Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:30

AmoorM schreef:
annikeee19 schreef:
Elke dag soms wel 2x heb heel snel klitten

Heb je dan niet heel snel droog/pluizig haar?

Ik borstel het minstens 2x per dag... Vind het interessant om hier die verschillen te zien, wat is elk haar weer anders zeg! Denk dat jullie krullen hebben?
Als ik het minder vaak borstel ziet het eruit alsof ik het nooit doe, meteen in slierten hangen. Klitten vallen nog wel mee. Droog en pluizig is het bij mij alleen als ik het te vaak was, heeft bij mij geen verband met het borstelen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:37

Ik was het meestal 2 keer per week, zo ongeveer om de 3 a 4 dagen. Vaak is het de laatse dag of laatste 2 dagen wel wat vetter, dan moet ik echt een staart dragen omdat het anders echt lelijk is.

Wat is volgens jullie trouwens écht een goede shampoo? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:57

Zwerte schreef:
Ik borstel het minstens 2x per dag... Vind het interessant om hier die verschillen te zien, wat is elk haar weer anders zeg! Denk dat jullie krullen hebben?
Als ik het minder vaak borstel ziet het eruit alsof ik het nooit doe, meteen in slierten hangen. Klitten vallen nog wel mee. Droog en pluizig is het bij mij alleen als ik het te vaak was, heeft bij mij geen verband met het borstelen.

Ik heb geen krullen en borstel het toch nauwelijks. Is niet nodig, het valt prima. Af en toe even met een hand er doorheen en het is ok. Hoe meer ik het borstel hoe pluiziger en suffer het wordt.
Douchen, opdrogen en het valt perfect.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:18

Ik haat haar wassen dus stel het altijd zo lang mogelijk uit. Wat dus neerkomt op 1 à 2 keer per week.
Shampoo, uitspoelen, eventueel 2de keer shampoo, conditioner (anders is er geen doorkomen aan), even laten intrekken, uitspoelen en kammen.
Wordt al moe bij de gedachte alleen :P .

Buiten de wasbeurt kam/borstel ik m'n haar niet. Draai het wel elke dag in een dot ivm werk/paardrijden.
Shampoo is altijd head&shoulders om de schilfers weg te houden, conditioner wisselt. Heb er nu 1 zonder parabenen, zonder siliconen en andere troep. Eerste keren vond ik het minder kambaar maar nu vind ik het even goed als andere conditioners.

Als ik er aan denk of zin heb doe ik er na het wassen een maskertje in (meestal met kokosnoot olie).

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:37

ik zit eigenlijk met verbazing te lezen hoe weinig de haren gewassen worden bij de gemiddelde bokker in dit topic. Ik redt dat echt niet! Ik heb zelfs een poos 2x per dag gedaan, s avonds als ik van de paarden kwam en sochends als ik uit mn bed ging en vlak voordat ik naar mijn werk ging. Maar daar ben ik tocht van afgekickt, want dat werd toch wel erg veel en ben het toen dagelijks gaan doen. Omdat ik nu niet meer elke dag naar stal ga probeer ik het af te bouwen naar om de dag. Maar dan is het daarna wel echt baggervet. In het begin was het echt niet te doen, maar gaat nu steeds beter. Soms gebruik ik tussendoor ook droogshampoo zodat het er dan nog wat schoner uitziet.
Maar zeker als ik naar stal geweest ben moet ik wel echt wassen, want die lucht is niet te harden volgens mijn vriend. En van alleen met water uitspoelen word het dus echt verschrikkelijk vet.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 16:41

knuffeldier schreef:
ik zit eigenlijk met verbazing te lezen hoe weinig de haren gewassen worden bij de gemiddelde bokker in dit topic. Ik redt dat echt niet! Ik heb zelfs een poos 2x per dag gedaan, s avonds als ik van de paarden kwam en sochends als ik uit mn bed ging en vlak voordat ik naar mijn werk ging. Maar daar ben ik tocht van afgekickt, want dat werd toch wel erg veel en ben het toen dagelijks gaan doen. Omdat ik nu niet meer elke dag naar stal ga probeer ik het af te bouwen naar om de dag. Maar dan is het daarna wel echt baggervet. In het begin was het echt niet te doen, maar gaat nu steeds beter. Soms gebruik ik tussendoor ook droogshampoo zodat het er dan nog wat schoner uitziet.
Maar zeker als ik naar stal geweest ben moet ik wel echt wassen, want die lucht is niet te harden volgens mijn vriend. En van alleen met water uitspoelen word het dus echt verschrikkelijk vet.

