Dan zal ik mijn verhaal ook maar eens vertellen.
Vroeger was ik nooit echt bang voor de tandarts, wel wat nerveus maar wie heeft dat niet.
Ik was 15 en moest een gaatje laten vullen en wilde verdoving. Na 1 prik voelde ik nog steeds alles en die tandarts geloofde mij niet en ging gewoon door. Tja als 15 jarig meisje durf je ook niks te zeggen. Sindsdien ben ik bang van de tandarts.
Ik ben denk 5 jaar niet meer geweest. Vorig jaar december brak er een heel klein stukje af van een kies na het eten van een hard snoepje. Die kies heeft al eens flink pijn gedaan, dat ik niet kon liggen en slapen ervan. Ik heb toen echt alleen op pijnstillers geleefd.
Tot april dit jaar, ik werd 's nachts wakker en er was een heel groot stuk van diezelfde kies afgebroken! Schrok me rot en kon niet meer slapen. Toen vond ik het toch maar tijd om de tandarts tegen bellen.
Ik had als eerder gezocht naar een angsttandarts en die sprak mij wel aan dus daar een afspraak gemaakt.
De eerste keer hebben ze alleen maar gekeken, foto's gemaakt en een behandelplan opgesteld. Gaat 500 euro kosten, gelukkig vergoed de verzekering 75% van het bedrag.
De tweede afspraak zouden ze een gebitsreiniging gaan doen en eventueel de kapotte kies trekken. Dat wilde ik niet dus de afspraak afgebeld onder een smoesje. Maar met de nieuwe afspraak wel gegaan, en ze hebben alleen schoongemaakt. Ze zijn echt heel aardig en mag stoppen wanneer ik wil en ze houden echt rekening met me.
Kreeg verdoving voor het schoonmaken omdat ik een paar gevoelige tanden heb en ik wilde liever de volgende afspraak de gaatjes laten vullen en dan daarna pas laten trekken.
Baal wel heel erg dat ik iedere keer alleen moet, mijn vriend kan niet mee vanwege werk.
Laatst bijgewerkt door fjordjes op 09-06-15 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt