30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: 30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:02

Voor wie nog een gezond tussendoortje zoekt, ik heb vandaag deze muffins gemaakt :D http://uitpaulineskeuken.nl/2014/02/cho ... sugar.html

De chocoladestukjes heb ik eruit gelaten en ik heb rauw cacaopoeder gebruikt waar geen suiker aan toegevoegd is. Dadels zitten er niet in want dat hadden we niet in huis en zonnebloemolie hadden we ook niet, dus heb ik kokosolie gebruikt. Dat maakt de smaak ietwat apart maar het is te eten! Wel wat droog, mama vond ze niet zo lekker door de kokosolie maar ik vind ze goed genoeg :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:27

Voor wie een gezonde vervanger van mueslirepen zoekt: Zonnatura heeft ook (noten)repen, bij Kruidvat vaak €1 voor 3. Zit alleen wel honing in maar denk dat zoiets wel nodig is als binder.

Havermout vind je in de Jumbo onderaan het schap:
Afbeelding
€0,39

Eet dit al een hele tijd in de ochtend, beetje water in een kom havermout erbij zodat het ''weekt'' en zacht wordt, (soja)yoghurt erbij, banaan en/of blauwe bessen. (En oke, een beetje hagelslag voor de lekker O:))

Oja en bij de Jumbo haal ik ook rozijnen in die rode doosjes, zonder toevoegingen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:37

Zonnatura had 3 soorten, maar 1 daarvan was maar echt gezond de andere hadden ontzettend veel suikers.
Ik zal eens bij de kruidvat gaan kijken bij de Jumbo had ik ze zien liggen voor €1,50.
Laatst had ik zelf repen gemaakt die ook ontzettend lekker waren van dadels, granberrie en amandelen. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:11

Bij Aldi verkopen ze nu granola repen, gezoet met alleen appel. Lekker en heel gezond.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:11

Jannepauli schreef:
pjer schreef:
Ik ben op zoek naar een cruesli soort met minder of geen suiker. Hebben jullie misschien tips?

Om te beginnen kun je beter omschakelen naar gewone muesli ipv cruesli.. aan cruesli wordt heel wat extra suiker toegevoegd. Ga verpakkingen lezen!
En anders: probeer telkens een beetje minder cuesli toe te voegen en van de zoete smaak af te kicken.

Bedankt voor de tip!
Ik heb vandaag in 2 supermarkten alle pakken muesli/cruesli en aanverwanten bestudeerd. Het gemiddelde is rond de 20gram suiker per 100 gram product. Gek genoeg ook voor de muesli's. Ik had al bijna de moed opgegeven en een pak havermout gepakt om zelf een muesli mee te maken (brrr) toen ik een cruesli zag staan met minder suikers: slechts 5 gram per 100. Dus die ga ik eens proberen hoe die valt.

Afbeelding

Afbeelding
(sorry voor de grote foto's)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:58

Leuke tips die bovenste 2, daar ga ik eens naar kijken.
Merken jullie al echt verschil in energie oid?
Ik merk dat ik wel meer energie over de hele dag verdeelt heb. Dus dat is positief.
Ben overigens wel veel tijd kwijt met het bereiden van eten in vergelijking met eerst.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:43

WillBokkers schreef:
Ben overigens wel veel tijd kwijt met het bereiden van eten in vergelijking met eerst.

.. en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom we - in het algemeen gesproken - zoveel slechter zijn gaan eten; kant-en-klaartjes, voorbereidde producten.. alles om tijd te sparen. :) We zijn druk-druk-druk.. maar o p je gemak eten klaarmaken is dan ook wel weer heel erg zen!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:57

Ik heb werkelijk de godganse dag honger! Heb het koud en ben moe en chaggie... Ernstige trek in chocolade nu, maar ik bied weerstand.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:02

@maaikemuis Datzelfde heb ik al sinds ik 1 januari ben begonnen met minder suiker eten _-:( Vooral veel honger..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:05

Dat is vervelend, maaikemuis en MadelonDunny. Wat eten jullie dan zo op een dag?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:17

Dat vraag ik mij ook af heb alles behalve honger!
Eet wel de hele dag door, maar geen hongergevoel, minder hoofdpijn dan dat ik eerst had enz.
Ik neem ook snacks mee voor tussendoor op school: wortels, cashewnoten, crackers met kaas, rijstewafels, speltwafels ed
Wil as week ook wraps gaan proberen.
Eet je niet te weinig? Had ik eerst ook last van omdat ik niet de juiste, vullende producten kon vinden.
Ik kan echt geen dag op wortels, sla, (havermout) ed leven :+ dan heb ik gierende honger.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:44

Dit heb ik vandaag op:
O (06:30): Havermoutpancakes met ahornsiroop
L (10:30): 4 volkoren boterhammen (2 met hummes en kip en 2 met kaas)
T: 2 mandarijnen, halve paprika, wat cashewnoten en glaasje Soya Choco.
En wat ik vandaag nog denk te eten.
A: Gebakken aardappeltjes, tartaartje en spruiten.
T: Crackers van Lu met kaas denk ik. Of nog wat cashewnoten.
Oja, ik drink verder alleen water. Zit nu op 1,5L denk.

Lunch was al zo vroeg omdat ik op school zat. Moest kiezen tussen 10:30 en 12:30. Dat laatste is me echt te laat als ik om 06:30 al ontbeten heb. Zeker omdat er nog maar 2 kleine pancakes over waren dus was een klein ontbijtje :P
Geen idee of dit nu weinig of veel is. Ik val de laatste week eigenlijk helemaal niet af. Wil een paar kilootjes kwijt voor het mooie :o Ik kan het wel eens invullen op voedingscentrum.nl

Edit: Met wat ik hier boven heb staan zit ik pas op 1661 kcal :oo

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:24

MadelonSunny, ik eet ook meer en dan ook meer vettere producten (die vullen lekker). Ik at eerst te weinig zit nu wel weer aardig op pijl.

