Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 19:21

Weer thuis na een gezellig middag en net mijn 3e blikje open gemaakt. Ik heb hem heel de middag bij me gedragen en iedere keer als ik hem wilde pakken, heb ik glas Pools water gedronken. Wat was dat ontzettend lekker zeg, en het hielp. Dus dat ga ik maandag ook in huis halen. Blikje is gesloten mee naar huis gegaan en ik heb hem nu zelfs met lichte tegenzin open gemaakt.

Als deze situatie zich vaker voordoet, kan ik hem dan gerust dicht laten of kan ik mij beter aan afbouwschema houden? Een 4de komt er vandaag niet, dus wat dat betreft hoop ik het vol te houden om ook morgen aan de 3 blikjes te komen.
Het gaat nu wel snel ineens, misschien te snel?

Ik lees steeds meer berichten dat ik gewoon cold Turkey kan stoppen ook. Echter wil ik dit niet proberen aangezien ik hier een klein kind heb rondlopen waar ik 24/7 beschikbaar voor moet zijn. Dit ging echter niet toen ik het geprobeerd had en ik wil ook niet dat hij mij zo ziet afzien. Ondanks mijn verslaving en het afkicken hoeft hij niet meer te merken als het feit dat ik er steeds minder drink en uiteindelijk, hopelijk, helemaal geen meer. Cold Turkey valt wat dat betreft gewoon af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:03

Als het kan zeker dicht laten!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:14

Als je geen behoeft voelt dan ook niet openmaken.
Je moet het niet opdrinken.
Het lijkt erop alsof je een klik in je hoofd aan het maken bent en het niet meer nodig hebt.
Let je wel op dat je nu niet je verslaving gaat vervangen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:46

Geen idee wat pools water is: let wel op de ingrediënten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 08:24

Dat Pools water was gewoon water, maar dan met een heel licht aardbeiensmaakje.

Gillbo, Die klik lijkt er inderdaad te zijn. Ik zit nu zelfs, voor het eerst sinds tijden, te genieten van mijn beker koffie. De verslaving vervangen ben ik niet zo bang voor, ik zorg nu voor veel variatie tussen de blikjes door, maar ik ga er wel heel erg op letten dat ik nu ga doorslaan in dat Pools water.

Gisteren is bij 3 blikjes gebleven, lag ook wel om 22u al in bed, maar dat is ook omdat zoontje iedere dag erg vroeg wakker is. Ook ben ik vandaag wakker geworden met maar hele lichte hoofdpijn. Al bij al voel ik mij vandaag wel goed eigenlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:32

Kijk wel uit dat er in dat Pools water niet stiekem veel suiker zit.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:50

Wat is pools water?
En de hoofdpijn is helemaal niet erg he, dat hoort erbij.Het is het ontgiften van je lijf.
Vervelend is het wel maar kom op he, je hebt een kind op de wereld gezet dus een beetje hoofdpijn is peanuts :-)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 09:00

De ingrediënten van dat Pools water ga ik morgen even vragen aan de moeder van zoontje zijn vriendje. Dit zijn Poolse mensen en voor mij is hetgeen dat op de fles staat onleesbaar.
Die hoofdpijn was ook meer om aan te geven dat dat ook al een stuk minder is nu.

Ik zit er alleen aan te denken om toch cold Turkey te stoppen vanaf morgen. Ik heb het gehad met die rommel, ik wil er vanaf, weer kunnen genieten van ander (en beter/gezonder) drinken. Vandaag 1 of 2 en morgen gewoon niks meer. Ik ga daar vandaag eens goed over nadenken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:06

Of juist niet over nadenken en probeer te luisteren naar wat je lichaam je aangeeft.
Je dag starten met een bak koffie en mocht je het gevoel hebben echt niet zonder te kunnenn dan een paar slokjes en niet een heel blikje.
Zou de koffie wel beperken tot 3 kopjes per dag en verder thee en water.
Zo gun je je lijf ook wat rust om bij te komen van al die zoetigheid

Echt heel goed dat je die rommel kan laten staan

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 09:16

Koiffie is maar 1 beker oploskoffie, als ik er meer van drink krijg ik last van mijn maag. Ik drink het zonder melk of suiker, maar wel vrij sterk.

