Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:41

Als een virus tegen gehouden wordt door die eerste barriere wordt je ook niet ziek :D
Juist als het door die eerste barriere heen breekt gaat het mis.
Om een immuunreactie te kunnen krijgen moet je dus door die barriere heen. Dat is uiteindelijk niet zo gek veel anders.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:54

Maar er zit wel verschil tussen natuurlijk door de barrières heen of onnatuurlijk.
Qua bijwerkingen hoor je vrijwel nooit eczeem of oorontsteking terwijl dat veel voorkomende bijwerkingen zijn alleen worden ze door veel artsen en ouders niet gelinkt aan de vaccinatie.

Zoontje van een bekende kreeg netelroos na de BMR, bleek een heftige allergische reactie te zijn op het kippeneiwit waar het op gekweekt wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:58

Als je arts correct gehandeld heeft dan zal dat nu in de lijst met gemelde bijwerkingen staan als dat er nog niet stond.
Zelfs symptomen waarbij niet echt zeker is of het een bijwerking is of toevallig op een verkeerd moment ingeent terwijl al wat zat te broeden worden indien ze door de arts gemeld worden in het raport opgenomen.

En waar houdt natuurlijk op. Een kat heeft hele gevaarlijke bacterien bij zich die je bij intacte huid nooit ziek kunnen maken (en dus ook niet immuun). Pas als de huid kapot is danwel door een bestaande wond of een beet kun je de meest vreselijke bloedvergiftiging oplopen.
En wat denk je wat muggen, teken of parasieten die dragers zijn van enge aandoeningen doen? Juist, die prikken heel natuurlijk door die laag heen.
Vaccineren is daarnaast per definitie niet natuurlijk. Handen wassen met zeep ook niet. In het ziekhuis opgenomen moeten worden met een infuus in je arm al helemaal niet.
Dus hoe 'natuurlijk' wil je leven is dan de vraag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:06

Sizzle schreef:
Inenten klinkt helemaal niet te mooi om waar te zijn. Je weer immers dat de kans groot is dat je kindje even niet lekker is.
En dat meerdere keren.

Ik doel meer op zaken als: nu nog beter en ook nog eens volledig zonder bijwerkingen.

Als je ergens immuun voor wilt worden moet er een reactie van het lichaam komen (bij de een meer dan bij de ander). Het is dus biologisch gezien ook niet mogenlijk om volledig symptoomvrij immuun te worden voor een stapel akelige ziektes.
Als een stof werkzaam is heeft het ook altijd gemelde bijwerkingen. Zelfs als je hebt over suffe dingen als venkelthee.

Als "even niet lekker zijn" nu alles was qua symptomen.... maar dat weten we dus helemaal niet.
Terwijl men wel alles uit de kast haalt om die suggestie te wekken dat "even niet lekker zijn" het ergste is dat je kind kan gebeuren.

Het krijgt er steeds meer de schijn van dat er wel degelijk andere gevolgen aan vast kunnen zitten die wellicht minstens zo vervelend zijn als potentiële gevolgen van de ziektes waartegen je ent en waar ze misschien wel nooit mee besmet raken....

Al met al voelt het meedoen aan het RVP voor mij toch aan als vrijwillig je kind als proefkonijn aanbieden en dat vind ik geen prettig gevoel -O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:12

Nou dan doe je het niet. Simple as that :)

Het is een afweging die alleen de ouders kunnen maken.
Uit mijn eigen omgeving ben ik nog nooit iemand tegen gekomen met blijvende vaccinatie schade, wel zijn er in ons dorp vroeger kinderen niet goed uit polio en rode hond gekomen.
Voor mij is het duidelijk, ik doe een bepaalde selectie wel.
Voor jou niet, dan die je het toch niet? Het is niet verplicht.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 02-02-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:12

Gix schreef:
Ik twijfelde ook om mijn zoontje te vaccineren, veel ingelezen van te voren. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om hem een halfjaar later te vaccineren en met meer tijd tussen de vaccinaties in.

Ik vond hem te klein, te iel, te vroeggeboren etc, het was niet ernstig allemaal in zijn geval, maar vanuit mijn moederinstinct voelde dat beter zo.

Het consultatiebureau had niks anders dan begrip voor mijn keuze, heel fijn contact mee gehad. Ze dachten echt met mij mee.

