Wat vind jij van ivf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:37

Balou_k schreef:
nine1987 schreef:
Balou k, you serious???!!????

Jup, and guess what.. Ik val ook op vrouwen dus als ik met een vrouw thuis kom dan mag ik van mezelf ook niet aan de IVF..

Zie nu wel dat mijn stukje 'ik vind niet dat iedereen kinderen moet krijgen wat vreemd overkomt, maar ik doel hierop op overbevolking. Maar zoals ik zeg trekt dit zichzelf recht, omdat er genoeg mensen zijn die geen kinderen willen.

Maar zou je wel inseminatie doen dan of vind je dat je helemaal geen kinderen moet krijgen?
En is dat dan omdat je vindt dat er genoeg kinderen op de wereld zijn of omdat er in een lesbische relatie nou eenmaal geen man aanwezig is en het dus nooit zal kunnen zonder donor en dus altijd via ingrepen gedaan zal moeten worden? (ik ga er maar even vanuit dat je niet de behoefte hebt om met een man sex te hebben voor het verwekken van een kind)

Geen oordeel hoor, gewoon oprechte vragen :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:37

Sees schreef:
Samiyah schreef:
Leg uit? :)

Persoonlijk heb ik (nog) geen sterke kinderwens, maar kan me echt wel voorstellen hoe erg het is als je moet accepteren dat je kinderloos verder moet na talloze pogingen. Ook snap ik dat een kinderwens zo diep kan zitten dat je ook alles er voor over hebt. Ik snap niet waarom je perse iets meegemaakt moet hebben om je te kunnen inleven.

Ja met het risico om het als non-argument weg te kunnen wuiven; je kunt je niet tot op niveau voorstellen hoe het voelt om geen kinderen te (kunnen) krijgen als je zelf (nog) geen kinderwens hebt. Empatisch vermogen of niet. Het is een oerkracht die jij zonder kinderwens dus niet voelt ;).

Onzin.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:38

Wat vind ik van IVF. Poeh, moeilijk. Ik geloof dat ik het zelf nooit zou willen. En dat kan ik makkelijk zeggen, want met twee keer lief glimlachen van mijn man naar mij was ik al zwanger. Zo snel kan het gaan. Dus ik heb nooit in de situatie gezeten dat ik van alles wilde proberen om maar zwanger te worden. Mezelf kennende zou ik ook niet "alles" proberen om zwanger te worden. Zo zit ik niet in elkaar. Dus ik denk dat ik IVF ook niet zou doen. Maar het slecht vinden, veroordelen, ach... ieder het hare.

nine1987

Daks schreef:
Maartje1990 schreef:
@ Daks: Nee, maar bijv. bij een homoseksueel koppel is het óók 2 gezonde lichamen samen brengen als je dit via IVF zou doen.

Dus dat is geen mening maar een feit :+

Dan zou ik KI doen maar geen IVF.

Ja maar.. Wat maakt t per saldo uit.. Ki.. Ivf.. Het blijft menselijk ingrijpen om een zwangerschap te bevorderen..?

Schemerdier

little_birdy schreef:
Ik vind het jammer dat het bestaat.
Je kunt waarschijnlijk niet voor niets niet zwanger worden.
Survival of the fittest.
Plus de wereld is nu al te vol.
Is het dan juist niet goed dat de natuur alles op deze manier filtert?
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.

Dit is natuurlijk mijn mening en geen feit ;)

Wat voor een rotte opmerking is dit? Je kan wél niet voor niets zwanger worden. Het is niet omdat je niet zwanger kan worden dat dat betekent dat er iets mis zou zijn aan het kind mocht je wel zwanger raken?
En dat is helemaal geen survival of the fittest. Want mensen die toevallig een gehandicapt kind op de wereld zetten, zouden dan helemaal niet zwanger geraakt mogen zijn, of ze zouden het kind moeten laten sterven. Dat is survival of the fittest.
Jij zegt dat ik er niet zou mogen zijn. Helaas voor jou ben ik wel helemaal gezond geboren. Geen afwijken etc. Later is mijn moeder toevallig toch nog uit zichzelf zwanger geraakt (ze hebben abortus gedaan want nog een kind konden ze er niet bij hebben),. Jij zegt dus dat dat kind wel zou mogen leven en ik niet? Nou bedankt hoor.

De natuur filtert helemaal niet op deze manier. Weet je wie 'gefilterd' zouden moeten worden? Gezinnen die kind na kind op de wereld zetten, zonder vast werk, in een krot van een huis. Stuk voor stuk groeien die aantallen kinderen op in een slecht omgeving, en zijn de meesten al volledig verpest voor de rest van hun leven. Die zouden niet geboren moeten worden, omdat het er teveel zijn (meer dan 2) en ze geen kansen krijgen en hun ouders niet op de juiste manier voor hen kunnen zorgen.
Mensen die 1 of 2 kindjes krijgen op gelijk welke manier, dragen NIET mee aan de overbevolking. Wanneer je meer dan 2 kinderen hebt, doe je dat wel. En er zijn zo genoeg gezinnen hier in Nederland en België. Maar daar wordt er nooit iets over gezegd. Want grote gezinnen zijn leuk. Oke. Maar zeg dan niet zulke rotte dingen over mensen die er alles voor over hebben om toch maar 1 kind te krijgen, en daar zo goed mogelijk voor zullen zorgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:39

chanel1985 schreef:
Iedereen heeft het recht om kinderen te krijgen, w

Sorry, maar kinderen krijgen is absoluut geen recht.

