"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:17

Pff lastig hoor, dit topic. Ik ben al vanaf mijn 15e ofzo aan de pil, omdat ik veel te vaak ongesteld was, en erg veel buikkrampen had. Buikkrampen zijn inmiddels wel wat terug gekomen, maar prima handelbaar. Emotioneel heb ik verder geen last van de pil, ik kom ook niet aan door de pil, maar een verlaagd libido zou kunnen kloppen. Al kan ik dat niet echt meten omdat ik voordat ik aan de pil ging, daar nog niet echt mee bezig was :+

Ik slik de pil vaak en lang door. Ik ben nu om de 3 of 4 maanden ongesteld. Heerlijk! Met bijv. een koperspiraal moet je maar afwachten wanneer je ongesteld bent... dat wil ik echt niet meer. Bovendien wordt ik dan misschien wel weer te vaak ongesteld. De spiraal met hormonen zou ik dan een kans willen geven (dat is de Mirena?), echter.. dan zit je alsnog aan de hormonen toch :') Moet zeggen dat het plaatsen er van me ook verschrikkelijk lijkt mja... Die angst zou ik denk ik wel kunnen overwinnen.

Ik vraag me af, als ik mijn ongesteldheid wil kunnen regelen en anticonceptie wil, wat voor opties heb ik dan nog? Misschien dat ik wel eens zo'n 3fasen pil wil proberen :j

Magrathea

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 01:26

Te vaak ongesteld zijn kan ook weer liggen aan het feit dat je 15 was hè. Bij het gros van de vrouwen is de cyclus best wel regelmatig te noemen - ik kan het op 1 of 2 dagen nauwkeurig zeggen. Nu was dat met de pil nóg regelmatiger (kon je bijna de klok op gelijk zetten) maar dit vind ik nou ook niet echt een wereldramp ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:38

Pff ik vind het maar lastig. Ik ben op mijn 14e/15e aan de pil gegaan, aan microgynon 30. Heb hem altijd fijn kunnen slikken, merk helemaal niks aan mijn libido (weet niet hoe het zou zijn als ik er vanaf was maar vind hem zo wel hoog genoeg). Helaas wordt microgynon 30 niet meer vergoed in mijn verzekering dus ben ik overgestapt naar een generisch merk. En ik krijg me er toch een partij migraine aanvallen van. Voel me nu al twee maanden ontzettend poedersuiker, echt tegen het depressieve aan, mijn libido is ineens veel lager geworden, en mijn HA geeft aan er niks aan te kunnen doen. Ik kan een ander generisch merk proberen dat ondersteund wordt door mijn zorgverzekering. Daar zouden mijn klachten van kunnen verbeteren, ze zouden er ook erger van kunnen worden.

Ik heb met mijn gynaecoloog (heb door omstandigheden helaas wel vaker op de stoel gezeten) en die geeft aan dat een spiraaltje ivm vergroeiingen erg lastig zou zijn. De angst is dat de spiraal zou vergroeien in mijn baarmoeder en operatief verwijderd zou moeten worden. Dit klinkt voor mij persoonlijk als pure horror, en mijn gyn vindt het ook geen puik plan.

Maar wat is dan het alternatief? Ik heb zo veel last van mijn menstruatie dat stoppen met anticonceptie in zijn geheelheid geen optie is. Staafjes, maar ook een spiraaltje als ik daarvoor open zou staan zou in het slechtste geval kunnen betekenen dat ik alsnog elke maand ongesteld word en dat zou voor mij echt een regelrechte hel zijn. Word er ondertussen een beetje moedeloos van :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:55

Magrathea schreef:
Te vaak ongesteld zijn kan ook weer liggen aan het feit dat je 15 was hè. Bij het gros van de vrouwen is de cyclus best wel regelmatig te noemen - ik kan het op 1 of 2 dagen nauwkeurig zeggen. Nu was dat met de pil nóg regelmatiger (kon je bijna de klok op gelijk zetten) maar dit vind ik nou ook niet echt een wereldramp ofzo.

