Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:46

He Quir, hoe gaat het nu met je? :(:)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:56

ja ik ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat Y;(

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 13:29

Is wel eens beter gegaan. Veel hoofdpijn en enorme druk op de wond door t hersenvocht. De wond is ook niet meer droog, dus een kwestie van tijd voor t er weer uit gaat stromen...

De druk op de wond is echt een hel. Vooral als ik zit of sta komt er echt enorme druk op te staan.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:24

He bah Quir ;(
Kunnen ze niets voor je doen nu?
Vind het zo ontzettend kl*te voor je :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:38

Jeeee Quir!!!!
Ff bijgelezen.. Wat een complicaties weer.
Je kunt dit toch niet volhouden zo?
Wat zijn de fysieke gevolgen van geen hersenvocht bij alleen plat op je rug liggen?
Kunnen je hersenen zonder vocht?

Heel heel heel veel beterschap.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 20:17

bowena_84 schreef:
He bah Quir ;(
Kunnen ze niets voor je doen nu?
Vind het zo ontzettend kl*te voor je :(:)

Helaas niet, hopelijk zorgt mijn chirurg de 24e er voor dat snel de MRI gemaakt wordt en dan daarna de operatie... Dan maar bij een andere chirurg, die van afgelopen maandag was ook echt heel fijn. Die mag t ook doen wat mij betreft! Dit hou ik niet nog weken vol (mijn chirurg gaat 3 weken op vakantie....).

Hannanas schreef:
Jeeee Quir!!!!
Ff bijgelezen.. Wat een complicaties weer.
Je kunt dit toch niet volhouden zo?
Wat zijn de fysieke gevolgen van geen hersenvocht bij alleen plat op je rug liggen?
Kunnen je hersenen zonder vocht?

Heel heel heel veel beterschap.

Lijkt geen eind aan te komen, hopelijk gaat de operatie als ze de drain in t hoofd plaatsen wél zonder complicaties. Als er dan complicaties ontstaan zijn die waarschijnlijk een stuk ernstiger nog. Houden maar gewoon hoop! :)

De hersenen zelf kunnen op zich wel zonder hersenvocht, daarnaast is mijn productie nu zo extreem hoog dat er altijd wel wat hersenvocht in t hoofd zit. Zolang ik dus plat blijf liggen zal er niet zoveel gebeuren. Alleen klappen tegen t hoofd kan nu grote gevolgen hebben en oa. de bloedvaten staan onder grote spanning, omdat de hersenen er nu aan "hangen". Grootste risico zijn hersenbloedingen, maar de kans is niet heel groot dat t gebeurd natuurlijk. De pijn zorgt er ook wel voor dat je weinig zal doen, dat is gewoon onmogelijk. Die hoofdpijn is echt de ergste die je je kan voorstellen, of eigenlijk kan je deze pijn niet voorstellen tot je t eens mee gemaakt hebt. Lijkt op een liquor lek van een lumbaalpunctie, maar dan honderd maal erger...

Maarrr tussen alle ellende en tegenslagen door gebeuren er ook nog hele leuke dingen! Het is nog niet helemaal rond, maar wel zo goed als. Ik krijg een super knappe en lieve jaarling merrie van mijn lieve vriendje. <3 <3 <3
Ze mag nog een tijdje fijn buiten spelen met haar vriendjes, daarna kunnen we samen lekker aan t werk en hopelijk kan ik tegen die tijd ook weer gewoon lekker bezig zijn en m'n leven op pakken. Heb er ongelooflijk veel zin in en is ook wel echt een enorme motivatie voor me dadelijk. :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:22

Die Bas van jou is goud waard.
Wat een geweldig leuk vooruitzicht
Dit sleept je zeker Door deze k*t tijd heen
Knuffel es

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:37

Jeetje wat een verhaal, is een ander ziekenhuis geen optie? Ze kunnen je nu toch zo niet laten ''liggen"?

Heel veel sterkte.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:09

esje01 schreef:
Die Bas van jou is goud waard.
Wat een geweldig leuk vooruitzicht
Dit sleept je zeker Door deze k*t tijd heen
Knuffel es

Ja dat is ie zeker! Ben er echt heel blij mee, mooie motivatie om me er door heen te krijgen en straks weer lekker met t beestje aan de gang gaan.

Splash_ schreef:
Jeetje wat een verhaal, is een ander ziekenhuis geen optie? Ze kunnen je nu toch zo niet laten ''liggen"?

Heel veel sterkte.

