Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:39

Dus.. Nadeel van een trailrunclinic :') Net mijn 2e paar trailrunschoenen besteld. Die ik gisteren heb geprobeerd. Eigenlijk was dat pas later het plan (voor het najaar als het echt weer natter wordt), maar ze voorspellen de hele week wel regen zo'n beetje en mijn huidige trailschoenen zijn niet echt bestemd voor modder. En ik denk dat we zaterdag op de Stuwwaltrail wel een hoop modder gaan hebben :=
Dus tja..

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:28

Ik ga zaterdag ook de stuwwaltrail lopen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:30

Leuk Fleury! 10 of 20km?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:48

Da's toch geen nadeel Djilna, heerlijk alle nieuwe spulletjes meteen uitproberen :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:52

Nou.. Ik heb tussen 1 februari en nu dus dan 3 paar hardloopschoenen gekocht :o 1 gewoon paar en 2 paar trailschoenen.
Plus al het andere spul :') := :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:54

Ik wil wel wat van je overnemen hoor :D Na zoieso 800+ km zijn mijn 'road' shoes echt helemaal opperdepop en zelfs op de grass track is lopen er op niet meer prettig. Maar heb 't geld niet om nieuwe te kopen, gelukkig in ieder geval voor de trails m'n nieuwe trail shoes maar ik zou ook wel erg graag lekker op de track kunnen lopen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 21:27

Ik ga de 20 doen! En jij?

Ik heb ook 3 paar in de running hoor :p 1 trail een nieuwe voor op de weg en mn oude gebruik ik ooit ook nog.
Wel zaterdag een blauwe teennagel opgelopen. Had niet t idee dat mn schoenen te klein zijn maar lastig wel. Net 9 km rustig gerend maar het loopt wel wat ongemakkelijk. Hopelijk zaterdag was beter.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:12

Ik de 10km. Ben pas dit jaar januari begonnen met hardlopen, dus dan s 20 nog iets teveel van het goede :D
Wel zin!

Sterkte met je teen! Hopelijk krijg je er niet weer last van.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:33

Valt ie er al af Fleur? Hopelijk heb je er weinig last van met de Stuwwaltrail....

@Djilna: Welke schoenen had je en welke heb je nu erbij gekocht?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:19

Ik heb de Nike Terra Kiger3. Die heeft niet al te veel profiel. Dus goed voor hardere paden en zand. Heb er nu de Salomon SpeedCross3 bijgekocht voor modder, dus extra grip.

Vanavond nog een stuwwal intervaltraining gedaan hier als laatste training voor zaterdag. Poeh, pittig :=

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 22:37

De Speedcross3 heb ik ook!
Fijne schoenen hoor! Op de blauwe nagel na dan :P

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:36

Djilna schreef:
Ik heb de Nike Terra Kiger3. Die heeft niet al te veel profiel. Dus goed voor hardere paden en zand. Heb er nu de Salomon SpeedCross3 bijgekocht voor modder, dus extra grip.

Vanavond nog een stuwwal intervaltraining gedaan hier als laatste training voor zaterdag. Poeh, pittig :=

Ik dacht al dat jij het was toen ik het las op fb :D
Bekende plek, heb er vanavond ook gelopen :j
Die trail gaat wel lukken hoor ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:47

Hey! Ja het was druk rond Beekhuizen vanavond! Heb zeker 20 hardlopers gezien :D Maar niemand die net als ik de stuwwal een paar keer over ging. Gelukkig maar, konden ze me ook niet zien zwoegen :')
Ah, jij hebt mijn post geliked denk ik?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 23:52

Lekker bezig weer Djilna, jij bent echt fanatiek he? :D
Deze avond weer track training, oftewel; saaai. Geef mij maar lekker smalle bospaadjes! Ook nog 'ns een combinatie van core strength & speedwork gedaan, echt niks voor mij. Donderdag gelukkig weer de heuvels in!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:04

Ter afwisseling is het wel oké toch? ;) Af en toe gewoon vlak is ook wel eens lekker :P

En fanatiek, valt best mee hoor :D Ik ren ongeveer 2x per week en had ook al 1,5week niet gerend omdat ik die 160km met mijn paard gereden heb. Dus voor afgelopen zondag was het de woensdag de week ervoor. Maar ik heb er idd veel lol in dus ga wel graag :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:12

Ja 't vlak is wel lekker, maar ik ben niet zo van de rondjes over de baan. Niet te paard, niet te voet :+
Ah ik had 't idee dat je toch vaker was wezen lopen deze week dan! En plezier hebben is 't belangrijkst zeg ik altijd. Word hier soms wel raar aangekeken als ik zeg dat ik geen wedstrijden ren, totaal geen behoefte aan. Wil hier misschien wel een keer een trail wedstrijd lopen maar behalve dat loop ik elke keer met enorm veel plezier m'n eigen 'wedstrijd' om de heuvels te bedwingen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 00:16

Ja nu dan afgelopen zondag en vandaag :j En dan pas as zaterdag weer. Wil nu niets meer forceren.

