moeder wil (weer eens) niet meewerken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:55

Dat betekend voor mij dat ik geen recht van klagen heb :) als het zeer doet ja, heb ik pech, maar ik ga dan echt niet tegen mijn moeder zeggen "oh oh wat een pech dat ik mijn pols gebroken heb, fiets my Life" en dat er dan iemand naast mij na die dag door moet gaan met het leven op 1 been :+ ik vind een breuk sowieso niet veel voorstellen, althans, als mijn pols nu echt gebroken is vind ik het een eitje :') maar een breuk is te genezen en niks levensbedreigend in een land als nederland

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 12:59

oke dit gaat mij de grens over. Jullie gaan me nu alleen maar afkraken. Ik ga vaak zat juist door als ik moet stoppen. Het is niet voor niets dat ik regelmatig flauwval na het gymmen en dat ik mijn knie de vorige keer te veel had gebruikt waardoor hij ontstoken was geraakt. Ik luister vaak niet eens naar mijn lichaam. En soms probeer ik het wel. Dan zet ik dus bijvoorbeeld een topic open en dan vraag inderdaad bij elk pijntje wat het is maar dat gaat jullie te ver zo te zien. Oke dan luister ik maar niet meer naar mijn lichaam. Dat pfeiffer topic was alleen om iedereen op de hoogte te houden. 9 Van de 10 keer dat ik mijn enkel kneus sport ik gewoon door. Net zoals nu met mijn knie. Ik heb net gewoon lenigheidsoefeningen gedaan die ik elke dag doe. Ik barst van de pijn maar ik doe het wel. Gisteren moest ik ook gewoon fietsen toen het gebeurt was. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn. De momenten dat ik rust kan nemen doe ik het ook. En dan pas voel ik echt wat ik mezelf heb aangedaan en ga ik piepen. Vraag maar aan kittydylan na die kent mij daar wel in.

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:00

Zo wat ben jij een vreselijke zeur zeg.. Ik heb vaker topics van je gelezen en volgens mij weet jij niet eens wat echte pijn is !
Je bent geloof verschrikkelijk ongeloofwaardig nu.. totdat je een keer echt iets krijgt en dan luistert niemand meer naar je..
Ik heb zelf mijn arm dwars door midden gehad en is verkeerd aangegroeid waardoor ik een bewegingsbeperking heb met pijn..
Ook heb ik zelfs mijn rug gebroken gehad.. Nou je wil niet weten wat voor pijn dat is...

Verman je een beetje en ga gewoon door.. Je bent 14, kom op zeg..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:02

Ik heb een vriendin met ernstige reuma, heeft al haar hobby's op moeten geven en zal binnen niet al te lange tijd naar een verzorgingstehuis moeten, zij heeft eigenlijk geen leefbaar leven meer maar ik heb haar nog nooit horen klagen. Verdrietig, ja dat is ze vaak maar zelfs zij zegt, ik leef nog. Ze is 45 en kan niets meer, ik denk dat ze heel graag met je wil ruilen ts, iets kneuzen gaat over, iets breken ook.
Stop met overdrijven want dat doe je in mijn ogen en je ouders denken er waarschijnlijk ook zo over. Wat jij hebt heeft de halve wereldbevolking wel eens gehad.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:04

drawerlover schreef:
oke dit gaat mij de grens over. Jullie gaan me nu alleen maar afkraken. Ik ga vaak zat juist door als ik moet stoppen. Het is niet voor niets dat ik regelmatig flauwval na het gymmen en dat ik mijn knie de vorige keer te veel had gebruikt waardoor hij ontstoken was geraakt. Ik luister vaak niet eens naar mijn lichaam. En soms probeer ik het wel. Dan zet ik dus bijvoorbeeld een topic open en dan vraag inderdaad bij elk pijntje wat het is maar dat gaat jullie te ver zo te zien. Oke dan luister ik maar niet meer naar mijn lichaam. Dat pfeiffer topic was alleen om iedereen op de hoogte te houden. 9 Van de 10 keer dat ik mijn enkel kneus sport ik gewoon door. Net zoals nu met mijn knie. Ik heb net gewoon lenigheidsoefeningen gedaan die ik elke dag doe. Ik barst van de pijn maar ik doe het wel. Gisteren moest ik ook gewoon fietsen toen het gebeurt was. Ik schreeuwde het bijna uit van de pijn. De momenten dat ik rust kan nemen doe ik het ook. En dan pas voel ik echt wat ik mezelf heb aangedaan en ga ik piepen. Vraag maar aan kittydylan na die kent mij daar wel in.