En ja, ik ben ook van mening dat sommige mensen beter geen kinderen zouden krijgen of hadden gehad (verslaafden, mensen die hun kind mishandelen etc.) maar daar gaat het in dit topic bij mijn weten niet over.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:39

vuurneon schreef:
nine1987 schreef:
Balou k, you serious???!!????

Jup, and guess what I'm gay..

Maar IVF wordt ook niet ingezet bij gezonde mensen bij wie er geen chromosomale afwijkingen zijn en waarbij eenvoudigere opties zijn.

Als KI kan, gaat men echt niet het IVF traject in immers. Heb je prima eicellen en een gezonde baarmoeder en geen vijandig baarmoederslijm dan ga je gewoon als lesbi door voor het rietjes werk :j (en dan heb je nog stappen ertussen voordat je pas echt uit komt bij IVF) zaad kun je nog opwerken immers en rechtstreeks in de baarmoeder spuiten.[/quote]

Vuurneon: Ik ben nu zwanger via icsi, en bij zowel mijn vriend als bij zijn er geen chromosomale afwijkingen, dus dat ivf of icsi enkel gedaan worden bij chromosonale afwijkingen is pertinent onwaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:40

Maartje1990 schreef:
Ja, dat kan, maar IVF kan ook, gewoon een keus die een stel maakt.

Nee, je hebt wel toestemming van de arts nodig en als er geen geldige reden is waarom ivf nodig is kun je naar de behandeling fluiten in NL
Ben je gezond en is er geen enkele reden waarom je niet zwanger kan? Dan zullen ze kijken naar KI of andere minder ingrijpende opties. ivF zou ik nu echt niet kunnen krijgen :n Dan moet ik naar het buitenland waar er landen zijn met hele soepele regels en met een bak geld.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-15 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:40

Het recht om kinderen te krijgen? Ik vind dat veel mensen wel uitgaan van "de maakbare samenleving". Sommige zaken laten zich niet dwingen. Leven en dood laten zich niet dwingen, helpen wel, maar aan alle hulp zit een einde.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:41

je hebt niet helemaal goed gequote Chanel :') vuurneon is volgens mij niet gay :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:41

vuurneon schreef:
Maartje1990 schreef:

Nee, je hebt wel toestemming van de arts nodig en als er geen geldige reden is waarom ivf nodig is kun je naar de behandeling fluiten in NL
Ben je gezond en is er geen enkele reden waarom je niet zwanger kan? Dan zullen ze kijken naar KI of andere minder ingrijpende opties. ivF zou ik nu echt niet kunnen krijgen :n

Toch vreemd, de partner van die vriendin van mij is toch zwanger geworden door IVF en heeft daar zélf voor gekozen. Die vriendin van mij kon gewoon kiezen voor ivf :j

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:42

little_birdy schreef:
Ik vind het jammer dat het bestaat.
Je kunt waarschijnlijk niet voor niets niet zwanger worden.
Survival of the fittest.
Plus de wereld is nu al te vol.
Is het dan juist niet goed dat de natuur alles op deze manier filtert?
Ik geloof dat als het niet had bestaan de wereld een stuk minder vol en sterker zou zijn.

Dit is natuurlijk mijn mening en geen feit ;)

:r

vuurneon

Maartje1990 schreef:
je hebt niet helemaal goed gequote Chanel :') vuurneon is volgens mij niet gay :')

Als het op internet staat is het waar!! :')

Ik zal mijn man even inlichten haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Het vergelijk met chemo vind ik dan weer grof.
Iemand die dood gaat vergelijken met iemand die niet dood gaat maar een wens heeft.
Ik kan begrijpen dat dit een oer wens is. Maar blijven leven is dat naar mijn idee meer.

Daks

Nine er is een verschil tussen KI en IVF
KI vind de bevruchting plaats in het lichaam daar waar het hoort.

Bij IVF vind de bevruchting buiten het lichaam plaats.

en ik vind dat niks. Daarintegen mag een ander dat van mijn prima laten doen.

Mara82

vuurneon schreef:
Maartje1990 schreef:

Ben je gezond en is er geen enkele reden waarom je niet zwanger kan? Dan zullen ze kijken naar KI of andere minder ingrijpende opties. ivF zou ik nu echt niet kunnen krijgen :n Dan moet ik naar het buitenland waar er landen zijn met hele soepele regels en met een bak geld.

Das ook niet helemaal waar... Wij zijn beide helemaal gezond, alles zit er goed uit... En toch hebben we ivf...

