Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:30

Quellian schreef:
Netjes, benangelique! +:)+ Hoe lang heb je erover gedaan?

Ik ben in 2011 11kg afgevallen met koolhydraatarm, maar die kilo's heb ik allemaal weer mogen verwelkomen.

5 maanden en sinds begin juni stabiel

Prutsmuts

Re: Afvallen! Wie heeft de gouden tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:50

Knap hoor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 11:58

Dank jullie om. Op 29 december 2014 ging de knop om. Ik was er echt klaar mee en dat maakt dat het gelukt is.
Ik kan er nu zo van genieten dat ik goed in mijn vel zit, gewone laarzen kan dragen ipv xxl en getailleerde kleding mooi staat. Dat helpt om t stabiel te houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:02

Quellian schreef:
Netjes, benangelique! +:)+ Hoe lang heb je erover gedaan?

Ik ben in 2011 11kg afgevallen met koolhydraatarm, maar die kilo's heb ik allemaal weer mogen verwelkomen.

Phoe, is dat alweer zo lang geleden?! Ik ben toen ook iets van 15kg afgevallen. Maar nadat ik kha een schop heb verkocht ben ik pas echt in shape geraakt. Er gaat niets boven krachttraining en lekker veel koolhydraten eten :Y)
Is dat geen optie voor je?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:43

Ik zou heel graag naar de sportschool willen, maar echt... het ontbreekt me aan tijd! Ik heb de paarden, m'n moestuin (niet bij huis), vriendlief voetbalt intensief en er moet wel altijd iemand thuis zijn voor de kleine man. Dus de avonden zijn altijd gevuld; of met eigen activiteit of met thuisblijven bij de kleine (hét moment voor het huishouden, op de bank zitten zou ik graag wat vaker willen doen :D ).
2 jaar geleden ging ik naar de sportschool, maar wilde dan wel 3 a 4x per week en kwam daardoor weer in de knel. Er zat een kinderopvang bij, maar na de 2e keer zette de man het op een blèren dat hij er NOOIT meer naartoe wilde... toen ben ik door gefietst naar de kinderboerderij en was het exit sportschool. Ook nog een blauwe maandag Jillian Michaels voor de TV gedaan, tot er van alles werd veranderd met provider, PC weg en ik niet meer wist hoe ik het tevoorschijn moest toveren :D (ben niet zo handig in die dingen, gewoon een nitwit, weet nog net hoe de tv aan moet). Zal vriendlief eens om instructies vragen en de gewichten en het matje onder het stof vandaan halen.
Wat doe jij precies, phormicola?

Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, heb zoveel hobby's, maar moet echt keuzes maken, want de tijd is schaars.

Ik probeer wel zoveel mogelijk onbewerkt en biologisch te eten, ben ook steeds meer het minder vlees aan het introduceren thuis.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:59

Yeah, ik zak eindelijk onder de 68! 67,7 maar goed, het is eronder hahaha. *\%/*

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:01

Vandaag naar een dietiste geweest.
Goede tips gekregen en een soort dagschema.
Idee dat ik er wel wat mee kan.
Begin gewicht is 70.2

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:27

Bij mij gaat het nog steeds langzaam maar er gaat wel wat af. Ik ga dit gewoon zo volhouden met 1500-1600 kcal per dag.
Nog 2 kilo en dan zit mn bmi onder de 25, dat is eerst mijn doel.

(Daarna wil ik nog graag 5 kilo kwijt, maar heb geleerd haalbare doelen te stellen in kleine stapjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:40

Vandaag feestdag , heb al een oliebol gehad een portie patat met vette mayo en nu chinees met rollade . Aiii maar hé is maar eens per jaar

Ik ben zoo jaloers op jullie gewicht :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:50

Quellian schreef:
Ik zou heel graag naar de sportschool willen, maar echt... het ontbreekt me aan tijd! Ik heb de paarden, m'n moestuin (niet bij huis), vriendlief voetbalt intensief en er moet wel altijd iemand thuis zijn voor de kleine man. Dus de avonden zijn altijd gevuld; of met eigen activiteit of met thuisblijven bij de kleine (hét moment voor het huishouden, op de bank zitten zou ik graag wat vaker willen doen :D ).
2 jaar geleden ging ik naar de sportschool, maar wilde dan wel 3 a 4x per week en kwam daardoor weer in de knel. Er zat een kinderopvang bij, maar na de 2e keer zette de man het op een blèren dat hij er NOOIT meer naartoe wilde... toen ben ik door gefietst naar de kinderboerderij en was het exit sportschool. Ook nog een blauwe maandag Jillian Michaels voor de TV gedaan, tot er van alles werd veranderd met provider, PC weg en ik niet meer wist hoe ik het tevoorschijn moest toveren :D (ben niet zo handig in die dingen, gewoon een nitwit, weet nog net hoe de tv aan moet). Zal vriendlief eens om instructies vragen en de gewichten en het matje onder het stof vandaan halen.
Wat doe jij precies, phormicola?

Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, heb zoveel hobby's, maar moet echt keuzes maken, want de tijd is schaars.

Ik probeer wel zoveel mogelijk onbewerkt en biologisch te eten, ben ook steeds meer het minder vlees aan het introduceren thuis.

Begrijpelijk dat je geen tijd hebt! Ik heb het geluk dat mijn man altij thuis is en 3xper week makkelijk even alleen kan zijn met de kleine :)

Zelf doe ik krachttraining, 3x in de week, uurtje per keer.Inmiddels ben ik alweer op zo'n niveau dat het geen drol uitmaakt wat ik eet, ik blijf vet verliezen. Moet zeggen dat ik wel echt erg hard train, dat moet je maar net leuk vinden natuurlijk :)

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:12

Ik ben ongeveer 4 weken bezig met afvallen met hulp van een voedingsconsulente. Ik doe niet een speciaal dieet maar leer hierdoor gezonder eten en let nu ook goed op de 3 tussendoortjes per dag. Ben in totaal al 6 kg afgevallen. Daarnaast ben ik 3x per week te vinden in de sportschool waaronder 1x een groepsles met meerdere afvallers. Erg leuk dus :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:33

En, zijn jullie nog bezig?

Ik wel maar ik blijf schommelen tussen 68,4 en 67,7. Ben wel terug gegaan van maat 42/44 naar een kleine maat 40. Ik heb mezelf beloofd nieuwe kleren te kopen bij maat 38. *\o/*

Waar ik nog wel naar op zoek ben is een goed ontbijt zonder granen. Ik heb het idee dat mijn yoghurt met muesli de reden is dat ik blijf hangen. En dan met name de muesli. Daar zoek ik nog een alternatief voor.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:59

Ja ik ben nog bezig, na mn laatste post viel ik niks meer af -O- maar nu gaat het weer beter, nog een halve kilo dan zit mn bmi onder de 25!!

Urielle, alleen de yoghurt dan?
Heerlijk als je het echt aan je kleding merkt!!
Ik ga nu ook nog niet shoppen, wil even afwachten hoeveel er nog af wil, ik ga voor een nieuw voorjaar/zomercollectie :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:11

O wat goed, je bent er bijna!

Alleen magere yoghurt vind ik wat te zurig en van fruit krijg ik vreetkicks dus ik weet niet zo goed wat ik nog kan doen. Met ontbijtjes ben ik niet zo creatief hahaha.

Voorjaar red ik denk ik niet meer, mijn oude broeken zakken zo van mijn kont en mijn riemen zijn te wijd geworden. Dus eigenlijk is het hoognodig.

Maar het is zo'n mijlpaal he, nieuwe kleding! Ik kan er echt naar uitkijken.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:35

Hier gaat het nog goed! Ben toch nog 2 kg kwijtgeraakt laatste 2 maanden :D
Ik heb mij woensdag ingeschreven bij de sportschool, dus ik hoop snel die laatste kg's kwijt te zijn :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:41

Super Flowery!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:44

Hi dames!

Mag ik me hier melden? Ik ben sinds een week bezig met bodysupport via de wijkse afvalrace. Een initiatief wat mijn zus heeft bedacht, ze is diëtiste dus ik heb t makkelijk. :P

Over een weekje moet ik weer wegen, ik moet met de kerst op 60 kilo zitten ik stond nu op 71.1 kilo met een vetpercentage van 36.4, ik ben 168 cm lang. Mn buikomvang zat op taille 75 en op navel op 85.

Doel: ik krijg een uniek wedstrijdjasje van Imperial Riding eind deze maand en daar wil ik in passen, het is een maat 36 :oo dus dat moet gaan lukken hopelijk voor het einde van het jaar :)

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:54

Urielle. Is t geen optie om magere yoghurt met magere kwark te mengen? Kreeg ik ook als tip mee.
Ik ontbijt meestal met magere yoghurt met 2 kiwi's erbij. Werkt als een tierelier :D

Hebben jullie moeite om van t lekkere af te blijven? Ik hoe langer ik bezig ben hoe meer in eigenlijk verlang naar iets lekkers! Zoals een stukje chocola..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:09

mag ik me ook melden bij jullie??