Maar kijk, dat geloof ik ook best. Waar de mensen over vallen is het zelfmedelijden. Alle dikgedrukte dingen zijn daar een voorbeeld van, dat hoefde niet benadrukt te worden en is immers enkel een schreeuw om aandacht.

Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken om jou psychische toestand (en nee dat is absoluut niet bedoel als een sneer), wat zorgt er voor dat jij zo graag wil bewijzen dat je wel sterk bent, waarom wil je zo graag aandacht? Ik denk dat een psycholoog voor jou misschien wel een oplossing zou kunnen zijn, zodat je samen met diegene kunt werken aan je dit soort dingen (bijvoorbeeld aandacht krijgen op een positieve manier). Nogmaals, dat is bedoeld als een tip (omdat je daar verder in je leven waarschijnlijk nog veel aan zou kunnen hebben), geen vervelende opmerking naar jou.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 11-04-15 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:05

Het over je grenzen heengaan (en bijvoorbeeld flauwvallen na gym) is ook allemaal een vorm van aandacht.
Niemand zegt dat je niet naar je lichaam moet luisteren, want als er 1 ding is dat je juist altijd moet doen is het wel naar je lichaam luisteren.
Alleen jouw klachten zijn normaal, niet uitzonderlijk, niet veel, maar normaal. Iedereen verdraait, kneust, verzwikt, schaaft, breekt, wel eens wat. Jammer, kan gebeuren.
Het feit dat je al je pijntjes en kneuzingen uit het verleden als een lijstje 'ernstige gebeurtenissen' op kan noemen vind ik persoonlijk vrij zorgelijk.
Richt je aandacht op andere dingen. Als je daadwerkelijk aandacht te kort bent gekomen vroeger (en wellicht nog steeds) zul je daar iets mee moeten. Besef wel dat aandacht vragen op deze manier een negatieve vorm is en je grote problemen kan opleveren in het verdere leven.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:06

bigone schreef:
Ik heb een vriendin met ernstige reuma, heeft al haar hobby's op moeten geven en zal binnen niet al te lange tijd naar een verzorgingstehuis moeten, zij heeft eigenlijk geen leefbaar leven meer maar ik heb haar nog nooit horen klagen. Verdrietig, ja dat is ze vaak maar zelfs zij zegt, ik leef nog. Ze is 45 en kan niets meer, ik denk dat ze heel graag met je wil ruilen ts, iets kneuzen gaat over, iets breken ook.
Stop met overdrijven want dat doe je in mijn ogen en je ouders denken er waarschijnlijk ook zo over. Wat jij hebt heeft de halve wereldbevolking wel eens gehad.

Wat erg! En dan klaag ik dat ik elke dag medicijnen moet :(:) liever medicijnen dan dag echt verschrikkelijk voor je vriendin :(:)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:07

Niemand zegt dat je niet naar je lichaam moet luisteren, als je last hebt van je knie is het verstandig om even wat rustiger aan te doen. Ik denk dat er meer word bedoelt dat je niet om elk ongelukje een topic hoeft te openen. Het komt allemaal wat overdreven over. Iedereen heeft weleens ergens last van en ja dat is vervelend, maar het wordt niet beter door het er steeds over te hebben.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:17

Volgens mij vind je die slachtofferrol gewoon wat te fijn, TS. :) Niemand zegt dat je jezelf verbeeldt dat je pijn hebt, dat geloven we echt allemaal wel. Het probleem is de manier waarop je ermee omgaat. Ik denk dat bijna iedereen in dit topic wel eens een vergelijkbare 'verwonding' heeft gehad, dus we weten waar we over praten.

