Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roos_M schreef:Hoe voel je je nu?
Froukje_J schreef:Enorm veel respect voor jou en alle andere donoren!
Ik zelf ben geen donor.
Maar ben dankzij een bloed donor nog in leven!
Na de bevalling van ons kleine meid heb ik een enorm langdurige bloeding gehad waarbij is 6.5 liter bloed ben verloren....
Ik heb in totaal 16 zakjes bloed/plasma en nog iets gekregen!
Ik ken de donor natuurlijk niet maar ben die gene wel enorm dankbaar!
Want dankzij hem/haar kan ik nu elke dag van ons mooie dochter genieten!
En ja nu het mezelf over komen is ga ik er nog eens over na denken of ik donor wil worden of niet!
Froukje_J schreef:Enorm veel respect voor jou en alle andere donoren!
Ik zelf ben geen donor.
Maar ben dankzij een bloed donor nog in leven!
Na de bevalling van ons kleine meid heb ik een enorm langdurige bloeding gehad waarbij is 6.5 liter bloed ben verloren....
Ik heb in totaal 16 zakjes bloed/plasma en nog iets gekregen!
Ik ken de donor natuurlijk niet maar ben die gene wel enorm dankbaar!
Want dankzij hem/haar kan ik nu elke dag van ons mooie dochter genieten!
En ja nu het mezelf over komen is ga ik er nog eens over na denken of ik donor wil worden of niet!
Citaat:Gaat al een heel stuk beter. Wel wat sneller moe, maar verder prima.
barrymuis schreef:Je lichaam is nu aan het herstellen en het is toch best wel een aanslag hoor.
Toen ik nog volbloed donor was ik de eerste 24 uur ook erg moe.
Zeker met mijn diensten.
Plande het ook altijd dat ik geen nachtdienst had na de donatie.
Nu met de plasma donatie heb ik er bijna geen last van.
laraxXxemma schreef:Stamcel is heel anders dan bloed, heel precies. Bijna niemand kan jou stamcellen gebruiken, vandaar dat de kans dat je (ooit) een oproep krijgt ook maar zo laag is(ik las 1 per 1000 geregistreerde donoren per jaar).
Ik zeg meld je aan, de kans dat je daadwerkelijk een match bent/wordt is klein maar als je het bent ben je voor iemand goud waard.
jorika1986 schreef:laraxXxemma schreef:Stamcel is heel anders dan bloed, heel precies. Bijna niemand kan jou stamcellen gebruiken, vandaar dat de kans dat je (ooit) een oproep krijgt ook maar zo laag is(ik las 1 per 1000 geregistreerde donoren per jaar).
Ik zeg meld je aan, de kans dat je daadwerkelijk een match bent/wordt is klein maar als je het bent ben je voor iemand goud waard.
Ja de kans is echt mega mega klein. Ik ben nu al dik 10 jaar geregistreerd stamcel donor.
En je zou denken dat er toch voldoende mensen ziek worden jaarlijks die zo'n therapie nodig hebben. Maar schijnbaar ben ik geen match voor al die personen die het zo hard nodig hebben.