Hevige pijnklachten ondebuik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Re: Hevige pijnklachten ondebuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 15:11

Een spatader... Als je denkt dat je alles gehoord hebt :=

Vandaag is weer een verschrikking. Ik heb zo'n buikpijn dat ik niet meer weet waar het vandaan komt. Was blij toen ik om 1u naar huis kon. Heb net mijn 2e dosis decoflinac gepakt en lig nu met een kruikje op de bank. Even cocoonen en lief zijn voor mezelf. Vrouwelijke feest is wel doorgekomen maar heb het idee dat dat de situatie niet bepaald verbeterd :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 15:55

Als je het idee hebt dat het heftiger wordt voor de menstruatie, dan kan het goed met de cyclus samenhangen. Is je buik ook opgezet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:02

Is het nog steeds alleen je onderbuik? of ook de bovenbuik erbij?
Dat je menstruatie er nu ook door is,kan de pijn alleen maar erger worden,echt niet minder.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 19:33

Nog steeds mijn onderbuik. Vanmiddag ook in het midden maar heb vaker last van gasvorming tijdens de menstruatie, maar dat komt er op een gegeven moment wel uit :o

Maar wat een 'feest' -O- Gelukkig werken de tabletjes en voel ik me weer een beetje mens. Zelf wat kunnen poetsen :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:03

Even een kleine update :)

Het gaat enorm op en af. Dankzij mijn zitring kan ik me enigzins redden en gaat het zitten wel okee. Maar vandaag was weer zo'n dag, daar kunnen de declofinac niet tegen op helaas :n Vreselijke pijn van achteren en in de baarmoeder streek. Het gaat het beste een half uurtje na het innemen van de pijnmedicatie. Maar ze werken helaas niet heel lang.
Ik probeer me er 'zo min mogelijk' van aan te trekken, maar heb vanmiddag het uitstapje met mijn lief vroegtijdig moeten verbreken omdat ik niet mee rechtop kon lopen. Na mijn tweede dosis medicatie gaat het dan weer verrassend goed.

Zo gaat het een tijdje okee, dat ik zelfs denk van 'heey, misschien trekt het weg' om dan weer met volle kracht terug te keren, geen peil op te trekken.
Ik leef echt naar de 1e toe eerlijk gezegd :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:57

Excuses, want je hebt al vaak aangeklopt bij de artsen..
Maar wat zeggen je naasten hier van?

Je loopt zowat strak van de pijnstilling onderhand ? Terwijl dat maar een uurtje helpt.

Echt niet goed.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:03

Tja wat zeggen de naasten. Ze leven erg mee, dat sowieso. Maar verder gaan ze een beetje met de artsen mee. Vriendje is heel lief, helpt veel in huis en maakt kruikjes maar die zie ik alleen in de weekenden. Voor de verdere rest gebeurt er niet zo veel.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik nu in 'overlevingsmodus' sta. Tanden op elkaar en door... Ik kan er niet aan toegeven want daar 'lijd' ik ook mentaal aan.
Ik moest gewoon even kunnen luchten :o Misschien dat mijn naasten de ernst ook niet zo in zien omdat ik me er zo doorheen buffel.
Strak van de pijnstilling valt wel mee, 2x daags declofinac, maar het zou wel meer mogen doen. Maar zoals ik al zei is er ook geen peil op te trekken qua pijn. Zaterdag had ik een hele goede dag, was lekker fit, gisteren mwah en vandaag zwaar *piep*... Lastig :n

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:07

Alleen diclofenac?
Geen paracetamol extra?

Ben je gerust om te wachten tot 1 juni?

Probeer niet te actief te zijn.
Iets wat zo ontzettend pijn doet.. Je lijft schreeuwt gewoon alarmsignalen om iets.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:11

100gr 2x daags. Durf er niet zo goed iets bij te slikken :=

Als iedere dag zo gaat als vandaag ga ik zeker eerder aan de bel trekken.

Nu was ik vandaag ook wel eg actief := vriendje wilde laminaat checken bij de bouwmarkten. Na de 2e bouwmarkt deed elke stap steken en zijn we ook terug gegaan naar de auto.

