Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:51

jasz schreef:
Kokosolie is wel erg goed voor je haar, maar werkt als shampoo echt niet.
Laatst probeerde ik het op nat haar, dan krijg je het nauwelijks in je haar en je haar wordt heel vet.
Ik gebruik het altijd als haarmasker, ik doe het er s'avonds in en was het er s'ochtends uit. Wel goed wassen dan.

Daarom zeg ik ook, ná het wassen, en alleen op je hoofdhuid

jasz

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:21

Ja maar dan wordt het echt heel vet! Ik zou het alleen als masker gebruiken en daarna dus wassen :) anders loop je hele dag met ren vies hoofd

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:26

_Snow_White schreef:
Slightly offtopic, is dit dan zo verschillend? Ik gebruik baking soda namelijk als normaal bakpoeder :')

Ik vind het zelf trouwens niet fijn voor dagelijks gebruik omdat mijn haar (krullen) er te droog van wordt, maar voor af en toe is het wel een goede snelle oplossing om het er 'gewassen' eruit te laten zien

Je moet het ook alleen op het eerste stuk haar doen en je hoofdhuid en niet in de lengtes en in de punten he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:36

Dan wordt toch alsnog het haar op het hoofd heel vet, loop je er ook lekker onverzorgd (voor het zicht) bij...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:37

Kayleigh_ schreef:
Dan wordt toch alsnog het haar op het hoofd heel vet, loop je er ook lekker onverzorgd (voor het zicht) bij...

Uhm.. dat moet je dus juist wassen zei ik? :D
Met uitspoelen loopt de bakingsoda langs de punten en zal het dan ook iets reinigen. Verder gewoon met water wassen. Het is ook bekend dat je aan het begin wat vaker met vetter haar zal lopen, ook omdat je het maar om de 3/4 dagen mag wassen met BS, dit tot je hoofdhuid en haar er aan gewend is.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 17-12-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:38

Ja, maar eoweyn niet.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:11

Bij mij wordt het inderdaad vet maar ik ken ook mensen waarbij dit niet zo is.

Punt is ook dat iedereen teveel wast wat de jeuk en vettigheid alleen erger maakt. Met de kokosolie scheelde de jeuk al heel veel, dan maar even vettig haar, beter dan heel m'n hoofd openkrabben.

En stoppen met het vele wassen. Dan is het maar een paar dagen ver, op een gegeven moment kun je steeds wat langer zonder wassen.

Goede kokosolie kun je overigens ook eten. Mijn moeder bakt er vaak in. Scheelt ook.

En yves rocher is bij mij het wondermiddel

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:22

Bij mij kwam het door verandering van diane naar 'normale' pil. Ik kreeg er roos en jeuk van en vet haar binnen 24 uur na het wassen. Ik ga nu de yasmin pil proberen dus ik hoop dat dat werkt voor mij (niet alleen vanwege mijn haar maar heb ook andere klachten van de 'normale' pil. Ben ff de naam van dat ding kwijt. Myo nogwattes.
Ik heb de shampoo van de tuinen met tea tree geprobeerd maar werkte niet goed genoeg dus nu was ik meerdere keren per week met H&S en dat gaat beter. Minder roos en minder jeuk.
Maar ik probeer dus wel de basis van het probleem aan te pakken. Misschien moet jij ook bij jezelf nagaan of er dingen veranderd zijn?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 14:23

Ik ben in de tussentijd een paar keer van pil veranderd. Van normaal naar diane, toen gestopt en weer naar normaal en nu weer terug naar diane. Omdat ik een hele slechte huid kreeg met normale pil en zonder ;)

Ik heb het nu een paar keer weer met bakingsoda gewassen, met appelazijn als cremespoeling en mijn haar is weer steviger en minder jeuk, het is nog niet helemaal weg...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 18:49

Ik ben gestopt met m'n Schwarzkopf. Had er nog volle flessen van staan en vond het zonde om ze niet op te maken.. naja, ik heb wel 2 flessen leeg gekregen van de 4, ik geef het op. M'n haar is echt flut. Dus ik ga de flessen maar aan m'n moeder geven. Het maakt haar niet uit welke shampoo. :')
Ik maak nu nog m'n flessen Neutral op (1 shampoo en 1 conditioner), daar reageert m'n haar en hoofdhuid best wel goed op, en dan ga ik over op baking soda. Heb er gisteren al een potje van gekocht bij de Tuinen en ben er erg benieuwd naar. :D

Ik zit al jaren aan dezelfde pil.. gewoon.. uh.. Stediril 30. Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe m'n lichaam zonder pil reageert. Misschien wel gewoon hetzelfde, misschien wel heel anders, maar die nieuwsgierigheid is niet groot genoeg om er mee te stoppen. :')

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:02

Zo, ik kom even binnen vallen. De laatste helft van dit topic niet gelezen, sluit ook minder nauw op mij aan denk ik. Maar toch even wat vraagjes, gezien ik er 0,0 verstand van heb.

