Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Stenose,wie heeft dit ook,en wie is er aan geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 00:07

Ik weet niet of ik al gereageerd had hier maar mijn moeder heeft dit ook gehad en die is in Zevenaar geopereerd. Ze hebben toen met een happertje bot/kraakbeen weggehaald waardoor de zenuw niet meer bekneld zat

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 09:46

Wat dom zeg dat ze niet opereren omdat je te jong bent! een Stenose kent geen leeftijd.Een stenose kan je n.l. ook krijgen door Lyme,hoeft geen eens 'slijtage' te zijn.

Ik heb nog veel pijn,voor de operatie had ik amper pijn,maar het moest geopereerd worden omdat het te gevaarlijk werd. En tóch,als ik dit had geweten had ik niet laten opereren,dan maar lopen met een risico. Als ik me haren in een staart ga doen heb ik heel veel pijn als beide armen omhoog gaan zeg maar.
Ik slik dagelijks Naproxen 500mg en dan niet die uit de winkel,maar die je alleen op recept krijgt.Deze zijn nét weer anders dan die uit de winkel.Deze werkt ook pas een dag later,word heel langzaam opgenomen in je bloed.Dit is ook de enige pijnstiller die fatsoenlijk werkt.
Ik ben nu ook voor 80 tot 100% afgekeurd door het UWV.

Kijk een operatie geeft geen garantie dat je pijn weg is erna.Bij mij was het dus andersom,voorheen weinig tot geen pijn,na operatie heel veel pijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:00

@ Froukje; dan kun je toch verschillende ziekenhuizen proberen? Ik ben in Breda/Oosterhout, St. Maartenskliniek, Gorinchem en in Dordrecht geweest. Misschien kijken ze er anders tegen aan? Dit is voor jou niet vol te houden zo! Kun je zelf niet uitvogelen vanwaar de zenuwpijn vandaan komt (ik bedoel voor een zenuwblokkade). Bijv. uitstraling middelvinger is waarschijnlijk nek C7.

:7 Oh dat zeg ik nu wel.. maar dat werkte bij mij trouwens ook niet.. En dat wil ik ook nooit meer in mijn leven (zenuwblokkade)

Mij vinden ze ook te jong voor een operatie, maar als ik er 100% achter zou staan, dan gaan de artsen daar wel in mee hoor.. Ik hoop gewoon dat het voor mij weer een slechte periode was en de pijn straks weer handelbaar wordt. Fysio/manueel therapeut zet het binnenkort ook weer recht (hoop ik) dat scheelt wel een stuk meestal.

@ Gohya; Dat is ook erg klote zeg, want je kunt nu niet meer terug. Maar als je jezelf niet had laten opereren en je maakt een lelijke val en je zit in een rolstoel... dat is ook heftig.. De artsen zullen vast het zekere voor het onzekere nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:06

Bij mij werd in 2005 ofzo ernstige kanaalstenose in mijn nek (C3 t/m C6) geconstateerd. Ook mijn neurochirurg was/is geen voorstander van een operatie. Ik ben toen naar een pijnkliniek gestuurd.
Uiteindelijk heb ik veel minder pijn. Vooral omdat mijn werkplek is aangepast en ik goed oplet op mijn houding. Mij is toen wel paardrijden en o.a. skiën verboden omdat dit de stenose kan verergeren.
Ik heb wel toen veel aan Mensendieck gehad, ondanks dat ik daar sceptisch over was. Ze hebben mij geleerd, wat je fout doet in je dagelijkse leven en hoe je dat anders/beter kan doen. Bijv. tandenpoetsen of telefoneren.
Inmiddels is mijn kanaalstenose verergerd en is er sprake van myelopathie. Toch zijn mijn pijnklachten veel minder hevig als toen, ik had toen erg veel zenuwpijn in mijn arm. Soms heb ik ineens heftige (zenuw)pijn, voornamelijk in mijn nek/schouderblad/arm, maar ik reageer heel goed en snel op diclofenac 75 mg met paracetamol of als het aanhoudt, gebruik ik een tijdje amitriptyline.
Ik moet dus binnenkort wel weer naar de neuroloog of de neurochirurg.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:47

