Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:57

Ik mag zaterdag gewoon werken en bij ons is het met 20-25 al niet meer te harden.. Hier wordt het zaterdag op zijn warmst 41 graden met een gevoel van 44 dus lekker alles op slakken tempo en die ene airco die werkt lekker vaak opzoeken..

Voor de rest doe ik niet veel tot helemaal niks.. Heb ook weinig eetlust en lichtelijke koppijn

Zondag mijn verjaardag tent op in de tuin(zetten we sochtends al op) lekker bbq'en en verder goed drinken en niet teveel onnodige dingen doen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:59

Ik zit momenteel binnen met de ventilator aan achter de pc. Gister kon ik het nog opbrengen om te zonnen maar nu red ik het niet. Ik drink veel water en eet wat meer zout. Goed insmeren als ik naar buiten ga want ik verbrand enorm snel.

Morgen heb ik op mijn werk (peuterspeelzaal) een uitje naar een speeltuin. We nemen zonnebrand mee, waterpistolen, zwembadjes, ijsjes enz. We hebben ook een huisje gehuurd waar we uit de zon kunnen eten/drinken. Ik ben benieuwd of we het uithouden :')

De pony's hebben een tropenrooster (niet rijden na 09.00 en elke dag onder de koele douche). En mijn cavia's krijgen
bevroren flesjes in hun verblijf (is een dichte stal) het luik hou ik meestal open maar doe ik nu overdag dicht ivm de zon.

Eilandmeisje

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:01

Het is hier in friesland best lekker buiten. Wel warm, maar staat een goede harde wind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:05

Voor mezelf doe ik niks anders, maar mijn konijn doe ik af en toe even natmaken met een washandje en mijn ene kat ook. (Hoewel, daar wring ik meer een washandje boven uit, omdat hij het heerlijk vind om water over zich heen te krijgen met dit weer.) Mijn papegaai wast zichzelf wel als hij het warm heeft, dus daar doe ik niks extra's voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:13

mijn hitteplan.... Met een kortebroek coolpack op mijn benen op de bank zitten.
Super lekker die warmte, maar ik heb een lage bloeddruk van nature. Het schijnt dat die nog lager wordt omdat je bloedvaten verwijden met dit weer.

Ik weet het niet, maar ik ben vanochtend letterlijk door mijn pootjes gezakt omdat ik flauw werd, en een andere keer bijna. En ja, ik heb genoeg gedronken. En ik wil zo graag kunnen genieten van de zon |(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:14

Zat ik gisteravond nog vrolijk aan iemand te vertellen dat ik zo blij was dat ik deze dagen geen taartopdracht had….. spoedopdrachtje voor vrijdagochtend :D Net biscuits gebakken en wat andere voorbereidingen gedaan. Toen ik m'n taarthuus uit liep dacht ik….goh wat is het lekker koel buiten %)

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:20

morgen mijn proefwerkweek, dus ik vind deze hitte nu echt niks. Pony geef ik maar of rust, of ik ga hem heeeeel voreg, nog voor school, rijden...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:27

Ik voel mezelf zo rot. Ik krijg bijna niets door mn strot en ik voel me slap en huilerig. := :o
Net toch maar een bord havermoutpap gemaakt (warm ja) in de hoop dat dat wat vult.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:35

Iris82 schreef:
Ik voel mezelf zo rot. Ik krijg bijna niets door mn strot en ik voel me slap en huilerig. := :o
Net toch maar een bord havermoutpap gemaakt (warm ja) in de hoop dat dat wat vult.

Suikers, zout en vocht! Dat is mijn redding in zulk weer. Mijn voorraad bestaat nu dan ook vooral uit ranja, chips, (borrel)nootjes en dextro....

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:36

Ik heb mijn ventilator aan, alle ramen en deuren open.. Probeer heel veel te drinken en voor de rest probeer ik niks te doen..

Hoewel ik vandaag mn verzorgpaarden (en mezelf := ) een douche heb gegeven voor de warmte.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:40

Iris82 schreef:

Geen super bij je in de buurt die gazpacho (koude spaanse tomatensoep) verkoopt? Is zeer lekker met dit weer! Doe er wat reepjes serranoham in, wat stukjes meloen of appel en wat fijngesneden mint. Het vult en je frist er echt van op!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:12

Ik doe paar keer per dag de hond maar even onder de tuinslang, vind ze prachtig en is ze tenminste even gekoeld. Paarden heb ik net pas naar de wei gebracht, op stal is het koeler als in de zon op de wei en dan haal ik ze rond 23/23.30 wel weer naar binnen, staan ze tenminste wat uren dragelijk buiten.

