Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yv_ schreef:Bijna niks qua smeerseltjes van huistuin- en keukenmerken. Die smeerseltjes zijn vrijwel allemaal voor hyperpigmentatie en dat zijn bruine vlekjes door teveel zon. De rode/bruine plekjes ten gevolge van acne zijn stukkjes huid die nog in herstelfase zitten.
Smeerseltjes die wél werken om de rode/bruine plekjes te vervagen (kleur hangt trouwens af van je huid, mijne zijn bruin) is retinol, tetroide creme of een AHA. Retinol is bijv. van Paula's Choice verkrijgbaar, tetroide creme alleen op recept, AHA's zitten in verschillende merken. (AHA's doen eigenlijk hetzelfde als chemische peelings, alleen véél oppervlakkiger. Het is als het ware een scrub zonder grove deeltjes. De zuren lossen de lijmlaagjes tussen de huidcellen op, waardoor je bovenste huidlaagje eraf gaat). Een aanrader is de renew & resurface kit van Alpha-H, het voordeligst bij beautybay.
Chemische peelings, microdermabrasie of laser geven het beste resultaat. Ik heb voor de peeling gekozen omdat microdermabrasie net te oppervlakkig was en laser gewoon echt véél te duur was voor me (500 euro per behandeling, 3 nodig en 300 vergoed per kalenderjaar, dus nog 1200 zelf aan kosten). In April dit jaar heb ik een Jesser Peeling gehad, dit gaf helaas bij mij pigmentverschuivingen. Vorige week heb ik een TCA Peeling gehad en daar ben ik echt onwijs over te spreken! Heb er in januari nog een, maand erop weer en dan met de maanden dat er zon is niet.
Ik heb vorige week toevallig een post op mijn blog over de Jessner geplaatst met foto's, als je nieuwsgierig bent is hier de link: Jessner Peeling
Van die peeling heb ik ook wel foto's, maar niet online staan dus indien interesse kan ik je die per PB sturen.
sietje22 schreef:Hoi, ik ben via de zoekfunctie op dit topic terecht gekomen. Het lijkt mij erg leuk om met jullie mee te praten. Mijn naam is Conchita en ik ben HBO opgeleid huidtherapeut. Misschien kan ik jullie helpen met advies. Daarnaast wil ik aangeven dat bovenstaand verhaal over de smeerseltje redelijk kloppend is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Ook las ik ergens dat iemand zelf TCA wil gaan aanbrengen. Dit raad ik ten zeerste af. Als je dit verkeerd aanbrengt kan je een hoop narigheid veroorzaken.
Jolien87 schreef:sietje22 schreef:Hoi, ik ben via de zoekfunctie op dit topic terecht gekomen. Het lijkt mij erg leuk om met jullie mee te praten. Mijn naam is Conchita en ik ben HBO opgeleid huidtherapeut. Misschien kan ik jullie helpen met advies. Daarnaast wil ik aangeven dat bovenstaand verhaal over de smeerseltje redelijk kloppend is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Ook las ik ergens dat iemand zelf TCA wil gaan aanbrengen. Dit raad ik ten zeerste af. Als je dit verkeerd aanbrengt kan je een hoop narigheid veroorzaken.
Welkom! Je bent een mooie aanwinst in dit topic als ik dit zo lees.
Ik ben één van degenen geweest die zelf de TCA wil gaan aanbrengen, maar als ik zie wat de AHA al voor mijn huid doet, denk ik dat ik het hier voorlopig even bij laat. Mijn huid is in de afgelopen 2 weken al aanzienlijk mooier geworden, het nog steeds niet is wat het wezen moet maar dat heeft ook even tijd nodig. Eigenlijk zou ik volgende week vrijdag de TCA aanbrengen maar ik denk dat ik dit voorlopig niet doe en wat langer wil aankijken wat ik met alleen AHA kan bereiken.
Nu ga ik ongetwijfeld een heel naïeve vraag stellen, maar wat maakt het eigenlijk uit of je het nu zelf aanbrengt of dat je dit laat doen?
Yv_ schreef:Spannend Hipkippie!
Natuurlijk Conchita! Ik volg je blog en vooralsnog ben ik het erg allemaal erg mee eens. Helaas door schade en schande wijs geworden, maar ik heb de afgelopen 3 jaar echt álles uit te kast getrokken om mijn verleden wat tekent op mijn gezicht weer te krijgen zoals voor deze 3 jaar. Wist ik toen maar wat ik nu weet, dan had ik al dat geld aan waardeloze smeersels mooi aan peelings besteed.
Een pro in een topic als deze is áltijd handig!
Yv_ schreef:Waar kocht jij dat Meditopics? Ben zelf wel heel erg nieuwsgierig!
Ik zou zelf denk ik, als het werkt, gewoon lekker de 10% aanhouden. Ik denk dat je huid vanzelf wel aangeeft als het genoeg is. Bij mij is dat wanneer de kou weg is en de zon meer gaat schijnen, dan krijg ik een heel ander huidtype.
Fijn dat het zo goed helpt joh! Zie je ook vermindering in je littekentjes?
Ik heb net ook de Louis besteld, kwam erachter dat ik dus al tijden 5% gebruik (van Derma E), terwijl ik er echt van overtuigd was dat het 10% was!