2 x per dag ? jeetje das wel erg veel !
dus je wast je haar omdat je vriend zegt dat het anders stinkt? :\ ik zou daar echt niks om geve
nhet is beter voor je haar om het om de drie dagen te doen hoor echt!
want dan went je haar echt wel en anders elke dag eve droogshampoo erin en dan
na die drie dagen wassen

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 16:43

Thioro schreef:
Ik haat haar wassen dus stel het altijd zo lang mogelijk uit. Wat dus neerkomt op 1 à 2 keer per week.
Shampoo, uitspoelen, eventueel 2de keer shampoo, conditioner (anders is er geen doorkomen aan), even laten intrekken, uitspoelen en kammen.
Wordt al moe bij de gedachte alleen :P .

Buiten de wasbeurt kam/borstel ik m'n haar niet. Draai het wel elke dag in een dot ivm werk/paardrijden.
Shampoo is altijd head&shoulders om de schilfers weg te houden, conditioner wisselt. Heb er nu 1 zonder parabenen, zonder siliconen en andere troep. Eerste keren vond ik het minder kambaar maar nu vind ik het even goed als andere conditioners.

Als ik er aan denk of zin heb doe ik er na het wassen een maskertje in (meestal met kokosnoot olie).

hoe doe jij dat in de avond dan voor het slapen gaan ? ik wil dat ook proberen telkens niet moeten borstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:23

Martine_R schreef:
Ik ook 2x in de week en soms een keer extra, als ik een bijzondere gelegenheid heb of als ik naar de kapper ga.

Voor de rest: Lang leve de droogshampoo :D

Maar als je bijvoorbeeld buiten die twee keer, een keer vies wordt? Hele dag in de regen of bij de paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:27

knuffeldier schreef:

Ik denk dat je haar dan heel erg vet is omdat het gewend is aan zoveel wassen.

Ik ben nu aan het uitzoeken hoevaak ik het moet wassen. Gewoon even een kwestie van aanzien. Heb het donderdag voor het laatst gewassen en heb vandaag op stal gelopen en in de regen (wel met muts) en heb een nieuwe shampoo, dus wil hem eigenlijk wel even uitproberen!

Anoniem

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:29

Ik was mijn haar als het niet meer in model zit of als het vettig wordt. Dat is meestal rond de 2 keer per week. Als het bijvoorbeeld hard waait buiten of ik ben uit geweest dan was ik het soms een keer extra, maar het is eigenlijk echt enorm slecht voor je haar om het zo vaak te wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:30

Emmaa_ schreef:
Ik was mijn haar als het niet meer in model zit of als het vettig wordt. Dat is meestal rond de 2 keer per week. Als het bijvoorbeeld hard waait buiten of ik ben uit geweest dan was ik het soms een keer extra, maar het is eigenlijk echt enorm slecht voor je haar om het zo vaak te wassen.

Merk je ook verschil in dat je haar beter gaat zitten na dat je het niet zo vaak wast?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:32

Ik waste het eerst om de dag en dit ben ik gaan afbouwen door telkens een dagje erbij te doen. :) Uiteindelijk waste ik het nog maar 1x in de maand (met een natuurlijk zeepje), tussendoor met water. Ik had altijd stijl haar waarvan ik dacht dat het snel vet werd, maar dat zit allemaal in je hoofd, komt met name door het wassen zelf. :+
Helaas ging mijn afbouw een beetje naar de knoppe toen ik luizen kreeg en met echt hele chemische troep moest gaan wassen, dat ben ik nu weer langzaam aan het opbouwen.
Ik zit nu op 1x in de 1,5/2 weken wassen. En nee, mijn haar is niet vies, stinkt niet en ziet er niet vet uit. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 17:37

AmoorM schreef:
Emmaa_ schreef:

Merk je ook verschil in dat je haar beter gaat zitten na dat je het niet zo vaak wast?

Absoluut :j Ik moet er wel af en toe even wat volumepoeder ofzo in doen, maar voor de rest zit het een stuk beter (minder pluizig, minder broos) dan toen ik het nog dagelijks waste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:50

AmoorM schreef:
annikeee19 schreef:
Elke dag soms wel 2x heb heel snel klitten

Heb je dan niet heel snel droog/pluizig haar?

Als ik het minder vaak borstel ziet het eruit alsof ik het nooit doe, meteen in slierten hangen. Klitten vallen nog wel mee. Droog en pluizig is het bij mij alleen als ik het te vaak was, heeft bij mij geen verband met het borstelen.[/quote]

Ik heb krulhaar, tenminste de ene keer wel en de andere keer weer alleen slag. Mijn haar pluist snel en is snel droog. Het is bijna op m'n schouders, dus het komt ook snel omhoog ipv dat het gaat hangen. :+ Maar ik denk dat allemaal komt omdat ik het te vaak was.

