Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rubio schreef:Mijn beugel mag er eindelijk volgende maand uitIk zal even de hele situatie uitleggen. Ik zelf mis mijn twee boven snijtanden waardoor ik met een beetje geluk mijn hele leven met 2 melk hoektand in mijn mond kon blijven lopen. En nu zullen jullie denken HUH... hoektanden terwijl je snijtanden mist..... Ja dat kwam dus omdat mijn 'volwassen' hoektanden schuin naar beneden zijn gekomen omdat ze daar de ruimte voor hadden. Nou er waren 2 opties: afwachten tot alles er vanzelf een keertje uit zou vallen en dan implantaten of trekken en een met een beugel alles naar elkaar toe trekken. Nou ik wilde zelf absoluut geen implantaten, dus dan maar de beugel. Ik had verder geen extreem scheve tanden of een overbeet. Het was dus puur alleen voor het sluiten van de gaten die er waren ontstaan.
Ik kreeg elke mogelijke verwijsbrief mee. Voor de tandarts om 2 tanden te trekken en voor de kaakchirurg om een los tandfragmentje in mijn onderkaak te verwijderen (ja dat zat er dus ook nog eens). Nou ik heb alles overleeft en toen zat mijn slotjes beugel erin. Een weekje wat moeilijker kunnen eten, maar verder niks.
Ik heb ontzettend veel verschillende dingen in mijn mond gehad. Even een opsomming: Elastiekjes, veertjes, kettingelastiekjes, power(nog iets....) Ik weet van niet alles meer de naam. Tussendoor ook nog een keer 2 verstandskiezen eruit laten halen, want die zaten in de weg. En verder nog een stuk of 5 röntgen foto's gehad om te kijken of de wortels wel recht stonden.
En nu mag hij er na 2 jaar eindelijk uit volgende maand. Alles mooi aangesloten. Ook het eruit halen is een weer een heel project, want mijn tanden moeten ook nog opgebouwd worden bij de tandarts. En er moeten enkele dingetjes worden opgevuld en gelijk gemaakt. En dan alleen nog een draadje achter mijn tanden.
Heb verder nooit heel veel pijn aan mijn beugel gehad. Wel blaren aan de binnenkant van m'n lip en wang, maar dat viel ook allemaal reuze mee.
Ook tegen mij was gezegd dat ik geen prik mocht en geen kauwgom en te veel snoep. Nou ik heb maar 1x een slotje ingeslikt () en verder nooit problemen gehad met dat de lijm los was. Wel vaak gehad dat mijn draadjes heel erg uitstaken en daardoor in mijn wang prikte, maar dat kwam omdat mijn tanden steeds dichter naar elkaar toe kwamen waardoor het draadje dus steeds "te lang" was. Dat prikken was iets minder fijn, maar dat kunnen ze gelukkig makkelijk oplossen.