Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 04:12

Iris82 schreef:
Het paarse is van de jodium. Ze hebben een nieuw soort ontsmettingsmiddel dat niet bruin meer is maar paars. Flink opgezet zeg!!

huh? bij mij was de jodium rood ? niet paars en niet bruin rood

Safiera

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 05:47

Beterschap zeg! Heb een soortgelijke breuk (plus metaal om te repareren) gehad 5 jaar geleden. Bij mij alleen mijn rechterbeen.

Is volledig goed gekomen. Duurde uiteindelijk vrij lang voor je geen onregelmatigheid meer zag in mijn lopen (al had ik geen pijn meer). Na een jaar is het metaal er ook weer uit gegaan.

Littekens op mijn knie worden steeds minder zichtbaar. Op mijn enkel genas het de eerste keer lastig, zat toen ook een schroefje niet ver onder de huid. Tweede keer een snee in dat littekenweefsel was natuurlijk niet zo mooi, maar kon niet anders. Sporten (oa hardlopen) heeft er voor gezorgd dat de littekens verbeterden, de onderhuidse verklevingen oplosten en dat het dove gevoel in een deel van mijn voet ook stukken minder werd :) Dus zodra je groen licht krijgt; bewegen helpt!

Maar weet nog goed in het begin... liggen, hoog houden, zorgen dat mijn voet zo veel mogelijk goed bleef staan (risico op spitsvoet of niet recht in looprichting kunnen zetten).
Morfine... en ook ik had geen gips. Zowel voor- als nadeel :+ Fijnst met wassen natuurlijk, en geen jeuk oid... maar was allerminst blij toen onze (grote) hond op schoot sprong :=
En de eerste keren met verplaatsen enz... auw.

Mijn pony is ook erg mak geworden, ik kon uiteindelijk met hem naast de rolstoel van wei naar poetsplaats komen. Later met krukken hetzelfde. En eigenwijs meer gewicht op mijn been zetten en meer staan dan mocht :o Heb daar gelukkig nooit nadeel van gehad.

Nu als je over mijn scheenbeen voelt zit er nog iets van een verdikking, maar je ziet er niks aan. Ben toch erg blij hoe ze mijn been toen gerepareerd hebben!

Oh, en toen er nog dagelijks een groepje arts assistenten en co's naar mijn been kwam kijken :') Waren nog knappe jongens ook :P Herinner me nog dat ik het echt erg vond dat ik mijn been niet kon scheren (was te pijnlijk). Memories... :+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 06:11

ooh ik lees het nu pas....sterkte! Ik zit ook thuis met een driedubbele beenbreuk! Ook scheen- en kuitbeen en daarnaast nog mijn enkel. Ben 30 jan. op het schoolplein heeeeel banketstaaf uitgegleden en ook ik hoorde KRAK brrrr. Zit nu nog steeds thuis :( Wel druk aan het revalideren, kan ook belasten maar de afwikkeling bij het lopen lukt niet goed. Nog steeds wel pijn bij het lopen. Loop nog met twee krukken en af en toe in huis met 1 kruk. Ben in ziekenhuis dmv pin, plaatje en schroeven weer aan elkaar gezet. zorg dat je je voet zoveel mogelijk beweegt...dat scheelt straks enorm.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 15:53

Dankjullie! Fijn om ervaringen te lezen. Voet bewegen gaat aardig goed, voelt nog vreemd aan en buitenkant van mijn knie is gevoelloos.

Verder vooral wel nog pijn in mijn enkel en bovenop zit daar ook een bult. Zou dus best eens van de schroef kunnen zijn.

Slik nogsteeds een hoop pijnstillers maar al wel minder ibuprofen gelukkig.

Woensdag heb ik controle, hoop dat de foto er een beetje goed uit ziet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:42

Ohja. Kuit van mijn gebroken been is 1cm dunner dan van mijn goede been.
Enkel is nog wel dikker dan van mijn goede been.

Spierafbraak gaat best snel trouwens. Maar was best wel erg gespierd dus vind het niet heel erg haha.

