Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Xenia93 schreef:Toch best wat mensen die emetofobie hebben, dacht altijd dat ik de enige was![]()
Maar ik heb het best erg volgens mij, ik raak zelf in paniek als ik ook maar misselijk word, want ja wat als ik ga overgeven.... Verder ga ik helemaal trillen en zweten en wil ik zo snel mogelijk weg als iemand moet overgeven, of denkt over te geven. Daarna wil ik ook niet meer bij diegene in de buurt komen.
Ik weet alleen niet of het verstandig is om misschien hulp te gaan zoeken?
Babeth schreef:Ik heb maar 1 echte angst en dat is water. Open buiten water. Maar alleen als mijn hoofd onder water gaat. In water duiken en meteen naar boven zwemmen gaat nog, omdat ik dan controle heb. In een zee met golven die steeds over mijn hoofd gaan word ik helemaal panisch. Gewoon pure blinde paniek. Ik kan ook niet te lang onder water zwemmen dat beweegt zoals een oceaan. Of ergens onder door zwemmen. Komt vanuit een trauma uit mijn vroege jeugd. Ik hoop hier echt een keer vanaf te komen, want ik ben gek op watersporten zoals surfen en kitesurfen.
Danique schreef:Babeth schreef:Ik heb maar 1 echte angst en dat is water. Open buiten water. Maar alleen als mijn hoofd onder water gaat. In water duiken en meteen naar boven zwemmen gaat nog, omdat ik dan controle heb. In een zee met golven die steeds over mijn hoofd gaan word ik helemaal panisch. Gewoon pure blinde paniek. Ik kan ook niet te lang onder water zwemmen dat beweegt zoals een oceaan. Of ergens onder door zwemmen. Komt vanuit een trauma uit mijn vroege jeugd. Ik hoop hier echt een keer vanaf te komen, want ik ben gek op watersporten zoals surfen en kitesurfen.
Voel je maar niet te rot hoorIk ben bijna duikinstructeur en ik heb precies hetzelfde als jij.