En wat als je iets hebt waarbij je niet ongesteld wil worden dan?

Dat mijn cyclus nu normaal zou kunnen zijn heb ik idd ook al over nagedacht, maar dan is maandelijks nog veel vergeleken met wat ik nu gewend ben. Vind ik lastig opgeven hoor, vooral omdat ik niet veel last denk te hebben van de pil.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 01:56

Hier ook een twijfelaar. Ik ben in mijn emoties vreselijk onstabiel en soms gewoon ronduit gemeen tegen mijn vriend. Libodo ligt in de ijskast.

Ben sinds mijn 15e aan de pi, maar in eerste instantie nergens last van, alleen maar voordelen zoals minder heftige menstruatie en gavere huid.

Nu sinds enkele jaren (ben 20) dat mijn emoties op alle vlakken ongeveer non existent zijn, ronduit depressief te noemen.

Ik heb in 2013 een implanon genomen. Deze heb ik er na een jaar weer uitgehaald. Continue lichtjes ongesteld en het oppervlak van de maan verbleekte naast mijn gezicht. Ook zit ik al wel even met mijn gewicht in de knoop. Volgens ha had implanon moeten helpen maar niet dus. Sinds zomer 2014 dua weer aan de pil

Ik overweeg al een tijdje om te stoppen met alle anticoncepti. Dan maar condooms.

Ikheb dus alleen geen flauw idee wat voor invloed dit gaat hebben. Ben bang dat mn gezicht weer een maanlandschap wordt zonder en dat mijn menstruatie weer zo heftig en pijnlijk wordt.

Wel hoop ik dat ik dan eens eindelijk zou kunnen afvallen, mijn emoties normaliseren, mijn libido stijgt...

Edit: ook een mega nadeel voor mij, mn menstruatie niet meer kunnen controleren

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 05:20

Ik lees veel positieve verhalen over de Gynefix, een koper, hormoonloos spiraaltje. Ook een stuk kleiner dan de normale spiraaltjes, wat de kans op afstoting aanzienlijk verkleind. Hij is alleen nog niet heel bekend in Nederland (komt uit België)
Iemand hier die er ervaring mee heeft?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 06:55

Ik ben al 10 jaar niet meer aan de pil en verder ook geen andere hormoonjagers gebruikt en ik voel me sindsdien zoveel (!!!!!) beter. Ik merk nu ik zwanger ben, wel weer wat die hormonen met mn lijf doen. Bleght.. :x :n Nee voor mij geen rotzooi in mn lijf meer...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:13

Oyeru schreef:
Hier ook een twijfelaar. Ik ben in mijn emoties vreselijk onstabiel en soms gewoon ronduit gemeen tegen mijn vriend. Libodo ligt in de ijskast.

Ben sinds mijn 15e aan de pi, maar in eerste instantie nergens last van, alleen maar voordelen zoals minder heftige menstruatie en gavere huid.

Nu sinds enkele jaren (ben 20) dat mijn emoties op alle vlakken ongeveer non existent zijn, ronduit depressief te noemen.

Ik heb in 2013 een implanon genomen. Deze heb ik er na een jaar weer uitgehaald. Continue lichtjes ongesteld en het oppervlak van de maan verbleekte naast mijn gezicht. Ook zit ik al wel even met mijn gewicht in de knoop. Volgens ha had implanon moeten helpen maar niet dus. Sinds zomer 2014 dua weer aan de pil

Ik overweeg al een tijdje om te stoppen met alle anticoncepti. Dan maar condooms.

Ikheb dus alleen geen flauw idee wat voor invloed dit gaat hebben. Ben bang dat mn gezicht weer een maanlandschap wordt zonder en dat mijn menstruatie weer zo heftig en pijnlijk wordt.

Wel hoop ik dat ik dan eens eindelijk zou kunnen afvallen, mijn emoties normaliseren, mijn libido stijgt...

