Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:03

Volgens mij klopt wat Annetje zegt wel hoor.
Je zet eerst je timer op 7 minuten, dan doe je circuit 1 net zo lang door tot je timer af gaat.
Dan 90 sec rust, en dan weer timer 7 minuten en circuit 2.
Dan 90 sec rust, dan circuit 1 weer 7 minuten.
Dan 90 sec rust, dan circuit 2 weer 7 minuten.

Dus 7 minuten lang de oefeningen van circuit one, dan 7 minuten lang de oefeningen van circuit two, en dat twee keer dus 4x7 minuten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:27

Volgensmij zegt iedereen hetzelfde. :))
Ik doe meestal wel minder rust, des te sneller ben ik er weer vanaf. :P

Als iemand de boeken nodig heeft kan ik ze ook wel doorsturen. :) Alle delen staan ook gewoon op marktplaats voor een euro of 2.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:20

Jodie_ schreef:
Volgens mij klopt wat Annetje zegt wel hoor.
Je zet eerst je timer op 7 minuten, dan doe je circuit 1 net zo lang door tot je timer af gaat.
Dan 90 sec rust, en dan weer timer 7 minuten en circuit 2.
Dan 90 sec rust, dan circuit 1 weer 7 minuten.
Dan 90 sec rust, dan circuit 2 weer 7 minuten.

Dus 7 minuten lang de oefeningen van circuit one, dan 7 minuten lang de oefeningen van circuit two, en dat twee keer dus 4x7 minuten.

ja dit klopt! dus heb je je circuit af, maar er blijven nog 3 min over; gewoon opnieuw beginnen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:58

Och jezus en ik me maar afvragen hoe de fiets mensen dit deden. Ik heb 4x allebei de circuits gedaan :') dacht dat het een circuit was ipv 2 losse _O-

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:19

Leuk! Ik ga eind mei 13 weken op stage in een hotel. Ik wil eigenlijk dan hiermee gaan beginnen omdat ik daar intern een sportschool tot mijn beschikking heb. En elke dag heel veel verschillend eten waar ik uit kan kiezen. :):) Maakt het al gelijk een stuk makkelijk om je aan zo'n voedingsschema te houden.

Eerst maar eens uitzoeken welken boeken hoe en wat, staat zoveel informatie over Kayla op internet.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:24

Er stond ook dat als je niet zo'n goede conditie had en nog niet zo veel sportte, je dan best wel duizelig kon worden en je beter eerst wat conditie kon opbouwen :') ......hmm :+ *wordt snel duizelig en heeft een conditie die in onder in een put ligt* O:)

Edit: dat is wel heel fijn als je uit van alles kan kiezen! Ik woon nog thuis en eet (savonds) mee wat er op tafel staat :') sochtends wel m'n 'eigen' gezonde ontbijtje :j

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 01:39

redelijk content over mijn voedingsschema van vandaag!
Op school een uurtje gebadmintont
paardje verzorgt & halfuurtje gereden.
Had zoveel pijn in mijn armen, dus liet ik mijn leerkracht maar even rijden (galopperen) met haar
en dan thuis 10 min gejogd/ gelopen.
Dit moesten er 30 zijn maaaar mss toch wat te snel van start gegaan...
Maar zoals ze zeggen 'ieder workout is beter als geen workout'.
Of hoe gaat dat zinnetje nou ook alweer? 8)7

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:19

Via een bokker ook de schema's ontvangen, waarvoor hartelijke dank.
Ik sport cardio/kracht in de sportschool en merk zeker verandering!

Dus met 3 trainingen waarvan 1 keer sportschool moet er zeker wat gaan veranderen! Qua gewicht overigens niks eraf, maar wel strakker al! En veel meer conditie, heerlijk! Daarnaast kan ik dan mijn bijna dagelijks uur wandelen, veranderen in wandelen en interval training. En is het nog leuk ook!

De eet schema's ga ik niet volgen, daar wordt ik niet gelukkig van. Maar ik snoep niet (veel) en eet iedere avond eigenlijk gezond

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:20

Wanneer doen jullie trainen/de oefeningen? Als je t savonds doet: hoe lang wacht je nadat je hebt gegeten?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:24

Ik eet altijd 2 uur voor ik ga sporten (sportschool is in de avond), omdat dat de tijd is die je maag nodig heeft om 'leeg' te raken. Soms eet ik later, maar dan kan ik er wel eens last van hebben.

Als ik ga starten met week 1, wil ik dat graag in de ochtend of midden op de dag gaan doen.