Ik vind het risico van niet vaccineren groter dan van wel vaccineren.
Bij de vaccinaties van sommige ziekten had ik mijn twijfels, maar ook daar heb ik goed overleg over gehad.

Gix,

Wist je dat na een aantal maanden bepaalde entingen helemaal geen nut meer hebben?!

Wij hebben voor onze dochter bewust gekozen om het in eerste instantie een jaar uit te stellen (linge is 10 weken te vroeg geboren met een gewicht van 620 gram)
En na een jaar de keuze gemaakt om enkel de tetanus te enten, helaas kregen we de tetanus met kwik mee, terwijl ik anders gevraagd had.
Deze is uiteindelijk weer terug gegaan naar de apotheek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:14

Wat we exact gaan doen staat nog niet 100% vast, in ieder geval niet het RVP volgen maar minstens het prikken uitstellen :j

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:18

Als kind was het medisch onmogelijk om mij in te enten tegen kinkhoest (lang verhaal, maar goed: bewust niet gedaan). Daar heb ik nu nog last van. Als er ergens kinkhoest heerst, omdat mensen hun kinderen niet willen inenten en vinden dat ze best de ziekte kunnen doorlopen, kan ik niet naar die plekken (als volwassene inenten heeft geen zin meer), omdat het risico dat ik er ontzettend ziek van word, te groot is.

Ik vind het prima dat iedereen het beste voor zijn kind wilt, maar dat je daarmee ándere mensen, die om medische redenen niet ingeënt kunnen worden, in gevaar brengt... daar kan ik niet bij. Mijn kinderen worden dus 'gewoon' geënt. Niet omdat ik me er niet in verdiept heb dat het bijwerkingen kan hebben, maar wel omdat ik nog nooit een goede, wetenschappelijk onderbouwde, degelijke studie heb gelezen die aantoont wat sommige mensen in hun 'onderbuikgevoel' ervaren. Ik sta heus open voor andere dingen dan de klassieke, westerse methode, maar dan wel goed onderbouwd. Niet zomaar.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:21

Pmarena@ Er is gelukkig steeds meer informatie te vinden, gelukkig ook nu over de daadwerkelijke nadelen.
En praat er eventueel eens met een arts over.
Van het de schoolarts en het consultatie bureau hebben wij 2 hele fijne artsen gehad, waarvan een dame zelfs een wetenschappers was en vertelde dat er wel degelijk nadelen aan het enten zitten.
Kijk ook hoe groot je gebied is wat wel geent is, dat kan voor jou een voordeel of nadeel zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:24

Tink, waarom zou dat geen nut hebben?
Je kunt als volwassene gewoon een dtktp prik halen.
Er bestaat enkel geen losse vaccinatie voor zover ik weet.
In Belgie en Duitsland wordt juist ontzettend promotie gemaakt om kinkhoest ook op volwassen leeftijd te enten.
Het doormaken van kinkhoest geeft geen levenslange immuniteit in tegenstelling tot bijvoorbeeld rode hond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:26

Tink: Ik heb zelf alle entingen gehad maar heb ook kinkhoest gehad hoor, net als de rest van het gezin... dus zo'n enting zegt ook niet alles :)*

De degelijke wetenschappelijk onderbouwde studies die maatschappelijk van hogerhand ook nog eens "gedragen" worden komen pas als men die ook daadwerkelijk gaat doen... -O-

En daarvoor moet eerst geaccepteerd worden dat er in de praktijk toch wel erg veel verdenking is van bijwerkingen die nu nog teveel weggewuifd worden. Daar kan je je ogen voor sluiten met "er is geen wetenschappelijk bewijs en hogerhand zegt dat het veilig is" maar je kan ook de rook ruiken en er serieus rekening mee houden dat er wel degelijk vuur kan zijn.

Je kan en mag niet van mensen verwachten dat ze hun eigen kind in gevaar gaan brengen om andermans kind mogelijk te helpen....hoe hard ook.

Iemand die pertinent tegen enten is doet dat om zijn kind te beschermen, net zoals iemand die pertinent voor enten is dat doet om zijn kind te beschermen.

Annebe: uiteraard aan alle kanten info ingewonnen en nog mee bezig :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:30

Injecties zijn niet per definitie de enige mogelijkheid. Er zijn enkele andere vormen die ook effectief kunnen zijn, ik geloof dat er met name in africa is geexperimenteerd met een bepaalde spray (maar ik weet niet meer welke ziekte. Even kijken of ik dat kan vinden.)