Op het moment was ik mijn haar om de dag gebruik een shampoo van Goldwell (Deep Cleansing), verder geen conditioner of andere producten. Echter word ik het toch wel een beetje zat dat mijn haar zo snel weer zo vet is. Ook krijg ik last van jeuk als ik het wassen een dagje uitstel en bij mijn kroontje voor kan ik sneeuwbui veroorzaken. Van heftige jeuk en irritatie is dus zeker geen sprake.

Nu kwam ik in dit topic de Urtekram Kamille shampoo tegen, speciaal voor blond haar. Gezien ik hoog blond ben en deze blonde kleur graag wil stimuleren (word het soms een beetje zat, maar stiekem baal ik ook dat ik langzaam aan donkerder word) vond ik het erg interesant klinken om naar over te stappen. Dus nu de vraag, hoe 'slecht' zijn deze sileconen nu eigenlijk? Moet ik me er druk om maken? Ik ga er van uit dat de Goldwell die ik nu gebruik ook al die troep bevat.

Even een copy paste van de ingrediënten die een andere Bokker geplaatst had;

Urtekram Kamille shampoo
International list of ingredients (INCI): Aqua, aloe barbadensis extract*, cocamidopropyl betaine, coco-glucoside, sodium coco-sulfate, glycerin**, chamomilla recutita flower extract*, sodium cocoyl glutamate, perfum, citric acid.

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:09

Ik heb niet alles gelezem maar ik zweer bij babyshampoos !! Zwitsal baby, en andrelon piraat en princes werken super!

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:10

Mijn redding was Sebamed! Ik kan het je theoretisch niet uitleggen.. Heb een enorm gevoelige huid, eczeem enz. Had veel jeuk en schilfers. (lees: geen roos) Kapster raadde het aan en het werkt! :) Mijn haar wordt na ongv 2dagen vet, maar heb het idee dat dat meer ligt aan de puberteit. Jeuk heb ik niet meer of mijn haar moet heel vet zijn!

Misschien is het het waard om even naar het merk te kijken, maar snap het als je het niks vind.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:10

Ik gebruik zelf shampoo van mediceuticals, is tegen haaruitval en jeuk, misschien heb je er iets aan?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:18

Goldwynn, de Urtekram bevat geen siliconen. Als er ergens siliconen in zit, is dat meestal een ingredient dat op -one eindigt, zoals dimeticone in heel veel shampoo's en conditioners. Maar hoe slecht de stoffen die in Urtekram zitten nu eigenlijk zijn weet ik niet. Het beste voor het milieu is in elk geval geen van deze stoffen, maar hoe het voor je eigen hoofd en haar werkt is toch gewoon uitproberen.
Ik vond de kamille shampoo van Urtekram in elk geval fijn, heb hem de hele zomer gebruikt en was mijn haar maar 1 keer per week voordat het vet wordt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:29

Nou de Yes To Carrots lijkt na 2 weken nog niet te helpen. Ik ga hierna tóch weer vichy gebruiken, omdat dat de enige is die ooit echt gewerkt heeft bij mij.. Nu eerst deze megafles leeg zien te krijgen :\

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:25

_Ekenna schreef:
Ik ben gestopt met m'n Schwarzkopf. Had er nog volle flessen van staan en vond het zonde om ze niet op te maken.. naja, ik heb wel 2 flessen leeg gekregen van de 4, ik geef het op. M'n haar is echt flut. Dus ik ga de flessen maar aan m'n moeder geven. Het maakt haar niet uit welke shampoo. :')
Ik maak nu nog m'n flessen Neutral op (1 shampoo en 1 conditioner), daar reageert m'n haar en hoofdhuid best wel goed op, en dan ga ik over op baking soda. Heb er gisteren al een potje van gekocht bij de Tuinen en ben er erg benieuwd naar. :D

Ik zit al jaren aan dezelfde pil.. gewoon.. uh.. Stediril 30. Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe m'n lichaam zonder pil reageert. Misschien wel gewoon hetzelfde, misschien wel heel anders, maar die nieuwsgierigheid is niet groot genoeg om er mee te stoppen. :')

Je kunt het beste ja haar nog even "conditionen" met verdunde appelazijn (als ik dat niet doe is mijn haar net stro-touw :+)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:33

magda_90 schreef:
Gisteren binnen gekregen en meteen uitgeprobeerd. Bij de andere shampoo (Aloë Vera van Dr. Organic) had ik al vrij snel jeuk na het gebruik. Dat is na het gebruik van Soak and Float tot nu toe uitgebleven. Ook werkt het vrij gemakkelijk, drie keer in je hand rond laten gaan en je hebt genoeg schuim om je haar en hoofdhuid mee in te masseren. Ik ga hem zeker een maand uit proberen en dan kom ik er op terug. :)

Door mijn eigen schuld te veel suikers gegeten rond Sinterklaas en Kerst waardoor het allemaal weer wat trekkerig en jeukerig is, maar over het algemeen ben ik ontzettend tevreden over de Soak and Float van Lush.

