De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:14

ja dat zou ook kunnen maar dat wil ik liever niet.. vind het ook leuk om de steentjes te verzamelen etc. maar zolang je de steen maar bij je hebt werkt het dus?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:46

donjalover13 schreef:
ja dat zou ook kunnen maar dat wil ik liever niet.. vind het ook leuk om de steentjes te verzamelen etc. maar zolang je de steen maar bij je hebt werkt het dus?

Ja,en, het werkt echt. Wel is het zo dat als je ze op de huid draagt, dat er dan via de huid stoffen uit de steen in het lichaam opgenomen kunnen worden.Als je bijv. ijzergebrek hebt, zou een ijzerhoudende steen bijv. hematiet goed zijn.Hierbij wel een kanttekening want om geld te verdienen zijn er gewetenloze handelaren die stenen radioactief gaan bestralen om ze van kleur te laten veranderen. Bijv. witte topaas wordt bestraald en dan wordt hij mooi blauw, maar kan dan nog radioactief zijn en dan heel slecht voor de gezondheid, zoeen moet je dus beslist niet op de huid dragen!In Duitsland is het verplicht om bij dergelijke stenen te vermelden dat ze "behandeld"zijn, maar in Nederland is dat helaas niet verplicht. :(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:47

Mijn behandelend stenenboer :+ zei dat ik om te helpen aarden wel een stukje versteend hout in mijn broekzak kon doen. Dat werkt dus inderdaad ook :j

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:49

anjali schreef:
donjalover13 schreef:

Ja,en, het werkt echt. Wel is het zo dat als je ze op de huid draagt, dat er dan via de huid stoffen uit de steen in het lichaam opgenomen kunnen worden.Als je bijv. ijzergebrek hebt, zou een ijzerhoudende steen bijv. hematiet goed zijn.Hierbij wel een kanttekening want om geld te verdienen zijn er gewetenloze handelaren die stenen radioactief gaan bestralen om ze van kleur te laten veranderen. Bijv. witte topaas wordt bestraald en dan wordt hij mooi blauw, maar kan dan nog radioactief zijn en dan heel slecht voor de gezondheid, zoeen moet je dus beslist niet op de huid dragen!In Duitsland is het verplicht om bij dergelijke stenen te vermelden dat ze "behandeld"zijn, maar in Nederland is dat helaas niet verplicht. :(

dankje! maar hoe weet ik of de stenen bestraald zijn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:41

Ik heb mijn aventurijn hangertje nog niet teruggevonden. Wel heb ik amethist, tijgeroog, agaath en citeine gevonden. Dit stond nog bij mijn ouders, mijn oude verzameling stenen en schelpen. Ook de quartz uit de Biggesee is weer terug. De barnsteen is nog wel weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:34

@Donjalover: Dat is een probleemwaar ook tussenhandelaren mee zitten, want het is oplichting als het niet vermeld wordt.Ze doen onderzoek, bijv. met een geigerteller. Sommige stenen worden nooit bestraald omdat die er niet op reageren, bijv. Granaat en Spinel. Blauwe topaas is standaard wel bestraald, evenals veel gekleurde diamanten. Winkels die zog. geneeskrachtige stenen verkopen garanderen vaak dat die niet behandeld zijn.Ik koop mijn stenen vaak bij Duitse postorder [Klingel] omdat die evetuele "behandeling"eerlijk vermelden.Overigens kunnen stenen ook op een manier behandeld worden die niet schadelijk is voor de gezondheid,bijv. verven. Maar voor geneeskrachtige steen moet je zo natuurlijk mogelijke hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:21

Hoi allemaal,

Ik heb jullie topic nu even bijgehouden en het heeft toch wel mn interesse getrokken.

Ik heb een kleine man van net 1,5 jaar en hij slaapt zo onrustig!!
Voor mezelf heel vermoeiend maar voor hem ook zeker niet fijn.
Nou weet ik niet of het is door dromen,of net als zn papa iets anders mankeert.