Ik rijd ook nog behoorlijk lange ritten paard + dresuur training en les. Moet nog even bekijken hoe ik dat allemaal in pas in mijn schema ivm. eventuele spierpijn :+.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:31

Ah okee! Goed om te weten :) ik werk de komende weken fulltime dus moet t ook savonds doen.

En wat voor warming up doen jullie? Ik denk dat ik 10/15 min ga fietsen :)

Edit: en kan daarna als cooling down ook 15 min fietsen. Dan combineer ik de LISS en die oefeningen op 1 dag. Dat kon ook toch?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:32

Ik doe het op verschillende momenten, maar ik zorg wel dat ik minimaal anderhalf/twee uur wacht als ik iets heb gegeten omdat ik het anders wel behoorlijk kan voelen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:18

Ik doe het meestal 's avonds als ik thuiskom, dan eet ik een cracker en dan sporten, douchen en avondeten. :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:10

oliebol vandaag gezondigd in de middag.. :(
dan ook maar gaan lopen plus de resistance.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:39

net week 1, resistance training 3 'full body' gedaan!
redelijk blij, behalve die abs bikes vind ik best pittig, heb ook nog een hondertal keer touwtje gesprongen erna!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:09

Dag mensen! Ik meld me ook. Heb er nu 1 week op zitten. Vond het wel goed te doen! Tuurlijk pittig en ik zie zo rood als een tomaat maar wel lekker effectief. Ik vond de Full Body Workout het fijnst, dan heb je tenminste nog een combinatie van spiergroepen.
Ik doe naast Kayla ook nog groepslessen, Body Pump, Pilates en nog wat. Kayla doe ik er bij omdat ik graag wat strakker wil worden. Had laatst een jurkje die van boven top zit, maar onder te strak om mijn heupen/dijen, daar mag dus iets vanaf .
Nu lekker rust voor de rest vh weekend, maandag weer!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:55

Hallo! Ik meld mij ook. Zit al een paar maanden te denken om te starten, een maand geleden begonnen maar na een halve resistance haakte ik af. Te zwaar. Heb toen een abonnement op de sportschool genomen en daar eerst een paar weken milon circuit gedaan (combinatie cardio/kracht) maar nu denk ik er wel klaar voor te zijn om kayla op te pakken.

Ik moet nog 12 weken werken tot de zomervakantie, wat ik nu gebruik als stok achter de deur. Afgelopen week al geoefend met de LISS 2x, 1x na mijn workout in de sportschool op de loopband met 6,5 km per uur. Gisteravond 1,5 uur gelopen met paard, ze is een goede doorstapper dus was echt een powerwalk.

De laatste tijd lukt het me om 6 uur uit bed te komen en wil de resistance trainingen dus in de ochtend gaan voltooien. Mijn paard is nog erg gespannen buiten en rijden alleen buiten gaat nog niet, dus heb het mooie plan de LISS met haar te combineren. Dus lekker een uur samen powerwalken. Heb ik over 12 weken een bikini body en een mak buitenrij paard :)

Ik vind mijn voeding ook heel lastig vol te houden. Door mijn werk, studie, dochter en paard vergeet ik nog wel eens (gezond) te eten. Snoepen doe ik gelukkig niet. Hebben jullie tips voor kayla verantwoorde maaltijden die makkelijk in elkaar te draaien zijn?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:54

Ik eet gewoon normaal maar denk nu wel meer in alternatieven. Ik ben dol op brood maar probeer daarin wat meer te variëren. Ik ontbijt graag met havermoutpap (met banaan en blauwe bessen), of ik neem kwark met fruit. Lunch bv roggebrood met humus of gekookt ei. Ei vult namelijk erg! Hier drink ik dan bv. een groot glas versperde jus d'orange bij. Ik maak ook wel eens een omelet van ui, tomaat, champignons of wat ik nog in de koelkast heb liggen. Dat met of zonder broodje vult zo goed dat ik tot het avondeten niets meer hoef.
Avondeten doe ik vaak aardappelen/vlees/groente. Ik maak ook regelmatig soep (bv. paprikasoep), vaak teveel dus dan kan ik de volgende dag ook als lunch er bij nemen. Voordeel van soep is dat het vult en gezond is. Je kunt van elke groente wel soep maken, aanfruiten van uitje, knoflook en groente erbij, (kippen)bouillon) erbij, staafmixer en klaar.

Als snack heb ik nu een kleine verslaving voor humus met komkommer en/of wortel ontwikkeld, lekker dippen. Het is me nog niet gelukt om zelf een lekkere te maken, meerdere recepten geprobeerd maar het blijft muf. Die pikante van de AH vind ik erg lekker.

