Sportdoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladypronk

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:18

Uhm....ik heb net ook gemeten op die site.
Als ik mijn echte taille invoer (smalste deel) kom ik op 23.8 (80cm omtrek)
Doe ik mijn heupen (100 cm) kom ik op 43, das wel een heel groot verschil...
Nou hoop ik dat die 23.8 wat meer de goeie richting is, hahaha!
Ik heb bij andere metingen op internet rond de 26 en ook op de sportschool kom ik daar op uit. Nou ja, "keep on pumping Iron" dan maar :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:27

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:36

Ik ga thuis ook eens meten. Geen flauw idee wat mijn percentages zijn.

Mijn huidige sportdoelen zijn:
- 4x per week sporten
- 1x per week krachttraining
- zevenheuvelenloop in 1.13 uur

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:44

Zo, meteen gaan meten natuurlijk Phormicola... Hier kom ik op 28 % uit. Ik mag op 30% zitten! maar goed dat wil ik uiteraard niet. Moet naar een % of 23, hoop ik dat dat lukt dan. Als de spiermassa maar hoger wordt...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:48

Oei, heb net ook even de calculator ingevuld en ik sta op 27,5% := Leuk joh, daar had ik dan zo hard voor gewerkt twee jaar lang _O-
Ben benieuwd wat de vierpunts meting gaat zeggen!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:54

Dat zal ongetwijfeld goedkomen Phormicola. Als je net bevallen bent vind ik dat erg netjes. Ik wil niet weten wat mijn vetpercentage toen was, hahaha. Skyhigh in ieder geval :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:35

Mijn gegevens:
Leeftijd: 22
Kilo: 74
Streefgewicht: --
Lenge: 1.79m
Doel: strak lichaam
Sport:
Woensdag en donderdag zwemmen met zoomers. Minimaal 20 banen steeds uitbreiden.

Ik heb niet echt een streefgewicht, ik wil gewoon graag mijn beenspieren op kracht houden(ben helaas halsoverkop moeten stoppen met rijden - 4 keer in de week)..
en wil pas over een jaar of 1,5 gaan kijken voor een eigen paard, tot die tijd wil ik mn beenspieren op kracht houden.
Ook wil ik graag op gewicht blijven, of iets afvallen om niet aan te komen ^^
Ik heb al jaren een stabiel gewicht maar wil wat meer conditie krijgen, meer kracht in armen, kracht in benen behouden.
Daarom ga ik nu zwemmen.
schoolslag maar wel met techniek(dus niet ouwe besjes slag).. en zoomers. zoomers zijn afgekorte flippers waarbij je je beenslag meer kracht kunt geven.
daar heb je voor schoolslag niet veel aan maar voor kracht in benen wel:D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:56

Wat leuk dat dit topic weer is gaan leven. Ik heb gezien dat er veel nieuwe mensen bij zijn gekomen met allerlei verschillende doelen. Welkom!

Phormicola, wat bedoelen ze precies op die site met middelomtrek, taille of juist je dikste punt? Geeft namelijk een groot verschil. Train je wel rustig op na je zwangerschap? Liever iets rustiger aan dan te snel.

Ik ga mijn doelen wat concreter stellen, zodat het duidelijker voor mij is waar is heen werk.
M'n traininghoeveelheid (3x klimmen, 3x hardlopen) blijft hetzelfde.

Klimmen:
In de eerste plaats blessurevrij klimmen, aangezien dat nogal een probleem blijkt.
Indoor: 6b contant, 6c af en teoe
Outdoor: Nog een paar 6b's proberen (helaas niet veel weekendenbuiten meer in het verschiet)

Hardlopen:
Dit najaar wedstrijd 10k in 60 min of minder
12 januari: halve marathon van Egmond in 2.20

Paardrijden
Alex: B waardig (mits paard blessurevrij blijft)
Miles: blessure vrij krijgen, langzaam opbouwen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:59

Mag ik mij ook melden :D

Mijn gegevens:
Leeftijd: 23
Kilo: 67
Streefgewicht: 59
Lenge: 1.68m
Doel: strak lichaam
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 2100
Sport:
maandag paardrijden
dinsdag bootcamp
woensdag paardrijden
donderdag hardlopen
vrijdag rust
zaterdag paardrijden
zondag paardrijden/hardlopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:34