Zou het een idee zijn hem te laten pendelen?zo ja heeft iemand een idee waar dat kan in rotterdam?
Of weet iemand zoiezo welke steen ik daarvoor zou kunnen gebruiken?
Ik denk dan dat ik t in de vorm van een enkel bandje wil doen ivm alles in zn mond stoppen :o

Wie kan mij tips geven?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:38

anjali schreef:
@Donjalover: Dat is een probleemwaar ook tussenhandelaren mee zitten, want het is oplichting als het niet vermeld wordt.Ze doen onderzoek, bijv. met een geigerteller. Sommige stenen worden nooit bestraald omdat die er niet op reageren, bijv. Granaat en Spinel. Blauwe topaas is standaard wel bestraald, evenals veel gekleurde diamanten. Winkels die zog. geneeskrachtige stenen verkopen garanderen vaak dat die niet behandeld zijn.Ik koop mijn stenen vaak bij Duitse postorder [Klingel] omdat die evetuele "behandeling"eerlijk vermelden.Overigens kunnen stenen ook op een manier behandeld worden die niet schadelijk is voor de gezondheid,bijv. verven. Maar voor geneeskrachtige steen moet je zo natuurlijk mogelijke hebben.

oke dankjewel!
weet je toevallig of spiritual garden de stenen bestraald?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 17:58

ADonjalover: Zo,n winkel zelf doet dat niet, want er is speciale apparatuur voor nodig.Bijv. een kerncentrale! Het lijkt me dat deze zaak, die gezondheidsstenen verkoopt, zal vemijden ze in te kopen. Ik zal hun site eens bekijken, of ze er iets over zeggen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:01

anjali schreef:
ADonjalover: Zo,n winkel zelf doet dat niet, want er is speciale apparatuur voor nodig.Bijv. een kerncentrale! Het lijkt me dat deze zaak, die gezondheidsstenen verkoopt, zal vemijden ze in te kopen. Ik zal hun site eens bekijken, of ze er iets over zeggen.

ja dat bedoelde ik ook, sorry voor de verwarring. dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:08

Ik heb er net 3 besteld.
Nadat ik alles wat me aansprak had opgeschreven, nog eens ben gaan lezen, wegstrepen en kijken wat me nu echt aansprak hield ik er 3 over.
Rozenkwarts, Rookkwarts en Rutielkwarts.
3 x R
3 x Kwarts
>;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:10

Hier dus ook 3x R en 3x sterrenbeeld Leeuw :P

Rhodoliet, Rhodochrosiet en Rozenkwarts. Ook alles rood en roze :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:14

Schorpioen hier..... :D
Volgens mij geen matches daarmee.
Qua kleur vind ik alleen de rozenkwarts nog enigszins mooi eigenlijk.
Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar de uitgebreide tekst.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:17

Ik wordt helemaal kriegel, ik lees allemaal verschillende dingen op internet over de werking van stenen 8)7 Wat werkt nou bij gewrichtsproblemen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:22

Anoniem schreef:

Schorpioen? Granaat en donkerrode carneool.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:23

eclair98 schreef:
Ik wordt helemaal kriegel, ik lees allemaal verschillende dingen op internet over de werking van stenen 8)7 Wat werkt nou bij gewrichtsproblemen?

Onyx?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:50

cinniz123 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb jullie topic nu even bijgehouden en het heeft toch wel mn interesse getrokken.

Zou het een idee zijn hem te laten pendelen?zo ja heeft iemand een idee waar dat kan in rotterdam?
Ik denk dan dat ik t in de vorm van een enkel bandje wil doen ivm alles in zn mond stoppen :o

Wie kan mij tips geven?

Barnsteen. Kleine kindjes in Polen krijgen vaak iets van barnsteen in zo.n geval. Er zijn barnsteen kinderkettinkjes van kralen, waarbij het slotje ook van barnsteen is, zodat ze geen last hebben van metaal. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:44

Anoniem schreef:

Obsidiaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:55

Suzanne F. schreef:
Anoniem schreef:

Obsidiaan.

