Het grote beugeltopic deel #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat voor beugel heb jij?

Blokbeugel
13 (21%)
plaatjes-/slotjesbeugel
34 (56%)
Buitenboord
2 (3%)
anders?
11 (18%)

Totaal aantal stemmen: 60

Kimmie25501

Re: Het grote beugeltopic deel #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:16

Welkom Lieke!
Wat voor elastiekjes bedoel je?
Die je aan je brackets vasthaakt of andere?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:19

Ze bedoeld vast de stiekjes om de brackets heen.
Fijn dat hij maar zo kort hoeft te zitten Lieke! Wou dat die van mij ook maar een jaartje moest..

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:32

Ik ben zenuwaachtiiig!!!! Morgen gaat hij eruit!!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:35

Loes, ik snap het volgens mij niet helemaal :?
Cheyenne, spannend!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:36

Jaaa heb buikpijn

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:36

Spannend! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :D
Ik weet sinds vorige week dat ik mijn beugel nog zeker een half jaar moet dragen. Afhankelijk hoelang ik nog moet wachten, moet ik vanaf dan nog een half jaartje die beugel dragen. :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:42

ik heb inderdaad van die elastiekjes om je brackets heen (heten die zo? wist ik nieteens joh)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:49

Lieke, Oh zo!
Ja, zo noemen ze het tenminste bij mijn ortho.
Vind je dan niet dat dat te veel opvalt?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:50

Ik heb ook van die elastiekjes, en boven zo'n elastiekjesketting. Inderdaad nogal kleurig :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:18

Nu snap ik het helemaal niet meer :=

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:21

Je hebt drie soorten elastiekjes, deze:
Afbeelding

Zo'n elastiekjesketting:
Afbeelding

En dit, maar dit zie je niet zo vaak. Dit heb ik onder:
Afbeelding

Toch? :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:22

Oh zo!
Ik heb de eerste en tweede, maar de tweede gelukkig in wit :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:27

Wat een marteling voor jullie zeg, met die elastiekjes. :=
Ik wilde googelen naar mijn beugel maar deze staat niet op internet. Zal ik een foto maken? :P

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:39

Ik heb de 2e in het wit :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:40

Owh wacht, die heb ik inderdaad ook gehad, bedenk ik me net. :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:23

ik heb nu de derde, had ze eerst altijd metaal maar vond deze roze wel grappig, heel erg valt het niet op hoor! en bij die eerste zie je dat die groene elastiekjes gebruikt worden om het draadje vast te zetten dat is bij mij niet zo! Zitten er alleen op zodat mn slotjes niet zo scherp zijn!
edit: tweede ook gehad in het metaalkleurtje

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:48

Ik heb die 1e en 2e, 1e in het wit en de 2e in zwart :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:15

Rubio schreef:
Mijn beugel mag er eindelijk volgende maand uit *\%/* Ik zal even de hele situatie uitleggen. Ik zelf mis mijn twee boven snijtanden waardoor ik met een beetje geluk mijn hele leven met 2 melk hoektand in mijn mond kon blijven lopen. En nu zullen jullie denken HUH... hoektanden terwijl je snijtanden mist..... Ja dat kwam dus omdat mijn 'volwassen' hoektanden schuin naar beneden zijn gekomen omdat ze daar de ruimte voor hadden. Nou er waren 2 opties: afwachten tot alles er vanzelf een keertje uit zou vallen en dan implantaten of trekken en een met een beugel alles naar elkaar toe trekken. Nou ik wilde zelf absoluut geen implantaten, dus dan maar de beugel. Ik had verder geen extreem scheve tanden of een overbeet. Het was dus puur alleen voor het sluiten van de gaten die er waren ontstaan.

Ik kreeg elke mogelijke verwijsbrief mee. Voor de tandarts om 2 tanden te trekken en voor de kaakchirurg om een los tandfragmentje in mijn onderkaak te verwijderen (ja dat zat er dus ook nog eens :j). Nou ik heb alles overleeft en toen zat mijn slotjes beugel erin. Een weekje wat moeilijker kunnen eten, maar verder niks.

Ik heb ontzettend veel verschillende dingen in mijn mond gehad. Even een opsomming: Elastiekjes, veertjes, kettingelastiekjes, power(nog iets....) Ik weet van niet alles meer de naam. Tussendoor ook nog een keer 2 verstandskiezen eruit laten halen, want die zaten in de weg. En verder nog een stuk of 5 röntgen foto's gehad om te kijken of de wortels wel recht stonden.

