Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 11:39

En inderdaad wat Marie zegt, je voeding moet op je sport afgestemd worden! Voor krachttraining moet je anders eten dan alleen met cardio. En met alleen maar cardio ga je ook niet extreem afvallen ook al denkt men dat.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:51

Zonnetje81 schreef:
Voeding is voor 70%/80% van invloed op afvallen. Je kan eindeloos sporten maar als je met voeding niks ANDERS doet (niet zo zeer minder) gebeurd er weinig. Wie oprecht info wil hoe ik het gedaan heb kan mij pben. Ik kwam met sporten 4x pw en op mijn voeding letten (zoals je denkt dat goed is) geen steek verder.... 3 kilo in 3 maanden en 2 etentjes en het was weer terug bij af.

Mensen die willen afvallen maar er niks voor willen veranderen hoeven mij niet te pben. Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die zeggen te willen afvallen maar kom je met KLEINE aanpassingen blijkt dat of teveel werk of dat ze eigenlijk helemaal niks anders willen doen. Het komt niet aanwaaien....helaas.

Het is niet dat ik er niks voor wil doen. Maar echt intensief sporten lukt gewoonweg niet. Dit was vroeger met lichamelijke oefeningen ook al zo. Hierdoor heb ik vrijstelling gehad van school & examens. Tuurlijk is het deels beweging & voeding. En dat besef ik me ook echt wel! :)

Vulina

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:49

Wandelen lukt ook niet? Of fietsen?

Ik was vandaag 3 kilo lichter, het begin is er!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:17

Juist wel. In de zomer wandel ik veel met paardlief. En afgelopen zomer veel van Roosendaal naar Sprundel gefietst, vanwege voet in het gips, loopgips wel dan maargoed. En ben dit vam het voorjaar ook weer van plan! :)

Ik bedoel meer echt dat intensief sporten niet lukt, dus zoals op de band zeg maar. Als ik bv al 700 meter ga rennen oid, dan ben ik gewoonweg al bekaf. Heb vorig jaar zoner geprobeerd om kangoo jumps te gaan doen. Maar na een half rondje was ik gewoonweg al bekaf. En dat heeft niets te maken met opbouwen. Van de cardiologen zeggen zelf ook dat het door mijn medische reden niet makkelijk gaat!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 18:55

Ik weet niet waarom jij niet kan sporten, of denkt niet te kunnen sporten, maar dat soort dingen moet je ook opbouwen. Toen ik begon met hardlopen liep ik ook niet gelijk een halve marathon.
En je kan vaak meer dan je denkt. Ik heb reuma en dacht dat ik die 5km met start to run nooit zou halen, maar uiteindelijk liep ik toch 22 km. :) Ik kan het nu door een knieblessure niet meer, maar heb nu een racefiets aangeschaft en dat is ook erg leuk.
En krachtsport kan je altijd doen, gewoon thuis met een paar dumbbells en filmpjes op YouTube.
Ik ben momenteel weer bezig met de workouts van Jilian Michaels, ik kan niet alles, maar wat ik niet kan vervang ik door iets wat wel gaat. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:02

Sorry maar bij deze verlaat ik dit topic weer.
Word makkelijk gezegd dit moet je opbouwen e.d, alsof ik dat nooit geprobeerd heb?
Zonder verder iets maar vanaf te weten, helaas, word er in alles zo makkelijk over nagedacht.

Succes iedereen die wilt gaan afvallen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:10

Ik zeg er toch ook bij dat ik niet weet waarom je niet kan sporten?
Zelf mankeer ik ook vanalles, maar ik weiger om bij de pakken neer te gaan zitten.
Waarom pakt men tegenwoordig de dingen vaak zo snel negatief op terwijl dat helemaal niet zo bedoeld was...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:30

Ik heb niet helemaal het topic doorgelezen maar ik wil eigenlijk ook wel mee kletsen. :o
Sinds 10 januari zijn mijn vriend en ik een eiwitdieet gaan volgen. Wij doen het zonder shakes maar gewoon met 'normaal' eten. Op dit moment gaat mijn vriend heel goed en met mij redelijk. De eerste week was een ramp, omdat ik van het woord ei al moest overgeven laat staan dat ik het binnen hield. :=
Inmiddels houdt hij een balansdag op maandag, ik probeer in ieder geval een gebakken ei te eten en voor de rest eet ik zo min mogelijk koolhydraten en zo veel mogelijk eiwitten.