Verder dus niet snoepen, maar als ik wat neem dan geniet ik wel. Van de week hard getraind en mezelf na het eten als toetje een mini-Magnum gegund. Ook geniet ik van andere dingen, misschien net even iets langer onder de douche of je nagels mooi laten doen.

Een borrel lust ik zeker, als ik dat doe, dan neem ik iets anders niet. Het is ook niet de bedoeling dat je in een vast eetregime zit en dat je als je op vakantie bent je volledig los gaat. Als je niks mag, heb je vaker de behoefte om echt eens flink te snaaien. Vanavond ga ik heerlijk een hamburger en friet eten! Je moet ook een beetje blijven genieten hoor!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 04:07

oooohgod; dit weekend was een disaster!
morgen beter!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:12

Dank voor de tips! Soep moet ik inderdaad vaker gaan maken, gezond én lekker. Ik heb best wel moeite om een heel bord gekookte groente weg te eten zonder jus of een ander sausje. Dan is dat een goede oplossing.

Vanochtend lekker ontbijtje met 2 geroosterde speltboterhammen, 1/2 avocado en een gekookt eitje. Daarna mijn eerste workout voltooid. Wat was het zwaar!! Burpees zijn vréselijk en na zoveel jump squats ed kreeg ik mijn voeten niet meer van de grond. 3e en 4e circuit dus maar de makkelijke oefeningen wat langer gedaan, anders lag ik denk kotsend boven de wc :o . Wel netjes de 7 min volgehouden.

Nu maar douchen, eten klaarmaken voor de dag en naar het werk :+

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:15

@Linda_Fleur--> Goed bezig! Lekker vroeg ook, kun je energiek de dag in. Ik vind burpees ook vreselijk maar merk wel goed dat het goed is voor je lichaam, ik voel alles haha. Kan het trouwens zijn dat je snel sport na je ontbijt dat je daarom misselijk wordt? Anders ben je gewoon diep gegaan en dan is het logisch dat je misselijk wordt, dan train je in ieder geval hard!

Ik begin straks, als mijn ontbijt gezakt is, met week 2 dag 1. Moet nog even het springtouw vinden. Heeft iemand anders een alternatief? High knees?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:50

Ja ik heb wel gesport vlak na het ontbijten. Merk wel dat in de avond sporten me beter af gaat dan de ochtend maar ik had niet het idee heel erg last te hebben van mijn ontbijt. Ik sta om 6 uur op en om 7 uur moet ik echt wel douchen en klaarmaken voor werk dus heb een uur voor de workout en ontbijt, is even niet anders zo. Ik kijk even aan hoe het gaat anders moet ik misschien gewoon een banaan eten en na het sporten ontbijten.

Alternatief voor touwtje springen is toch gewoon in de lucht springen zonder touw?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:58

@linda_fleur: dat heb ik wel eens gehoord en gelezen inderdaad! :j

Ik ga vandaag beginnen! :D enne...m'n vriend ook _O-

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 11:05

Sjappie schreef:
@Linda_Fleur--> Goed bezig! Lekker vroeg ook, kun je energiek de dag in. Ik vind burpees ook vreselijk maar merk wel goed dat het goed is voor je lichaam, ik voel alles haha. Kan het trouwens zijn dat je snel sport na je ontbijt dat je daarom misselijk wordt? Anders ben je gewoon diep gegaan en dan is het logisch dat je misselijk wordt, dan train je in ieder geval hard!

Ik begin straks, als mijn ontbijt gezakt is, met week 2 dag 1. Moet nog even het springtouw vinden. Heeft iemand anders een alternatief? High knees?

Ik spring altijd in de lucht zonder touw en beweeg m'n armen dan mee.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 14:18

Xivura schreef:
Sjappie schreef:

Ik spring altijd in de lucht zonder touw en beweeg m'n armen dan mee.

Doe ik ook, met een denkbeeldig touw :))

Hier de pre workout afgerond vorige week, vandaag dag 1 week 1 gedaan. Merk nu al dat ik meer spieren heb door die 4 weken pre workout, gaat echt snel!
Maar dat misselijk worden herken ik, bij mij kwam mijn ontbijt bijna omhoog door die burpees (voornamelijk de beweging, steeds zo voorover op je handen), inderdaad te snel na mijn ontbijt gaan sporten. Ik zou inderdaad iets kleins nemen voor het trainen en dan daarna pas ontbijten volgende keer Linda_Fleur, kijken of dat beter gaat!