Dank je! Ander ziekenhuis is geen optie, dit is al t tweede ziekenhuis, of eigenlijk derde al. Neurochirurgie hebben ze ook niet overal en ik heb in deze mensen toch wel heel veel vertrouwen, is ook hét neurochirurgisch centrum van Nederland en ze doen t eigenlijk allemaal ook wel heel fijn en netjes.

Ze kunnen nu ook niet zo heel veel er mee doen, de hersenvliezen moeten zelf dicht groeien. Ze kunnen de wond wel weer opnieuw open maken en helemaal op nieuw hechten, maar dat betekend dan de 5e operatie in 3 maanden. En sowieso staat er nog minimaal één operatie gepland. Al zou ik er nu in ieder geval niet bepaald negatief tegen over staan om m toch opnieuw open te maken en te hechten... maar ze proberen natuurlijk zo min mogelijk onder narcose te doen.

Ik weet zelf ook niet zo goed wat t beste is nu. De hersenvliezen moeten in principe van zelf dicht gaan, ze kunnen ze wel proberen te hechten maar het is dan nog steeds niet zeker dat t dan wel goed gaat.

Het is van belang dat de nieuwe drain in de hersenen komt en zo de druk verlaagd, dan gaat de druk in de rug ook minder worden en kan t gaan genezen. Maar dan moet ik eerst van de antibiotica af (de 21e is de laatste dag...) en zeker de infectie weg zijn. Een geïnfecteerde drain in de hersenen zie ik helemaal niet zitten.

T is nog niet zo makkelijk allemaal, maar ik heb vertrouwen in de chirurgen en ze zijn ook allemaal heel eerlijk tegen me. :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:16

Wauw Quir, wat een lied vriendje en een héérlijk vooruitzicht <3
We kunnen helaas niet meer dan voor je duimen en hopen dat heel, heel snel je hersenvliezen dicht groeien. Ik zal hier nog eens een van mijn speciale kaarsjes branden. Je bent een kanjer meid! :(:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:46

Jeetje.. ik zit gewoon elke keer met kippenvel te lezen. Ik vind jou zo ontzettend sterk!!! echt heel erg knap van je hoor!
Kunnen wij je opvrolijken op bokt? :) waar word je nou blij van? :D

Moest wel een beetje lachen om je knakworstjes-opmerking. maar nu kan ik nergens anders meer aan denken, als ik knakworst eet. haha

Leuk dat je een jaarling hebt gekregen, dat zijn idd de dingen om naar uit te kijken!
Hou nog even vol he! ik gun het je zo ontzettend, dat je weer lekker jezelf kan worden!

Ik lig al te miepen bij een buikgriep, en dus bij die blindedarm ontsteking. maar ik durf bijna niets meer te vertellen na jou verhaal joh. echt een bikkel ben je!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:19

bowena_84 schreef:
Wauw Quir, wat een lied vriendje en een héérlijk vooruitzicht <3
We kunnen helaas niet meer dan voor je duimen en hopen dat heel, heel snel je hersenvliezen dicht groeien. Ik zal hier nog eens een van mijn speciale kaarsjes branden. Je bent een kanjer meid! :(:)

Jij ook! Echt heel lief van je! <3

femo schreef:
Jeetje.. ik zit gewoon elke keer met kippenvel te lezen. Ik vind jou zo ontzettend sterk!!! echt heel erg knap van je hoor!
Kunnen wij je opvrolijken op bokt? :) waar word je nou blij van? :D

Moest wel een beetje lachen om je knakworstjes-opmerking. maar nu kan ik nergens anders meer aan denken, als ik knakworst eet. haha

Leuk dat je een jaarling hebt gekregen, dat zijn idd de dingen om naar uit te kijken!
Hou nog even vol he! ik gun het je zo ontzettend, dat je weer lekker jezelf kan worden!

Ik lig al te miepen bij een buikgriep, en dus bij die blindedarm ontsteking. maar ik durf bijna niets meer te vertellen na jou verhaal joh. echt een bikkel ben je!

Hier word ik al heel blij van! Ik vind t altijd weer heel leuk om reacties te lezen, idee dat er mensen aan je denken zelfs die je niet kent. :)

Haha, sorry! Maar zo vond ik t echt ruiken, knakworstjes zullen nooit meer t zelfde zijn... hihi

Jij hebt net zo goed t recht om te "miepen" hoor! Blindedarm ontsteking is ook absoluut geen pretje. Pijn is pijn en je rot voelen is rot voelen.