Ik had het zelf niet verwacht dat het toch nog snel ging gaan om van die rommel van te kicken. Heb net blikje 1 in mijn handen gehad en deze staat nog steeds dicht naast een beker thee. De trek is er nog wel, maar de drang voel ik nu (nog) niet. Aan de ene kant ben ik daar heel blij mee, aan de andere kant ben ik bang dat het toch te snel gaat. Ik word door meerdere mensen gewaarschuwd dat ik nog wel een terugval zal krijgen, maar dat zie ik nu gewoon niet gebeuren. Ook omdat ik er voor mezelf gewoon echt klaar mee ben.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:44

Ik heb dit topic vanaf pagina 1 tot pagina 4 gelezen, en daarna deze laatste pagina.

Allereerst wil ik zeggen dat ik het óntzettend knap vind.
Ten tweede wist ik zoals veel mensen ook niet dat het zo verslavend kon zijn, en ben hier zeker ook van geschrokken. Hier in Duitsland staat er overal aan dat ze geen energy drinken onder de 14 jaar verkopen, wat ik een erg goed beleid vind.
En als laatste: Ik weet niet of het genoemd is, maar mocht het toch de suiker zijn, zou je misschien een dextro energy kunnen nemen? Ik dacht dat daar alleen druivensuiker in zit, maar dit weet ik niet zeker..

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:20

Ik heb je hele topic gelezen en wil je graag laten weten hoe knap Ik het vind wat je doet! !! Ik kijk vaak duitse tv en daar is het probleem van deze drankjes al langer bekend. Een reporter van ik meen zdf heeft een test gedaan Door zelf Ik neem een week lang twaalf blikjes te drinken. Ik ben me kapot geschrokken. ... niet meer eten. Constant moe. Hart kloppingen. Bloeddruk en bloedwaardes die al na een paar dagen helemaal op de hobbel waren en na vijf dagen meen ik heeft de arts het experiment afgebroken omdat hij het niet veilig meer vond.

Nou snap ik wel dat jou situatie natuurlijk anders was Door gewenning. Dit onderzoek werd gedaan omdat deze drankjes daar op de BASISSCHOOL een groot probleem werden en een jongetje van dertien met een hart probleem in het ziekenhuis lag Door jarenlang teveel van die troep. Dus ze wilden ook vooral ouders Door het experiment bewust maken wat voor rommel hun kinderen binnen krijgen en de gevolgen ervan.

Des te knapper vind ik wat jij doet. Petje af voor je instelling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:33

Jaime_ schreef:
Ik ben ook 'verslaafd' geweest aan de energydrink, die van de euroshopper. Ik begon er mijn dag me en sloot mijn dag ermee af. Zat ongeveer op dezelfde aantallen als jij al was het sommige dagen ietsje minder.
Ik vind alleen dat je het groter maakt dan dat het is, maar als het op deze manier voor jou werkt is het prima.
Ik heb mijzelf toen een lang weekend bij mijn moeder opgesloten, en ben wel cold turkey gestopt.. alleen maar in bed / op de bank gelegen, met liters water en barstende koppijn. Maar ik heb het overleefd :Y)
Word nu al beroerd als ik alleen al zo'n blikje ruik, gadver!

Dat is allemaal prima maar TS heeft ook nog een kind waar ze aan moet denken.
poetser schreef:
Dat Pools water was gewoon water, maar dan met een heel licht aardbeiensmaakje.

Gillbo, Die klik lijkt er inderdaad te zijn. Ik zit nu zelfs, voor het eerst sinds tijden, te genieten van mijn beker koffie. De verslaving vervangen ben ik niet zo bang voor, ik zorg nu voor veel variatie tussen de blikjes door, maar ik ga er wel heel erg op letten dat ik nu ga doorslaan in dat Pools water.