En zelfs nu ik plat lig afgevallen, vind dat best apart.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:45

dat kan natuurlijk heel goed komen door de spierafbraak! spieren zijn zwaarder dan vet heb ik altijd geleerd dus als je veel spieren verliest verlies je ook automatisch gewicht.

Beterschap in ieder geval! denk dat ik gek zou worden met een been dat ik niet kan/mag gebruiken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:27

Als je hechtingen eruit gaan meteen vragen om siliconen pleisters! Dit werkt echt als enige echt heel goed bij het 'wegwerken' van je litteken.

Ik hoop dat je je snel wat mobieler kan maken. Hebben ze je ook gezegd wanneer je een beetje mag belasten?

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:25

suikermeisje schreef:
Ohja. Kuit van mijn gebroken been is 1cm dunner dan van mijn goede been.
Enkel is nog wel dikker dan van mijn goede been.

Spierafbraak gaat best snel trouwens. Maar was best wel erg gespierd dus vind het niet heel erg haha.

En zelfs nu ik plat lig afgevallen, vind dat best apart.

Ik was vroeger nooit goed in biologie maar kan het zijn dat het lichaam bouwstoffen of andere dingen onttrekt aan de spieren om het trauma te repareren? Dat je enkel dik is, dat is vocht. Als je jezelf bedenkt dat wanneer je flink stoot je een blauwe plek krijgt. Bloedvaatjes onderhuids gaan kapot en het bloed stroomt onderhuids weg. Wat er nu aan de hand is in je been is 30 tot 100 x zo erg als een plek.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:50

Ik ben wel goed in biologie en dat gebeurt niet snel.

Maar snap idd dat dat zo werkt. Zal wel ff duren.

@bobje26 ik mag heelmeesters belasten nu, woensdag controle dus dan zal ik wel meer horen.

Heb een echte hechtingen gehad, zaten hechtpleisters op maar littekens zien er wel mooi droog uit.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:40

Als het dicht is kun je eventueel wel met litteken crème smeren.

Wel fijn dat de pijn minder wordt.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:04

Pijn komt vast ook door de operatie. Toen ik mijn been brak was ik niet geopereerd. Met gips om mijn been voelde ik mij al fijner. Ik kon toen niet meer die losse bot stukjes langs elkaar voel knarsen en na 2 dagen was ik pijnloos. Ik kreeg alleen wel pijn in mijn rug, gisp wat zwaar en zat in de weg met slapen. Ik kan met krukken stond huppen maar omdat is tot mijn lies in het gips zat moest ik steeds mijn heup optillen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 03:49

Hangt wel af van de breuk denk ik. Maar ik had net zoveel pijn voor ok als na ok. Na ok ging het beter. Bij geen operatie schuiven botten langs elkaar. Dat was bij mij zo.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:46

Dat ik mijn kuitbeen had gebroken kreeg ik alleen drukverband 8)7 Gevolg.... Teveel gaan doen en dan gaat het scheef aan elkaar groeien...
Pijn heb ik niet gehad, alleen als ik in bed wilde omdraaien of idd per ongeluk moest verstappen...

Ging ook gewoon naar m'n werk... in de metro, nou denk maar niet dat er iemand opstaat he >;)

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:53

Jeetje wat ben jij rot neergekomen!!

Ik had een aantal jaar geleden mij dijbeen in twee gekregen door een aanrijding. Metalen plaat erin en 5 jaar later zit hij er nog steeds in.

Met wind en regenachtig weer heb ik nog wel eens last van vervelende steken. Soms heb ik opstart problemen i.v.m stijfheid, maar over het algemeen is het vrij goed gekomen. Ik hoop dat het bij jouw ook steeds beter gaat en je weer lekker kan gaan paardrijden.

Bizar dat je niet eens door een val, maar door een misstap je been zo rot breekt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 13:09

Goldie dat is echt onbeschoft inderdaad... Maar kuitbeen draagt geen gewicht en zinloos bot. Vandaar dat ze er niets aan doen.

Pijn is te houden.
Vanavond wel lekker uiteten dus eindelijk ff weer iets sociaals haha.

