ook. Gewoon weinig van innemen dan zit je altijd safe :) vind media sowieso lastig aangezien er altijd maar een deel verteld wordt. Kijk naar de oproep laatst dat rood vlees kanker veroorzaakt. Uit het hele artikel bleek dat het ging om een hoeveelheid van ... Bij dagelijks gebruik. Iets wat iemand die normaal consumeert, niet haalt. De voordelen van rood vlees worden vervolgens ook weer niet benoemd,

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:46

Maar ja, wij delen 99% van ons DNA ook met apen. Die 1%, of in dit geval die ene molecuul, maakt dan duidelijk erg veel verschil.

Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Heel hard, maar van uitlaatstoffen, roken, drinken, geurkaarsen, IKEA meubilair en bakstenen kan je ook kanker krijgen. Als we niet aan ouderdom dood zouden gaan of aan andere ziektes, zouden we allemaal dood gaan aan kanker. Maakt het niet minder naar, maar dat ene glas Cola Light gaat er hoogst waarschijnlijk niet voor zorgen dat jij 30 jaar eerder dood gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:49

In 5u 1500 minus wat je lichaam dan verbruikt is, is je verbranding. Dat is op zich best netjes volgens mij. Als je uitgaat van een BMR van 1500 is dat 62,5 kcal per uur. Das dus 300kcal per die 5 uur. Als ik uitga van een PAL van 1,7 van 'gewone' beweging (langzaam lopen plus wat stilzitten enzo, is even een gokje), dan heb je in die 5u dus 1000kcal 'extra' verbrand. Best netjes toch?

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:55

Omdat het overal in zit probeer ik het juist met frisdrank niet te doen; alle kleine beetjes helpen :) drink sws al amper frisdrank dus voor mij is de keus ook niet zo moeilijk haha maar indd ieder z'n ding!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:58

bono_ schreef:
Omdat het overal in zit probeer ik het juist met frisdrank niet te doen; alle kleine beetjes helpen :) drink sws al amper frisdrank dus voor mij is de keus ook niet zo moeilijk haha maar indd ieder z'n ding!

Ik drink ook bijna geen frisdrank, maar soms heb ik s'avonds als ik op de bank zit gewoon zin in wat lekkers. Dan verras ik mijzelf met een glas rivella *D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:59

IMANDRA schreef:
In 5u 1500 minus wat je lichaam dan verbruikt is, is je verbranding. Dat is op zich best netjes volgens mij. Als je uitgaat van een BMR van 1500 is dat 62,5 kcal per uur. Das dus 300kcal per die 5 uur. Als ik uitga van een PAL van 1,7 van 'gewone' beweging (langzaam lopen plus wat stilzitten enzo, is even een gokje), dan heb je in die 5u dus 1000kcal 'extra' verbrand. Best netjes toch?

:j dat dus!

Ik denk dat je beter "volwaardige" producten kan eten waardoor je eerder voldaan bent dan dat je een light versie neemt waardoor je sneller weer trek heb. Want low fat heeft vaak meer suiker dan een volvet product. Al vind ik het dan weer tegenstrijdig met magere kwark, daar zit dan weer geen suiker in.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:00

bono_ schreef:

_O- Sorry maar die hoeveelheden die kankerverwekkend zijn krijg jij écht niet zomaar binnen, zelfs niet als je 'overal kleine beetjes' van neemt. Om te zorgen dat het kankerverwekkend is moet je líters en líters en líters drinken, dat lukt je echt niet hoor, normaal gesproken ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:14

Emmaa_ schreef:
bono_ schreef:
Tja ik zou wanneer ik dan toch frisdrank drink toch echt ook voor de normale variant gaan! Iemand wel eens naar aspartaam gegoogled? Geloof niet dat je daar blij van gaat worden.. Wat een troep! Blijkt dat het ook nog eens kankerverwekkend moet zijn. Nou geef mij dan toch echt maar die dosis suiker, dan maar weer wat extra bewegen om dat er af te krijgen...

Ieder z'n ding toch? Ik sport liever zo min mogelijk dus ga geen extra suiker eten :+

That's my girl! _O-

edit: Wandelen kan ik wel echt 3uur doen en fietsen ook wel maar op zo'n stomme loopband gaan staan. Ik ben geen hamster. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:16

:')

Geloof dat het kinderbedtijd is *\o/* , voer geen oorlog maar eendjes :)F

En voer de eendjes geen suiker of cola light ^_^

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:23

Of brood, ook brood is niet goed voor de eendjes.

