Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
donjalover13 schreef:ja dat zou ook kunnen maar dat wil ik liever niet.. vind het ook leuk om de steentjes te verzamelen etc. maar zolang je de steen maar bij je hebt werkt het dus?
anjali schreef:donjalover13 schreef:ja dat zou ook kunnen maar dat wil ik liever niet.. vind het ook leuk om de steentjes te verzamelen etc. maar zolang je de steen maar bij je hebt werkt het dus?
Ja,en, het werkt echt. Wel is het zo dat als je ze op de huid draagt, dat er dan via de huid stoffen uit de steen in het lichaam opgenomen kunnen worden.Als je bijv. ijzergebrek hebt, zou een ijzerhoudende steen bijv. hematiet goed zijn.Hierbij wel een kanttekening want om geld te verdienen zijn er gewetenloze handelaren die stenen radioactief gaan bestralen om ze van kleur te laten veranderen. Bijv. witte topaas wordt bestraald en dan wordt hij mooi blauw, maar kan dan nog radioactief zijn en dan heel slecht voor de gezondheid, zoeen moet je dus beslist niet op de huid dragen!In Duitsland is het verplicht om bij dergelijke stenen te vermelden dat ze "behandeld"zijn, maar in Nederland is dat helaas niet verplicht.
anjali schreef:@Donjalover: Dat is een probleemwaar ook tussenhandelaren mee zitten, want het is oplichting als het niet vermeld wordt.Ze doen onderzoek, bijv. met een geigerteller. Sommige stenen worden nooit bestraald omdat die er niet op reageren, bijv. Granaat en Spinel. Blauwe topaas is standaard wel bestraald, evenals veel gekleurde diamanten. Winkels die zog. geneeskrachtige stenen verkopen garanderen vaak dat die niet behandeld zijn.Ik koop mijn stenen vaak bij Duitse postorder [Klingel] omdat die evetuele "behandeling"eerlijk vermelden.Overigens kunnen stenen ook op een manier behandeld worden die niet schadelijk is voor de gezondheid,bijv. verven. Maar voor geneeskrachtige steen moet je zo natuurlijk mogelijke hebben.
anjali schreef:ADonjalover: Zo,n winkel zelf doet dat niet, want er is speciale apparatuur voor nodig.Bijv. een kerncentrale! Het lijkt me dat deze zaak, die gezondheidsstenen verkoopt, zal vemijden ze in te kopen. Ik zal hun site eens bekijken, of ze er iets over zeggen.
cinniz123 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb jullie topic nu even bijgehouden en het heeft toch wel mn interesse getrokken.
Ik heb een kleine man van net 1,5 jaar en hij slaapt zo onrustig!!
Voor mezelf heel vermoeiend maar voor hem ook zeker niet fijn.
Nou weet ik niet of het is door dromen,of net als zn papa iets anders mankeert.
Zou het een idee zijn hem te laten pendelen?zo ja heeft iemand een idee waar dat kan in rotterdam?
Of weet iemand zoiezo welke steen ik daarvoor zou kunnen gebruiken?
Ik denk dan dat ik t in de vorm van een enkel bandje wil doen ivm alles in zn mond stoppen![]()
Wie kan mij tips geven?
anjali schreef:cinniz123 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb jullie topic nu even bijgehouden en het heeft toch wel mn interesse getrokken.
Zou het een idee zijn hem te laten pendelen?zo ja heeft iemand een idee waar dat kan in rotterdam?
Ik denk dan dat ik t in de vorm van een enkel bandje wil doen ivm alles in zn mond stoppen![]()
Wie kan mij tips geven?
Barnsteen. Kleine kindjes in Polen krijgen vaak iets van barnsteen in zo.n geval. Er zijn barnsteen kinderkettinkjes van kralen, waarbij het slotje ook van barnsteen is, zodat ze geen last hebben van metaal.
anjali schreef:Anoniem schreef:Schorpioen hier.....![]()
Volgens mij geen matches daarmee.
Qua kleur vind ik alleen de rozenkwarts nog enigszins mooi eigenlijk.
Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar de uitgebreide tekst.
Schorpioen? Granaat en donkerrode carneool.
anjali schreef:cinniz123 schreef:Hoi allemaal,
Wie kan mij tips geven?
Barnsteen. Kleine kindjes in Polen krijgen vaak iets van barnsteen in zo.n geval. Er zijn barnsteen kinderkettinkjes van kralen, waarbij het slotje ook van barnsteen is, zodat ze geen last hebben van metaal.
8nnemiek schreef:Ik kom me hier ook eens melden![]()
Ik heb stenen altijd enorm interessant gevonden, maar nooit echt mee bezig geweest verder. Een paar jaar geleden heb ik een tijdje bij een vrouwtje gewerkt die een enorme amethist in de slaapkamer had staan en aan het eind van die periode heeft ze me een kleine amethist-cluster kado gedaan. Die heeft jaren lang in de kamer gestaan, maar nu ik de laatste maanden wat meer last van hoofdpijn kreeg heb ik hem afgelopen week eens gereinigd en opgeladen onder lauw water en naast mijn bed gezet. Geen hoofdpijn meer gehad, maar het is nog even afwachten of het echt werkt. Ik heb toen via ebay nog een amethist ketting, wat bergkristal steentjes en een goudsteen besteld. Die laatste is voor vriendlief, en helpt hem hopelijk een beetje vooruit, nu er drukke tijden voor hem aanbreken..
Zijn er meer mensen die edelstenen gebruiken tegen hoofdpijn?