palousa_boy schreef:Mensen met overgewicht, kan ik prima accepteren.
Mensen met overgewicht die het er de hele tijd over hebben, lopen te zuchten en steunen bij elke stap die ze zetten "omdat ze zo dik zijn" die kan ik niet accepteren.
Tuurlijk zullen er mensen zijn die door ziekte wat dikker zijn, maar die staan vaak wat anders in het leven dan die "home made" dikke mensen die alles vreten dat los en vast zit, als er maar veel vet in zit en weigeren om hun eetgewoontes te veranderen.
Laatst ook iemand (in Amerika uiteraard) die er haar levensdoel van had gemaakt om de zwaarste vrouw ooit te worden, dan klopt er toch ergens iets niet in je hoofd?
Ben ik het absoluut mee eens Palousa..
ik ben zelf iemand die erg gemakkelijk aankomt, maar houd dit over het algemeen redelijk onder controle, met enkele 'uitglijders' naar boven die ik er ook netjes dan weer afwerk.
Het type dat wil beweren dat ze gewoon snel aankomen en dat als excuus gebruiken voor alle kwalen, die heb ik de neiging om dan even wakker te schudden.. Immers het is geen recht om net zoveel te eten als een magere lat die toch niets aankomt.. Diegene heeft gewoon mazzel wat dat betreft.. ik heb dat niet lol.. als mensen zoals ik een keer uit hun plaat willen gaan met lekkers, dan zullen we daar rekening mee moeten houden. Hetzij wat extra bewegen, hetzij wat minderen in de dagen erom heen..
Moest vroeger wel eens lachen om iemand, uit medelijden deels, maar ook omdat ze het 'stiekum' wel wist. Zij had flink overgewicht en dan ging ze weer eens 'lijnen'.. De hele dag leven op een halve korst brood en een mandarijntje.. En anderhalve dag later zat ze in het zonnetje met een grote zak spekjes of een literbak ijs.. Als je er dan naar vroeg dan zei ze standaard: Ik heb twee dagen zo netjes mijn best gedaan, dat ik mijzelf nu een extraatje mag toestaan. Het wilde er bij haar gewoon echt niet in dat een volle zak snoep of een bak ijs geen 'extraatje' was.. En ze was ook eerlijk verbaasd na een week zo bezig zijn dat ze niets was afgevallen.
Dat type mensen heb ik op zich weinig geduld mee, maar tegelijk ook een vorm van medelijden dat ze het zelf niet zien.. Maar veroordelen vind ik veel te ver gaan..
voor iedere vinger die je kunt wijzen, wijzen er zomaar 10 terug
)
) maar ben nu iets meer als 5 maanden zwanger en ben nog maar een kleine 3 kilo aangekomen.
ElenaMM77
) De meeste plus-size modellen hebben een maatje 38/40. Ik heb dus niet het idee dat de media overgewicht lopen te promoten.
en dat moet uit de persoon zelf komen.