Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:57

Shiloh schreef:
Water vergiftiging is alleen sprake van als je in korte tijd veel drinkt. Dus als je die 3 liter per dag in een periode van 4 uur drinkt of zo. Als jij je 3 liter gewoon netjes spreid over de dag kan het echt geen kwaad hoor.

Ik als meelezer haak hier even op in:

Als je de link in de OP goed doorleest, staat daar dat er bij de '3 liter challenge' daarnaast echt niks anders gedronken mag worden. Volgens mij is dit ook op basis van wat de huisarts die ze hebben geraadpleegd gezegd heeft in die post neergezet. Tenminste, ik herinner me dat er een quote was van deze huisarts in de zin van: 'je hoeft eigenlijk maar 1,5-2 L per dag, maar 3 liter kan ook geen kwaad, mits je daarnaast geen andere dingen drinkt'.

En nu kruip ik weer terug onder mijn meelezerssteen, haha.. Ik hou het even in de gaten, ik ben erg benieuwd of jullie daadwerkelijk verschil zien :j (In dat geval ga ik er zelf ook eens beter op letten. Maar ik drink nu al vrij veel water en ben momenteel al bezig met de uitdaging om drie weken min. 2 stuks fruit te eten per dag, i.p.v. ±1 stuk per week, haha, dus ik wil eerst eens zien of ik me daar beter van voel…)

En Nayomie: meteen even een groot glas dan! Ik dronk vroeger ook amper iets en tegenwoordig denk ik meer dan gemiddeld. Is een kwestie van elke keer als je er aan denkt even een groot glas naar binnen klokken, zo veel moeite is dat eigenlijk niet eens...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:03

Nayomie schreef:
Dag 1 heeft gefaald bij mij. 600ml. -O-
Vandaag nog 0.

Maar is dat 600ml water en daarnaast nog wat anders of 600ml totaal, want dat is echt slecht voor je lichaam. Ik schrik toch als ik soms lees wat mensen maar per dag aan drinken naar binnen werken, ik snap eigenlijk niet dat je kan functioneren op zo weinig drinken :=
Aan de andere kant, ik werk in de ouderen zorg en heel veel oude mensen drinken echt veels te weinig, kopje koffie uit zo'n ouderwets kop en schoteltje
Afbeelding
Hoeveel zal daar in gaan, 100cc? Moet je eens vragen of ze een tweede bakje willen :wow: "Neeeeeh zuster, dan moet ik zo vaak naar de wc" :Y) Bij sommige is 3 per dag de max en een slokje water als ze hun medicijnen innemen :=
Ik zoek altijd de grootste koppen uit als ik drinken klaar zet voor m'n bewoners :P

Maar goed, vaak doen deze mensen dit al jaren zo en zijn gewoon oud er mee geworden...

Erin

Re: Voldoende water drinken. Challenge, wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:06

Ik zit pas op 400ml....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:12

Ik zit zeker aan 3liter op een dag! Ik train racepaarden en het is hier vollop zomer. Ik maak altijd de avond van te voren een 500ml fles met ijswater citroen en soms mint erbij. Lekker koud en een lekker smaakje. Na ieder paard klok ik wat naar binnen. We hebben een ijsmachine op het werk en dat gebruik ik dan om mijn fles bij te vullen. Smelten doet het toch wel en anders vul ik het bij met regenwater. Soms stop ik er ook wel eens ander fruit bij voor de smaak. Cola en redbull drink ik amper meer (al gaat een goed glaasje alcohol er ook wel in :o ).
Als ik zin heb in prik drink ik eerst mijn dorst weg met water en doe ik daarna een paar slokken prik. :)

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:14

Ik zit op 500 ml, net eerste flesje pas leeg. Oooops

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:20

Gisteren ongeveer anderhalve liter aangetikt, zit nu op 500 ml. Ik gebruik water drinken nu gewoon als studie ontwijkend gedrag, zit in de bibliotheek :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:21

Letizia schreef:
Nayomie schreef:
Dag 1 heeft gefaald bij mij. 600ml. -O-
Vandaag nog 0.

Maar is dat 600ml water en daarnaast nog wat anders of 600ml totaal, want dat is echt slecht voor je lichaam. Ik schrik toch als ik soms lees wat mensen maar per dag aan drinken naar binnen werken, ik snap eigenlijk niet dat je kan functioneren op zo weinig drinken :=
Aan de andere kant, ik werk in de ouderen zorg en heel veel oude mensen drinken echt veels te weinig, kopje koffie uit zo'n ouderwets kop en schoteltje
[ Afbeelding ]
Hoeveel zal daar in gaan, 100cc? Moet je eens vragen of ze een tweede bakje willen :wow: "Neeeeeh zuster, dan moet ik zo vaak naar de wc" :Y) Bij sommige is 3 per dag de max en een slokje water als ze hun medicijnen innemen :=
Ik zoek altijd de grootste koppen uit als ik drinken klaar zet voor m'n bewoners :P

Maar goed, vaak doen deze mensen dit al jaren zo en zijn gewoon oud er mee geworden...

