[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaBloem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:41

@elinecath ik heb zo'n ringetje vaak gewoon zonder bolletje ertussen in, puur omdat ik hem er niet meer in krijg :') dagen achtereen inclusief slapen en verlies hem nooit. Wel is 2 maanden vroeg om te wisselen, minimaal 6-9 maanden wachten met een kraakbeen piercing. :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:50

Iemand ervaring met littekens? zalfjes en dingetjes om het minder te maken?

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:51

@lisaabloem, haha okee dat is iniedergeval een geruststelling!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:27

Strasshorse schreef:

Biodermal littekencreme of Bio Oil.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:37

Auauau.. Ik werd vanochtend wakker met een ontstoken helix. Heb hem ruim 13 weken en had er eigenlijk al een maand geen last meer van dus ik had gehoopt er makkelijk vanaf te komen (ook al weet ik dat hij nog niet volledig genezen was). Zou dit kunnen komen doordat ik hem gisteren ben vergeten na te spoelen nadat ik mijn haar had gewassen?
Verder vroeg ik me af of jullie nu aanraden meteen te gaan zeezouten of eerst even aanzien, ik heb dat spoelen met zeezout oplossing nog nooit gedaan.
Hij klopte vannacht flink, de huid eromheen is donkerpaars en mn oor is behoorlijk opgezwollen. Er komt echter nog geen pus uit. Any advice?:/

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:42

Lijkt me sterk dat dat komt door het niet na spoelen. Neem aan dat je je haren goed hebt uitgespoeld en er geen shampoo of conditioner rond de piercing is gebleven. Maar het zou kunnen. Je kan ook verkeerd gelegen hebben..
Ik zou het gewoon even aanzien en niet direct beginnen met zeezouten. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:13

Strasshorse schreef:

Ik heb goede ervaringen met Calendulan :j Gebruik het zelf voor de (recente) littekens op mijn knie en ik merk wel dat het littekenweefsel minder wordt. De kleur overigens niet, maar dat komt vanzelf.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:17

goldenarrow schreef:
Strasshorse schreef:

Ik heb goede ervaringen met Calendulan :j Gebruik het zelf voor de (recente) littekens op mijn knie en ik merk wel dat het littekenweefsel minder wordt. De kleur overigens niet, maar dat komt vanzelf.

littekencreme van de kruidvat in bruinglas, dat werkt bij mij heel goed bij littekens

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:25

xxxjanna schreef:
Auauau.. Ik werd vanochtend wakker met een ontstoken helix. Heb hem ruim 13 weken en had er eigenlijk al een maand geen last meer van dus ik had gehoopt er makkelijk vanaf te komen (ook al weet ik dat hij nog niet volledig genezen was). Zou dit kunnen komen doordat ik hem gisteren ben vergeten na te spoelen nadat ik mijn haar had gewassen?
Verder vroeg ik me af of jullie nu aanraden meteen te gaan zeezouten of eerst even aanzien, ik heb dat spoelen met zeezout oplossing nog nooit gedaan.
Hij klopte vannacht flink, de huid eromheen is donkerpaars en mn oor is behoorlijk opgezwollen. Er komt echter nog geen pus uit. Any advice?:/

Mijne heb ik al 6 jaar en in het begin als ik dan verkeerd lag (teveel druk op je oor) ging hij zwellen en zeer doen. Gewoon weer even goed schoonmaken met een wattenstaafje en gekookt water met zeezout erin. Trekt als het goed is vanzelf weg. Heb er nu nooit meer last van maar omdat ik hem al zolang heb denk ik

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:53

Ik heb hetzelfde met mijn outer conch. Die is soms rood enzo, zo'n paarse rand. Een keer met een wattenstaafje met Prontolind erlangs en hij is weer rustig :D Ik heb hem nu vier maanden trouwens.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:40

Bedankt voor de reacties!
LoesVDB, ik ging gisteren in bad ipv douchen, daarom dacht ik dat er misschien wel wat was blijven zitten:)
Er verkeerd op gelegen hebben kan overigens ook niet de oorzaak zijn doordat ik niet op die zij kan liggen haha.
Maar dan zal ik me maar niet te druk maken. Vond de timing alleen nogal vervelend aangezien mijn examens morgen beginnen en hij toch echt wel veel pijn doet.
Bedankt voor de tips

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:58

Hier een mede-slachtoffer van de eindexamens: heel veel succes! :) Dat is ook precies de reden waarom ik wacht met mijn septum haha. Wilde daar niet gezeik mee krijgen in deze periode..