Wij zitten weer in de auto, onderweg naar de spoedeisende hulp... t hersenvocht loopt weer uit de wond.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:26

pfff quir het zit ook niet mee! Heel veel sterkte van deze stille meelezer!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:26

Wat een ellende zeg... Maar je verwachtte het al hè? Ik hoop echt dat ze er iets van kunnen maken waar je gewoon mee kan leven tot de volgende operatie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:31

het houdt ook niet op zeg! Sterkte maar weer.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 13:31

savieralover schreef:
pfff quir het zit ook niet mee! Heel veel sterkte van deze stille meelezer!

Dankjewel!

Iris82 schreef:
Wat een ellende zeg... Maar je verwachtte het al hè? Ik hoop echt dat ze er iets van kunnen maken waar je gewoon mee kan leven tot de volgende operatie.

Ja, inderdaad. Had t al verwacht.
Ergens hoop ik nu wel dat ze de wond gewoon weer netjes opnieuw dicht gaan maken. Voor de volgende drain hoeven ze niet meer in m'n rug te zijn. Ook mogen ze wat mij betreft de andere drain er wel in stoppen. Dadelijk maar even afwachten wat de chirurg gaat zeggen en doen, als t goed is m'n eigen chirurg.

Lielle schreef:
het houdt ook niet op zeg! Sterkte maar weer.

Dankjewel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:33

Wel fijn om iig je eigen chirurg te spreken. :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:06

meissie toch! we denken zeker aan je! iig ik! vind het zo'n heftig verhaal. hoe lang kan iets duren! :(:) :(:) :(:)

hou ons maar op de hoogte waar je kan! maar neem zeker je rust enzo!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:48

Hoe gaat het nu met je, hebben ze iets kunnen doen om je te helpen ?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 17:01

Niet mijn eigen chirurg, maar wel een andere hele fijne chirurg. Hij heeft er nog een hechting in gezet, zo fijn zonder verdoving... maar ik was een taaie, haha. Nu beginnen ze ook steeds meer te geloven dat als ik zeg dat ik pijn heb dat dat ook echt zo is (je ziet t niet aan mij...).

Nu zit er ook een flink druk verband om m'n rug en buik. Buik is er echt echt niet blij mee! Nu verder verplicht bedrust en op mijn rug blijven liggen. Woensdag is mijn eigen chirurg er weer en dan gaan we met spoed de operatie voor de nieuwe drain plannen. Ze zien er nu wel echt de ernst van in en de lekken worden als zeer ernstig omschreven. De druk in t hoofd is dus ook flink toe aan t nemen, anders kan t niet zo blijven lekken en zou t wel kunnen genezen en dat gebeurd niet. De drain is dus écht een must nu.

Ze nemen t nu dus wel echt serieus en zodra de wond weer hersenvocht gaat lekken moeten ze er toch iets mee gaan doen. Ontstekingswaarde in t bloed waren nu gelukkig weer goed/normaal, dus nu direct met antibiotica stoppen en dan hopen dat de ontstekingswaarde goed blijven woensdag! Anders kunnen ze de drain niet plaatsen.

Nouja weer een hoop gebeurd, maar er wordt nu wel echt vaart achter gezet. Deze drain kan alleen niet met spoed geplaatst worden helaas, omdat mijn hersenkamers te klein zijn door de druk en dit dus met MRI moet gebeuren.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:54

Euh... Nemen ze je nu pas serieus ? Nee toch, mag ik hopen. :shock:

Ik duim dat de ontstekingswaarden goed blijven.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 17:58

Nee, gelukkig niet. Ze namen me eigenlijk altijd wel serieus, maar bedoel dat ze nu echt in zien dat er snel wat moet gaan gebeuren. Hihi.

Ik hoop t inderdaad ook! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:58

Jemig wat een heftig verhaal...ik weet niet goed wat ik kan zeggen. Behalve dat ik je graag een hart onder de riem wil steken en ik hoop dat het er toch echt snel licht voor je komt aan het einde van de tunnel..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:25

En gas op die lolly
Hoop dat de drain er gauw komt.
Als je wil kletsen je weet me te bereiken :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 11:48

Dankjewel! :)

Ja ik hoop ook dat die drain er snel in komt, hopelijk volgende week al. En laat dat vooral ook de laatste operatie zijn.

De wond is nog redelijk droog, hersenvocht loopt er in ieder geval niet uit. Wel heb ik ruim 14 uur geslapen! En naar één keer wakker geworden. Dat is echt heel heel lang geleden... ook al was t nu wel met hulp van twee slaapmiddelen, haha. Als ik toch in bed moet liggen, dan liever slapend. :p