Jeannepauli, heb ik vaker gehoord ja! Had alleen niet gedacht dat dat zo'n impact heeft. Had normaal 20 min voor maken van ontbijt en lunch en het opeten van mijn ontbijt. Ben nu meer als t dubbele bezig.

Net granola repen en die Cruesli gehaald. Ben benieuwd!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:46

Phoe, even kijken:

O: kwart met havermout, rozijnen en lijnzaad
T: handje elitehaver
L: roggebrood met kaas en 2 crackers met rosbief
T: twee mandarijnen
A: twee koppen knolselderijsoep

En vanavond nog een bakje naturel chips.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:28

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:35

Vanochtend de zalmwraps gemaakt.
Die vullen wel zeg!
Maaikemuis, ik eet wel een stuk meer hoor!
Afbeelding

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:32

Als ontbijt? Wow !!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 12:19

Ik kom ook even om de hoek kijken :)

Ik wil in ieder geval minderen met suiker, maar compleet suikervrij zit er zeker niet in.
Wel wil ik graag brood en aardappelen blijven eten.
Ik wil vooral proberen koekjes en zoet broodbeleg gaan laten staan. Ik drink al suikervrij.

Iemand tips voor lekker, suikerloos broodbeleg en makkelijke tussendoortjes die geen/nauwelijks suiker bevatten?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:12

Deze morgen deze pannenkoekjes gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2014/03/hav ... appel.html Anders dan gewone maar daarom niet minder lekker, wel wat droog aangezien ik er geen stroop oid op heb gedaan :-) Ook de rozijnen heb ik weggelaten want dat eet ik niet zo graag :)

Ik ben overigens 1,5 kg afgevallen terwijl ik nog maar 6 dagen bezig ben := En het was niet eens de bedoeling om af te vallen! Toch eet ik echt niet minder dan normaal, ik laat alleen de toegevoegde suiker weg :D

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:51

TrIjNiE__ schreef:
Deze morgen deze pannenkoekjes gemaakt: http://uitpaulineskeuken.nl/2014/03/hav ... appel.html Anders dan gewone maar daarom niet minder lekker, wel wat droog aangezien ik er geen stroop oid op heb gedaan :-) Ook de rozijnen heb ik weggelaten want dat eet ik niet zo graag :)

Ik ben overigens 1,5 kg afgevallen terwijl ik nog maar 6 dagen bezig ben := En het was niet eens de bedoeling om af te vallen! Toch eet ik echt niet minder dan normaal, ik laat alleen de toegevoegde suiker weg :D

Dat is met name vocht doordat je nu koolhydraatarm eet!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:11

O: 1 zalmwrap 636 kcal
T: rijstewafel 36 kcal en blokje 78% pure chocolade 62 kcal
M: zelfgemaakte pizza 556 kcal
T: half blokje chocola 31 kcal
A: ik denk 2 crackers met roomboter en kaas ik gok op ca 200 kcal
T: worden pinda's en evt nog wat wrap wat ik heb staan ik denk zo'n 250 kcal
D: bietensap 19 kcal (verder water (met munt) en thee)

Heb vandaag wel een extra healthy dagje omdat ik ook de tijd ervoor heb nu het weekend is.
Zit dus totaal op zo'n 1800 kcal en heb de hele dag een super vol gevoel! En nu eet ik eigenlijk nog minder dat wat ik zou moeten eten.
Ik zie nog niks en weeg niet dagelijks dus kan weinig zeggen over wel/niet afvallen..
Edit: ik houd normaal ook geen kcal bij, extreem vervelend om te doen :+

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:36

Dankje pjer! Heb vandaag ook die crueslie gehaald.
Heb ook ontdekt dat er in de wasa sandwich mild cheese crackers geen suiker zit (als ik het goed heb gelezen) en in de rijstwafels met kaas of bbq smaak van de AH zelf zit zeer weinig suiker.

Daar kan ik mooi van snacken!
Verder hier aan de wraps!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:50

_bloempje01_ schreef:
Dankje pjer! Heb vandaag ook die crueslie gehaald.
Heb ook ontdekt dat er in de wasa sandwich mild cheese crackers geen suiker zit (als ik het goed heb gelezen) en in de rijstwafels met kaas of bbq smaak van de AH zelf zit zeer weinig suiker.

Daar kan ik mooi van snacken!
Verder hier aan de wraps!

Ik heb zelf wasa lichtgewicht, hier zit ook geen suiker in.
De Cruesli is echt ontzettend lekker!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:14

Ik hen de wasa zuurdesem crackers ontdekt. Best lekker! En roggebrood is stiekem ook best te eten. Maar verder vind ik het maar gedoe.

Sneu ook, heeft iemand speciaal voor mij taart gebakken. Mijn lievelings... Stiekem wil ik best een stukje bij de koffie.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:48

Ik hoop mee te doen, alleen misschien niet helemaal suikervrij :)
Ik let zelf meer op de suikers, mocht iets per portie meer dan 10/20% suikers hebben (bv aanmaak limonade) mag ik er maar 1 per dag (Al ging dat goed mis bij de mentos vandaag... :') :=)
O: Griekse yoghurt met bramen en naturel mini crackers met stukjes banaan erop
T: lu minicrackers met olijfolie en oregano
L: 2 boterhammen met pindakaas (die van de aldi)
T: Halve mentosrol ( := )
A : Afhaalchinees
Drinken is bij mij echt een drama, als ik weet dat ik alleen water moet drinken drink ik ineens heel weinig :+