Ik ren ook voor het plezier, niets raars aan lijkt mij. Maar er zijn inderdaad mensen die zich niet voor kunnen stellen dat het leuk is haha. Ik doe dan wel trailwedstrijden om op andere plekken te komen en ook een beetje wedstrijdgevoel plus nieuwe mensen ontmoeten. Zit nogal vastgeroest in vaste clubje aan paardenmensen en 40 urige baan..

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 08:14

Djilna schreef:
Ah, jij hebt mijn post geliked denk ik?

:j

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:37

Ik vind hardlopen "nog steeds" niet echt leuk, men zegt dat dat een keer komt.... Ik doe het voor de conditie om de obstakel en survival races goed door te komen. Als je conditie goed is kun je tussen de obstakels beetje herstellen!

Vorige week voor het eerst 15 km hardgelopen in 1 uur en 25 min.... en..... dat ging zo makkelijk! Tis dan ook niet echt hard haha! Was in eerste instantie helemaal niet de bedoeling maar na 8 km dacht ik, ik plak er nog een rondje achteraan.

Wat voor een gemiddelde snelheid lopen jullie op trail en track wedstrijden? En op welke afstand natuurlijk?

Vanavond nog een rondje van 10km en morgen licht fitnessen, alle spieren even aanspreken, en dan zaterdag in Weeze 18 km obstakel run! Zin in!!

Ik moet vooral even goed eten komende dagen.... ben te veel aan het afvallen, 1.85 m en weeg nu 64 kg OEPS dat is zelfs "te licht" op de BMI.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:48

Ik vond 't eerst ook niet 'echt' leuk, en nu geniet ik echt van de trail runs!
En nette tijd hoor Levita! Mijn gemiddelde snelheid ligt op dit moment laag, heel laag. Meestal rond de 7.00/7.30 min/km. De heuvels op gaat langzaam en naar beneden over rotserige paadjes durf ik ook niet full speed natuurlijk, dus haal je je tijd ook niet op. In NL zat ik meer rond de 6.00/6.15 min/km, 't vlakke maakt echt een hoop verschil. :j
18k obstakel run, da's niet niks zeg! Succes d'r maar mee!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:56

Tnx! in september de 21 km als het zaterdag goed gaat!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:20

Op de weg ren ik rond de 9,5km/h. Dat is denk ik een tempo 6.3?
Als ik door het bos ren wordt het al snel tempo 7.4 ofzo. Grofweg tussen de 7,5 en 8km/h.

Heb op de weg nog niet verder dan 6km gelopen (of 5km wedstrijd). Trail is mijn verste training 10,2, eerste trailrun is as zaterdag.

Obstakelruns zijn niets voor mij :D Hou niet zo van over dingen klimmen en onder draad door de modder worstelen :+ Wel stoer!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:31

Wat leuk! Ik loop zelf vaak "offroad" maar nog nooit aan een officiele trailrun meegedaan. Volgende maand een normale halve marathon, misschien daarna eens kijken voor een trail-wedstrijd of training.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:42

Levita30 schreef:
Ik vind hardlopen "nog steeds" niet echt leuk, men zegt dat dat een keer komt.... Ik doe het voor de conditie om de obstakel en survival races goed door te komen. Als je conditie goed is kun je tussen de obstakels beetje herstellen!

Vorige week voor het eerst 15 km hardgelopen in 1 uur en 25 min.... en..... dat ging zo makkelijk! Tis dan ook niet echt hard haha! Was in eerste instantie helemaal niet de bedoeling maar na 8 km dacht ik, ik plak er nog een rondje achteraan.

Wat voor een gemiddelde snelheid lopen jullie op trail en track wedstrijden? En op welke afstand natuurlijk?

Vanavond nog een rondje van 10km en morgen licht fitnessen, alle spieren even aanspreken, en dan zaterdag in Weeze 18 km obstakel run! Zin in!!

Ik moet vooral even goed eten komende dagen.... ben te veel aan het afvallen, 1.85 m en weeg nu 64 kg OEPS dat is zelfs "te licht" op de BMI.

Ik loop op de weg op kortere afstanden 6 min/km. Op langere 6.30. Beetje ook hoe het gaat ;).

Met trails 7-7.30 en vorige week zelfs 7,45 ivm de hoogtemeters.

Grappig dat er meerdere hier toch best langzaam gaan, terwijl je op wedstrijden (helaas) vooral snelle mensen ziet. Vind ik vooral jammer omdat ik dan áltijd laatste eindig en daar niet goed tegen kan. Voorlopig dus ook weinig wedstrijden qua trails meer op de planning, heb er geen lol meer in.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:45

Sting maar jij bedoelt denk ik op de weg? Want dan ligt het tempo al snel hoger. Op trails gaat het door het terrein al snel een stuk langzamer. Je kunt nl niet op de automatische piloot rennen.