En nu mag hij er na 2 jaar eindelijk uit volgende maand. Alles mooi aangesloten. Ook het eruit halen is een weer een heel project, want mijn tanden moeten ook nog opgebouwd worden bij de tandarts. En er moeten enkele dingetjes worden opgevuld en gelijk gemaakt. En dan alleen nog een draadje achter mijn tanden.

Heb verder nooit heel veel pijn aan mijn beugel gehad. Wel blaren aan de binnenkant van m'n lip en wang, maar dat viel ook allemaal reuze mee.

Ook tegen mij was gezegd dat ik geen prik mocht en geen kauwgom en te veel snoep. Nou ik heb maar 1x een slotje ingeslikt ( :') ) en verder nooit problemen gehad met dat de lijm los was. Wel vaak gehad dat mijn draadjes heel erg uitstaken en daardoor in mijn wang prikte, maar dat kwam omdat mijn tanden steeds dichter naar elkaar toe kwamen waardoor het draadje dus steeds "te lang" was. Dat prikken was iets minder fijn, maar dat kunnen ze gelukkig makkelijk oplossen.

Ik zit even terug te lezen en Dat heb ik ook! ik mis boven ook 2 snijtanden, eigenlijk herken ik mezelf heel ergin jou verhaal, (op de implantaten na) bij mijn trekken ze nu mijn hoektand naar beneden (snijtanden zijn al weg) en dan vijlen ze mijn kiezen tot hoektanden en de hoektanden tot snijtanen.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:41

Bij mij is ie er nu een paar dagen uit, ben er echt heel blij mee. Bij mij haalden ze gwn in één keer de hele beugel eraf, dus met draadje en al. Deed helemaal geen zeer! Ze hadden gewoon een tangetje en daar knipte ze het gewoon mee af :)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:43

Kimmie25501 schreef:
[naam verwijderd], weet je ook al wat voor beugel?

Nou eigenlijk nog niet over een half jaar moet ik kijken wat voorn beugel := de tandarts zij eiglijk hieft het niet maar voor het mooi is het wel handig

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:07

ik had het met kerst 2 jaar en ze zeiden: "een halfjaar is mooi meegenomen maar een jaar kan ook"
ik zal dus wel iets langer dan een half jaar moet ik heb die 2e elastiekjes in het wit en ik hoop dat mijn buitenboord er binnenkort uit mag :) (voor die drie nachten in de week) dat plaatje is dan wel weer handig verbrand mijn mond echt nooit :p

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:32

heeyheeeyy,
ik heb alleen nog een spalkje onder en boven en en nachtbeugel maar ook een tijdje met net zo'n beugel en daarna slotjes rondgelopen. (met elastiekjes, gewoon om ieder slotje los. een keer wit gehad, die werden geel!) en nu dus al 1,5 jaar met spalkjes. ze zeggen dat ie er na 5 jaar uit mag maar ik hou hem in tot hij me echt niet meer lekker zit. sowieso maximaal 10 jaar. dus tot m'n 23e. daarna mag ik hopelijk werken en vind het dan wel zo fijn in de zorg om niet per se met draadjes achter m'n tanden te lopen, wil ook gewoon achter mn tanden een beetje schoon houden :P ik zeg niet dat ik mn best er nu niet voordoe hoor haha.
en toen mijn bracket-beugel (slotjesbeugel) er uit ging lieten ze de hele beugel in 1 geheel en stuk voor stuk werden de brackets los gehaald, ik had toen ik weer weg moch witte tanden! leken wel gebleekt :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:34

Na 10 jaar kunnen je tanden wel weer gaan schuiven he? ik zou dat spalkje zo lang mogelijk laten zitten.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:36

ja klopt, maar dan maar weer een beugel, hier hebben zat mensen nog een beugel (ook 40-jarige mensen) en eigenlijk heb ik nooit zoveel last gehad.
edit: ik zie dan wel weer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:50

Erin ik heb de 1e en de 3e en die eerste alleen voor snachts. Dus nu heb ik ze voor de laatste keer in :)

Ben zo zenuwachtig voor morgen. Omg omg omg omg