Probeer je anders eens voor te stellen dat je bij de huisarts zit, en dat de huisarts aan je vraagt: 'Wat wil je dat ik eraan doe?'
Ofwel: visualiseer eens wat jij wilt horen, hoe de huisarts jouw knie sneller beter kan maken dan jijzelf. Want in mijn ogen kan de huisarts echt niet meer doen dan jijzelf. Ga ook niet klooien met drukverbanden en kniebanden. Het is vaak het beste om (voorzichtig) te blijven bewegen, anders kan er juist meer vocht in de knie komen en wordt hij nog stijver, en een verband/knieband belemmert dat.

De meeste tijd is ons lichaam - van de gemiddelde (jonge) persoon - hartstikke gezond. We merken dat alleen pas wanneer er iets niet helemaal klopt, zoals jouw knie. Je kunt daar natuurlijk om gaan huilen, of je er druk om gaan maken, maar je kunt ook denken: wat kan ik eigenlijk blij zijn dat het op de meeste dagen wel goed gaat. :D

Ik heb de regel dat ik naar de huisarts ga als ik iets heb horen breken of als ik het lichaamsdeel waaraan ik pijn heb helemaal niet meer kan gebruiken, als het om huis-, tuin- en keukenongelukjes gaat. Misschien is dat ook iets voor jou, dat je eerst voor jezelf nagaat hoe erg de pijn is en of je je lichaamsdeel nog kunt bewegen? Lopen met pijn telt dan als bewegen, tenzij de pijn zo ondraaglijk is dat je echt niet meer kunt lopen en dat dus ook niet meer doet.

Tot slot: zoals eerder in dit topic staat, echt iets mankeren is niet leuk. Het komt af en toe over alsof je wel zou willen dat je echt iets mankeert, maar geloof me, misschien is die aandacht eventjes leuk, maar hij verdwijnt na een tijdje weer. Na een tijdje is je verwonding geen nieuws meer en word je niet meer als slachtoffer gezien. En ondertussen zit je wel met een verwonding of ziekte die misschien nooit meer weggaat. Wees dus dankbaar dat je gezond bent, maak je niet druk om die kneuzingen en geniet gewoon lekker van het leven!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:22

drawerlover schreef:
Ik heb veel gehad. Mijn beide knieen gekneusd en dus eentje (met nu erbij) 3x en een keer ontstoken. En even om precies te zijn de eerste keer was een pees, de 2e keer met ontsteking en nu met niks. Mijn arm gekneusd, was ook de ergste en mijn allereerste kneuzing op mijn 10e. Mijn enkels regelmatig gekneusd. Nouja ik heb ook al van jongs af aan slappe enkels. Mijn duimen allebei licht gekneusd. Hersenschudding gehad en iets met mijn ribben wat ik nooit heb geweten (ik denk ook gewoon gekneusd). Ik heb pfeiffer gehad. Een paar keer flink de griep. Meestal als ik ziek thuis blijf van school ben ik ook echt ziek ziek. Want ik ga vaak zat 'ziek' naar school. En dat was het wel. Ik heb alleen nog nooit iets gebroken en dat wil zo houden.

Ach wie heeft dat soort dingen nou niet gehad in zijn jeugd.