Ik zal iig weer een stap terug doen :o
Lig nu weer lekker op mijn zitring met een kruikje op de bank en is het weer 'draagbaar' :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:14

Ik zou dat echt benadrukken..
Dat je van de pijn aan bed/bank gekluisterd bent.

Wat zou het fijn zijn als je nu geholpen zou kunnen worden..
Ik hoop echt voor je dat er snel meer bekend gaat zijn over de oorzaak!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 21:19

Nouja, aan bed/bank gekluisterd valt wel mee. Ik moet alleen wel beter luisteren naar mijn lijf denk ik := Ik pobeer iig wel enigzins actief te blijven want op het moment dat ik toegeef aan de bank merk ik dat ik daar ook meteen mentaal last van krijg.

Ik hoop ook dat ze snel een oorzaak vinden :) Als we al maar gericht zouden kunnen behandelen dat zou zo fijn zijn!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:32

bowena_84 schreef:
Nouja, aan bed/bank gekluisterd valt wel mee. Ik moet alleen wel beter luisteren naar mijn lijf denk ik := Ik pobeer iig wel enigzins actief te blijven want op het moment dat ik toegeef aan de bank merk ik dat ik daar ook meteen mentaal last van krijg.

Ik hoop ook dat ze snel een oorzaak vinden :) Als we al maar gericht zouden kunnen behandelen dat zou zo fijn zijn!

Maar als een jonge meid als jij niet naar 2 bouwmarkten kan, dan is het toch gewoon echt foute boel. Dat is geen kwestie meer van beter naar je lichaam luisteren, maar van heel hard aan de deur van de dokter (laten/gaan) rammelen.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 10:26

Jullie hebben wel gelijk, ik weet het :( Maar vind het zo moeilijk om nu weer aan de bel te trekken terwijl er al een afspraak staat. Ook omdat er zo moeilijk een peil op te trekken is qua hevigheid van pijn. Er zijn ook dagen dan heb ik minder last... Gisteren was echt een slechte dag. Ik merk dat ik er heel erg onzeker door word. Vandaag gaat het dan wel weer en dan denk ik ach kijk het nog even aan.
Ik vind het moeilijk...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:37

Het is ook lastig, je wilt tenslotte niet als zeikerd worden gezien bij je huisarts.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:09

En na je menstruatie, in geval van endometriose, zal het ook weer minder worden en denk je, goh het trekt nu echt weg. Totdat je weer aan je volgende cyclus begint en het allemaal weer terug komt. Kom op meid, eigen risico ben je toch al kwijt, zorg dat je wat zorg krijgt! Spoed gaat altijd voor (alhoewel, ik heb met spoed voor endometriose ook eens 7 uur moeten wachten).

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 12:16

Ik ben bang dat het geen spoed is om at er geen diagnoses en alleen maar vermoedens zijn. Ze weten gewoon niet wat het is omdat ik anatomisch gezien gezond ben/uitzie. Vandaar dat de gyn ook twee weken wilde wachten om te zien of mijn lichaam het zelf oplost. Ik heb niet het idee dat het dat doet :=
Ik ben bang dat ze nu gewoon niets kunnen doen :(

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:17

Alle reden voor spoed toch? Hoe vaak ik wel niet op spoed heb gelegen voordat ze me EINDELIJK eens open gingen maken (om het maar even dramatisch te stellen) of me überhaupt doorverwezen naar een gyneacoloog.. En dat terwijl de eerste spoedeisende arts me al wilde doorsturen voor een echo, omdat hij veel vermoedens had naar endometriose. Maar in overleg wilde de beste man (met een andere arts) toch wachten, omdat de klachten niet genoeg waren. Nou na 2 weken elke avond op de spoedeisende hulp zitten waren ze volgens mij flauw van mij. Vervolgens een hele dag van 10 tot half 7 'met spoed' gewacht op de afdeling gyneacologie, waarin ik mijn ogen zelfs wegdraaide van de pijn en alle andere cliënten zelfs verontwaardig waren waarom ik nou niet eerst geholpen werd. Om half 7 toch eindelijk aan de beurt en om 7 uur lag ik op de operatietafel.

