Waarom eten we keer op keer slecht tegen beter weten in?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:17

Naamloos1 schreef:
Ik ben bang dat we wel wat offtopic gaan nu...

Idd wel een beetje, het ging om je fysiek niet goed voelen na een vreetkick.
Hoewel ik me ook wel kan voorstellen dat je mentale staat ook je fysiek wel beinvloed.

Gemotiveerd door dit topic (oh jaa, ik voel me beroerd en moe door al die suikers etc) gisteren weer eens normaal gegeten. Gewoon ontbijt, lunch, avondeten en fruit tussendoor.
En voelde me na de middag een stuk minder lam als de dagen ervoor, dus maar weer volhouden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:32

Bij mij is 's avonds op de bank een probleem. Dan begin ik met snaaien. De rest van de dag gaat prima en eet en drink ik gezond..
Gelukkig beweeg ik heel veel (5 keer per week paardrijden, 3 keer hardlopen en vaak 2 keer een uur fietsen per week) en weet ik nu al een jaar op hetzelfde gezonde gewicht te blijven. Het schommelt met een kilootje meer of minder. Daardoor voel ik me ook niet schuldig als ik me even laat gaan.
Als je er geen gezondheidsproblemen van krijgt, geniet dan gewoon van je snaaibui.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 14:06

Chasey schreef:
Dat kan inderdaad wel! Zolang je de hele zak niet leeg eet.

Wij weten elke zaterdag patat. Dat frituren we zelf. Maar daar doen we altijd een grote schaal sla aan vooraf. Zodat we eigenlijk al vol zitten met sla. En dan nog wat patatjes erbij.
Ook de kindertjes krijgen eerst een bakje sla :P En dan pas patatjes. Dat weten ze al helemaal.

Zoiets deden mijn oom en tante ook.
Mijn neven vonden het leuk om alleen vlees te eten en geen groenten/aardappels.
Dus eerst groente en aardappels, en dan pas vlees :+.

xChanelx

Re: Waarom eten we keer op keer slecht tegen beter weten in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:44

Als je een vreetkick krijgt, kun je ook eens proberen (als er nog enige zelfdiscipline aanwezig is haha) om minimaal 2 glazen water te drinken. Soms heb je dorst ipv honger en vertaalt dit zich naar een hongergevoel.
Of na elke reep chocolade/zak chips :+ een glas water drinken. En wachten, want vaak zit je vol, maar komt dit verzadigde gevoel pas later.

's Avonds op de bank is idd het lastigste :p

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:56

Hèt is echt verschrikkelijk herkenbaar elke keer denk ik en nu doe ik dat NIET meer! Maar vooral als ik ongesteld ga worden heb ik er last van! Ik ben nu zover dat ik gewoon niks meer koop dan baal ik dat er niks te eten balt maar uiteindelijk ben ik blij dat ik mezelf Zo heb kunnen inhouden omdat er simpel weg niks is haha

Drinken helpt dan ook niks ookal drink ik 4 glazen water achter elkaar

Moeilijkste is bij mij rond een uur of half 4 smiddags.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:04

Geen last van, t is niet erg om met mate eens niet zo gezond te eten. Hoe meer je jezelf gaat verbieden, des te groter de aantrekkingskracht.

Als ik ongezond wil eten zoals patat, hoef ik er ook geen groente bij :') dan ga ik gewoon volledig voor de vette hap haha. Als kind vertikte ik de groente al bij de friet :') past niet.

Hele bittere chocolade heb ik leren eten, heb ik aan 2 blokjes ruim voldoende :) schijnt zelfs nog gezonde voordelen aan te zitten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 19:38

Dat je er voor je ongesteldheid last van hebt is juist omdat je lichaam energie te kort kom. Je lichaam heeft meer energie nodig die tijd!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:30

Ik heb net gegeten heerlijke Hollandse pannetje, nu begint mijn maag alweer te rammelen terwijl ik gewoon flink heb gegeten.. Normaal heb ok daar geen last van alleen 1 week per maand