Dat is het enige wat ik gedronken heb. Moet ik wel erbij zeggen dat ik over het algemeen weinig drink maar prima functioneer. :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:35

ik zit nu op 1250 denk ik! Gaat goed voor vandaag:D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 13:04

Gelukkig heb ik inmiddels een flesje water kunnen kopen, en is die als ik de bekertjes water van vanmorgen meeneem, alweer bijna 2 keer leeg. Lig dus een beetje achter op schema vandaag, maar hopelijk trekt dat nog bij.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:10

Gaat hier nog niet goed. Sinds 07:30 wakker en nog geen druppel gedronken! Moet nog tot 01:00 werken en wil dan toch 1,5 liter binnen hebben :j

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:20

Ik ga vandaag ook beginnen maar ik ga dan wel voor de 2L. Zodra ik op school kom ga ik gelijk maar even een grote drink fles halen van ongeveer 750 mL deze wil ik twee keer leegdrinken op school.. En voor de rest dus thuis drinken. Het enige grote obstakel is dat hier in Kansas het water van de kraan echt heel vies is dus daar moet ik dan maar even overheen..
Op school hebben we dan gelukkig wel iedere 50 meter een water fonteintje om flesjes bij te vullen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:21

Ik zou graag mee willen doen, maar omdat ik zwemles geef is dit voor mij lastig te realiseren.
Door zoveel water moet ik altijd gigantisch naar de WC en dat word lastig als je ongeveer 4 uur achter elkaar in het water staat zonder pauze :(

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:25

Ik zit nu op ongeveer 1200 ml! Ik heb het idee dat ik het ga redden vandaag!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:27

ik was voorheen ook een enorm slechte drinker; hooguit een slokje water bij het ontbijt op school iets van 200 ml maar het gebeurde ook wel eens dat mijn flesje water geen eens open ging. in die periode voelde ik mij telkens heel zwak en viel vaak flauw of werd duizelig, nooit nagedacht dat dit in combinatie stond met mijn slechte drinken maar nu ik ongeveer 2 1/2 liter water per dag drink voel ik mij een stuk beter en is mijn huid een stuk beter geworden.

op dit moment het ik mijn eerste liter op.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:28

Hier ook nog niks op maar water staat al te koken voor thee.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:37

Mag je thee ook meetellen eigenlijk? :+ Heeft dat hetzelfde effect als water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:41

Ik zit pas op 250ml... Maar ben pas en uurtje ofzo wakker, dus is in principe nog wel oke :=

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:42

Sky schreef:

nope, voor iedere kop thee (behalve sommige soorten waar geen theïne in zit) mag je een extra glas water drinken, omdat het vocht onttrekt uit je lichaam. Idem met koffie

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:50

Oh werkelijk? Nou, dan heb ik gisteren dus 200 ml water gehad en 400 ml thee. :+

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:51

Heb nu 400ml gedronken. Moest auto (les) rijden Kon daardoor niet drinken.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:52

Geldt dat ook voor groene thee, of zit daar ook theïne in?

Ik zit nu op de 1 liter, en ik moet plassen :')

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:52

Morrie schreef:
Sky schreef:

nope, voor iedere kop thee (behalve sommige soorten waar geen theïne in zit) mag je een extra glas water drinken, omdat het vocht onttrekt uit je lichaam. Idem met koffie

Ok, jammer.. Bedankt voor je antwoord :)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:53

Morrie schreef:
Sky schreef:

Huh, werkelijk? Dat wist ik niet! Nou dan maar water ipv thee :+
Hoe zit dat dan met limonade?

MerlesophieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:02

Jaaa ik doe mee :) stop er altijd wat stukjes limoen in om wat meer smaak eraan te krijgen :9

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:11

Sky schreef:

nope, voor iedere kop thee (behalve sommige soorten waar geen theïne in zit) mag je een extra glas water drinken, omdat het vocht onttrekt uit je lichaam. Idem met koffie[/quote]

Huh, werkelijk? Dat wist ik niet! Nou dan maar water ipv thee :+
Hoe zit dat dan met limonade?[/quote]
in limonade zit vaak of suiker of aspertaan, allebei niet goed :)
Ik drink warm water ipv thee, heb je toch iets warms binnen

*verkl**t een kwoot*