Edit: ook een mega nadeel voor mij, mn menstruatie niet meer kunnen controleren

Mijn huid is enorm verbeterd zonder pil en ook de menstruaties vallen mij mee. Het is wel pijnlijker dan met pil, maar het is nooit meer zo pijnlijk geworden als wat ik had als tiener voordat ik met de pil begon. Voeding doet daar in ook het een en anders dus wellicht is het interesant om je daar wat in te verdiepen als je ermee stopt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:19

Dec 2013 gestopt omdat ik die maand 2x ongesteld werd. Ik had geen relatie meer en seks moest met condooms.
Ik vergat de pil zo vaak, was het beu.

Ik heb hem ruim 17 jaar geslikt uiteraard was ik nieuwschierig hoe ik zou ontwikkelden.
Ik heb niks gemerkt aan mijn gedrag wel verloor ik 10 kilo in een jaar en echt zwaar was ik niet 168cm 66-67 kilo en nu weeg ik 58 maar heb 55-57 lang gewogen. 38 jr

Wel merkte ik mijn eisprong wat pijn deed, zat ik bij de dokter met idee dat ik blinde darm ontsteking was, was het simpel eisprongetje :=
Maar ik wist niet hoe dat voelde.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:28

Barbulet schreef:
Ik lees veel positieve verhalen over de Gynefix, een koper, hormoonloos spiraaltje. Ook een stuk kleiner dan de normale spiraaltjes, wat de kans op afstoting aanzienlijk verkleind. Hij is alleen nog niet heel bekend in Nederland (komt uit België)

Ik heb serieus zitten googlen op allerlei alternatieven, maar ik ben deze dus echt niet tegengekomen... Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen van gebruikers hier.

Eventueel hier wel wat ervaringen
Laatst bijgewerkt door Kala op 26-04-15 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:28

Ook ik ben in december gestopt met de pil na dik 20 jaar.
En mijn libido kreeg een boost :D die waarschijnlijk door de pil geminimaliseerd was tot die van een mier.
Na wat speur en leeswerk kwam ik al gauw uit bij dat het zou kunnen liggen aan het stoppen met de pil.
Ik voel me sowieso meer stabieler, geen idee hoe ik dat uit moet leggen.
Die rot pil doet zoveel met je lijf vaak op een sluipende manier.
En dan hebben we het nog maar niet over alle andere ellende die je ervan kunt krijgen.
Alle andere voorbehoedmiddelen vind ik niks en de condoom al helemaal niet, maar ja is effe niet anders.
Wij zijn bezig met een permanent re manier 8-) maar ben wel aan het overwegen om misschien tot die tijd nog even de pil te gaan gebruiken.
Maar ja.............. wat is wijsheid.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:40

Emmaa_ schreef:
Pff ik vind het maar lastig. Ik ben op mijn 14e/15e aan de pil gegaan, aan microgynon 30. Heb hem altijd fijn kunnen slikken, merk helemaal niks aan mijn libido (weet niet hoe het zou zijn als ik er vanaf was maar vind hem zo wel hoog genoeg). Helaas wordt microgynon 30 niet meer vergoed in mijn verzekering dus ben ik overgestapt naar een generisch merk. En ik krijg me er toch een partij migraine aanvallen van. Voel me nu al twee maanden ontzettend poedersuiker, echt tegen het depressieve aan, mijn libido is ineens veel lager geworden, en mijn HA geeft aan er niks aan te kunnen doen. Ik kan een ander generisch merk proberen dat ondersteund wordt door mijn zorgverzekering. Daar zouden mijn klachten van kunnen verbeteren, ze zouden er ook erger van kunnen worden.