Mijn gewone dag ziet er zo uit:
Ontbijt: magere Franse kwark met aardbeien
Lunch: 2 sneetjes bananenbrood (volgens recept 4,4gram koolhydraten per sneetje)
Tussendoor: 4 plakjes Gelderse kookworst en een mandarijn
Avond eten: meestal sla met biefstuk, bloemkool en kip.

Op dit moment zijn mijn hersenen alleen maar bezig met eten zoeken.. Na 20 uur niks meer eten is voor mij nog een hele uitdaging. In plaats van dollartekens in mijn ogen, heb ik eten in mijn ogen. :')
Gelukkig helpt mijn vriend mij erg goed. :j Ik wil nog ongeveer 4 kilo afvallen en er zijn er nu al 2 van af.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:51

WiskyBokjes schreef:
Ik heb niet helemaal het topic doorgelezen maar ik wil eigenlijk ook wel mee kletsen. :o
Sinds 10 januari zijn mijn vriend en ik een eiwitdieet gaan volgen. Wij doen het zonder shakes maar gewoon met 'normaal' eten. Op dit moment gaat mijn vriend heel goed en met mij redelijk. De eerste week was een ramp, omdat ik van het woord ei al moest overgeven laat staan dat ik het binnen hield. :=
Inmiddels houdt hij een balansdag op maandag, ik probeer in ieder geval een gebakken ei te eten en voor de rest eet ik zo min mogelijk koolhydraten en zo veel mogelijk eiwitten.

Mijn gewone dag ziet er zo uit:
Ontbijt: magere Franse kwark met aardbeien
Lunch: 2 sneetjes bananenbrood (volgens recept 4,4gram koolhydraten per sneetje)
Tussendoor: 4 plakjes Gelderse kookworst en een mandarijn
Avond eten: meestal sla met biefstuk, bloemkool en kip.

Op dit moment zijn mijn hersenen alleen maar bezig met eten zoeken.. Na 20 uur niks meer eten is voor mij nog een hele uitdaging. In plaats van dollartekens in mijn ogen, heb ik eten in mijn ogen. :')
Gelukkig helpt mijn vriend mij erg goed. :j Ik wil nog ongeveer 4 kilo afvallen en er zijn er nu al 2 van af.

Zou helemaal gek worden van zo.n menu!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:21

Ja? Ik ben juist iemand die veel afwisseling nodig heeft en dit gaat juist heel goed! Plakje kaas of kipfilet en komkommer krijg ik helaas niet meer weg..
Net gekookte wortels op met drumsticks. Gister hadden we pannenkoeken van amandelmeel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:33

Waarom mag je na 20.00 niks meer eten?

Gelderse kookworst vind ik niet zo'n goede keuze.
Het is vet en bewerkt vlees.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:37

Omdat alles wat je na 20:00 uur eet, in de nacht verbrand moet worden waardoor andere vetten niet verbrand worden.

Althans, zo heb ik het begrepen. :) Ik merk wel wanneer ik na 20:00 uur niet meer eet, ik 's ochtends lichter ben dan wanneer ik wel nog iets eet.

Edit: wij hebben vooral gekeken naar hoeveelheid koolhydraten en eiwitten, vandaar de keuze. :=

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:43

Ik krijg na de avondmaaltijd eigenlijk sowieso altijd al niks meer. Soms een wijntje, nu dus even niet. Ik heb altijd om 17.00 zo'n behoefte aan eten, dan moet ik me echt inhouden...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:55

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik neem rond deze tijd altijd nog wat kwark of yoghurt (ik laat altijd een deel van m'n toetje staan).

