Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:35

Solar is echt troep. Om een hechting te verkrijgen moet je ongezond veel van de natuurlijke nagel afvijlen. Als het hecht dan gaat het ook geen kant meer op. Een goede kunstnagel laat los bij voldoende druk, solar niet die trekt de natuurlijke nagel los.
Vaak wordt er ook een vloeistof gebruikt waar MMA in zit.
Een salon die solar aanbiedt kun je beter snel voorbij lopen want er is geen zinnige styliste die daaraan begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:44

Ik heb thuis mijn oude vertrouwde nagelvijl gevonden , op tijd want het groeit hard := . Dus die moet mijn broekzak weer in , wat doen jullie met die velletjes? word er niet goed van :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:05

Velletjes kun je het best zo kort mogelijk afknippen. Verzorg je huid en nagelriemen goed met een verzorgende crème of olie om nieuwe velletjes te voorkomen.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:18

Terwijl ik je topic las, zat ik ook te kluiven aan mn nagels.
en nu, als ik even bedenk wat ik verder wilde typen ook weer.
Misschien is stoppen wel een goed idee ja O:)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:21

Ik wil wel een foto posten, maar heb zojuist nieuwe leukoplast geplakt...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:36

Goed bezig dus!!

Even ter motivatie. Dit waren mijn nagels afgelopen zomer, ex-bijter

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:39

Tazzey schreef:
Velletjes kun je het best zo kort mogelijk afknippen. Verzorg je huid en nagelriemen goed met een verzorgende crème of olie om nieuwe velletjes te voorkomen.

Afknippen met mijn tanden :') _O-

Nee grapje haha , ik zal eens kijken voor een velletjes creme :) , heb op 1 vinger een deukje en dat gaat vrij snel irriteren en dan is het zo open. (hout kloven ging mis , legde een blok hout op de klover en met mijn vinger ging ik langs het scherpe deel waar stuk hout tegenaan geduwd word. Nagel eraf en deuk in mijn vinder 8)7 )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:41

Iedere handcrème of nagelriem crème /olie is geschikt. Ik vind zelf Lush Lemony Flutter, OPI Avoplex en Sally Hansen cuticle massage cream heel fijn voor mijn nagelriemen. Als handcrème heb ik momenteel een Rituals tube en Gamila Secret hand crème.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:44

Voor m'n handen heb ik nu een crème van Ici Paris.
Groeien nagelriemen terug? Ik heb er geen meer op mijn pink.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:50

De enige manier die bij mn nichtje van 14 werkt is haar hand weg slaan :o
Zij bijt ook onbewust, iedereen weet het en elke keer dat ze nu op haar nagels bijt slaan we haar hand weg (niet heel hard natuurlijk :+ )

Wat je ook kunt proberen is hele scherpe sambal erop smeren of paarden antibijt spul. Ik heb 1 of ander spuitbusje bij mn paard dat zo vies is dat als ik het op het hek spuit en er waait een beetje in mn gezicht ik ruim 3 dagen die super vieze smaak in mn mond heb. Iets bitterderst(?) bestaat er volgens mij niet

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:52

ladyrosa schreef:
De enige manier die bij mn nichtje van 14 werkt is haar hand weg slaan :o
Zij bijt ook onbewust, iedereen weet het en elke keer dat ze nu op haar nagels bijt slaan we haar hand weg (niet heel hard natuurlijk :+ )

Wat je ook kunt proberen is hele scherpe sambal erop smeren of paarden antibijt spul. Ik heb 1 of ander spuitbusje bij mn paard dat zo vies is dat als ik het op het hek spuit en er waait een beetje in mn gezicht ik ruim 3 dagen die super vieze smaak in mn mond heb. Iets bitterderst(?) bestaat er volgens mij niet

Dat slaan hè... Dat heeft iemand één keer bij mij geprobeerd en die heeft toen toch wel even een vriendelijk verzoek gekregen om dat niet meer te doen. Ze raakte niet alleen m'n hand, maar m'n sloeg zo m'n slotjes in m'n lip. Sindsdien nooit weer.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:00

Alle ex-bijters hier, en ook veel van de bijters die net zijn gestopt, hebben wel een ontzettend mooie vorm qua vingers en nagels.