Voor vrouwen is de taille altijd het smalste punt van je middel :)

Ik ben naar de gym geweest en oh my... ik ben 3/4 van m'n kracht kwijt! Beeb heeft vrijwel de gehele workout gekrijst hoorde ik van manlief, dus ik weet niet of ik zo vaak kan gaan als ik wil.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:39

Vervelend phormicola, kan je geen gewichtjes aanschaffen en thuis wat trainen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:40

Ja, maar er staat middelomtrek, niet perse op dikste of dunste punt, vandaar dat ik het vroeg, maar in dat geval valt het gelukkig mee :)

Ach, die kracht bouw je echt zo weer op, heb je tijdens je zwangerschap nog door kunnen trainen (ik weet ook niet of dat mag)?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:41

Ik heb net m'n hele dumbbell set verkocht _O- Thuis sporten heb ik een jaar gedaan en ik ben er compleet allergisch voor geworden :+

Edit: ik ben t/m week 30 doorgegaan, wél aangepast natuurlijk.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 16:44

Vervelend zeg Phor!
Hoezo heb je ze verkocht dan? Ik vind thuis sporten ook niet helemaal top. De motivatie is altijd minder en stop dan ook heel snel :+

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:52

phormicola schreef:
Oei, heb net ook even de calculator ingevuld en ik sta op 27,5% := Leuk joh, daar had ik dan zo hard voor gewerkt twee jaar lang _O-
Ben benieuwd wat de vierpunts meting gaat zeggen!

*valt binnen*
Ik kan je een beetje geruststellen, hij wijkt bij mij minstens 5% af(te hoog) :=

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:28

[quote=

*valt binnen*
Ik kan je een beetje geruststellen, hij wijkt bij mij minstens 5% af(te hoog) :=[/quote]

Maar dat zou geweldig zijn, zou ik meteen goed zitten :D !
(Of hij wijkt de verkeerde kant op bij mij, zou ook nog kunnen.... :+ )

Gewoon maar met mijn lazy ass die sportschool in...

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:38

Ik heb mega dikke bil/heup in verhouding met mijn taille en ook een flinke nek, maar ben megadroog en dat pakt ie dan natuurlijk niet mee. Daar zal waarschijnlijk de afwijking in zitten :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:01

Mag ik ook meekletsen ook al heb ik niet zulke doelen als jullie? Vind het stiekem meelgluren als heel motiverend :j.

Mijn idee is voornamelijk om wat fitter te worden én om mn sportschoolabbo het hele jaar te gebruiken. Dat is al een doel op zich voor mij, want bij eerdere pogingen was ik het na een maand of 3 helemaal zat :').

Ik ben 1,63, maar heb geen idee wat ik weeg. Zal ergens rond de 60 kg zijn. Maatje mindet is absoluut geen probleem, maar geen doel opzich want zit goed in mn vel en heb alleen wat vetjes hier en daar.

Ik ga nu 3x per week naar de sportschool waarvan ik 2x xco burn doe (ongeveer hetzelfde als dat filmpje alleen dan met 2 buizen ipv 1) met aaneensluitend buikspierkwartier en 1x per week gymball. Apparaten verveel ik me snel dus daar begin ik niet aan. Wil de gymball gaan vervangen voor spinning omdat ik na een uur bal niet het gevoel heb dat ik iets heb gedaan. De dag erna overigens wel altijd :'). Maar het is heel gecontroleerd en ik ben meer van de energieke uitputtingslessen, lekker zweten.

Oja en ik doe sinds een weekje de 30-day abbs challenge maar zit nu al een beetje in de put :oo . Doel 2 is dus de challenge afmaken :).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:10

Phormicola, ik ben enet gestopt in de sportschool juist. Vond het heel leuk daar maar zoveel tijdgebrek :(

SuzanLarissa, oeps!! Sorry :oo maar je schrijft al met heel veel gedrevenheid! Ik weet zeker dat je komt waar je wilt!

Winged, in Maart wil je hem gaan lopen? Welke halve ga je lopen?