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:56

Ik heb geen mening daarover hoor, zelf heb ik er gewoon geen behoefte aan...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:35

Stamper schreef:
Zonnetje81 schreef:
Voeding is voor 70%/80% van invloed op afvallen. Je kan eindeloos sporten maar als je met voeding niks ANDERS doet (niet zo zeer minder) gebeurd er weinig. Wie oprecht info wil hoe ik het gedaan heb kan mij pben. Ik kwam met sporten 4x pw en op mijn voeding letten (zoals je denkt dat goed is) geen steek verder.... 3 kilo in 3 maanden en 2 etentjes en het was weer terug bij af.

Mensen die willen afvallen maar er niks voor willen veranderen hoeven mij niet te pben. Ik heb genoeg mensen in mijn omgeving die zeggen te willen afvallen maar kom je met KLEINE aanpassingen blijkt dat of teveel werk of dat ze eigenlijk helemaal niks anders willen doen. Het komt niet aanwaaien....helaas.

Het is niet dat ik er niks voor wil doen. Maar echt intensief sporten lukt gewoonweg niet. Dit was vroeger met lichamelijke oefeningen ook al zo. Hierdoor heb ik vrijstelling gehad van school & examens. Tuurlijk is het deels beweging & voeding. En dat besef ik me ook echt wel! :)

hey meid ik had het niet tegen/over jou. Ik bedoel meer qua voeding. Bijv dat je aangeeft dat wat ze eten pure suiker is en dat boterhammen smeren teveel gevraagd is....dat soort aanpassingen. Voel je vooral niet aangesproken ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:38

Gelderse kookworst is echt een slechte keuze! Zit ook zetmeel in enzo. Je kan beter dan 3x zoveel kipfilet eten!!

En is echt onzin van dat na 8 uur eten. Ik moet nu eten voordat ik ga slapen en ik val prima af hoor haha en sta 's morgens niet met honger op. Mijn spieren krijgen zo ook nog voedingsstoffen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:39

Zonnetje81 schreef:
hey meid ik had het niet tegen/over jou. Ik bedoel meer qua voeding. Bijv dat je aangeeft dat wat ze eten pure suiker is en dat boterhammen smeren teveel gevraagd is....dat soort aanpassingen. Voel je vooral niet aangesproken ;)

Dat weet ik! :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:54

Hebben jullie dan nog tips voor iets tussendoor? Kipfilet komt mij mijn neus uit. :=

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:09

Zaden en noten... gezonde bron van eiwitten!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 01:10

Maar gaat dat dan niet gepaard met veel koolhydraten of maakt dat in combinatie met hoge eiwitten niet uit?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 07:00

WiskyBokjes schreef:
Maar gaat dat dan niet gepaard met veel koolhydraten of maakt dat in combinatie met hoge eiwitten niet uit?

In noten en zaden zitten heel weinig tot geen koolhydraten, vooral veel eiwitten en gezonde vetten. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 00:39

Eiwitpannenkoekjes bakken! Jammmieeeeeeeee

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:18

<3 Heerlijk zijn die!

Noten inderdaad als kipfilet je de neus uit komt ;)

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:27

Ik ben vandaag maar begonnen met de shakes van modifast (intensive)

Moest toch nog even langs de huisarts omdat ik een te snel werkende schildklier heb en had eerst ff gevraagd of het wel kan enz. Hij is nu onder controle hoor maargoed, als me schildklier weer op hol slaat wordt ik ook niet gelukkig van...

Ik heb net een shake banaan genomen maar ik vind het niet echt lekker :Y) heb wel een zak sla, tomaatjes, komkommer en opkikker meegenomen bij de supermarkt. Ik zag dat het mag in de eerste 2 weken. Ik denk dat ik straks bij de lunch een opkikker erbij neem, aangezien ik zo een uurtje ga paardrijden, stal mesten, opruimen enz. Vaak heb ik daarna dan wel zin aan iets van koffie oid.. :o