Zerline Wow dat is ook niet niks. Ben benieuwd wat ze doen met de pin en wat ze erover te zeggen hebben.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:21

In 2008 heb ik mijn dijbeen gebroken. Plaat ertegen aan, na een misstap na de operatie is die na 3 maanden geknapt. Pen erin en die zit er nog steeds in. Ik merk wel dat ik minder sterk en minder lenig ben. Ook heb ik af en toe nog steken

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 18:20

Steken heb ik inderdaad ook soms..: hoop dat die nog wel weggaan.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:31

Suikermeisje sterkte met je breuken,ik heb net alles gelezen. Ik heb op 1 april mijn scheen en kuitbeen gebroken, het verbaasde me dat jij zoveel pijn hebt, maar ze hebben het bij jou anders gefixt dan bij mij las ik al wel.
Ik ben snachts vd trap gevallen, of eigenlijk wat treetjes overgeslagen.
Ik heb ongeveer 18 uur moeten wachten tot ik geopereerd werd uiteindelijk, die 18 uur heb ik zoveel pijn gehad , die vergeet ik nooit weer, dat was verschrikkelijk. Ik ben ook tot mijn lies in het gips gegaan snachts en dat werd meteen na drogen weer open gezaagd. Zo heb ik tot de operatie gelegen, met allerlei pijnstillers.
Voor de operatie zei de chirurg als je straks wakker word heb je geen pijn meer dat beloof ik je, en het was ook echt zo. Ik heb erna niet echt pijn gehad, sinds een paar dagen wel meer pijntjes dan de afgelopen 5 week maar ik denk ook omdat dat komt omdat ik best veel probeer te doen op krukken ipv op bed liggen want dat heb ik ook wel gezien.
Ik mag tot 21 mei beslist er niet op lopen eigenlijk was dat het engste wat ze tegen mij hebben gezegd, na een dag mocht ik naar huis.
Zo mocht ik mijn been bekijken een dag na de operatie;
Afbeelding

Ik herken ook jouw foto's, dat blauwe al heb ik veel meer sneetjes en ritsen ( denk ik ).

Ik heb zoveel vragen momenteel, je leest horror verhalen op het internet over het herstel en de revalidatie
Ik heb geen idee wat me te wachten staat.
Hoe lang het allemaal gaat duren etc, en dan heb ik het nog geen eens over dat ik wil weten wanneer ik weer mag paardrijden, ik wil gewoon mijn vrijheid terug, het gaan en staan waar je wilt bijvoorbeeld.

21 mei moet ik weer naar het ziekenhuis, ik ben benieuwd. Ik moet dan door een scan en dan naar de chirurg. Dan is het 7 weken geleden.
Heb jij ook last van kortstondige krampen van je spieren?
Steken heb ik overigens ook wel maar dat is zo kort , ik kan niet echt zeggen dat dat heel erg zeer doet, daar zijn ze te kort voor.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:21

Bij jou hebben ze kuitbeen ook vastgezet zie ik.
Traject wat jij hebt gehad klinkt bekend. Ik heb 24 uur gewacht voor ik voor operatie ging. Het gips tot lies heb ik 2 weken mogen dragen.
Ik was niet gelijk pijnvrij na de operatie helaas. Maar was wel snel beter. Ik had een week bedrust..... en zowieso een week ziekenhuis ivm antibiotica ivm open beenbreuk.

Dat va die steken klinkt bekend.
Maar vooral met wisseling van weer en vooral regen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:25

voor de operatie
Afbeelding

en na de operatie
Afbeelding

Zelf al wel ergere breuken voorbij zien komen. Maar goed de manier waarop je scheen kan breken........

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 21:45

Lonan bij jou hebben ze kuitbeen ook vastgezet zo te zien. Klinkt ook erg heftig. Ik mag dus wel gelijk er iets op steunen dus zal wel een verschil zijn.

Tyke dat is ook goed eng zeg.