Zondag had ik een wedstrijd op de 5 K waarbij ik ruim eerste werd, maandag extensief duurloopje van 17 km en vandaag een lekkere intensieve baantraining. Tijden gaan met sprongen vooruit en ik m'n core word veel sterker, denk dat ik eind van deze winter mijn doelen voor een heel eind heb bereikt :D

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:37

Volgens mij loop je wel heel erg hard Danique! +:)+ Mijn wedstrijdtempo is rond de 13 km/h tot een km of 12 en dan kan ik best leuk meedoen. Maar jij bent al gedoucht voordat ik over de finish ben geloof ik :Y)

Ik wil ooit de marathon van New York lopen, gewoon omdat het kan O:) Maar nog geen concrete plannen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 10:58

Vanavond voor het eerst met mijn nieuwe krachtschema sporten. Ben benieuwd :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:49

Danique_G schreef:
Phormicola, ik ben enet gestopt in de sportschool juist. Vond het heel leuk daar maar zoveel tijdgebrek :(

SuzanLarissa, oeps!! Sorry :oo maar je schrijft al met heel veel gedrevenheid! Ik weet zeker dat je komt waar je wilt!

Winged, in Maart wil je hem gaan lopen? Welke halve ga je lopen?

Zondag had ik een wedstrijd op de 5 K waarbij ik ruim eerste werd, maandag extensief duurloopje van 17 km en vandaag een lekkere intensieve baantraining. Tijden gaan met sprongen vooruit en ik m'n core word veel sterker, denk dat ik eind van deze winter mijn doelen voor een heel eind heb bereikt :D

Haha maakt niet uit! Ben ooit zo geweest maar dat is 8 jaar geleden en 10 kilo lichter, maar toen kwam de puberteit en ben ik in lengte en breedte gegroeit :Y)
Ik haal veel inspiratie en motivatie uit een aantal instagrammers die ik volg :)

Net benen getraind, heb mijn driekwart broek helemaal opgerold om te kijken of ik al wat spieren zag, nou volgende keer doe ik korte broek aan :D heerlijke motivatie is dat, alleen moet het vet laagje eraf..
Heb 60 kilo gesquat (excl. Stang) in het rek.. iemand die weet hoeveel die stang weegt? 10 kilo of zo?

Heb 2 slechte dagen gehad, en merkte het goed aan dak extreem moe was.
Dus weer even in het gareel maar wel voldoende blijven eten en dat vind ik moeilijk haha
En hopen op in elk geval beetje spierpijn morgen :p

Tayga : ik voel me sloom haha ik loop 9 of 8 km/h haha
Nathalie: ben ook benieuwd voor je :j

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:05

Hee hallo :) ik meld me ook!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 17
Kilo: 80... Ik woog altijd rond de 72 kilo, maar een blessure gooide roet in het eten...
Streefgewicht: 67
Lenge: 1.72m
Doel: strakker lichaam, beter in m'n vel zitten door minstens 13 kilo af te vallen, vkb blessure overwinnen en 10km kunnen hardlopen :D
Op dit moment ben ik net geopereerd dus ik kan nog niet veel sporten. Ik mag namelijk nog niet eens zonder krukken lopen...Ik merk nu wel al dat ik een groot deel van de kracht in mijn benen kwijt ben, eerst waren mijn spieren nog echt goed zichtbaar en nu zijn ze al redelijk ingekakt :') Ik wil graag gaan fitnessen en hardlopen, heb in het verleden ook gehockeyd maar ik weet niet of dit ooit nog mag. Als iemand een idee heeft qua oefeningen die ik nu (thuis) al kan doen hoor ik het graag!

edit: zo'n stang weegt 10kg ja
Laatst bijgewerkt door Franciee op 16-10-14 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:10

Ligt aan de stang. Ik gebruik een olympische stang van 20 kg, maar je hebt ook stangen van 10 of nog lichter.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:59

Iemand die lekkere, maar vooral gezonde pastasalades recepten kent?
Ik wil kijken of ik dit zondag kan maken om het naar stage mee te kunnen nemen 1 of 2 dagen.
Wat ik niet lust:
Champignons
Olijven
Uien
Feta
Tomaat
Augurk
Paprika

Waar ik zelf aan zat te denken, volkoren pasta met tonijn (uit blik, maar dan op oliebasis voor de dressing?), mais, komkommer, mozarella, ei en evt. wat sla/rucola. Maar hoe maak je een lekkere dressing (op oliebasis ik gebruik dan kokosolie) ?
Andere mealprep tips zijn ook welkom!