Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:06

Vind ik ook niet meer dan normaal :) Doet fit for free heel geniepig. Mensen sluit een jaarabbo af en komen na 3 maanden niet meer omdat het toch niet naar wens is. Daarom kan de prijs zo laag blijven. Plus dat opzeggen héél veel moeite en geregel kost en ze zelfs documenten achterhouden waardoor mensen aan een nieuw abbo vast zitten.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:08

Ik vind een gezellige sfeer en goede begeleiding ook echt héél veel uitmaken hoor. Ga echt met plezier naar de sportschool, word altijd super geholpen en het is gewoon heel relaxed allemaal.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:39

Ik betaal 51 euro onbeperkt maar dan is alles ook wel super.
Die prijs is dus inclusief:
- Squashbanen binnen
- Tennisbanen zowel binnen als buiten
- overdekt sportveld voor o.a. basketbal ed.
- fitness met materialen meer dan zat, o.a. ook powerplates en genoeg instructeurs op de vloer.
- groepslessen van yoga tot aquafitness, er is ook een hardlooptraining en alles met goede instructeur
- zwembad 20x15 en relaxbad van 30 graden, dus geen koude bak water zoals in aalsmeer. :')
- Stoombad, sauna en zonnebank
- douchehokjes en zo'n centrifuge om je badkleding te drogen
- 7 dagen per week open, doordeweeks tot 11 uur s'avonds zaterdag en zondag tot 6 uur.

Als ik buiten de lessen om materialen nodig heb van de aquafitness mag ik dat ook pakken, erg fijn.
Er zit ook een cafe/restaurant bij en mogelijkheid tot personal training, los van je abonnement.
De andere sportschool in het dorp zit in een verdomhoekje waar ik niet wil zijn, plus geen zwembad en meer voor mij grote nadelen. Ik gebruik vooral veel het zwembad namelijk en ik heb geen rijbewijs. De sportschool waar ik nu zit is nog net niet om de hoek.

Enige nadeel is de keuze in abonnementen, je kunt niet kiezen voor 1 dag per week ofzo dan zit je gelijk aan fulltime vast. Je kunt wel kiezen voor daluren, maar dat vind ik echt onwijs onhandig.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-11-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:54

* Meldt zich

Ben geen echte beginner, al een paar jaar een beetje aan het aankloten met krachttraining. Ben nu sinds een half jaar een fanatiek bodypumper :D Doe dit 2x per week met afwisselend nog krachttraining voor mezelf en af en toe hardlopen. Wil het tempo en intensiteit van t sporten weer een beetje opschroeven, want ik wil deze zomer dan écht eens mijn doel bereiken (zichtbare spieren, droger zijn).

Zo te lezen heb ik heel veel geluk met mijn Fit for Free locatie! Denk ook dat het per locatie heel erg verschilt. Ik heb me ooit in mijn studententijd aangemeld (in Utrecht) en sport nu in Enschede. Ik heb super instructie en iedereen is altijd bereid elkaar te helpen. De sfeer onderling is prima en de openingstijden lekker ruim :) Ook is hier een hardloopclub met goede begeleiding. Het enige dat ik er mis is een zwembad. Zwemmen doe ik heel graag maar 't zwembad hier in de buurt is echt té druk bezocht.

xdniesje

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:33

Klinkt goed moonfish! Leuk die afwisseling.

Welkom dressagelady. Fijn dat jij een andere ervaring deelt met fit for free!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:37

Ben er ook happy xdniesje, het stoombad, sauna en zwembad ben ik al 2x pw voor aquafitness. En dan nog na de spinning dat is ook 2x per week. Wil eigenlijk nog wat erbij doen voor de afwisseling, tennis of basketballen ofzo.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:34

Volgens mij heb ik een behoorlijk dure sportschool vergeleken met jullie 55 p.m. (6 m abbo), maar ik vind hem wel de beste in de buurt en voel me er fijn, dat is toch het belangrijkste.
Vandaag maar kort geweest en op halve kracht, ben niet helemaal fit door verkoudheid.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:36

Oee mag ik me melden? Heb begin van het jaar een aantal maanden fanatiek gesport, toen gestopt en sinds deze week weer (fanatiek :') ) begonnen.
Mn bovenbenen zijn zwaar ongelukkig haha.

Mijn doelen zijn afvallen, conditie en kracht. Kracht merk ik dat ik vrij sterk ben en dit ook snel opbouw.
Spieren zijn verder om te huilen hahaha. Conditie trouwens ook.

Ik sport ook bij Fitforfree. Kreeg in het begin wel begeleiding en een schema, daarna niet meer.
En over die 'gezellige boel'.. Tsja.. Ik kom sowieso voor mezelf :D . Dus als ik alleen ga is het koptelefoon op.
Maar ga meestal samen met een vriendin.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:48

Nou maandag ga ik een serieuze poging doen met 3x weeks te sporten en dit ook echt vol te houden.

Cardio en kracht oefeningen..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:50

Gaat je lukken!!

Vandaag uiteindelijk njet getraind. MN lichaam was kapot :(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:51

De sportschool waar ik nu zit kost 35 euro all inn. 7 dgn pwkopen van half 8 tot 23, in het weekend tot 5. Groepslessen, bootcamp, fitness, begeleiding, sauna en een restaurant. Ruime omkleedruimtes, genoeg douches en grote kleding kluisjes. Vorig jaar zijn ze in prijs gedaald, vandaar dat ik er ben begonnen, daarvoor kostte het 55 euro, vond ik te duur maar toen de prijsverlagingsflyer in de bus kwam, meteen overstag, kreeg toen ook een GO van de fysio.

Heb geen moment spijt gehad.

