Juist als het door die eerste barriere heen breekt gaat het mis.
Om een immuunreactie te kunnen krijgen moet je dus door die barriere heen. Dat is uiteindelijk niet zo gek veel anders.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Inenten klinkt helemaal niet te mooi om waar te zijn. Je weer immers dat de kans groot is dat je kindje even niet lekker is.
En dat meerdere keren.
Ik doel meer op zaken als: nu nog beter en ook nog eens volledig zonder bijwerkingen.
Als je ergens immuun voor wilt worden moet er een reactie van het lichaam komen (bij de een meer dan bij de ander). Het is dus biologisch gezien ook niet mogenlijk om volledig symptoomvrij immuun te worden voor een stapel akelige ziektes.
Als een stof werkzaam is heeft het ook altijd gemelde bijwerkingen. Zelfs als je hebt over suffe dingen als venkelthee.
Gix schreef:Ik twijfelde ook om mijn zoontje te vaccineren, veel ingelezen van te voren. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om hem een halfjaar later te vaccineren en met meer tijd tussen de vaccinaties in.
Ik vond hem te klein, te iel, te vroeggeboren etc, het was niet ernstig allemaal in zijn geval, maar vanuit mijn moederinstinct voelde dat beter zo.
Het consultatiebureau had niks anders dan begrip voor mijn keuze, heel fijn contact mee gehad. Ze dachten echt met mij mee.
Ik vind het risico van niet vaccineren groter dan van wel vaccineren.
Bij de vaccinaties van sommige ziekten had ik mijn twijfels, maar ook daar heb ik goed overleg over gehad.
Sizzle schreef:Als je arts correct gehandeld heeft dan zal dat nu in de lijst met gemelde bijwerkingen staan als dat er nog niet stond.
Zelfs symptomen waarbij niet echt zeker is of het een bijwerking is of toevallig op een verkeerd moment ingeent terwijl al wat zat te broeden worden indien ze door de arts gemeld worden in het raport opgenomen.
Sizzle schreef:Als je arts correct gehandeld heeft dan zal dat nu in de lijst met gemelde bijwerkingen staan als dat er nog niet stond.
Zelfs symptomen waarbij niet echt zeker is of het een bijwerking is of toevallig op een verkeerd moment ingeent terwijl al wat zat te broeden worden indien ze door de arts gemeld worden in het raport opgenomen.
pmarena schreef:Iemand die pertinent tegen enten is doet dat om zijn kind te beschermen, net zoals iemand die pertinent voor enten is dat doet om zijn kind te beschermen.
Sizzle schreef:Ik lees hier vaak dat we nog geen idee hebben over lange termijn. Maar de DKTP en BMR zijn inmiddels toch wel lange termijn te noemen.
Daar zijn toch wel honderde miljoenen inentingen van gezet.
En laten we wel zijn, iedere dode is te betreuren en ik zou gek worden als ik dat ongeluk tref maar mensen verwijzen vaak terug naar 2 of 3 gevallen die ooit bekend geworden zijn. Probeer dat ook in perspectief te zien van die paar miljoen vaccinaties ieder jaar waarbij doorgaans niets noemenswaardigs gebeurd.