Ik heb met mijn gynaecoloog (heb door omstandigheden helaas wel vaker op de stoel gezeten) en die geeft aan dat een spiraaltje ivm vergroeiingen erg lastig zou zijn. De angst is dat de spiraal zou vergroeien in mijn baarmoeder en operatief verwijderd zou moeten worden. Dit klinkt voor mij persoonlijk als pure horror, en mijn gyn vindt het ook geen puik plan.

Maar wat is dan het alternatief? Ik heb zo veel last van mijn menstruatie dat stoppen met anticonceptie in zijn geheelheid geen optie is. Staafjes, maar ook een spiraaltje als ik daarvoor open zou staan zou in het slechtste geval kunnen betekenen dat ik alsnog elke maand ongesteld word en dat zou voor mij echt een regelrechte hel zijn. Word er ondertussen een beetje moedeloos van :=

Heb je weleens gedacht aan de Sayana? Dat is een hele lichte variant van de prikpil. Hier was een spiraaltje ook geen optie, en was ook niet happig op de gewone pil ivm hormonen etc. Hiermee niks geen last, gewoon mezelf incl. libido, amper gewichtstoename, en het grootste voordeel voor mij geen bloedverlies meer. Het laatste is iets wat bij veel vrouwen die het gebruiken voorkomt.Kosten vallen ook reuze mee. Ik zou me zeker eens gaan oriënteren op de opties.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:43

Barbulet schreef:

Ik heb vorig jaar een koper spiraal laten zetten door allerlei dingen welke ook in het topic worden genoemd.
Voor mij was het koper spiraal een groot drama. Nu wil dit niks zeggen, want de kans is heel groot dat een arts bij het plaatsen de fout heeft gemaakt. Maar na 3maanden kwam het spiraal er zelf weer uit. Naast dat het heel fijn is dat je geen hormonen in je lichaam hebt had ik wel last van heftigere bloedingen. Dat vond ik zelf echt geen pretje. En ik heb heel veel last van krampen gehad. Nu is er na het plaatsen van dit spiraal geen echo gemaakt dus het blijft gissen of het ding goed heeft gezeten. Nu blijft het altijd de vraag of ik de klachten die ik heb ervaren door een slecht zittend spiraal kwamen of dat het echt de bijwerkingen zijn van een koper spiraal.
Doordat de spiraal er zelf weer uit is gekomen is er besloten samen met de arts om een mirena spiraal te plaatsen. Omdat deze dus wat groter is en de kans op afstoting kleiner(de woorden van mijn huisarts)
Nu lijkt het hormonaal erg rustig, maar mocht dat veranderen gaat de boel er gewoon weer uit.

Als ik geen relatie had gehad was ik ook niet aan het hele hormoon circus begonnen maar helaas hebben wij nog geen passend alternatief gevonden.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:55

Ik ben vier jaar geleden gestopt met de pil omdat we een kindje wilde. Dat duurde twee jaar, maar ik durf niet meer te zeggen hoe ik mij toen voelde. Seks was toen voor ons een 'verplicht' iets. Mijn libido is nu gezakt naar het nulpunt. Totaal geen zin. Ik ben na de geboorte van mijn dochtertje heel emotioneel geworden. Maar of dat nou aan de geboorte ligt of aan de pil.... Misschien toch maar stoppen met de pil en zoeken naar een alternatief.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:58

Wat ik lees van de nuva ring is dat het weer net zo gevaarlijk zou zijn als de diane pil. Ook hier trombosegevaar en dergelijke. Koperspiraal lijkt me ook niet. Eigenlijk krijg je dan een continu ontstekingsreqctie in je baarmoederwand die probeert dat ding eruit te krijgen. Ik ga toch even langs huisarts denk ik kijken of er geen andere mogelijkheden zijn want idee dat deze pil het in elk geval niet is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:34

Nuvaring vond ik waardeloos. Voelde dat ding steeds zitten.