Maar die horrorverhalen zijn wel vreselijk ja! Ik wil weer bezig kunnen gaan!!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:00

Denk dat je niet teveel naar de horror verhalen moet luisteren.
Neem je rust en geef het de tijd voor herstel.

Bij mij is het goed gekomen. Materiaal is er wel uitgegaan omdat het met mijn werk teveel pijn gaf door druk die erop kwam en ook risico's van opnieuw breken.

Maar tijd en rust en houd dat vol is wat ik heb gedaan. En helaas veel geduld

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:10

Afbeelding

Afbeelding

Die steken heb ik na 5 jaar nog steeds en ik de k niet dat deze ooit nog weggaan. Soms tijden geen last van die steken en soms dagen achter elkaar. Vaak loop ik dan ook een aantal dagen mank omdat ik echt last heb van dat been.

Nu heeft de arts ook een misrekening gemaakt qua groei. Hij dacht dat ik nog max 4cm zal groeien, maar dat waren er ongeveer 12 geworden, misschien is dit ook een rede van sommige overgehouden klachten.

Oeh ook een nare foto's allemaal! Mijn dijbeen was ook compleet doormidden en stond er nog naast ook. Ik had het enorme geluk dat er geen ader is gesprongen, want anders had ik nog een inwendige bloeding kunnen krijgen ook. Goddank is het niet zo ver gekomen.

Over littekens gesproken. Ik bekeek daarnet even mijn litteken, maar je ziet hem vrijwel niet meer :) Je ziet soms littekens, waarvan je denkt :(:) , maar ik ben echt super blij hoe die van mij is geworden. Je moet echt goed kijken wil je hem zien.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:47

Zo dat zijn allemaal ook beste breuken zeg.
Klopt je moet de horror verhalen ook niet lezen maar ja...ben naar huis gestuurd met niks, ook mijn eigen fout natuurlijk, maar wilde te graag naar huis. En later kreeg ik vragen en dan is Google je beste vriend.
Ze zeiden je moet 3 tot 7 dagen blijven maar 2 april was ik savonds al thuis.
Tyke Hoelang heb jij er over gedaan om te herstellen ?
Ik ben nl ook nog werkloos va 26 -06 maar ik durf niet te solliciteren, omdat ik geen idee heb wanneer ik überhaupt weer zou kunnen werken en 8 uur op mijn benen zou kunnen staan.
Ook maar eens de 21e vragen wat de verwachting daarvan is.

Mijn kuitbeen zou in eerste instantie niet gespalkt worden , tenminste dat zeiden ze voor de operatie maar die breuk was gecompliceerd.
Ik voel ook duidelijk de pennen zitten qua het einde en begin nu mijn been dunner is, hadden jullie dat ook ? Vooral op mijn enkel is pijnlijk. Ik heb overigens geen voor foto hoe komen jullie daar aan ?

WAt heftig Zerline dat je nu nog die steken hebt. Ben je volledig hersteld in de zin van alles weer kunnen?
Oo jij was nog in de groei destijds. Zal dat niet mee groeien ? Ik heb er geen verstand van hoor,maar wel heel vervelend als je zo jong bent nog en dan zulke steken hebt.

Sorry ik heb veel vragen, misschien heb ik teveel tijd om na te denken :D
Laatst bijgewerkt door Lonan op 10-05-15 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn been van ongeveer 2 week terug hier werd hij slanker, de zwelling nam flink af.Mijn voet is zwart geweest bijna zo blauw.
Ik heb heel veel kleine sneetjes, maar goed ook 10 schroeven. De chirurg zei die pennen kunnen blijven zitten de fysio in t ziekenhuis zei ik geef je max een jaar, dan krijg je er last van.
Ik vraag me ook af hoe ze dat gaan doen met die schroeven straks.

Suikermeisje , Blijft zon pen door je bot ( vraag me nu af hoe ze dat dan doen) altijd zitten of moet dAt er ook uit?

Ik las ook dat iemand het had over je benen niet kunnen scheren :D herkenbaar :j waar je je druk over maakt hè hahaha.
Ik ga vanacht proberen om boven te slapen ipv in mijn speciale bed beneden.