Daar ga ik in mee. :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:21

anjali schreef:
cinniz123 schreef:
Hoi allemaal,

Wie kan mij tips geven?

Barnsteen. Kleine kindjes in Polen krijgen vaak iets van barnsteen in zo.n geval. Er zijn barnsteen kinderkettinkjes van kralen, waarbij het slotje ook van barnsteen is, zodat ze geen last hebben van metaal. :j

Thanx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:30

anjali schreef:
Anoniem schreef:

Schorpioen? Granaat en donkerrode carneool.

Hmhm ja dat wel, dank je! Maar ik bedoelde met mijn sterrenbeeld en de door mij gekozen stenen.
Ik heb diverse stenen bekeken die zouden moeten passen bij een schorpioen, maar ik kon niets vinden wat me (op dit moment! Dat is natuurlijk wisselend) aanspreekt.
Obsidiaan kan nogal heftig inwerken op je gevoel en emoties, dat is voor mij niet wenselijk.
Granaat en rode carneool hebben idd wel iets, maar ik kon me toch meer vinden in rozenkwarts, rookkwarts en rutielkwarts.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:47

anjali schreef:
cinniz123 schreef:
Hoi allemaal,

Wie kan mij tips geven?

Ik zal eens kijken!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:44

Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb stenen altijd enorm interessant gevonden, maar nooit echt mee bezig geweest verder. Een paar jaar geleden heb ik een tijdje bij een vrouwtje gewerkt die een enorme amethist in de slaapkamer had staan en aan het eind van die periode heeft ze me een kleine amethist-cluster kado gedaan. Die heeft jaren lang in de kamer gestaan, maar nu ik de laatste maanden wat meer last van hoofdpijn kreeg heb ik hem afgelopen week eens gereinigd en opgeladen onder lauw water en naast mijn bed gezet. Geen hoofdpijn meer gehad, maar het is nog even afwachten of het echt werkt. Ik heb toen via ebay nog een amethist ketting, wat bergkristal steentjes en een goudsteen besteld. Die laatste is voor vriendlief, en helpt hem hopelijk een beetje vooruit, nu er drukke tijden voor hem aanbreken..

Zijn er meer mensen die edelstenen gebruiken tegen hoofdpijn?

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:52

Ik zag iets in het topic voorbij komen over stenen die bij paarden gebruikt worden?
Kan iemand hier toevallig daar iets meer over vertellen? :o Hoe kies je voor een paard dan de stenen/steen uit? gewoon het zelfde als bij mensen? (Maar daar weet ik ook niet zo veel over :') )

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:36

8nnemiek schreef:
Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb stenen altijd enorm interessant gevonden, maar nooit echt mee bezig geweest verder. Een paar jaar geleden heb ik een tijdje bij een vrouwtje gewerkt die een enorme amethist in de slaapkamer had staan en aan het eind van die periode heeft ze me een kleine amethist-cluster kado gedaan. Die heeft jaren lang in de kamer gestaan, maar nu ik de laatste maanden wat meer last van hoofdpijn kreeg heb ik hem afgelopen week eens gereinigd en opgeladen onder lauw water en naast mijn bed gezet. Geen hoofdpijn meer gehad, maar het is nog even afwachten of het echt werkt. Ik heb toen via ebay nog een amethist ketting, wat bergkristal steentjes en een goudsteen besteld. Die laatste is voor vriendlief, en helpt hem hopelijk een beetje vooruit, nu er drukke tijden voor hem aanbreken..

Zijn er meer mensen die edelstenen gebruiken tegen hoofdpijn?

Ja ik rookkwarts, tegen hoofdpijn en migraine onder andere heb de steen aan een ketting hangen!
Nog maar een week eigenlijk maar geen hoofdpijn meer gehad :j