Op latere leeftijd zwanger worden; de risico's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Op latere leeftijd zwanger worden; de risico's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:44

Ik zou beginnen met het niet 'klussen' noemen. Dat klinkt echt zo verschrikkelijk :')

Tja, je weet nooit hoe snel of langzaam het gaat, en zelfs al is het direct raak dan duurt het alnog 9 maand voordat de baby er uberhaupt is. Ik zou er dan gewoon voor gaan

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:45

Qimm schreef:
Ik zou beginnen met het niet 'klussen' noemen. Dat klinkt echt zo verschrikkelijk :')

Tja, je weet nooit hoe snel of langzaam het gaat, en zelfs al is het direct raak dan duurt het alnog 9 maand voordat de baby er uberhaupt is. Ik zou er dan gewoon voor gaan

Haha weet ook niet hoe ik het anders moet noemen. .. " ervoor gaan" klinkt beter

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:47

Je moet er bij je keuze van uitgaan dat je als je begint met klussen de maand er op zwanger kunt zijn.
Wil je dat of niet? En daarnaaast ook in je achterhoofd houden dat het lang (er) kan duren.

Heb ik het je makkelijker gemaakt of niet?! :D

Het is een heel erg persoonlijke keuze.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:48

Het schijnt een algemeen geaccepteerde term te zijn, maar ik krijg er spontaan overal jeuk van :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:02

Dat is toch juist positief?? :Y)

Ik vind het ook een term van niets, ik houd helemaal niet van klussen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:04

Poging tot voortplanting klinkt ook weer zo klinisch :')

Moet zeggen, de term 'klussen' beperk ik alleen tot dit forum. Als ik het thuis zou zeggen, komt er nooit meer actie geloof ik :')

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:13

Boras schreef:
Je moet er bij je keuze van uitgaan dat je als je begint met klussen de maand er op zwanger kunt zijn.
Wil je dat of niet? En daarnaaast ook in je achterhoofd houden dat het lang (er) kan duren.

Heb ik het je makkelijker gemaakt of niet?! :D

Het is een heel erg persoonlijke keuze.

Ja is idd heel persoonlijk. Maar soms helpt het door andere meningen te horen :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:28

Ik vind dat iedereen moet doen wat goed voelt. Of dat het zwanger worden op je 18e of op je 50e is, prima. Maar een stabiele relatie, of beter gezegd stabiel leven vind ik persoonlijk een goede basis om aan kinderen te beginnen.

Zelf ben ik nu 2 jaar getrouwd, bijna 8 jaar een relatie. Ik ben bijna 23 en mn man is 28. Mn man heeft een goede baan en ik werk voor mezelf.

In principe stabiel zat maar allebei nog niet bezig met kinderen. Als ik zwanger wordt, door de pil heen geen probleem hoor. Maar we willen nog zoveel andere dingen haha.

Maar, eerst maar eens zien of het wel lukt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:15

Dat klussen vind ik ook niet zo'n charmante term waar je zin van krijgt zeg maar :P

Zeg dan gewoon dat je stopt met de anti-conceptie ofzo, dat klinkt wat vriendelijker / minder druk erop alsof je alleen nog maar wippies maakt voor de voortplanting :P

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:31

'schat, we moeten weer'
'maar ik ben even druk met -vul maar in-'
'nee, nu. Ik ovuleer!'
'*zucht* oké ga maar vast liggen ik kom er al aan'

:')

(ik kan me overigens wel voorstellen dat wanneer het niet 'vanzelf' gaat er dit soort situaties van komen. maar als dat nog niet het geval is zo ik toch liever van een spontane, sexy vrijpartij zwanger worden dan van zo'n mechanische beurt en 'klussen' vind ik zo mechanisch klinken)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:48

Zo lang je maar ook toevallig spontaan en sexy vrijt tijdens de vruchtbare periode.
Want anders zal het nooit vanzelf gaan.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:51

Tot hoe oud is het "ok" om vader te worden dan volgens iedereen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:07

Boras schreef:
Zo lang je maar ook toevallig spontaan en sexy vrijt tijdens de vruchtbare periode.
Want anders zal het nooit vanzelf gaan.

dat hoeft niet al te moeilijk te zijn

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:00

niks schreef:
Tot hoe oud is het "ok" om vader te worden dan volgens iedereen?

Volgens mij misinterpreteer je het topic.
Het gaat niet om wat mensen mogen, dat moet iedereen zelf weten.
TS wilde gewoon even de risico's onder de aandacht brengen.

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:10

Nee, sorry, ik bedoelde eigenlijk meer qua gezondheids risico's. Ik snap dat dat veel minder is dan bij een vrouw. Ik vroeg het me ineens af toen ik dit topic door las :o

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:14

Zaadcellen delen zich constant dus over de jaren hopen mutaties zich op. Ik geloof dat een man van 40 2x zoveel mutaties doorgeeft aan het nageslacht als eentje van mid 20. Die mutaties zijn niet geheel random maar simpel gezegd heeft een oudere man dus meer kans op kinderen met een genetische afwijking. Volgens mij is voor o.a. schizofrenie inmiddels bewezen dat de leeftijd van de vader een duidelijke invloed heeft.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 17:46

Interessant Yessy. :j
Het enige wat ik ervan weet ik dat ze er pas sinds kort achter zijn dat de leeftijd van de man ook meespeelt in de kans op hogere risico's / afwijkingen etc.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:03

niks schreef:
Nee, sorry, ik bedoelde eigenlijk meer qua gezondheids risico's. Ik snap dat dat veel minder is dan bij een vrouw. Ik vroeg het me ineens af toen ik dit topic door las :o

Sorry, dan begreep ik je verkeerd.

Bij mannen is het inderdaad nog niet heel duidelijk maar er komen steeds meer aanwijzingen dat deze een grotere rol speelt dan voorheen gedacht.
Vooral bij psychische afwijkingen.