Ik weeg nu 92 kilo en moet!! onder de 80 kilo komen en het beste 72 kilo omdat ik hoognodig een buikwandcorrectie nodig heb door een diastase en vetschort.
De diastase is zeer ernstig en heb heel veel klachten,ben ook al met spoed aan een navelbreuk met darmbeknelling geopeerd erdoor.
Ik zit al bij de sportschool en heb een personal trainer ingehuurd en doe via hun mee met het Body Support progamma........die kwark en yoghurt komt mijn neus uit.
Helaas blijf ik hangen door stress ( alhoewel mijn vet zakt maar spieren kom ik weer gruwelijk aan) en heb ik veel moeite om op tijd te eten omdat ik geen steun in mijn omgeving krijg...eerder commetaar.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:20

Mijn truc is juist om niet alle lekkers te laten staan maar dit in te calculeren :)
Ik gebruik de eetmeter app van het voedingscentrum.
Als ik snoep/snack is een ander tussendoortje bijv een halve komkommer of tomaatjes, worteltjes

Yoghurt vind ik niks, :\ mijn ontbijt is vaak volkoren knäckebröd met filet american of kip.

@ Urielle als ik dat gehaald heb komt het volgende doel, voor t mooie kan er dan nog wel 5 of mss zelfs 7 kilo af.
En je moet maar gauw gaan shoppen, leuke beloning!

Hebben jullie ook dat gevoel, dat je nog net zo dik bent als je je te grote kleren blijft dragen? Ik voel me nu prettiger in wat strakkers :j

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:36

Stoppen met frisdrank en veel groene thee (zonder suiker!) dinken

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:50

Ik meld me ook! Ik ben in anderhalf jaar tijd van 83 naar 102(!!!) kg gegaan, door stress-eten. Steeds meer lekkers en steeds grotere porties en sausjes e.d. Dus nu gaat het roer om en gaan we de eetpatronen aanpassen. Sinds kort ook een hond en dat doet wonderen voor je beweging :P

Mijn vader heeft Dr. Frank gedaan en is daarmee dik 15 kg kwijt geraakt. Ik ben zelf nu aan het ontbijten met yoghurt of kwark (soms met muesli), s'middags een salade met flink veel groentes en sla, en s'avonds eet ik gewoon warm. Ik ben niet van de aardappels, dus die at ik sowieso al niet. Rond 4 uur heb ik met moeilijk, maar dan neem ik een banaan. En s'avonds een handje walnoten, of een gepofte appel met kaneel. Ik heb zo'n appelstoofje van Fairtrade, dat pruttelt dan een uur of 3 met een waxientje en daar kan ik me dan echt op verheugen... :D

Fruitsap vind ik erg moeilijk te weerstaan, terwijl ik weet dat dat net zo slecht is als frisdrank met al die suikers. Maar zooooo lekker :/

@Urielle en andere mensen die magere yoghurt te zuur vinden: ik pletter een zoetje met de achterkant van mijn lepel, en roer dat door de yoghurt. Het wordt niet superzoet maar het zure is er wel af.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:04

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:08

Sababber schreef:
Hi dames!

Mag ik me hier melden? Ik ben sinds een week bezig met bodysupport via de wijkse afvalrace. Een initiatief wat mijn zus heeft bedacht, ze is diëtiste dus ik heb t makkelijk. :P

Over een weekje moet ik weer wegen, ik moet met de kerst op 60 kilo zitten ik stond nu op 71.1 kilo met een vetpercentage van 36.4, ik ben 168 cm lang. Mn buikomvang zat op taille 75 en op navel op 85.

Doel: ik krijg een uniek wedstrijdjasje van Imperial Riding eind deze maand en daar wil ik in passen, het is een maat 36 :oo dus dat moet gaan lukken hopelijk voor het einde van het jaar :)

Ja tuurlijk, gezellig!
Elf kilo is wel erg veel op zo'n korte tijd, pittige uitdaging!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:17

_Mars_ schreef:
Urielle. Is t geen optie om magere yoghurt met magere kwark te mengen? Kreeg ik ook als tip mee.

Hebben jullie moeite om van t lekkere af te blijven? Ik hoe langer ik bezig ben hoe meer in eigenlijk verlang naar iets lekkers! Zoals een stukje chocola..

Ga ik proberen!

Ik ben wel eens doorgeslagen maar dat compenseer ik dan door ipv mijn boterhammen als lunch en mijn avondeten soep te eten. Tussendoortjes heb ik niet dus daarop kan ik niet sparen.

@liesjecryos: Succes! Wat vervelend dat je vanuit je omgeving geen steun krijgt!

@Nibbit, ik voel me eigenlijk wel heel slank als de broek die ik voorheen over mijn heupen en billen sleurde niet eens meer blijft hangen :x Toont duidelijk de vooruitgang, ook al heb ik nog niet mijn droomfiguur. En het was heel stimulerend dat mijn klasgenote van 18 jaar jonger mijn figuur zag als strevenswaardig :=