Misschien moet je eens over de kinderafdeling in een ziekenhuis gaan lopen. Daar liggen de echt zielige kinderen Dan is je gezeur snel over denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:39

Ts, doe jezelf en iedereen 1 groot plezier:
Leer te relativeren :)

Als ik zeg 'mijn schouder doet erg zeer door de slijmbeursontsteking' of 'ik moest moeite doen mij te verbijten door de helse pijn en ik wou schreeuwen van ellende en huilen door die slijmbeursontsteking' Naar wat zouden mensen luisteren? Punt is puur hoe je het brengt. In beide gevallen geef ik aan dat ik er hinder van heb, alleen in de tweede zin leg ik de nadruk op 'wee mij, ach wee mij". Geloof mij: dat werkt alleen op de irritatie van andere mensen. Terwijl in het eerste geval juist begrip wordt gekweekt :)

Een ander heeft niet te maken dat ik bij het optillen van mijn arm de tranen in de ogen had staan immers, dus waarom zou ik dat vermelden? Ik zou dan gewoon tegen bv die collega zeggen: het lukt mij niet om mijn arm op te tillen op dit moment. Hoeft geen dramatische omschrijving bij.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-04-15 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:41

drawerlover schreef:
Michellette schreef:
De dokter zal precies hetzelfde zeggen als je moeder: gewoon aanzien en als de zwelling er na ruim een week nog zit, kijken we verder. Rusten een paar dagen met evt. been omhoog. Sterkte.

Ja tuurlijk maar als het zo'n helse pijn doet en het zo'n pijn doet als ik op de zwelling 'duw' (wat je duwen noemt, zeg maar gewoon aanraken) dat ik bijna moet huilen dan is er toch iets goed fout.

En kittydylan ja jij kent mij wel. :')

je bent 14, als het zo'n helse pijn doet dat jij denkt dat er wat mis is..
dan bel je de dokter en vraagt om raad toch?

hoogstwaarschijnlijk zegt hij gewoon, koelen, pootje omhoog en kijken of de zwelling afneemt..

als je dan na een paar uur nog niet gerust bent.. dan bel je opnieuw en geeft aan dat je toch graag wilt dat er naar gekeken wordt.

maar om eerlijk te zijn, je moeder heeft hierin volkomen gelijk.. dat doe je eigenlijk met iedere vorm van kneuzing door een klap of een val.. als het s avonds alleen maar erger wordt kun je altijd nog naar de huisartsenpost, maar in principe koel je het en wacht je af..

wat je noemt zijn doodgewone dingen die iedereen wel eens heeft.. en ja als je iedere snotneus erbij wilt vermelden (want dat noem ik licht geneusde duimen om eerlijk te zijn).

'Meestal als ik thuisblijf van school.. etc'.. Dat mag ik hopen idd.. want met licht gekneusde duimen, of een enkel die blauw is hoef je toch echt niet thuis te blijven (gewoon een stel krukken als het echt nodig is, maar vaak kun je gewoon doorlopen).

vergeet je trouwens niet ook al je kinderziekten nog even toe te voegen? want naast griep die we ook allemaal wel regelmatig krijgen zul je ook vast de bof, de rode hond, waterpokken, mazelen en kinkhoest gehad hebben?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:44

Wat een typisch geval van aanstelleritus.. TS geef jezelf een schop onder je kont en stop met zeuren.. Iedereen heeft wel eens wat.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:46

TS ik heb je topic helemaal doorgelezen wat je allemaal hebt gezegt maar ik vind echt dat jij je heel erg aanstelt, ik heb vaak zat m'n voet gestoten dat het blauw was en pijn deed ga ik echt niet naar de dokter, en sorry dat ik het zeg maar jij maakt ook voor elk dingentje een topic aan!

Maar beterschap veder.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:48

En toch vind ik het vreselijk hoe sommige mensen reageren. :(

Veel sterkte, hopelijk geraak je eruit!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:54

drawerlover schreef:

Grote meid!
Deden wij vroeger ook hoor, doorzetten, word je hard van!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:55

MaricoGraphy schreef:
Veel gehad? Behalve die Pfeiffer dan misschien.
De rest krijgt iedereen wel eens.

Ik heb 5 operaties gehad.
Waarvan 2 door zzn gebroken kaak (en dat doet wel zeer)
2 binnen oor operatie gehoorbeentjes en trommelvlies zijn donor.
En 1 lymfeklier laten verwijderen die ontstoken was..

