Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:37

Waarom vinden je ouders je een aansteller?
Of kennen die je misschien goed. ;)

Net als Wendylotte vind ik het erg apart dat je eerst nog verschrikkelijke pijn hebt om niet veel later op het paard te zitten.
Dat de fysio daarin zijn werk heeft gedaan is fijn. Maar geeft ook aan dat het waarschijnlijk niets ernstigs was. Want dan werkt fysio niet.

Ook nu ben je gewoon Online.
Of je bent er onverstandig of je hersenschudding valt misschien wel mee.

En kom ik direct weer uit bij je ouders. Waarom denken die dat jij je aanstelt?

Beterschap. Lekker onder de wol.
Rustig aan doen.
En dan zul jij vast wel beter worden

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:43

@bruintje niet geheel mee eens met de zin:

Citaat:
Maar geeft ook aan dat het waarschijnlijk niets ernstigs was. Want dan werkt fysio niet

Hersenbloeding is ook ernstig, gevolgen van de hersenbloeding was mijn hele linkerkant verlamd. Is toch niet niks. Maar de fysio helpt wel (al zal ik nooit meer 100% worden). Dus het kan zijn als er toch wat met TS is, waardoor die klachten er zijn, dat de fysio zeker wel helpt.

Maar vind het zeker apart als TS inderdaad begint over zulke erge pijn je een week later op een paard zit. Dat zou je met hevige pijn zeker niet zomaar doen, zeker niet na zo val.

bruintje123

Re: Van paard gevallen ongelofelijke pijn in mijn rechter heup..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:46

Hersenbloeding is geen vergelijk met een spier of botletsel na een val waar het hier over gaat. :)

Ik heb schouder letsel gehad na een ongeval.
4 weken rust en dan fysio.
Maar die fysio werkte niet en dat was toch echt het teken dat er meer aan de hand was.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:49

Tja - en ik heb peesletsel gehad en daar hielp fysio toch echt wel bij, na een aantal weken rust. Eveneens na een mislukte operatie en mijn fysio heeft zelfs een nieuwe operatie kunnen voorkomen. Die fysio is er niet voor niets. Ze zijn er voor dit soort dingen. Een beknelde zenuw door een val is absoluut vreselijk pijnlijk, kan wel door een fysio verholpen worden. Dus oordeel toch niet zo makkelijk over de klachten van een ander. Allemaal internetdokters op een forum, lekker dan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:50

In principe wel :) Mijn spieren en zenuwen waren aangetast. Maar ik bedoel alleen de oorzaak kan dus wat anders zijn wat haar die klachten geeft. Heb ook wel meer letsel gehad helaas in mijn leven haha. Helaas ook veel fysio maar soms kan je spieren, zoals de fysio ook zelf hier zegt, een klap hebben gehad, maar het kan ook zijn dat bv een breuk ervoor zorgt dat door de pijn je de spieren continue aanspant en zo dus pijn krijgt in je spieren. Dan is er dus een oorzaak breuk, maar je spieren doen zeer. Dan kan de fysio wel iets helpen voor de pijn in de spieren bijvoorbeeld. Dat idee bedoel i ker dus mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:50

Ik heb een bekkenbreuk met spier- en zenuwletsel gehad. De breuk hebben ze over het hoofd gezien, maar heb wel fysio gehad. Het is dankzij de fysio dat de omgeving van de breuk aangesterkt is en stabiel is geworden/gebleven, anders had het er heel anders kunnen uitzien.

Door spieren en pezen goed te trainen ondersteun je vaak een plek waar een breuk zit of zat zodat de boel niet weer gaat verschuiven zolang het niet genezen is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:52

En jullie klaagden allemaal maar reden wel paard?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:55

Ik rijd geen paard, daarom zeg ik ik snap dat inderdaad ook niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:56

Nee, ik klaagde niet, en ik reed geen paard. Dat is een beetje ingewikkeld als je met je arm in een mitella zit ;) Maar ik kan me wel voorstellen dat als je je beter voelt, je het weer wilt proberen. Ik zou als ik TS was alleen de volgende keer met een braaf sulletje beginnen en niet met deze hittepetit.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:58

Maar een fysio geeft niks voor niks aan dat ke weer rustig mag opbouwen en dat het goed is omdat je dan in beweging blijft. Ja en dat dit dan weer gebeurd daar kan niemand iets aan doen. Het is niet dat ik voor de lol er vanaf val

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:59

Blue_Eyes schreef:
Nee, ik klaagde niet, en ik reed geen paard. Dat is een beetje ingewikkeld als je met je arm in een mitella zit ;) Maar ik kan me wel voorstellen dat als je je beter voelt, je het weer wilt proberen. Ik zou als ik TS was alleen de volgende keer met een braaf sulletje beginnen en niet met deze hittepetit.

Dat is ook mijn bedoeling want ik ben het vertrouwen nu ook een beetje kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:59

Ik zat er na een goeie 3-4 maand weer op, maar dat kwam mede omdat mijn paarden niet betrouwbaar genoeg waren op dat moment om er eerder op te gaan. De breuk is pas 10 maanden na het ongeval boven water gekomen.