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:28

Hoihoi,
Ik heb rond februari mijn helix laten zetten en hij heeft een tijdje gebitched, dit heb ik verholpen met zeezouten. Maar nu is hij al een tijdje weer aan het bitchen als ik een koptelefoon op heb. Verder doet hij eigenlijk geen zeer. Komt dit echt specifiek door de koptelefoon? Of is hij nog in het genezingsproces waardoor gevoelig zeker als er een koptelefoon tegenaan zit?

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:31

Bij mijn Helix heeft het ook langer geduurd hoor. Het is helemaal niet gek dat hij geïrriteerd raakt door de koptelefoon. Genezingsproces kan 6 tot 9 maanden duren ;)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:33

karlli schreef:
Bij mijn Helix heeft het ook langer geduurd hoor. Het is helemaal niet gek dat hij geïrriteerd raakt door de koptelefoon. Genezingsproces kan 6 tot 9 maanden duren ;)

Bedankt voor je berichtje, ik dacht al zoiets ja. En van het genezingsproces weet ik, ik haal hem er tot volgend jaar februari zeker niet uit!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:44

Hey ladies,

De laatste tijd doen mijn oren erg moeilijk, ik heb dus alles eruit gehaald op mijn tragus en tunnels na. Sinds een maand of anderhalf ontsteekt mijn tragus non stop. Ik snap er echt helemaal niets van, het voelde warm en alsof het balletje er heel diep in gedrukt werd dus ik dacht misschien komt dat omdat ik vaak op dat oor slaap. Ik heb dus gewisseld naar een bloemetje dat plat is en de achterkant ook plant. Helaas gebeurt het nog steeds, het speelt ineens op.

Op dit moment is mijn tragus dus weer ontstoken, het duurt meestal een paar dagen en daarna gaat het weer even goed en dan weer uit het niets ontsteekt hij weer..

Hij moet er ook echt uit op dat moment omdat ik gek word van de irritatie, pas als mijn oor rustig is kan hij er weer in. Dit was met mijn 6 oorbel gaatjes hetzelfde, echter heb ik er nu voor gekozen deze er maar uit te laten ;(

Weet iemand waar het aan kan liggen dat mijn oren zo raar doen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:35

Veel stress? Zwangerschap? Ziekte?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 06:27

Misschien een allergie opgebouwd voor het materiaal?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:14

Gebeurd dit rond je menstruatie?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:40

Ik heb mijn tragus nu 8 weken en hij blijft ook ontstoken. Soms gaat het paar dagen goed, maar vervolgens kloot die weer. Ik zeezout 2x per dag, wat niet lijkt te helpen. Ook zit er een vochtbult aan de binnenkant. Vind het echt klote.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:45

Misschien eens stoppen met zeezouten en er gewoon afblijven en alleen schoonmaken onder de douche? Zou kunnen dat je met hele verkeerde verhoudingen aan het zeezouten bent. En het is niet raar dat er een vochtbult zit of dat ie nog steeds aan het bitchen is. Mijn eerste helix heeft er 9 maanden over gedaan tot ie niet meer bitchte. :')

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:57

Oh jeetje dan moet ik nog wel even, mijn tragus is nu een grote bult. Ik doe een eetlepel zout in een theeglas gekookt water. Dat was wat mij bij de shop is verteld. Kan idd wel proberen of het zonder zeezouten beter gaat.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:30

Vumana89 schreef:
Gebeurd dit rond je menstruatie?

Nee, heel willekeurig..

_Ekenna schreef:

Lijkt me stug, draag overal titanium, ook in mijn tunnels, navel, tong etc.

Lous schreef:
Veel stress? Zwangerschap? Ziekte?

Niet echt, ga er van uit van niet :+ en ook het laatste is niet van toepassing.

Hij is weer ietsie rustiger dus ga hem er zo in doen.. zo vaag allemaal..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:41

_Friemel schreef:
_Ekenna schreef:

Lijkt me stug, draag overal titanium, ook in mijn tunnels, navel, tong etc.

Ja... dus...?
Je lichaam kan het ineens plaatselijk niet meer accepteren. Je zal de eerste niet zijn. :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:49

Ik heb al 6 jaar doodnormale gaatjes in mn oren, waar ik al jaren niets meer in doe. Toch heb ik er bijna altijd last van en komt er troep uit, jeuken ze of zijn ontstoken. Dacht dat hier misschien wel iemand zou zitten die weet wat hier perfect tegen helpt, dat desinfecterende spul helpt wel, maar niet voor lang. Ik wilde ook een navelpiercing maar ben er toch bang voor als dat ook net zo gaat als mn oren..