Sizzle schreef:
Als je arts correct gehandeld heeft dan zal dat nu in de lijst met gemelde bijwerkingen staan als dat er nog niet stond.
Zelfs symptomen waarbij niet echt zeker is of het een bijwerking is of toevallig op een verkeerd moment ingeent terwijl al wat zat te broeden worden indien ze door de arts gemeld worden in het raport opgenomen.

Het punt is wel dat dit in de praktijk simpelweg niet zo werkt. Het is meerdere keren gebeurd dat artsen redeneren 'het staat niet in de bijsluiter DUS het kan geen bijwerking zijn.' Inmiddels kun je overigens ook rechtstreeks meldingen doen bij het Lareb, die dan worden onderzocht. (Dat geldt overigens voor alle bijwerkingen van geneesmiddelen, niet slechts van vaccins.) En daar blijken wel degelijk terechte meldingen te zijn die toch niet door de behandelaars gemeld zijn.

(Ergens eind 90'er jaren was er ook een flink schandaal rondom antidepressiva: die kunnen namelijk agressie en suicidaliteit soms verhogen. Dat is wel iets om bedacht op te zijn. Maar heel lang gaven artsen aan dat dat echt niet kon, en meldden ze de bijwerking niet door. Pas toen Radar zich ermee ging bemoeien bleek dat het eigenlijk best wel eens voorkwam. Inmiddels staat suicidaliteit wel als waarschuwing in de bijsluiter.)

En ik wil daarmee niet eens iets of iemand beschuldigen, maar een absoluut geloof in het systeem dat problemen altijd tijdig detecteert is niet correct, het is belangrijk om te erkennen dat de melding en detectie in de praktijk niet zo perfect werkt als het in theorie zou moeten doen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:30

Sizzle schreef:

Melding door één enkele arts zorgt voor opname in bijwerkingen? Op één of andere manier vind ik dat heel moeilijk om te geloven. (los van het wel of niet vaccineren, want geldt m.i. ook voor andere medicatie. Daarnaast moet een arts het ook wel erkennen als bijwerking. Ik heb bv een paar keer een soort allergische reactie gehad sinds ik het medicijn Emesafene gebruik (tegen misselijkheid). Mijn huisarts zegt pertinent dat het niet van dat medicijn kan zijn (want het staat niet in de bijwerkingen) maar er is verder niks veranderd behalve het gebruik van dat medicijn....)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:34

Uiteraard wordt niet de bijsluiter in de verpakking veranderd.
Die is namelijk in feite een samenvatting.
De leverancier van een product heeft ook een document waar alles in staat (heeeeeeel veel paginas) en ja daar komt echt iedere gemelde bijwerking in.

Slordige of eigenwijze huisartsen is weer een discussie an sich.

Shadow, de rota vaccinatie moet je doorslikken. Die gaat ook niet via een naald.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:39

Probleem is dat veel huisartsen heilig geloven in het vaccinatieprogramma en het RIVM en gewoon zeggen dat jij het mis hebt. Er zijn kinderen uit huis geplaatst vanwege shaken baby syndroom die eigenlijk hersenhuilen als gevolg van vaccineren. Zoek eens op Jannes Koetsier dan kom je het wel tegen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:40

Polivy: zelf melden bij het Lareb :j ( https://www.lareb.nl/Meld-bijwerking/Meldformulier.aspx )

En Sizzle: de slordige of eigenwijze huisartsen zijn wel een discussie an sich, maar zijn ook gewoon een factor die maken dat het systeem minder goed werkt dan in theorie, en dat is dus wel een factor om rekening mee te houden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:45

Door de hele geschiedenis heen zie je toch dat in de praktijk eerst problemen bij jan met de pet in de praktijk voor komen waardoor de samenleving al lang "ruikt" dat iets niet deugt, voordat het officieel erkend wordt. Zo gaat dat gewoon en dat is ook logisch :j

Het is wat mij betreft echt naïef om te denken dat vaccineren hierop een uitzondering zou zijn, daarbij kan het net zo goed zijn dat veel bijwerkingen er al wel degelijk zijn maar gewoon nog niet erkend worden.

