Ja, die baking soda is voor heel veel doeleinden geschikt
Maaikevdk
Geplaatst: 01-06-15 17:24
Haha, oke! Dan ga ik binnenkort maar eens naar de Jumbo Edit: Het was vandaag wel heel akward in de Dirk. Vraagt de medewerker: 'Wat is baking soda?' Tja, hoe ga je dat dan uitleggen? Ik was mijn haar met spul dat je ook gebruikt voor koekjes bakken
Ik heb donderdag voor het laatst mijn haar met shampoo gewassen. Zondag heb ik het alleen met water gewassen, hoofdhuid gemasseerd en geborsteld onder de douche. Mijn haar is nu totaal nog niet vet. Dus ik vind het tot nu toe wel een succes. Moet je uiteindelijk echt iets van citroen of baking soda gebruiken? Of kan alleen water ook voldoende zijn?
Alleen met water kan ook, in beide gevallen is het gewoon een kwestie van wennen. Bij de een zal het langer duren dan bij de ander
Sure_lee
Geplaatst: 02-06-15 10:20
Oh fijn om te horen Seltje. Ik denk dat ik dan ook wel alleen met water af kan. Ik had eerst ook haar wat snel vet werd maar dat kwam omdat ik het te vaak waste. Uiteindelijk afgebouwd naar om de 3 dagen wassen ongeveer. Dus waarschijnlijk is die overgang voor mijn haar niet zo groot.
Zo doe ik het ook inderdaad, heb sowieso al SLS vrije shampoo. Eerst om de dag wassen, dan om de twee dagen, dan om de drie. En dan even kijken waar mijn grens ligt.
Het gaat alleen langzaam, ik moet het echt om de dag wassen anders is het zo weer vet.
Volgens mij is je haar een keer echt vet laten worden ook helemaal niet slecht... dacht dat ooit eens gelezen te hebben. Maar correct me if i'm wrong. Meestal combineer ik dat als ik ziek ben ofzo... Komt niet vaak voor gelukkig. Maar als ik dan toch thuis zat, waste ik mijn haar gewoon even helemaal niet voor de periode dat ik ziek was. Soms een paar dagen maar ook weleens 2 weken
Wellicht niet slecht, maar gezien mijn werk moet het wel wat fris blijven namelijk. Je ziet dat het bij mij ook vet is namelijk. Soms mis ik die bos krullen waar het niet bij opvalt.
Ik was mijn haar nu ruim een maand niet meer met shampoo. Daarvoor gebruikte ik al een maand een shampoo op natuurlijke basis zonder rotzooi als conserveringsmiddelen. Mijn overgang is heel soepel gegaan, ik heb helemaal niet weken met vet haar gelopen. Bevalt me wel dus en heb vrijwel geen jeuk meer op m'n hoofdhuid, wat ik m'n hele leven erg heb gehad.
@magda: ik snap je idee dat je je bos krullen mist ivm opvallen van vet. Aan de andere kant: wees blij dat je hem mist. Zonder conditioner klit-vrij zijn, is nogal een uitdaging met krullen. En laten we dan maar niet beginnen over pluis...
Ik ben nu begonnen me het idee dat ik beter uit ga kammen en ga hopen dat ik terug kan naar 1x per week shampoo. Al vind ik het nog echt heel moeilijk om van mijn half-vette haar af te blijven.
ik probeer het nu ook weer minder te wassen. maar ik merk dat ik dan ook veel donkerder wordt. Normaal ben ik blond en nu ben ik donker blond. vind dat wel jammer, wordt dat ook minder?