Hij is sober in gebruik, droogt snel weer op en mijn haar voelt veel minder vet aan. Ik heb meer volume, een mooie glans en geen klitten. Voorheen dagelijks gebruikt, maar nu aan het afbouwen naar straks 2 keer per week.

Nu weer even "ontsuikeren" en dan over een maand kijken of het écht goed helpt. :j

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:46

purple schreef:
Je kunt het beste ja haar nog even "conditionen" met verdunde appelazijn (als ik dat niet doe is mijn haar net stro-touw :+)

Ja was ik ook van plan! Toch bedankt voor de tip. :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:00

zie dit topic nu pas heb bijna alles gelezen.
maar mijn probleem is ook snel vet.
maar wat ik nog het ergste vind is als ik onder de douche uit komt en mijn haar is weer opgedroogd heb ik bij mijn haar lijn of hoe je dat ook noemt haar aanzet op mijn voorhoofd een randje lijkt erg uitgedroogd dit smeer ik dan in met olie want het ziet er niet zo mooi uit.
ik heb na het douche ook dat mijn gezicht allemaal velletjes schilfertjes heb.
maar niks helpt,
dus ga jullie topic volgen,

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 03:14

Ja dat heb ik ook in de winter. Wat bij mij sowieso helpt is veel minder douchen. Gewoon 2 keer per week. Elke dag was ik m'n gezicht en ik doe s'ochtends crème op, nu nog normale, als het kouder wordt buiten koop ik crème van weleda omdat mijn gezicht anders pijnlijk en schilferig wordt. Als ik een keer 2 dagen achter elkaar douche dan heb ik gelijk veel schilfertjes en is m'n gezicht rood en heel pijnlijk. Dat doe ik dus niet meer.
M'n haar heb ik niet zo'n last mee, maar ik wil wel baking soda en appelazijn gaan proberen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:29

Vanavond ga ik ook maar eens kijken. Zelf heb ik vrij snel vet haar, maar ook jeuk op mijn hoofdhuid. Daarbij reageert mijn lichaam ook steeds feller, en bij de kinderen inmiddels ook.. De oudste heeft al heel lang last van 'exzeem'. Kreeg alleen een hormoonzalf hiervoor mee, dus dat was hem ook niet. Inmiddels krijgt mijn middelste precies dezelfde plekken, dus wordt het toch echt tijd dat ik verder zoek.

Zelf vermoed ik dat we erg heftig reageren op de SLES/SLS. Hiervoor dacht ik nl dat het de parabenen en siliconen waren, maar dat weet ik nu niet zo zeker meer. We hebben een tijdje Sanex Zero gebruikt, maar toen bleef het net zo hard, dat droge en trekkerige gevoel. (Daar zit dus ook SLS in, als tweede bestanddeel zelfs..)

Merk wel dat ik het heel lastig vind om wat goeds te vinden. Zo dacht ik dat de ' Say yes to' lijn zo goed was, maar daar zit dus ook weer een hoop in..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:22

Volgens mij is er geen enkele shampoo zonder SLS. Ik heb ze iig nog niet gevonden. :n
Mijn Neutral flessen zijn bijna op.. Dus bijna beginnen met Baking Soda en appelazijn. Ik ben zo benieuwd!

Edit; Zo te lezen hebben jouw kinderen dus ook last van de douchegel?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:27

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:35

Heel herkenbaar, toen ik jonger was dachten mensen altijd dat ik luis had.
Nu ben ik erachter gekomen dat ik drie plekken op mijn hoofd heb met psoriasis, daar ooit op laten controleren?

Ik was nu met deze shampoo:

Afbeelding

En als ik daar om de twee dagen mee was nergens last van. Ruikt naar teer met menthol, maar daar ben je zo aan gewend. Daarna doe ik alleen wat crème spoeling in de puntjes van mijn haren om het soepel te houden, dus absoluut niet in de buurt van mijn hoofdhuid.

Shampoo twee keer achter elkaar gebruiken en goed in masseren. Bij de tweede keer voel je je hoofdhuid ook tintelen op de plekken waar het altijd jeukt.
Kan het je echt aanraden.