Gisteren is bij 3 blikjes gebleven, lag ook wel om 22u al in bed, maar dat is ook omdat zoontje iedere dag erg vroeg wakker is. Ook ben ik vandaag wakker geworden met maar hele lichte hoofdpijn. Al bij al voel ik mij vandaag wel goed eigenlijk.

Dat zal lijken op vittel met aardbeiensmaak.
Daar zit wel best wat suiker in vrees ik.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:55

Hier in Nederland heb je sinds kort Spa Touch of Lemon, en andere smaakjes. Dat is echt water met een smaakje, absoluut zonder suiker. Als Pools water net zoiets is dan is dat zeker een goeie vervanger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:01

Hoe het ook zij. Zelfs al zit er veel suiker in. Dan nog is het een betere keuze dan redbull gezien daar én veel suiker én veel caffeïne én taurine in zit. :)
Dus hoe dan ook is het een betere keuze op dit moment. Te veel ineens (en veel minder suiker en veel minder caffeïne en veel minder taurine) gaat TS zich niet fijn van voelen en ze is niet alleen natuurlijk... :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:33

LindyH schreef:
Hier in Nederland heb je sinds kort Spa Touch of Lemon, en andere smaakjes. Dat is echt water met een smaakje, absoluut zonder suiker. Als Pools water net zoiets is dan is dat zeker een goeie vervanger.

daarvan krijg ik juist enorme trek in suiker..

zo'n zoetig of zurig smaakje zonder dat de belofte van 'zoet' wordt waargemaakt.

dan is het voor mij, of het echte werk.. dan pers ik een citroen, en hupsakee met vruchtvlees en al in het water.. of ik pak een zoet appeltje met een glas gewoon water.

de waters met een smaakje maar zonder suiker maken mij compleet onrustig.. het smaakje belooft eigenlijk dat je calorieën binnenkrijgt, maar er komt niets.. zo werkt het niet aldus mijn lichaam en suikerverslaafde hersenen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:49

Dat heb ik alleen met (light)producten met zoetstoffen. Dan maar liever gewoon suiker. Ik ben fan van producten met 'minder suiker'.

Ook voor TS is de overgang naar helemaal geen suiker inderdaad waarschijnlijk een te grote stap. Dat is zelfs voor mensen zonder extreme verslaving heel erg moeilijk. Een drankje waar maar de helft van de hoeveelheid suikers in zit als in Redbull zou al fantastisch zijn (en dan zit er dus nog steeds behoorlijk wat in :) ).

Voor TS lijken mij light-drankjes met zoetstoffen ook niet echt een goed idee. Dan raakt haar lichaam helemáál zwaar van slag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:57

Jeetje, wat een heftig verhaal zeg! Ik heb het topic in één adem uitgelezen.
Erg dapper van je TS, wat ben je ontzettend goed bezig. Houd vol!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:14

Hoe gaat t vandaag ts?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 18:48

Het gaat vandaag heel goed. Ik heb nu net blikje 1 pas open gemaakt omdat ik het niet langer volhield zonder het leven van zoontje zuur te maken.

Helemaal stoppen met suikers wil ik niet. Alleen wel met beperkte mate. Gezonder leven, meer sporten, dat gevoel van afhankelijk kwijt zijn en hopelijk is het mij dan gegund om aan te komen.

Vanmiddag bij mijn vriendin geweest en heb haar dit topic laten lezen. Voor haar was het heel moeilijk in te denken dat ik zoveel steun en motivatie haalde uit een topic op een paardenforum. Nu snapt ze het wel en ze wist op die manier ook gelijk hoe het echt gaat met mij. Volgens haar ben ik veel gemoedelijker nu en ze was zeer verbaasd toen ze mijn bericht van vanmorgen las. Nog verbaasder dat ik daar aankwam zonder blikje in mijn tas en de mededeling dat ik nog niks op had. Zij had niet verwacht dat het zo goed zou gaan, zo snel en al helemaal niet dat ik het zo drastisch zou aanpakken.
Ook namens haar zijn jullie ontzettend bedankt voor alle steun en tips tot nu toe.