Wel eerst iui gehad..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:43

CrazyCat schreef:
Maar zou je wel inseminatie doen dan of vind je dat je helemaal geen kinderen moet krijgen?
En is dat dan omdat je vindt dat er genoeg kinderen op de wereld zijn of omdat er in een lesbische relatie nou eenmaal geen man aanwezig is en het dus nooit zal kunnen zonder donor en dus altijd via ingrepen gedaan zal moeten worden? (ik ga er maar even vanuit dat je niet de behoefte hebt om met een man sex te hebben voor het verwekken van een kind)

Geen oordeel hoor, gewoon oprechte vragen :)

Als het een vrouw wordt dan wordt het KI, IVF wil ik niet aan beginnen. Daarnaast is er een grote kans dat ik geen kinderen kan krijgen en dan ga ik dus ook niet voor IVF..
Dat is een eigen keuze, als andere mensen dit wel willen, omdat zij niet goed vruchtbaar zijn vind ik dat net zo prima. Ik ben dus niet tegen IVF bij mensen die door slechte vruchtbaarheid geen kinderen kunnen krijgen, maar bij goed vruchtbare lesbiennes vindt ik het geldversplling..

Als ik met een man thuis kom is het natuurlijk makkelijker, maar ook dan zal ik niet voor IVF kiezen.. Omdat ik voor mijzelf vind dat mijn lichaam dus ergens een grens aangeeft, nogmaals als andere mensen dit niet vinden is dit hun goed recht!

Ik vind inderdaad ook dat de wereld overbevolkt is, het heeft niks te maken met lesbische relatie dat ik dit vind, ik vind gewoon dat lesbienne's genoeg andere keuzes hebben zoals onder andere KI. :)
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 13-04-15 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Inderdaad is er iets verkeerd gegaan, onderste alinea is enkel die van mij, die erboven van vuurneon en daar reageerde ik op.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 13-04-15 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Naar jouw idee, dat zeg je goed. Er zijn vrouwen waarbij het niet kunnen krijgen van kinderen reden is tot zelfmoord. Ik heb geen kinderwens, dus zal dat nooit begrijpen, maar de feiten liggen er

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:44

moeilijk...Ik ben niet voor, maar ook niet per definitie tegen.

Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat mijn leven incompleet zou zijn zonder kinderen (of compleet met kinderen, is maar van welke kant je het bekijkt) en ik kan mij ook niet voorstellen dat je koste wat het kost jaren lang door een medische molen wil gaan om persé dat ene kind te krijgen.

In mijn optiek zou de eerste behandeling vergoed moeten worden en daarna op kosten van de (hopelijk) toekomstige ouders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:44

Mara82 schreef:
vuurneon schreef:

Das ook niet helemaal waar... Wij zijn beide helemaal gezond, alles zit er goed uit... En toch hebben we ivf...

Wel eerst iui gehad..

Maar het gaat om een geldige reden; ik neem aan dat je niet zwanger kon raken op de natuurlijke weg. Lijkt mij stug dat als je de anti conceptie aan de kant gooit, je gelijk naar de dokter stapt; joh, wij willen een kind! Doe maar een ivf-je.
Vruchtbaarheidsproblemen is nu net waar het ook om gaat natuurlijk. Daar doelde ik op.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-15 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:45

bruintje123 schreef:
Het vergelijk met chemo vind ik dan weer grof.
Iemand die dood gaat vergelijken met iemand die niet dood gaat maar een wens heeft.
Ik kan begrijpen dat dit een oer wens is. Maar blijven leven is dat naar mijn idee meer.

Klopt inderdaad... Maar TS haalt zelf aan dat ze ook geen chemo wil als 'als haar lichaam vol met kanker zit'... Dan is het al te laat en moét je inderdaad ook geen actie gaan ondernemen... Wat als het wel vroeg ontdekt wordt?

Maar ze laat blijkbaar niets toe in haar leven van medische hulp als haar dat kan redden... want haar lichaam zou dan die kanker gewilt hebben en dat moet ze dan maar accepteren... Ik kan dit moeilijk geloven dat ze zo denkt. Benieuwd hoe ze gaat praten als ze het zover moest zijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:46

chanel1985 schreef:
Inderdaad is er iets verkeerd gegaan, onderste alinea is enkel die van mij, die erboven van vuurneon en daar reageerde ik op.

Snap ik, maar ik heb het ook al gehad over vruchtbaarheids problemen; ongeacht of er een aantoonbare oorzaak voor is of niet. Leek mij vanzelfsprekend...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:47

Dank je Balou_K voor je open antwoord ik vroeg me dus gewoon even af hoe die gedachtengang werkte :)
Mocht je je bericht nog kunnen wijzigen kun je dan de quote aanpassen zodat het niet lijkt of ik jouw uitspraak geaan heb? ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:48

Witwi

Dat kan ik me ook niet voorstellen.
De mens wil graag overleven.
En dat je er een grens in hebt wil ik wel voorstellen. Maar niets laten doen als er nog wel hoop is. Nee dat geloof ik ook niet.
Maar zware chemo voor bijvoorbeeld 3 maanden verlenging daar zou ik ook voor passen.