Echt, als het endometriose pijn is, is het wellicht de volgende keer nog erger en geloof me, dat wil je niet!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 13:41

Ik snap je. Maar als ik jou verhaal lees verging je echt van de pijn? Bij mij is het gewoon te behappen nu met de pijnstillers. Okee gisteren was een slechte dag maar dat was ie in het algemeen, lichamelijk en mentaal. Toen het vorige week echt niet uit te houden was ben ik ook regelmatig bij de artsen gaan aankloppen. Maar geen enkele arts heeft me tot nu toe het idee of gevoel gegeven iets voor me te kunnen doen. Behalve de gyn, die gaat de 1e ook meer onderzoek doen en me eventueel mocht dat nodig zijn me doorverwijzen voor een kijk operatie.
Dus dan vraag ik me af, als de pijn enigzins uit te houden is, op momenten na, moet ik dan weer aan de deur gaan rammelen. Of ben ik nu echt heel onzeker en naïef? :o :=
Mijn bericht van gisteren was behoorlijk beladen omdat het weer even echt slecht ging, maar dan is het zo fijn om even te kunnen luchten bij jullie :) Wil echt niet overkomen als een stijfkop want ben best bereid om voor mezelf en mijn lichaam op te komen, ik weet alleen niet of dat op dit moment nut heeft :o

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:52

Uiteindelijk verging ik van de pijn, maar ook dat heeft even geduurd. Als jij denkt het op deze manier nog even af te wachten tot 1 juni, uiteraard doen. Maar als je bijv. weer krom ligt van de pijn omdat je bijv. je pijnstillers te laat hebt in genomen, is er toch duidelijk iets aan de hand. En wát weet je niet. Het zal niet direct levensbedreigend zijn, maar het feit dat je nu nóg pijn hebt, is toch wel een teken dat je serieus ergens last van hebt, ipv een scheet die dwars zit ;) uiteindelijk ging ik die 2 week 's avonds naar huis met een morfinespuit in mijn been. High werd je er wel van en in combinatie met uitputting kan je heerlijk slapen, maar dat waren lange 2 weken..

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:03

Je hebt gelijk hoor, deze pijn signalen zijn geen peulenschil en zeker een aanduiding van mijn lichaam dat er iets niet in orde is.
Ik wil het natuurlijk niet zo ver laten komen dat ik met een morfine spuit naar huis ga :oo

Ben jij toendertijd 'geholpen' aan je endometriose?

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ga over een half uurtje (eerder lukt niet) de gynaecoloog bellen om te vragen of de afspraak vervroegd kan worden. Ik merk nu namelijk dat de pijnstilling uit begint te werken en de pijn weer heviger word.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:30

Na die 2 weken ben ik inderdaad met enige spoed geholpen en toen kwam de diagnose endometriose ook. Dat is nu 8 jaar geleden. Ik was toen 16 geloof ik. Ben voor 3 of 4 jaar terug voor de laatste keer geopereerd. Ben er inmiddels 3 keer aan geopereerd en en vergelijking met sommige vrouwen, ben ik zo goed als klachten vrij. Enkel is mijn menstruatie een hel soms, maar met goede pijnstilling overleef ik dat ook wel.

Inerdaad, gewoon even gynaecoloog bellen en vragen wat handig is. Of pijnstilling omhoog, of toch eerder komen..

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:34

Nou mooi kak... Ze had op zijn vroegst maandag ochtend een plekje... Dat schiet natuurlijk niets op want ik moet smiddags toch gaan :\
Pijnstilling moest ik de huisarts maar voor bellen... Pffff :n

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:35

Frustrerend. Dan maar even met de huisarts overleggen of je wat hoger mag in de pijnstilling. Succes!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:43

Ga ik doen! Bedankt voor het meedenken/voelen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:40

En vergis je niet in je fijne gevoel terwijl je aan de pijnstillers zit.
Dat is niet omdat het beter gaat met je maar omdat het pijn stilt.

Zo lang jij dat nodig hebt om de dag door te komen is er gewoon echt stront aan de knikker..