Ik ben woensdag 4x keihard van mijn groene tinker afgeklapt op amper 30min. Tegen beter weten in en even stijf als een hark ben ik gisteren toch ook gewoon les gaan rijden met mijn andere paard. Die is gewoon bomproof en heeft nog nooit een stap verkeerd gezet. Hoewel ik 's avonds in bed zat te lezen en amper kon staan (ik ben 4x op mijn rechterkant geknald, dus de "slechte kant" zeg maar) ben ik wél blij dat ik het gedaan heb, want op het moment zelf ging de stijfheid en pijn wel weg dankzij het bewegen.

Intussen heb ik er een griepje of fikse verkoudheid bij te pakken en beklaag ik het me wel weer :Y) Maar dat komt vooral door de hoeveelheid snot en watten in mijn hoofd.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:53

Ik kruip ook terug op mijn paard van zodra ik kan... Zo ooit gereden met een gebroken voetbeentje, blijven rijden toen ik aan mijn gal moest geopereerd worden (het wedstrijdseizoen was te belangrijk in mijn ogen toen ;) ), met een gebroken teen gereden, met een zwaar zenuwletsel aan de schouder gereden waardoor ik uitval van mijn hand had... Ja ik kruip ook terug op mijn paard als ik merk dat het beter gaat... Misschien niet slim maar ik begrijp TS wel. Paardrijden is een verslaving he... en van zodra je kan kruip je er terug op... Mijn eerste vraag aan de dokter is 'wanneer mag ik terug rijden?' Dus TS ik begrijp je echt wel! Hopelijk valt de diagnose mee!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:59

Heb van de huisarts tramadol gekregen en ga zo even de fysio bellen of ik eerder kan dan woensdag

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:01

Die (domme) dingen heb ik in mijn jeugd ook gedaan.
Om daar nu nog last van te hebben. Maar dat terzijde.
Klagen deed ik toen niet.
Het was gewoon doorgaan want ja paardrijden was inderdaad een verslaving.
En dat vind ik toch wel een verschil.
Klagen de hap bellen op de seh zitten en op het paard gaat bij mij niet samen.
Dat met de informatie dat de ouders haar ook niet echt helpen.

Ts beterschap.
Ik zal je topic niet meer vervuilen.

DorusJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:25

Mioux schreef:
Het is alleen een seintje die ik mee wil geven ;) als je er nog niet doorheen was. Eigen risico is namelijk anders als ...hoe heet het ook al weer. Je hebt eigen risico en ?

Eigen bijdrage. Dat zijn dingen die je per definitie zelf moet betalen, zit op bepaalde medicijnen dat ik weet, maar ik ben ook geen expert op het gebied van zorgverzekeringen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:34

Fenneeee schreef:
Heb van de huisarts tramadol gekregen en ga zo even de fysio bellen of ik eerder kan dan woensdag

Sterkte TS.
Wees er wel van bewust dat je heftig kunt reageren op dit medicijn. Zou daarom zeker zolang je dit slikt niet autorijden, paardrijden o.i.d. Ik ging er ernstig van hallucineren. Daarmee wil ik je niet bang maken, er zijn genoeg mensen die niet/nauwelijks op dit medicijn reageren wat betreft gekke dingen doen. :P

Neem je rust. Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 19:47

Ja ik heb het idee dat ik dronken ben :')
Ik stap voorlopig ook niet op een paard en heb vrijdag pas weer rijles en de ha wil dat ik het liefste alleen het weekend gebruik en dan daarna weer overga op naproxen in combi met paracetamol.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:54

Autorijles neem ik aan? Geef je dat wel even door aan je instructeur?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:13

Ja autorijles, hij weet er al van maar wil hier zo snel mogelijk mee stoppen heb echt het idee als of ik zwaar heb zitten drinken

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:29

Je weet dat je met tramadol de 1e 2 weken niet mag auto rijden of zware machines mag bedienen? Rijles valt daar ook onder..

Want wat is de conclusie van de dokter? Enkel pijn of is er iets stuk?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:54

Nee dat wist ik niet dan ga ik zo mijn rijles even verzetten.

Conclusie van de dokter was dat er waarschijnlijk niks kapot is, ik moest het nu even aankijken met trampoline werd het dan nog niet minder moet ik maandag terug komen, de fysio weet er ook van en kon ook eerder terecht

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:57

knabbelgirl schreef:
Je weet dat je met tramadol de 1e 2 weken niet mag auto rijden of zware machines mag bedienen? Rijles valt daar ook onder..

Dat is alleen als je t gebruikt, als je t alleen dit weekend gebruikt kan je gewoon auto rijden vrijdag (in ieder geval niet vanwege de tramadol).

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:17

Quir schreef:
knabbelgirl schreef:

Dat is alleen als je t gebruikt, als je t alleen dit weekend gebruikt kan je gewoon auto rijden vrijdag (in ieder geval niet vanwege de tramadol).

Kwa lichamelijke reactie klopt, echter kan het mocht er iets gebeuren, verzekeringstechnisch aangegrepen worden om te betwisten of je achter het stuur mocht als ze erachter komen. Ik zou het ook gewoon doen hoor, vooral omdat ik er niet echt op reageer, maar wel iets om te melden vond ik :o Had het misschien iets meer moeten nuanceren

Fijn dat er niks stuk is dan TS

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 18:34

Even een vraagje, heeft een van jullie misschien ook tramadol geslikt ? Ik ben er zaterdag weer mee gestopt omdat ik er mega misselijk van werd ( maagbeschermers helpen niet ) maar de pijn komt nu door de andere pijnstilling heen en zou graag weer tramadol slikken. Weet een van jullie misschien wat ik kan doen tegen de misselijkheid van de tramadol ?