Coentjuh schreef:
@ Froukje; dan kun je toch verschillende ziekenhuizen proberen? Ik ben in Breda/Oosterhout, St. Maartenskliniek, Gorinchem en in Dordrecht geweest. Misschien kijken ze er anders tegen aan? Dit is voor jou niet vol te houden zo! Kun je zelf niet uitvogelen vanwaar de zenuwpijn vandaan komt (ik bedoel voor een zenuwblokkade). Bijv. uitstraling middelvinger is waarschijnlijk nek C7.

:7 Oh dat zeg ik nu wel.. maar dat werkte bij mij trouwens ook niet.. En dat wil ik ook nooit meer in mijn leven (zenuwblokkade)

Mij vinden ze ook te jong voor een operatie, maar als ik er 100% achter zou staan, dan gaan de artsen daar wel in mee hoor.. Ik hoop gewoon dat het voor mij weer een slechte periode was en de pijn straks weer handelbaar wordt. Fysio/manueel therapeut zet het binnenkort ook weer recht (hoop ik) dat scheelt wel een stuk meestal.

@ Gohya; Dat is ook erg klote zeg, want je kunt nu niet meer terug. Maar als je jezelf niet had laten opereren en je maakt een lelijke val en je zit in een rolstoel... dat is ook heftig.. De artsen zullen vast het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb het in de onderrug;) l4-l5
Uitvals verschijnselen linker been/bijna constant slapende voet/wel kunnen fietsen lopen erg moeizaam(ga dan ook slepen met het been)

Op L1-L2 zit een Hernia en op L5-S1 ook(hier hebben ze dan ook een Zenuw blokkade gezet)...
Ook sprak de neuroloog van bergman over een extra wervel...(dus 1 teveel)
Mijn zenuwkanaal is ook vreselijk nauw.. zoals de arts zegt bij sommige kun je der een vrachtwagen in keren bij jou nog geen eens een fiets...
Ik zal van de week weer met de huisarts in overleg wat de volgende optie word...
Ik woon nl helemaal boven in Friesland en we zijn dus al voor niks naar Naarden gereden.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 09:44

@Electra63 als je nu myelopathie hebt dan ben ik bang dat je tóch geopereerd moet worden.Weet je wel dat je een dwarslaesie kan krijgen bij een verkeerde val? dat was bij mij de reden om te laten opereren. Ik ben al een paar keer goed weg gekomen vanwege vallen tijdens voetbal, me hele lijf stond onder 'stoom' en dat duurde behoorlijk lang. Bij mij was het in mijn nek C4-C5 en C5-C6.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:27

@ Froukje; Ja ik weet dat het bij jou in de rug zit, maar misschien is er een soort tekening dat je de uitval kan vergelijken met de bepaalde zenuwbaan. (voorbeeld http://www.fysiotherapeuten-velp.nl/wp- ... hialis.jpg ). Ik zou idd toch weer hoger op gaan, zo verder is ook niets!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:31

gohya schreef:
@Electra63 als je nu myelopathie hebt dan ben ik bang dat je tóch geopereerd moet worden.Weet je wel dat je een dwarslaesie kan krijgen bij een verkeerde val? dat was bij mij de reden om te laten opereren. Ik ben al een paar keer goed weg gekomen vanwege vallen tijdens voetbal, me hele lijf stond onder 'stoom' en dat duurde behoorlijk lang. Bij mij was het in mijn nek C4-C5 en C5-C6.

Dat weet ik al heel lang. Maar toch is het nu nog geen reden tot operatie.... Ik heb op dit moment wat andere gezondheidsklachten, als die achter de rug zijn, ga ik terug naar de neurochirurg. 2 jaar geleden is mijn laatste MRI van mijn nek geweest en ik heb geen echte toename van klachten. T komt en gaat ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 10:01

@Electra63 heb je ook geen last van stroomstoten door beide armen enzo? bij een verkeerde beweging.