Misschien is het inderdaad allemaal hartstikke veilig en is het allemaal maar puur toeval en "aluminium hoedjes" gezever...maar ik vind het echt naïef om niet op zijn minst de mogelijkheid open te houden dat hier gewoon de zoveelste beerput onder zit.

Kijk recent naar dat gedoe met die chroomhoudende verf enzo bij defensie.... daar zijn ook al jaren geleden mensen geweest met klachten die er van overtuigd waren dat het daardoor moest komen maar dan gewoon afgepoeierd werden met dat dat het niet kon zijn en maar toeval was -O-

En heeft het er alle schijn van dat "hogerhand" op een gegeven moment ook door voor hen betrouwbare bronnen gewaarschuwd werd over het spul, en het toch nog lange tijd maar gewoon in gebruik hield en hun mensen er aan bloot bleef stellen.... -O-

En daar moet je dan op vertrouwen met de gezondheid van je kind :=

Misschien is het inderdaad veilig maar wat mij betreft is de kans te groot op complicaties.
Groter dan de kans op complicaties door ziektes...

Voor een ander zal die zelfde overweging anders uitpakken :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:50

Daarom is het inderdaad fijn dat je nu ook zelf melding kunt doen.
Ik heb wel eens zo'n volledige lijst doorgenomen en daar staan zelfs overlijdens in die pas langere tijd na de vaccinatie plaats vonden. Die staan dan wel onder een apart kopje, maar het wordt echt niet genegeerd.
Ik geloof zelf ook echt wel dat sommige gevallen van wiegendood een ongelukkig samenspel zijn tussen een kind wat misschien nog niet zo'n sterke ademhalingsrefkex heeft (wij hebben er ook 1 die vrij snel even stopte met ademen) en de koorts die de vaccinatie veroorzaakt heeft.
Ik ben zelf ook super alert geweest daar op.
Echter moet je dat ook zijn als een zuigeling om een andere reden verhoging heeft. Als hij gevoelig is voor apneu dan kan iedere verstoring tot dood leiden. Dan kun je beter wachten tot de baby iets ouder is en hem in die gevoelige tijd ook niet naar een kdv brengen (ook verhoogde kans op wiegendood).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 13:52

Dat Lareb lijkt me ook een goede stap :j

Alleen geen idee of het in de praktijk ook echt daadwerkelijk een verschil maakt om 1 en ander wat beter inzichtelijk te krijgen maar dat zou zeker wel een goede zaak zijn :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:00

Ik lees hier vaak dat we nog geen idee hebben over lange termijn. Maar de DKTP en BMR zijn inmiddels toch wel lange termijn te noemen.
Daar zijn toch wel honderde miljoenen inentingen van gezet.
En laten we wel zijn, iedere dode is te betreuren en ik zou gek worden als ik dat ongeluk tref maar mensen verwijzen vaak terug naar 2 of 3 gevallen die ooit bekend geworden zijn. Probeer dat ook in perspectief te zien van die paar miljoen vaccinaties ieder jaar waarbij doorgaans niets noemenswaardigs gebeurd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:20

pmarena schreef:
Iemand die pertinent tegen enten is doet dat om zijn kind te beschermen, net zoals iemand die pertinent voor enten is dat doet om zijn kind te beschermen.

_/-\o_

En om de ene partij dan idioten te noemen vind ik behoorlijk ernstig.

Zelf ben ik zeer terughoudend met enten geworden door ervaring met vervelende bijwerkingen, zowel in mijn eigen gezin als in mijn omgeving.

Ik geloof alleen absoluut niet dat homeopathie een vervanging kan zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 14:36

Sizzle schreef:
Ik lees hier vaak dat we nog geen idee hebben over lange termijn. Maar de DKTP en BMR zijn inmiddels toch wel lange termijn te noemen.
Daar zijn toch wel honderde miljoenen inentingen van gezet.
En laten we wel zijn, iedere dode is te betreuren en ik zou gek worden als ik dat ongeluk tref maar mensen verwijzen vaak terug naar 2 of 3 gevallen die ooit bekend geworden zijn. Probeer dat ook in perspectief te zien van die paar miljoen vaccinaties ieder jaar waarbij doorgaans niets noemenswaardigs gebeurd.

Nouja, je hoort uit de praktijk toch best veel ouders die dus wel aangeven dat hun kind na het zetten van deze prikken ineens opvallende (en ook wel behoorlijk vervelende) verschijnselen begon te vertonen.