Moet alleen bekennen dat ik vandaag niet ben geweest, de kinderen hadden studiedag en ik ben lekker met ze op stap gegaan.

Zondag ga ik zeker!

Ik sport overigens alleen op maandagavond, paardrijden en de andere 2 fitnessdagen ga ik in de ochtend, half 9 (kids op school)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:52

Gianti schreef:
Gaat je lukken!!

Welke F4F zit je? Markerkant of stad :) ?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:53

Sabinee__ schreef:
Gianti schreef:
Gaat je lukken!!

Welke F4F zit je? Markerkant of stad :) ?

Ik train bij MN uni in Adam :)) bij welke zit jij?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:03

Ohh haha! Stad! Ik dacht misschien kom ik je tegen :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:57

Welkom Sabine!

Mij lijkt zwemmen eigenlijk ook wel een heerlijke toevoeging voor het sporten. Lekker verfrissend, weer wat anders en goed voor zowel cardio en alle spiergroepen..

Bij ons hebben ze ook een hele ruime kleedkamer met douches, wel zonder eigen hokjes zeg maar. Schrik toch altijd weer als ik binnenloop en er staat opeens een naakt iemand voor me. Maar ik douche thuis en kleed mij ook thuis om.

Vandaag weer small group. Helaas van dezelfde personen als afgelopen maandag. Qua niveau was het veel beter, samen met mijn vriend was ik de enige dus wij kregen (te) veel aandacht. Ze stonden met drie mensen te kijken hoe ik aan een apparaat aan het zwoegen was.. Ik voelde me zo bekeken dat ik het uiterste en niet uit kon halen en fouten maakte met de techniek. Ook stonden ze zo vaak te dicht op mij dat het een beetje ongemakkelijk voelde. Jammer, toch goed getraind en maandag hopelijk beter :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:14

hahaha jammer dat dat niet kan, was gezellig geweest :))

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:06

Ik train gewoon thuis en op het werk ;-). Mijn werkuren zijn te onregelmatig om echt naar een sportschool te gaan. Ik heb thuis een spinningfiets, kettlebells, halters ed en het is wel zo fijn om na een drukke nachtdienst vlug wat te kunnen sporten en dan direct bedje in en wat te slapen :-). Op het werk zijn we verplicht om een paar uur per dienst te sporten en daar is het dan ook voor uitgerust.
Zwemmen doe ik zowel in binnen-als buitenwater, ik duik ook dus ben sowieso regelmatig in het water te vinden.

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:40

Welkom iedereen! :D

Zo ik heb me toch maar ingeschreven bij de sportschool, via een aanbieding van Groupon. 3 maanden onbeperkt sporten etc. voor maar €50. En als dat dan bevalt blijf ik gewoon lekker. :) Ze hebben ook heel veel groepslessen. Geen idee welke echt 'zin' hebben. Zal zo is een overzichtje plaatsen

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:57

maximuss schreef:
Ik train gewoon thuis en op het werk ;-). Mijn werkuren zijn te onregelmatig om echt naar een sportschool te gaan. Ik heb thuis een spinningfiets, kettlebells, halters ed en het is wel zo fijn om na een drukke nachtdienst vlug wat te kunnen sporten en dan direct bedje in en wat te slapen :-). Op het werk zijn we verplicht om een paar uur per dienst te sporten en daar is het dan ook voor uitgerust.
Zwemmen doe ik zowel in binnen-als buitenwater, ik duik ook dus ben sowieso regelmatig in het water te vinden.

Goed bezig! Ik vind dat echt knap. Ik heb daar echt geen discipline voor. Als ik thuis ben komt het er echt niet van, daarvoor moet ik echt naar de sportschool :')

Ik ga zo weer sporten, hopelijk is het lekker rustig :D

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:27

Sportze Elmira!

Deze groepslessen bieden ze aan bij mij.
Afbeelding

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:41

Sabinee__ schreef:
En over die 'gezellige boel'.. Tsja.. Ik kom sowieso voor mezelf :D . Dus als ik alleen ga is het koptelefoon op.

Dame here :D
Ik ben vandaag weer begonnen na 4 weken stilstand na een flink virus :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:43

Nouja, het gaat er meer om dat in sommige sportscholen echt een hele kille/ongemakkelijke sfeer hangt en dat er heel ongeïnteresseerd kan worden gedaan door instructeurs. Niet dat je met iedereen lekker gaat lopen kleppen, want dat hoeft van mij ook echt niet in de sportschool. Daarvoor ga ik wel naar een café :Y)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:59

Zo, best veel berichten om bij te lezen!
Leuk dat zoveel mensen dit topic vinden :)
Voor de gezelligheid ga ik samen met een vriendin, maar alleen kan ik ook prima gaan. Sporten doe ik toch echt voor mezelf:)
Ik ben donderdag per ongeluk 2 uur en een kwartier in de sportschool geweest met mn sportmaatje.
We gingen samen even uitzoeken hoe we zoveel mogelijk samen kunnen doen en hebben ook een paar oefeningen 'uitgewisseld'. Na de laatste oefening zijn we nog samen gaan stretchen. En toen waren we er ineens ruim 2 uur :')

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:49

Wat een hoop groepslessen bij jullie Meliaforever!
Wel leuk! En je mag ook overal aan mee doen? :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:29

zo vandaag weer lekker gesport:) mn doelen ook weer behaald voor deze week.
Ik heb hiervoor bij voornamelijk kickboks sportscholen gefitnesst.Daar kwamen bepaalde types wat hier veel minder komt. Persoonlijk vind ik dat fijner.Sporten doe ik voor mezelf en heb ook altijd een muziekje op. Soms kan het wel even fijn zijn om met iemand te samen te sporten, kan soms motiverend werken.