Vandaag weer een goed afgesloten dag erop zitten. Nu maar hopen dat ik morgen de magnetron niet nodig heb want daar staat de kvv van de honden in te ontdooien. Ik denk dat ik de soep maar even in de pan opwarm.

Welke groenten vinden jullie lekker knagen? Ik heb al tomaat, wortel en komkommer. Paprika lust ik niet (zowel rauw als verwerkt niet).

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:30

Ik vind rauwe bloemkool ook lekker :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:31

Spitskool is ook lekker zoet!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 01:06

Ik ben 1,5 kg afgevallen deze week!! Dit is echt zo motiverend! Vandaag een cheatdag gehad, maar ben nu zó misselijk! Ik zit echt op het randje van moeten overgeven...

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 07:20

Zo wat gaan jullie hard!!

Mijn planning voor vandaag,

O: Alpro Soya Yogurt met handje blauwe bessen en frambozen
T: Appel
L: 2 Spelt boterhammen met een halve Avocado en cherrytomaatjes
T: Kiwi gold
A: Den keen stukje vega vlees en een lekkere salade

B: paardrijden en buikspieren

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:30

Jullie gaan echt heel snel!
Ik drink eigenlijk altijd al water of thee, wij hebben bijna nooit frisdrank heb ook helemaal gren zin in iets toetst en als ik het wel heb doe ik een beetje honing in m'n thee!

Ik heb vandaah op de weegschaal gestaan
Dag 1: 60.0 kg
Dag 7: 59,7 kg !
Er is niet veel af maar er is iets af yay!
Vanavond naar de sportschool *\o/*

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:43

Nou hier gaat het niet goed geloof ik! De afgelopen 24uur meer op wc/badkamer gezeten als op de bank..... Toch een virus of vlees op de bbq die dit veroorzaakt heeft geloof ik!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:47

Ik lig hier ook voor Pampus.. Zo de man van de ketel hier en daarna weer lekker m'n bed in.. Eten komt wel weer! Beterschap lilytjuh!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:50

Oei lillytjuh beterschap! Dat is nooit fijn! Sharon jij ook!

Hier vanmorgen toch een beetje een domper, al was ik er al wel bang voor. 0,4 kg er bij -O- Toch de teugels nog maar iets strakker dus. Al ben ik nog steeds niet ongesteld en heb ik ook redelijk wat gesport. Dus vol frisse moed er tegenaan.
Planning voor vandaag:
O: 2 beschuitjes kipfilet + 250ml magere kwark
T: ontbijtcrackers + mandarijn
M: salade
T: appel
A: moet nog boodschappen dus in ieder geval veel verse groente

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:53

Beterschap allemaal!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:06

Beterschap voor de mensen die ziek zijn!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:39

Beterschap voor degene die niet lekker in orde zijn!
Mijn weekend was qua eten heel slecht.

Nu nieuwe week, gewoon weer werken dus wordt het weer wat makkelijker.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: herbalife shake
T: 50gr. kipfilet + bouillon kip
L: Herbalife shake
T: Diepvriesfuit 100gr. + banaan
A: Kipfilet, Spinazie met een gekookt ei
Drinken: 2 liter water, 1 blikje cola light en 2 bekers halfvolle melk.
B: half uurtje op de hometrainer

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:49

Ah beterschap!

Amyyy en sunnybellami, goede resultaten! :)

Mijn planning voor vandaag:

O: magere yoghurt met Smart Protein shake en banaan
L: crackers met 100% Pindakaas
A: zalm met broccoli en ik heb zoete aardappels gekocht. Is het lekker om er een in frietvorm te snijden en met wat kruiden in de oven te leggen? Is de eerste keer dat ik ze ga gebruiken haha.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:50

Mijn lijstje voor vandaag
O: 2 eieren
T: appel
L: 2 spelt bh met pindakaas
T: iets van een stuk fruit of een handje nootjes
A: salade: slamelange, komkommer, tomaat, sperzieboontjes, kipfilet en wat pijnboompitjes

Ik probeer wat minder koolhydraten te eten, maar ik denk dat ik met dit lijstje op wat weinig kcal uitkom.. zal het zo even in MFP doen

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:53

@Julia: Hoe veel bedoel je met 'minder koolhydraten'? Want als je vandaag weinig koolhydraten zou hebben, maakt dat echt niet uit. In fruit zitten al koolhydraten en in feite heb je niet meer nodig dan dat, het is puur waar je jezelf lekker bij voelt :)