Lees steeds over niet vergoeden van de originele microgynon. Wat kost dat ding helemaal. Tientje per maand of zo, daar zou ik echt geen migraine of iets voor over hebben hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:34

Emma, is het geen idee om de microgynon zelf te betalen? Ik heb een merkloze pil (lichtere versie dan de 30, 20) en die kost 9,95 voor een half jaar.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:43

Marjo89 schreef:
Zijn er meer mensen die de pil doorslikken. Dus niet 3 strippen maar gewoon altijd ?
Ik doe dit op advies van de arts. Had wat vage klachten die elke x tijdens de stopweeek op kwamen zetten. En die zijn nu helemaal weg.
Heb toch nog toe ook nooit een doorbraak bloeding gehad. En slik al ruim 1,5 jaar door.

Ja ik slik 'm ook altijd door.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:00

fjordjes schreef:
Marjo89 schreef:
Zijn er meer mensen die de pil doorslikken. Dus niet 3 strippen maar gewoon altijd ?
Ik doe dit op advies van de arts. Had wat vage klachten die elke x tijdens de stopweeek op kwamen zetten. En die zijn nu helemaal weg.
Heb toch nog toe ook nooit een doorbraak bloeding gehad. En slik al ruim 1,5 jaar door.

Ja ik slik 'm ook altijd door.

Merk je verschil met toen je dat niet deed ? Welke pil slik je ?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:08

Ik ben sinds november gestopt, nu alle hormonen weer gesetteld zijn voel ik me 1000x beter. Heb geen migraine meer, of überhaupt hoofdpijn. Ben veel fitter, heb meer zin in alles en veel vrolijker.

Voor mij geen pil meer, rotzooi!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:17

Ik ga morgen even langs de HA zit te twijfelen tussen de gewone mycriginon of de 3 fase pil.
Maar is de HA er morgen wel? Aangezien het Koningsdag is?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:18

was aan de Microgynon, maar kreeg last van stemmingswisselingen. Hierdoor overgestapt op Cerazette, een oestrogeen vrije pil zonder stopweek, ideaal.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:23

benangelique schreef:
Toen ik nog de pil slikte had Ik nergens last van. Dacht ik. ....
gestopt met de pil en wat gebeurde er met mijn lijf?
- keurig regelmatige menstruatie
- Veel minder vloeien
- zelden tot nooit meer hoofdpijn (zelfs voor bij een hoofdpijn poli gelopen)
- geen zere borsten 2 vd 4 weken
- normaal libido
- geen moodswings
- energieker, minder vermoeid
- Ik kan weer afvallen

kortom, dat ding komt er niet meer in

hoofdpijn zeg je? Ik slik sinds mijn 14de microgynon 50
en sinds maand of 5 extreme hoofdpijn klachten. Enkel in mijn stopweek hoofdpijn vrij
kan het zijn dat je hormonen Door de jaren heen veranieren? Met extreme hoofdpijn kan ik ook niks verdragen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:24

Hier nog iemand die ongeveer anderhalf jaar geleden gestopt is vanwege de redenen in het artikel. Lang getwijfeld omdat ik geen spiraaltje wilde en condooms ook niet altijd feest zijn, maar zowel vriend als ik zijn heel blij dat ik het gedaan heb! Mijn menstruatie is iets heftiger geworden (na maanden niks) maar dat is allemaal te overzien. Raad het al mijn vriendinnen aan :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:26

Ja minder heftige hoofdpijn in de week voor de stopweek. Heb nog steeds wel hoofdpijn en af en toe een puistje tegen de tijd dat mijn strip bijna leeg is maar niet zo erg als ik een stopweek inlas. Ik heb wel eens een doorbraakbloeding gehad maar nu al ruim een jaar niet meer. Wel heb ik het idee dat ik meer aangekomen ben sinds ik 'm doorslik.
Heb ook het idee dat ik emotioneler ben (vooral als de strip bijna op is) en ook labieler. Dat vind ik wel vervelend maar omdat ik migraine heb slik ik 'm door zodat ik minder hoofdpijn heb.

Ik heb ethinylestradiol levonorgestrel van WeCare.