Morgenochtend naar de dokter, daarna even door naar mijn moeder. Ik ga haar op de hoogte brengen hoe ik de laatste jaren echt geleefd heb en hoe ik nu bezig ben. Dinsdag moet ik terug naar psycholoog.

Verder ga ik bij de huisarts het volgende bespreken:
- Het probleem op zich natuurlijk en hoe ik er mee aan de bezig ben
- Taurine supplementen, wat het is en hoe op/af te bouwen
- Wat de gevolgen kunnen zijn zowel lichamelijk als geestelijk van mijn verslaving en hoe deze eventueel aan te tonen en aan te pakken zijn

Als jullie nog dingen weten die ik moet vragen, laat dat dan vooral weten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:54

Ik heb geen tips voor je, maar ik wil gewoon even zeggen dat ik het super vind hoe je er mee omgaat! _/-\o_

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:04

Wow, eentje maar! Goed hoor! _/-\o_

Bedenk wel dat als het misschien morgen weer wat minder gaat, en je bijvoorbeeld drie blikjes drinkt, dat je dat jezelf niet al te kwalijk moet nemen. Niet iedere dag kan even goed zijn. Laat je daar niet door demotiveren!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:17

Wat fijn dat je een goede dag hebt vandaag! Bedenk je wel dat verslavingen met ups en downs gaan. De ene dag lijkt het heel makkelijk en vooral in het begin is dat vaak zo, maar na verloop van tijd zullen er ook hele moeilijke dagen komen. Schaam je daar niet voor en bekijk het van dag tot dag :) Maar onderschat een verslaving ook niet. Het kan zo weer de andere kant op slaan helaas.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 19:24

Janine1990 schreef:
Ik heb geen tips voor je, maar ik wil gewoon even zeggen dat ik het super vind hoe je er mee omgaat! _/-\o_

Dank je :o

LindyH schreef:
Wow, eentje maar! Goed hoor! _/-\o_

Bedenk wel dat als het misschien morgen weer wat minder gaat, en je bijvoorbeeld drie blikjes drinkt, dat je dat jezelf niet al te kwalijk moet nemen. Niet iedere dag kan even goed zijn. Laat je daar niet door demotiveren!

Dank je.
Morgen ga ik het waarschijnlijk wel moeilijk krijgen inderdaad. Eerst dat gesprek bij de huisarts, daarna dat gesprek met mijn moeder. Meerdere keren op een dag praten over de hoeveelheid blikjes dat ik drink/dronk op een dag. Ik ga in elk geval proberen niet meer boven de 3 blikjes uit te komen.

Ach ja, ik zie wel hoe het gaat morgen en in het ergste/uiterste geval begin ik weer opnieuw, maar stoppen zal ik doen :D

Cayenne schreef:
Wat fijn dat je een goede dag hebt vandaag! Bedenk je wel dat verslavingen met ups en downs gaan. De ene dag lijkt het heel makkelijk en vooral in het begin is dat vaak zo, maar na verloop van tijd zullen er ook hele moeilijke dagen komen. Schaam je daar niet voor en bekijk het van dag tot dag :) Maar onderschat een verslaving ook niet. Het kan zo weer de andere kant op slaan helaas.

Daar ben ik mij inderdaad van bewust en als ik bekijk hoe snel het eigenlijk gaat nu, verwacht ik nog wel een terugval. Ik kijk ook al heel erg uit naar de dag dat ik deze verslaving echt overwonnen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:56

Pfoe, ik zou het zelf wel heftig vinden om het aan mijn moeder te vertellen. Weet natuurlijk niet wat voor relatie je met je moeder hebt, maar mijn moeder zou alleen maar boos en verdrietig worden en dat zou ik er zelf op zo'n moment niet bij kunnen hebben, denk ik.
Heel veel succes in elk geval!!