Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 09:11

Lalidan schreef:
Als je dokter dat zegt, waarom lees je dan het berichtje van Ibbel (Ibbel @ [MWS] Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is) niet nog eens goed na en vraag je een verwijzing naar een van die artsen?

Dat lijken mij eerlijk gezegd de twee meest waardevolle berichtjes die tussen al deze pagina's aan tekst zitten.....

Ik ben al bij 4 reumatologen geweest, twee in roermond, 1 bij sint maartenskliniek Nijmegen en academisch ziekenhuis in Maastricht waar ik door arts in opleiding nagekeken ben samen met reumatoloog.
Bij ene had dan toch die houten gulden moeten vallen.

chevax

Re: Een lijf om moedeloos van te worden en niemand weet wat t is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:07

Maar geen van die artsen is helemaal simpel hoor. Je mag er toch echt wel vanuit gaan dat ze hun diagnose stellen op wat ze van jou zien en horen en op basis van onderzoeken, niet op basis van je verhaal op een forum waar er meteen op los wordt gedokterd, door helaas veelal mensen die niet gehinderd zijn door enige medische kennis. Ik vind dergelijke topics gevaarlijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 12:10

chevax schreef:
Maar geen van die artsen is helemaal simpel hoor. Je mag er toch echt wel vanuit gaan dat ze hun diagnose stellen op wat ze van jou zien en horen en op basis van onderzoeken, niet op basis van je verhaal op een forum waar er meteen op los wordt gedokterd, door helaas veelal mensen die niet gehinderd zijn door enige medische kennis. Ik vind dergelijke topics gevaarlijk.

Dat is meteen ook waar ik soms mijn twijfels over heb, weten ze het niet of willen ze er gewoon niet aan.
Soms krijg ik ook het idee dat ze mij een aansteller vinden, dat proef je ook uit sommige vragen/ opmerkingen.
Maar goed de klachten liegen er niet om en het bloed al helemaal niet.
Het wantrouwen komt ook vanuit het feit dat ze niet alles vertellen, in het medisch rapport staat vaak meer.
Laatst bleek met een longtest ineens ook dat dit niet optimaal is.
Nadat ik vaak last had van ademhaling, met zo'n schijf gaat het redelijk goed.
Maar hoe kom ik eraan??? het eerste wat ze zeggen is stoppen met roken, ik rook niet en ook nooit gedaan.
Mijn idee is dat ze vanuit aannames redeneren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:49

jesito schreef:
chevax schreef:

Dat is meteen ook waar ik soms mijn twijfels over heb, weten ze het niet of willen ze er gewoon niet aan.
Soms krijg ik ook het idee dat ze mij een aansteller vinden, dat proef je ook uit sommige vragen/ opmerkingen.
Maar goed de klachten liegen er niet om en het bloed al helemaal niet.
Het wantrouwen komt ook vanuit het feit dat ze niet alles vertellen, in het medisch rapport staat vaak meer.
Laatst bleek met een longtest ineens ook dat dit niet optimaal is.
Nadat ik vaak last had van ademhaling, met zo'n schijf gaat het redelijk goed.
Maar hoe kom ik eraan??? het eerste wat ze zeggen is stoppen met roken, ik rook niet en ook nooit gedaan.
Mijn idee is dat ze vanuit aannames redeneren.

Dat je klachten hebt is duidelijk maar als je bij 4 verschillende reumatologen geweest ben en ook niet de minste dan is er misschien op dat gebied niets te halen (op dit moment)?
Op het minst 1 van die 4 artsen heeft je vast heus serieus genomen soms hoe vervelend ook is er gewoon geen diagnose te stellen. Je kan wel helemaal vast gaan bijten op die diagnose maar ga het gewoon breder bekijken en ga alles proberen om je fitter te voelen. En soms moet je daar voor uit je comfort zonde en een therapie aan gaan die je minder ligt. Zelf volg ik nu een revalidatie traject bij ciran deze werken meer op de wijze dat jezelf kan genezen simpel gezegd. Heel veel is ook gericht op het psychische stuk niet dat je ziekte tussen de oren zit maar wel door sterker te staan dat je ook meer pijn aan kan. En hier anders naar gaat kijken. Maar dit is ook iets waar je aan toe moet zijn. Wat ik vooral wil zeggen stop niet al je energie die je hebt in het vinden van een diagnose maar bekijk eht van een andere kant.