Natuurlijk zal minstens een deel daarvan puur toeval zijn, maar om alles nu maar weg te schrijven als toeval dat gaat me dan weer een beetje te ver.

Het aantal officiële gevallen zegt mij persoonlijk niet zo heel veel omdat het niets zegt over het aantal daadwerkelijke gevallen.

Wat dat betreft hou ik er altijd heel serieus rekening mee dat we nu net in een periode zitten waarin in de samenleving al duidelijk rook gezien wordt maar men "van hogerhand" nog niet genoeg zoekt naar het vuur.

Zoals al bij zoveel kwesties hiervoor gebeurd is en ongetwijfeld nog in andere kwesties zal gaan gebeuren.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:41

Tink89,

Hoezo zou je NU als volwassene geen vaccin meer kunnen krijgen tegen kinkhoest? Je wordt er momenteel mee dood gegooid met die vaccins! Ze willen zelfs iedere zwangere gaan vaccineren voor kinkhoest. en het mooie is je krijgt de DTP er gelijk bij, want aan losse vaccins doen ze niet!

Nu het volgende, Het RIVM geeft toe dat het kinkhoestvaccin niet werkt! Maar ga toch vooral door met vaccineren, want de vaccins moeten op!

Iedereen KAN kinkhoest krijgen, ook als je gevaccineerd bent, en juist nu, want men denkt "veilig" te zijn want je bent tenslotte gevaccineerd, Maar ja dat vaccin werkt dus niet.

Maar als jij graag gevaccineerd wilt worden? kan en mag dat gerust hoor je krijgt er dus een bonus bij, de DTP.

Edit: En ook voor de rest, anders lijkt het net of alles aan Tinke is geschreven ;-)
Verder, kijk naar risico`s wat kan er gebeuren als ik ent, en wat kan er gebeuren als ik niet ent?
Voor wie ent ik? voor mezelf (angst voor ziektes, geen tijd voor een ziek kind) voor een ander? bang voor ziektes? of voor mijn kind?

Zo kan ik me indenken dat bijv. mazelen voor veel angst zorgt in je buurt. (als ik tenminste dit topic doorlees, lijkt het wel of elk kind op z`n minst bijna dood gaat aan mazelen)

Als je bang bent voor die ziekte, dan zal je die dus laten vaccineren! en dan als je daarin geloofd bescherm je de kinderen om je heen ook?
IK geloof niet zo in die kudde immuniteit. Dus waarom zal ik mijn kind laten vaccineren tegen een ziekte die met een week of 3 ziek zijn over is, en daarna echt 100% nooit meer te krijgen is!
En ja je kunt net de ongelukkige zijn die er complicaties aan over houd. Nu was er toen de mazelen epidemie? 1 dode (een al niet gezond meisje) en verder? niks. 3 weken goed uitzieken, meeste thuis, aantal in ziekenhuis.
ik heb afgelopen jaren, meer van dood door/na vaccinatie gehoord, dan dood door/na mazelen............

En dan AL die andere vaccinaties. Waarom mijn kind vaccineren tegen HEP b? En wist je dat Menc uitgevonden is om schade van de BMR te voorkomen? dus een enting voor een enting...
Tetanus, bij een pas geborene? tja waarom? in Nederland niet nodig, Mocht je dan perse wel wat willen kan dat dus nog na een ongeval, net zoals ze dat nu ook doen bij volwassenen, die langer dan 10 jaar niet geent zijn! en voor de zogenaamde kudde hoeft die dus niet.

Nou ja Kinkhoest heb ik dus al beschreven, Polio tja ik denk niet dat die ziekte "uitgeroeid" wordt door de enting, denk dat de ziektes een nadere naam gekregen hebben. Tja houd je Difterie over. maar alleen als monovaccin niet te krijgen.
Dus 4 entingen in 1, waarvan ik er zelf misschien 1 zou willen hebben.
Hib ben ik nog niet over uit, moet ik me nog op inlezen.
Bof, tja als je dat vaccin alleen aan jongens zou geven, oke, net zoals rode hond bij meisjes net zoals vroeger..... Want de ziekte zelf is niet gevaarlijk. Alleen de eventuele gevolgen voor oudere meisjes/jongens. Maar apart geven is een geld kwestie. Daarom heb ik bij mijn kinderen de keus gemaakt. Op hun 15e/16e zal ik hun titer laten bepalen. Mochten ze nog niet genoeg antistoffen hebben (oftewel ze hebben de ziekte niet doorgemaakt?) Dan kan ik als nog op zoek gaan naar een monovaccin. (of niet geven in overleg met kind)

Men C tja in feite is dat een vaccin uitgevonden voor de BMR, echter ook een redelijk schijnveilig vaccin. want dit is maar 1 type, terwijl je meerdere types men. hebt.