M'n kamer is bizar heet, hond en ik kunnen er niet eens in verblijven. _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:16

Ik heb een Penny-dekbed voor mijn voordeur hangen, daar staat de hele dag de zon op. Met dekbed houd ik de zon buiten.
Paarden staan gewoon op de wei, maar wel met voldoende schaduw.

De honden zijn van zichzelf al een stuk rustiger, hebben een badje in de tuin en gaan mee zwemmen in een koude stromende beek.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:19

Ik ben nog verder verhuisd, zit nu bij mn ouders in het bovenste puntje van Groningen. Alle deuren open, zeebriesje door het huis: nog best te doen :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:22

Vandaag echt heel warm, wij zitten binnen met de deur open en het is hier 20 graden. Heerlijk, zo'n koel huis.
Hond ligt al bijna de hele dag in de tuin, de enige keer in de zon, dan de schaduw, paardje staat in de wei. Gaat morgen na het rijden naar binnen en rond deze tijd weer naar buiten.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:24

Ik zit lekker met mijn laptop op mijn schoot met mijn voeten in een teiltje koud water. Heeerlijk. Vanavond naar stal de paarden buitenzetten en paard kort rijden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:25

Menino schreef:
mijn hitteplan.... Met een kortebroek coolpack op mijn benen op de bank zitten.
Super lekker die warmte, maar ik heb een lage bloeddruk van nature. Het schijnt dat die nog lager wordt omdat je bloedvaten verwijden met dit weer.

Ik weet het niet, maar ik ben vanochtend letterlijk door mijn pootjes gezakt omdat ik flauw werd, en een andere keer bijna. En ja, ik heb genoeg gedronken. En ik wil zo graag kunnen genieten van de zon |(

ORS/sportdrank maken :
Vruchtensap 1 op 1 verdunnen met water (betere opname suikers) en 1/4 tl zout (mag ook dieetzout zijn, extra kalium helpt ook). Maakt totaal 1/2L per keer. Die mix ik voor mezelf nu ook omdat ik op de wei in de volle zon bezig ben. Enkel water vervangt de zouten niet die je uitzweet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:51

Ik hou het nu redelijk. De slaapkamer heeft airco. Mijn vriend is eten aan het maken en ik wilde even helpen maar dat was voor korte duur...
Verder vermaken we ons best.

Combineer dit

Afbeelding

Met dit

Afbeelding

En ik overleef het best.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:06

Ik drijf weg. Het is hier 31 graden en m'n baby moet en zal boven op me slapen *hijgpuf*

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:45

Wij moesten toch echt nieuwe werkschoenen kopen vandaag, en 1 ding is dus echt wel zeker; londense bussen zijn een horror met dit weer :') ik probeer altijd zoveel mogelijk public transport Te ontwijken met dit weer, maar moest er nu toch aan geloven :') zodra ik thuis was onder de koude douche gesprongen, en me gewassen met mintbodywash (brilliant) nu voltanken met water en lekker zout eten, Dan vanavond hopelijk nog even lekker naar buiten als t wat beter uit Te houden is :j

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:48

Werken met airco. En morgen hoop ik dat op het strand lig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:49

Ik ben drie keer flauwgevallen vandaag := Morgen dus echt alleen plat op bed...

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:57

Emmaa_ schreef:
Ik ben drie keer flauwgevallen vandaag := Morgen dus echt alleen plat op bed...

Wow, heb je echt wel genoeg gedronken/gegeten dan?

Ik ga zo nog naar het strand met een flesje wijn.... Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:00

Alcohol is wel het slechtste wat je met dit weer kunt nuttigen hoe verleidelijk het ook is.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:03

ik moet helaas de hele dag buiten in de zon aan het werk. erg jammer. we kunnen helaas niet eerder beginnen zodat we vroeg vrij zijn. dus goed smeren, veel water mee in een koelbox en even doorbijten. de paarden doe ik dan pas s avonds laat ( lees 11 uur, half 12) dan is het wel te doen