Als kind ben ik tijdens de turnles met mijn knie keihard tegen de radiator gevallen. Die zag een week lang blauw en dik. Toch naar school gegaan zonder krukken.
Al was ik ook zeker dat er een barst in zat. Maar door mijn angst van dokters die ik had nooit ernaar laten kijken. Omdat ik dan ook mijn pijn verbeet wist mijn ma niet dat ik toch veel last had ervan

Dus zeur niet zo over elk Pijntje dat je hebt.

Dus omdat jij het erger hebt gehad mag de ts niet zeuren? Alsjeblieft zeg.
Dat is net zoiets als zeggen dat de iemand niet blij mag zijn, want er zal altijd iemand zijn die het beter heeft. :roll:

TS ik zal me niet te druk maken als ik jou was. Verdikking trekt vast wel weer weg. Mocht het lang aanhouden zeker een bezoekje aan de huisarts. Maar maak je niet te veel druk :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:04

Sorry hoor TS...
Ja ik ken je. En ja ik weet dat je vaak door gaat. Maar ik vind dat je je nu idd best aanstelt en aandacht trekt...

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:12

Vervelend TS, dat je knie pijn doet. Paracetamol nemen, eventueel koelen en rustig aan doen en stoppen met aanstellen.

Beterschap.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:21

te vaak en te ver doorgaan terwijl je even iets hebt, is ook letterlijk jezelf ziek maken TS..

als jij zegt, ik heb altijd al zwakke enkels en mijn knieën zijn niet in orde..

dan kan ik mij niet voorstellen dat de dokter je lenigheidsoefeningen goedkeurt..
de brug achterover zet heel veel druk op je knieëen je enkels, je polsen en je rug.. als die zaken op orde zijn, dan wordt je leniger.. als die zaken niet op orde zijn dan rek je alleen je banden extra op en belast je je gewrichten extra.

door rennen en vliegen als je grieperig bent, dan lok je uit dat je griep langer aanhoudt, of dat je nare overblijfselen houd als een keel ontsteking of longontsteking..

dan heb je niet altijd wat, maar dan neem je jezelf niet in acht waardoor je continue wat hebt.

bijvoorbeeld.. als je slechte (echt slechte dus) knieën hebt, dan moet je zorgen dat je fiets op de juiste hoogte staat, licht trappen en dergelijken.. dan leen je onder geen voorwaarde een fiets van een ander als dit niet absoluut noodzakelijk is en dan leen je je eigen fiets (die je nodig hebt) ook niet uit.. En je blijft dan ook niet in het gedrang van een discussie staan. Dus ik snap ook niet helemaal waar de heisa met de fietsen nu ontstond?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:21

Furrow schreef:
En toch vind ik het vreselijk hoe sommige mensen reageren. :(

Veel sterkte, hopelijk geraak je eruit!

Hier nog een :+
Lekker met zn allen een 14 jarig meisje aan blijven vallen en de grond in boren, flauw hoor.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Ja ik denk dat de boodschap nu ook wel duidelijk is. Als het aandachttrekkerij is moet je gewoon niet meer reageren. Toch vrij simpel lijkt me.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Jemig, doe eens even rustig naar haar zeg. Meiske is 14, dan hoeft ze nog een paar jaar niet ''volwassen te worden'', wat sommige zeggen dat ze moet doen :+ Kom nou.

Volgens mij woon jij trouwens bij mij in de buurt TS kan dat kloppen?

KittyDylan

Re: moeder wil (weer eens) niet meewerken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:26

@Maartje ja dat is zo, ze zit bij mij op school :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:34

Wauw ongeloofwaardig veel last van migraine als ze om de 2 weken ziek is? :x
Ik lig gemiddeld 2 dagen per week plat met migraine omdat ik dan gewoon niet meer door kan en maar bij 1 aanval per week medicijnen mag nemen.
Echt hoor, geef mij constant een gekneusde knie ipv die migraine en ik teken ervoor.. Je hebt geen idee wat je zegt..