Ik heb echt worstenvingertjes met hele brede nagels en daardoor vind ik eigenlijk mijn nagels/handen ook niet mooi als ze wel gewoon helemaal netjes zijn en ik lange nagels heb :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:04

NadjaNadja schreef:
Alle ex-bijters hier, en ook veel van de bijters die net zijn gestopt, hebben wel een ontzettend mooie vorm qua vingers en nagels.

Ik heb echt worstenvingertjes met hele brede nagels en daardoor vind ik eigenlijk mijn nagels/handen ook niet mooi als ze wel gewoon helemaal netjes zijn en ik lange nagels heb :')

*geeft high-five*
Mijn duimnagel hè... Ik lijk wel een vent.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:04

Tazzey schreef:
Goed bezig dus!!

Even ter motivatie. Dit waren mijn nagels afgelopen zomer, ex-bijter

[ Afbeelding ]

Er is nog hoop _/-\o_ . Heb je ook een foto van je nagels zonder lak? Daar ben ik nl ook wel benieuwd naar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:35

Yup, die heb ik.

Afbeelding

Ze waren hier wat verkleurd omdat ik een basecoat had gebruikt die niet helemaal goed werkte :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:20

Hummm, mooie vingers heb ik sowieso niet :+ Mn middelvingers zijn vrij lang en die aan de linkerhand heeft een 'knak' naar links bij het bovenste vingerkootje en die aan de rechterkant is 'gedraaid' :))

Mn pink aan de linkerkant loopt ook krom en heeft een verdikking, maar dat kwam omdat ik een ongelukje had met een paard en natuurlijk niet naar de HA wilde omdat ik de dag erna wedstrijd had :+ (hele hand zag blauw, met ingetapte vinger proefje gereden :') )

Ach, ik heb ooit ergens gehoord dat mensen wiens vingers niet helemaal recht lopen erg creatief zijn dus daar hou ik maar aan vast :))

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 10:04

Ik gebruik nu deze nagelriemolie (O.P.I Cuticle Revitalizer Oil-Blueberry), die zit in een heel handige pen waardoor de olie niet overal op mijn handen zit en ik het heel gedoseerd kan aanbrengen.

Afbeelding

Als handcreme gebruik ik de Granaatappel Regeneratie Crème van Weleda.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:04

Hoe gaat het met stoppen bij iedereen? :j

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:02

wendy1987 schreef:
Hoe gaat het met stoppen bij iedereen? :j

Niet..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:11

Hier ook weer blij vanochtend een nagel eraf geknaagd.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:34

* Moet er toch stiekem even om lachen.. *

Maar het ging allemaal zo goed!! :)) Gewoon weer opnieuw beginnen! Samen staan we sterk!
Ofzoiets :')

Ik vind het toch wel een goede stok achter de deur dit topic voor mij iig :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:38

Maar ik wil het voor donderdag gedaan hebben en als het dan bijv. vrijdag is, boeit het me niet meer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:45

Ik ben lekker aan het knagen , voel me net een cavia

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:26

Afbeelding
Dit zijn die van mij nu. Nog wel kort door t vijlen maar dat moet.. Bij elk haakje ga ik anders weer bijten..
Aaaaah wat zonde van de toch-weer knagers.. Ik had die foto van m'n nagels op instagram gezet. Volgende week ga ik bij vrienden eten en die vrouw is nagelstyliste, ze bood aan om er een leuk gellakje op te doen! Zo lief!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 19:33

Je nagels zien er mooi uit Maartj!

Ik heb nu totaal geen drang meer om aan mijn (gel)nagels te gaan bijten. Ook laat ik mijn nagelriemen met mijn tanden met rust. De gelnagels voelen ondertussen als eigen en ik zit sinds een paar dagen wel weer aan mijn nagelriemen te peuteren. Gelukkig kan ik dat nog enigszins onder controle houden. Het lijkt er nu in ieder geval op dat de neiging tot bijten aan het verdwijnen is!