Dan kom ik uit op de o zo populaire vaccin HPV. Welke mijn dochter NIET gaat krijgen.
ook deze geeft een hoop schijnveiligheid. er zijn welgeteld 87 soorten HPV en maar 3 soorten zouden geweerd worden door dit vaccin. En dan zijn dat ook nog eens de 3 soorten die dus seksueel overdraagbaar zouden zijn. Tja dan denk ik betere voorlichting over wisselende seks-contacten. en je hebt al de helft te pakken. en de overige HPV`s tja daar werkte het vaccin toch ook al niet tegen.
En nu willen ze ook al alle jongens er mee gaan vaccineren?

Ik ben zelf niet tegen vaccineren, echter ben ik wel tegen veel onnodig medische handelingen. en in mijn ogen zijn de vele prikken, onnodig! bekijk het vaccinatie programma eens kritisch, is alles nodig? heb jij alles nodig? Dan is dat idd een verschil per persoon. Ga jij veel op reis buiten Europa? ben jij zelf besmet met HEP.b? woon je op een plek waar veel paardenpoep is? (want dat is de enige reden waarom men ooit is gaan enten voor Tetanus, omdat dat dus doorgegeven wordt door poep! en aangezien er vroeger veel paarden op de wegen liepen, dus makkelijker contact was tussen paarden(poep) en kinderen.)

Dan zijn dat dus vaccins die je wellicht zou geven?, maar niet domweg alles, omdat het er nu eenmaal is en gratis....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:50

De vraag is ook: wat zou je dan precies anders willen zien behalve voorlichting?
Een bewezen alternatief is er nu in iedergeval niet.

Zou het beter zijn als er helemaal niet meer ingeent wordt?

Waarom zijn mensen bij een diepe wond wel ineens geneigt een tetanus prik te halen ook als ze eerst tegen waren?
Ligt het vuur ze dan teveel aan de schenen?

Met internet is er veel kennis toegankelijk geworden maar ook veel angst die deels gegrond maar ook deels ongegrond is.

Als iemand aan mazelen overlijdt zie je vaak de antivax er op springen met: ja maar die had al een slechte weerstand (zie ook boven).
Dat is natuurlijk ook recht kletsen wat net zo goed krom is.
Het had wellicht niet nodig geweest. Was deze zelfde persoon na een inenting gestorven dan was pas echt de beer los want dat mag je nooit goed praten met slechte weerstand.

Het blijft hoe dan ook een afweging.
Zo neem ik braaf de pil alhoewel iedereen weet dat dit de dood als gevolg kan hebben (waarschijnlijk zelfs vaker dan door vaccinatie) en toch neem ik het voor mijn eigen gemak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:01

Lijkt me niet meer dan normaal dat je bij een reële dreiging vind dat het vroeg genoeg is om voor een enting (of andere ingreep) te kiezen, zoals pas een prik tegen tetanus als je daadwerkelijk met een verwonding te maken hebt waarbij het risico er is :)

Aan beide kanten wordt wat mij betreft op exact dezelfde manier met krom / recht praten, drogredenen en dezelfde angsten en verwijten gewerkt.

Als iemand aan 1 van de ziektes serieuze schade overhoudt dan zeggen de kritische prikkers: die persoon was al niet helemaal in orde waardoor die er extreem gevoelig voor was.

Krijgt iemand complicaties na het enten, dan zeggen de pro-enters: die persoon was al niet helemaal in orde waardoor die er extreem gevoelig voor was.

De wel-enters vinden dat de niet-enters onverantwoord omspringen met de gezondheid van hun kind, en andersom. En beide partijen noemen elkaar goedgelovig en gehersenspoeld en weet ik wat nog meer :P

Terwijl er eigenlijk niemand is die het echt weet... dat zal in de toekomst misschien nog blijken :)