Tooske

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 18:56

1 a 2 keer per week.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:39

Ik was mijn haar 2x per week, soms 3. Meestal was ik zonder shampoo en af en toe met.
Ik borstel mijn haar 2x per dag: 's morgens met een echte-haren-borstel en daarna in een zijscheiding met een gewone borstel. 'S avonds nog eens doorborstelen, daarna weer met echte-haren-borstel en vervolgens invlechten. 'S morgens is het dan mooi zacht.

Ik heb overigens golvend haar, het is niet steil, maar ook niet krullend.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:05

Esmee_98 schreef:
Wat is volgens jullie trouwens écht een goede shampoo? :)

Zelf gebruik ik shampoo en conditioner van Wella Elements, die vind ik het prettigst.

Ik was mijn haar eens in de 3 dagen. Tot een half jaar geleden waste ik het iedere dag, maar dat heb ik dus langzaam afgebouwd. Mijn kapper heeft me aangeraden om 1x per 4 dagen mijn haren te wassen, maar ik kan het net niet rekken tot 4 dagen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:15

Hier momenteel één keer per twee weken, de eerste week draag ik ze stijl dus dan wordt het ook niet vet. Alleen bij de oren en op het achterhoofd, dus na de derde dag moet daar een beetje droogshampoo op. Dan gooi ik er in het weekend even wat azijn doorheen en draag ik ze daarna een week natuurlijk, dwz krullen. Door het antifrizz wat ik gebruik als ik ze laat krullen moet ik ze dan na een weekje wel wassen. Douchen doe ik overigens altijd met een douchekapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:22

Maar wassen jullie het zo weinig omdat het niet goed is voor het haar of omdat je haar er mooier van wordt? Ik bedoel sommigen zeggen dat ze het de laatste dag vast moeten maken omdat het echt niet meer zit. Maar wat heeft het dan voor toegevoegde waarde? Als mijn haar beter gaat zitten door het juist meer te wassen, zou ik dat doen. Anders om het zelfde. Het moet wel echt een toegevoegde waarde hebben. Sorry een beetje lastig uitleggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:24

Lara_Silver schreef:
Hier momenteel één keer per twee weken, de eerste week draag ik ze stijl dus dan wordt het ook niet vet. Alleen bij de oren en op het achterhoofd, dus na de derde dag moet daar een beetje droogshampoo op. Dan gooi ik er in het weekend even wat azijn doorheen en draag ik ze daarna een week natuurlijk, dwz krullen. Door het antifrizz wat ik gebruik als ik ze laat krullen moet ik ze dan na een weekje wel wassen. Douchen doe ik overigens altijd met een douchekapje.

Waarom was je het 1 keer in de twee weken?

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:25

2/3 keer per week mijn haar. Als ik het vaker doe, wordt mijn haar heel snel weer vet.
Ik was het wel 2x met shampoo & dan 1 keer met conditioner (puntjes)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:26

Max 3 keer per week
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:45

Citaat:
hoe doe jij dat in de avond dan voor het slapen gaan ? ik wil dat ook proberen telkens niet moeten borstellen

Ik heb krulhaar Hackny. Als ik het 's avonds was (wat meestal het geval is) ga ik met nat/halfnat haar slapen. Volgende dag nog meer krullen dan (lees: coupe ontplofd schaap).

Ik borstel het nooit en droog kam ik het alleen als het niet fatsoenlijk in een dot wil (dus enkel de haarwortels).
Mijn haar pluist ook makkelijk, zeker als het pas gewassen is. Dus als ik het dan borstel of loslaat en het waag buiten te gaan bij een briesje pluizen de krullen helemaal uit.
Mijn haar zit het beste 3 dagen nadat het gewassen is (en dus ook in dot of vlecht gedraaid is geweest). Dag 5-6 zijn de krullen nog mooier maar dan begint het ook wel vettig te worden.

Vroeger borstelde ik wel en liet het zelfs gladmaken maar sinds ik de krullen hun werk laat doen zit m'n haar veel beter.

Willemijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:49

ik was mijn haar meestal 1x in de week soms 2 als het
vet is of heel vies van de paarden omdat pony lief bijvoorbeeld
slobber in mijn haar gekwijld heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:53

AmoorM schreef:
Lara_Silver schreef:

Waarom was je het 1 keer in de twee weken?

Nou gewoon omdat vaker niet nodig is. Sowieso stijl ik het na het wassen omdat mijn krullen echt waardeloos zitten de eerste paar dagen na het wassen. Lekker een paar dagen profiteren van rechte haren voor mooie kapsels. Mooi meegenomen omdat mijn krullen ongewassen gewoon veel mooier krullen en minder pluizen.